AST Edytor światów 22239 28

O temacie

Autor Siemekk

Zaczęty 14.09.2017 roku

Wyświetleń 22239

Odpowiedzi 28

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota

Siemekk
Złote Wrota

AST Edytor światów
2017-09-14, 16:36(Ostatnia zmiana: 2017-09-21, 21:41)
AST World Editor
Autorzy: AST Team
Część gry: Obie
Status: Work in progress
Data premiery: Nie wiadomo


Narzędzie AST zostało ukończone w 99%, czekamy na wersję z numerkiem 004 która przechodzi teraz przez okres debugowania. Twórcy AST dalej mają zamiar pomagać moddingowi tej gry w taki sposób, że ich obecnym celem jest stworzenie nowego edytora świata, który będzie bardzo podobny w sterowaniu do 3DS MAX'a. Ów edytor będzie mógł zastąpić już wiekowego Spacera, gdyż zostanie wydany w być może w latach 2017 - 2020  :F a przecież to nowe możliwości!
Co będzie w nowym edytorze?

Przemieszczanie się #1
-Przemieszczanie się kamery
-Przytrzymanie klawisza Alt podczas obracania obraca kamerę wokół osi wybranego obiektu.
-Kółko myszy oddala i przybliża kamerę
-Zbliżanie się do obiektu
-Gdy RMB lub LMB jest wciśnięty kamera przesuwa się w stronę ruchu myszy (tak jak w 3DS MAX)


Okno z właściwościami vobów #2
-Tworzenie lub usuwanie vobów w ów oknie
-Obiekty są wyświetlane w globalnym wykazie (lista)
-Dół okna wskazuje pozycję i rotację obiektu (Może ulec zmianie)
-Ustawienia Bounding Box'ów
-Ustawianie wartości określonych przez użytkownika

Okno procesu edytora #3
-Ustawienie aktualnego czasu dnia
-Włącz / Wyłącz siatkę
-Włącz / Wyłącz widoczność niewidzialnych obiektów
-Wyświetlanie kolizji (nie jestem pewny o co chodzi, możliwe że o Bounding Box'y)
-Ustaw pogodę
-Odległość od źródła światła
-Połącz WayPoint z Waynetem (Będzie skrót klawiszowy)

Operacje w oknie #4
-Kompilacja światła
-Kompilacja świata
-Resetowanie edytora
-Załaduj świat
-Okno listy vobów
-Szukaj według nazwy (vobName)
-Szukaj według rodzaju (przez nazwę klasy np. oCMobIntern)
-Przenieś do vob'a

Sterowanie #5
-Przesunięcie obiektu oraz rotacja za pomocą wektora (3D Gizmo)
-Skalowanie obiektów (3D Gizmo)
-Opcja Snap (Przesunięcie, obrót i skalowanie siatki)
-Zaznaczanie wielu obiektów jednocześnie
-Skróty klawiszowe: Ctrl + C, Ctrl  + V etc.
-Powielanie i przyciąganie obiektów
-Łączenie obiektów
-Automatyczne odłączenie kolizji
-Podręczna lista VobTree

Kolor zielony oznacza rzeczy już ukończone!

Screeny:
Spoiler






Pokaz pracy kamery

Manipulacja pozycją vobów

Temat zrobiony na prośbę Gratt'a z AST Team. Dział myślę, że dobry, ponieważ jest to związane z moddingiem i może przyczynić się do rozwoju kolejnych modyfikacji  :ok:
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
No fajnie, czekam jak to wyjdzie. Dopisz gdzieś tu wyżej też, że będzie możliwość od razu sprawdzenia tego jako gracz (play the game) mimo tego, że to już jest w grze :D

Jarkendar777

Jarkendar777

Użytkownicy
posty49
Propsy1
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
To świetnie! :D Brakuje jeszcze jakiegoś prostego armor generatora i modding będzie prosty jak nigdy dotąd
 
Wiem czym jest świat. Ale on nic nie wie o mnie.

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Halicor

Halicor

Użytkownicy
Hauptsturmfuhrer
posty365
Propsy57
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Hauptsturmfuhrer
prostego armor generatora

Wut ? Chyba nie ten temat.

Miler

Miler

Użytkownicy
Człowiek z nikąd
posty130
Propsy17
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
  • Człowiek z nikąd
Moddowałbym.
 
I’m always getting high cuz my confidence low.

Góral Żywiec

Góral Żywiec

Użytkownicy
Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
posty153
Propsy42
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
Oby można było teksturować
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Cytuj
Oby można było teksturować
Po chuj? Mamy 2017 rok. 3DS MAX, Blender - programy w których można bezproblemowo stworzyć mapę + ją oteksturować... Więc po co utrudniać pracę i dodawać taką opcję skoro nikt z niej nie skorzysta?
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Góral Żywiec

Góral Żywiec

Użytkownicy
Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
posty153
Propsy42
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
Ja bym skorzystał o ile byłby łatwy w obsłudze, ale róbcie jak chcecie.
 

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty828
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
Jak komuś nie spasuje, to zawsze pozostaje używać spacer. Są dwa wyjścia.
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Discord: darkmodders

boguc

boguc

Użytkownicy
posty210
Propsy344
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Cytuj
Oby można było teksturować
Po chuj? Mamy 2017 rok. 3DS MAX, Blender - programy w których można bezproblemowo stworzyć mapę + ją oteksturować... Więc po co utrudniać pracę i dodawać taką opcję skoro nikt z niej nie skorzysta?

Kolego złoty, a co z teksturowaniem i odmrażaniem wody? Da się to zrobić bezproblemowo w tych programach żeby działało jak trzeba? a?
 
Gothic najlepszy

Tendor

Tendor

Użytkownicy
Zenit Team
posty87
Propsy13
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Zenit Team
Jeśli będzie to ukończone, to napewno będę tego używał, ale najpierw będzie miesiąc uczenia się tego programu :P
 
"Ścieżka przeznaczenia jest długa i kamienista"

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
Oby można było teksturować
Po chuj? Mamy 2017 rok. 3DS MAX, Blender - programy w których można bezproblemowo stworzyć mapę + ją oteksturować... Więc po co utrudniać pracę i dodawać taką opcję skoro nikt z niej nie skorzysta?
Po to by się nie męczyć w eksporty, importy świata do programu zewnętrznego aby go oteksturować. Fajnie by było móc utworzyć nowy świat w edytorze, czy nawet go wygenerować i odpowiednio wymodelować, sprawdzając od razu w grze jak wygląda chociażby oświetlenie obiektów, które się dodało z nową teksturą.

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Filmik przedstawiający 3D Gizmo.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Daragos

Daragos

Użytkownicy
posty25
Propsy1
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
I jak prace lecą?
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
https://www.youtube.com/watch?v=gOwoa9956cQ
Tutaj powstaje kolejny edytor. Ten jest na OpenGL, ale prawdopodobnie zostanie połączony z AST (Tak zgaduje...)
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Na razie wygląda to gorzej niż Spacer, ale może coś z tego wyniknie :P

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Edytor AST wygląda 100x lepiej, ale zobaczymy z czasem.  Pakiet Union czeka na pluginy, a potem pewnie ruszy WE.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Edytor AST wygląda 100x lepiej, ale zobaczymy z czasem.  Pakiet Union czeka na pluginy, a potem pewnie ruszy WE.

No tak, ale to nim nie jest. :D

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Piękne :)
@Siemekk można im przesyłać jakiś feedback?
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
@Paradoxal napisz pod ich filmikiem na YT, Gratt czyta komentarze i stara się na nie odpowiadać.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Paradoxal

AST Edytor światów
#21 2018-02-21, 14:45(Ostatnia zmiana: 2018-02-21, 14:57)
Tak ogólnie to czemu ktoś tworzy nowy edytor od podstaw zamiast przyłączyć sie do ekipy i działać z nimi? Nie umniejszam jego dobrej robocie ale gdyby zrobili połączenie to byłaby miazga bo tutaj brakuje mu jeszcze sporo jak chociażby ważny dla oświetlenia postproces czy skybox. Ale podgląd dla obiektów stworzył wzorowo.

Mam nadzieje że dla wrzucanych obiektów na scene dodadzą gotowe konfiguracje w postaci kolizji czy animacji bo to jedna z największych bolączek spacera.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
@Siemekk, już nie pamiętam jak się tam na to forum dostać, więc szybciej jakbyś przekazał: Super byłoby dodawanie światła realtime, tak jak w dzisiejszych nowoczesnych edytorach. Z uwagi na to, że wszystko będzie odbywać się w grze powinno być z tym łatwiej. Dobrze gdyby zamiast sztywnych konfiguracji (tzn. one są dobre do dokładniejszego ustalenia danych) były też suwaki.

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Edytor OpenGL zostanie połączony z tym AST :D Bardzo dobra wiadomość. Zaproponowałem twórcom, aby z AST zaczerpnęli sterowanie kamerą + render świata, a z OpenGL zostawili resztę.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Prezentacja fizyki (w tym drugim edytorze):



Całkiem fajnie to wygląda, ma ponoć ułatwić robotę jak chce się coś porozrzucać i nie bawić w ustawianie każdego pojedynczo.

PS. Domyślnie ma to spadać płynnie, gif po prostu taki wyszedł.

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Podobno ktoś z ekipy Dzieje Khorinis rozmawiał z twórcą. @inż. Avallach lub @Dark jeżeli to nie problem na czym ma polegać ta współpraca :P Polski język w edytorze?
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Nie - jako programiści zespołu Dziejów Khorinis (konkretnie: jeden z naszych zespołów) bierzemy udział w rozwijaniu aplikacji. Mamy dostęp do kodu źródłowego i kilka osób z naszej ekipy commituje do niego tak jak główny autor.

Czarny_Judasz

Czarny_Judasz

Użytkownicy
posty12
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
Kiedy premiera tego programu?
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Nigdy. Program został porzucony i nie zapowiada się, by miał być dalej tworzony. Obecnie tworzone są dwa/trzy projekty pokroju "Edytora światów".

1. Union Spacer - Z tego co się orientuje, jest to projekt mający na celu przepisanie Spacera na nowo wraz z licznymi poprawkami, projekt został zapowiedziany niedawno: https://worldofplayers.ru/threads/41789/

2. Gothic World Editor (OpenGL) - Edytor świata tworzony przy użyciu OpenGL, została wypuszczona nawet wersja "demo/testowa", ale jest tak gówniana, że szkoda czasu na używanie tego. W skrócie: Program nie jest zdatny do użytku, NIE SPODZIEWAŁBYM SIĘ także tego, że kiedykolwiek będzie wydany w sensownej formie. Denis, jak sam pisał, robił ten projekt, ucząc się OpenGL, sporo rzeczy tam nie gra, tak jak powinno: https://worldofplayers.ru/threads/40530/

3. Gothic World Editor (Unity) - Edytor świata tworzony w oparciu o silnik Unity, jest projektem wychodzącym bezpośrednio od tego powyższego. Nie został zapowiedziany oficjalnie, ale można było znaleźć parę informacji na filmach/w postach od DK. Obecnie najbardziej zaawansowany i działa bardzo dobrze, nie był udostępniany i raczej nie będzie do czasu premiery (przynajmniej pierwszej części) Dziejów Khorinis.

Nie spodziewałbym się, że będą jeszcze jakieś inne projekty tego typu, ale najsensowniej jest czekać na ten pierwszy (traktując go jako fixy do Spacera) oraz trzeci. Drugi nie jest warty zachodu, nic z niego nie będzie.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry