Problem z plikiem MDS 18334 49

O temacie

Autor jamokiolE

Zaczęty 20.08.2009 roku

Wyświetleń 18334

Odpowiedzi 49

jamokiolE

jamokiolE

Użytkownicy
posty164
Propsy3
  • Użytkownicy
Otóż wpadłem na pomysł 2 broni białych jednocześnie na sobie więc zrobiłem nową bron dystansową i dodałem takie coś na końcu
FUNC INT Equip_test()
{
Mdl_ApplyOverlayMds(self,"Humans_2hST2.mds");
};

FUNC VOID UnEquip_test()
{
Mdl_RemoveOverlayMds(self,"Humans_2hST2.mds");
};

a takie pod value
on_equip = Equip_test;
on_unequip = UnEquip_test;

A moim problemem jest to że broń jest wykorzystywana jako kusza. :roll:   Więc proszę o odpowiedz.
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso

Zkirtaem
Moderator

Problem z plikiem MDS
#1 2009-08-20, 14:00(Ostatnia zmiana: 2009-08-20, 14:06)
Podsumujmy:

Zrobiłeś kuszę i wpisałeś, żeby hero walczył bronią dwuręczną na drugim poziomie umiejętności.

Tak, dokładnie to zrobiłeś, więc nie wiem, dlaczego wymagasz od kuszy nie bycia kuszą :roll:
 

jamokiolE

jamokiolE

Użytkownicy
posty164
Propsy3
  • Użytkownicy
Bo chciałbym aby po kliknięciu jedynki wyjął normalną broń a po kliknięciu 2 żeby wyjął tą "kusze" jake broń 2-ręczną  i nią walczył normalnie jak 2 ręczną. :roll:
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Tylko po co komu taka kusza? :D
 

jamokiolE

jamokiolE

Użytkownicy
posty164
Propsy3
  • Użytkownicy
Ona wygląda jak miecz i w tym rzecz żeby nią walczył jak mieczem 2-ręcznym. :D
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Chcesz zrobić walkę dwiema broniami naraz, jeden miecz masz jednoręczny, a drugą kuszę zrobiłeś jako miecz, który ma być dwuręczny? To dorób do modelu trzecią rękę.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

CBA

CBA

Użytkownicy
posty100
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Chyba łazi oto że chce nosić miecz dwuręczny na plecach i miecz jednoręczny przy pasie i jak kliknie 1 to tylko miecz jednoręczny a jak dwa czyli tą kusze wyjął miecz 2-ręczny :D  Nie wiem czy to pomoże ale na kodach tak się robi z broni xD
Zmień flags na jakieś od broni 2h (np.: 2228226.)
 

jamokiolE

jamokiolE

Użytkownicy
posty164
Propsy3
  • Użytkownicy
chodzi o to co ma na myśli CBA ale ja to chce nie na kodach tylko na skryptach  :D
 

CBA

CBA

Użytkownicy
posty100
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A weź pokaż cały skrypt swojej kuszy
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Tak to chyba musisz się ZS'ami bawić.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

jamokiolE

jamokiolE

Użytkownicy
posty164
Propsy3
  • Użytkownicy

jamokiolE

Problem z plikiem MDS
#10 2009-08-21, 13:42(Ostatnia zmiana: 2009-08-21, 14:28)
INSTANCE t3(C_Item)
{
name = "miecz testowy3";

mainflag = ITEM_KAT_FF;
flags = ITEM_CROSSBOW;
material = MAT_WOOD;

value = 300;

on_equip = Equip_test;
on_unequip = UnEquip_test;

damageTotal = 130;
damagetype = DAM_POINT;

//munition = ItRw_Bolt;

cond_atr[2] = ATR_STRENGTH;
cond_value[2] = 65;
visual = "ItMw_055_1h_sword_long_05.3DS";

description = name;
TEXT[2] = NAME_Damage; COUNT[2] = damageTotal;
TEXT[3] = NAME_Dex_needed; COUNT[3] = cond_value[2];
TEXT[5] = NAME_Value; COUNT[5] = value;
};

FUNC INT Equip_test()
{
Mdl_ApplyOverlayMds(self,"Humans_2hST2.mds");
};

FUNC VOID UnEquip_test()
{
Mdl_RemoveOverlayMds(self,"Humans_2hST2.mds");
};
Po wykreśleniu munition "kuszy"nie da sie zdięc jak by ammo nie było
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Nie do końca miecz z tego zrobiłeś.

Cytuj
damagetype = DAM_POINT;
zmień na DAM_EDGE.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

jamokiolE

jamokiolE

Użytkownicy
posty164
Propsy3
  • Użytkownicy

jamokiolE

Problem z plikiem MDS
#12 2009-08-21, 19:10(Ostatnia zmiana: 2009-08-21, 19:55)
A ammunicja ma byc wykreślona czy ma byc jakaś??  ;)

EDIT: Zmieniłem typ obrażeń na EDGE i nie wykreśliłem linijki z amunicją.I nic ciągle używa tego jako kuszy  :D
 

Mr Prezesinho

Mr Prezesinho

Użytkownicy
posty162
Propsy1
  • Użytkownicy

Mr Prezesinho

Problem z plikiem MDS
#13 2009-08-21, 21:45(Ostatnia zmiana: 2009-08-21, 21:45)
A co by się stało, gdybyś zmienił "flags" tak jak mówił CBA np. zamiast flags=ITEM_CROSSBOW zrobił flags=2228226.
Trochę dziwny pomysł, ale twórczość wymaga "dziwności" :D
 
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika, jeśli uważasz, że te sygnatury nie mają sensu wklej to do podpisu.


inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Ja mam podobny problem, tylko chcę aby dana broń dystansowa miała animacje walki 2H, ale nadal strzelała pociskami, nie pytajcie po co mi to. Podejrzewam że większość skryptów dam rade zrobić sam, tylko prosiłbym chociaż o podpowiedź gdzie jest ustawiona animacja walki danym rodzajem broni.

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

Problem z plikiem MDS
#15 2009-08-21, 22:00(Ostatnia zmiana: 2009-08-21, 22:00)
Zapewne w pliku Humans_2hST2.mds w katalogu C:\Program Files\JoWood\Gothic II\_Work\Data\Anims\mds_overlay

EDIT Tak mi się wydaje. Nie znam się na animacjach :D

jamokiolE

jamokiolE

Użytkownicy
posty164
Propsy3
  • Użytkownicy
Po wpisaniu tych flagsów numerycznych jest używane jako zwykły miecz 2H i oczywiście nie można nałożyć 2 broni białej.   :D
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Problem z plikiem MDS
#17 2009-08-22, 12:29(Ostatnia zmiana: 2009-08-22, 12:38)
Zapewne w pliku Humans_2hST2.mds w katalogu C:\Program Files\JoWood\Gothic II\_Work\Data\Anims\mds_overlay
Mój problem dotyczy Gothic I i w GMDK nie ma folderu mds_overlay. Na szczęście mam też g2MDK a w nim wymienione pliki. Jeśli skopiuję je do odpowiadającego folderu w G1 i zmodyfikuję, gra chyba je normalnie wczyta, nie? Jest jeszcze inny problem. Ja nie chcę na "stałe" zmieniać animacji walki, a tylko na czas kiedy wyciągnięta jest dana broń. Czy wystarczy jeśli zmodyfikowaną animację (zapisaną pod inną nazwą) ustawię w on_equip jako overlayMDS?
//edit: Problem już rozwiązany. Animacje nie były dołączone do mojego GMDK więc wypakowałem je ręcznie z anims.vdf VDFS Toolem.

jamokiolE

jamokiolE

Użytkownicy
posty164
Propsy3
  • Użytkownicy
A ja ciągle czekam na pomoc bo taka zabawa z flagsami to do niczego nie prowadzi
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Problem z plikiem MDS
#19 2009-08-24, 12:36(Ostatnia zmiana: 2009-08-24, 12:45)
Jestem niemal pewien ze da się zrobić to co próbujesz, bo na YT widziałem filmiki z założonymi dwoma mieczami, można było wyciągać je pojedynczo jeden srebrny jeden stalowy, jak w Wiedźminie. Autorem jest niejaki seba199494, niestety chyba on ci nie pomoże (w profilu ma taki tekścik):
Cytuj
Jeśli odważysz się już napisać do mnie prywatną wiadomość, z pytaniem o modderstwo, lub nawet o filmy(dodając tekst "z Góry THX") to odpisuje "PawełŻondzi", "aha", "Google.pl", "TheModders.org" albo poprostu dostaniesz bloka
Z tego co zobaczyłem, on musiał zrobić zupełnie nowe mds'y, więc ciebie też czeka kupa naprawdę ciężkiej roboty. Po jego filmikach widać że jest osobą dość doświadczoną, a jednak mimo to te animacje wyciągania broni wyszły mu bardzo słabo. Zastanów się czy na pewno warto się męczyć. Tak w ogóle to wydaje mi siże idziesz złą drogą, próbujesz przerobić broń dystansową żeby działała jak miecz, a tu jedynym rozwiązaniem jest chyba taka modyfikacja mds'ów aby druga broń zawsze była traktowana jako miecz.

Może moja porada jest bardzo prymitywna, ale zawsze warto spróbować:
Wejdź do folderu _Work\Data\Anims\MDS_OVERLAY. Jeśli takiego nie masz, wypakuj go VDFS Toolem z Anims.vdf
Znajdziesz tam między innymi pliki HUMANS_CBOWT1.MDS i HUMANS_2HST1.MDS. Spróbuj całą treść drugiego wkleić do pierwszego (wcześniej zrób kopię zapasową) i sprawdź jak gra będzie wtedy traktowała kusze.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry