NIEZNANE GOTHICOWE CIEKAWOSTKI + Fabularne FAQ Dziejów Khorinis 102688 253

O temacie

Autor Kuba

Zaczęty 24.12.2016 roku

Wyświetleń 102688

Odpowiedzi 253

Dark

Dark

Moderator działu
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Moderator działu
Serio nie uznajecie G3 jako Gothica? Myślałem, że ten gatunek graczy wyginął wraz z wyjściem CP 1.75. Nie chcę się spierać o to bo nawet mi się nie chce po raz kolejny przedstawiać argumentów, że G3 nie był taki zły.
Nie "nie uznajemy", a po prostu nie odnosimy się do niego w fabule. Jak już mówiłem ten fragment filmu DOKŁADNIE oddaje nasze zamiary: https://youtu.be/vnoVmUTamXM?t=28m45s
Jak widać, ten gatunek nie wyginął - bo niemal wszyscy zachwycają się tą informacją :D
Ja mogę Ci przedstawić kilka argumentów 'nie do pokonania' - gdzie port dla statków? gdzie stolica większa od khorinis? gdzie metropolie (a nie wioski?). Nie prowokujcie Avalacha bo jak tu wpadnie to zacznie pisać rozprawki na temat złych rzeczy w G3 :D

Nie ukrywam - ten projekt kierujemy PRZEDE WSZYSTKIM do fanów i psychofanów klimatu Gothica drugiego i pierwszego - sami tacy właśnie jesteśmy i nasze dzieło przeznaczone jest dla ludzi o podobnym myśleniu.

Dyskutujecie na temat orginalości z głównym  wątkiem gry a z drugiej strony tworzycie fikcyjne Valduz :)
No dobrze, ale nasze Vaduz ma być takim Gothiciem 2 w wersji 0 - jeszcze więcej klimatu Khorinis niż na samym Khorinis. OBSESYJNIE przy jego tworzeniu trzymamy się lore - nie ma tu bzdurnych historyjek o Innosie który zszedł z nieba i zbudował wyspę, tytanach, gadających orkach mówiących 'cześć morra'. No nie żartujmy.

Herold w G2 mówił o ogłoszeniu stanu wojennego "We wszystkich miastach i regionach Królestwa". CAŁE DZIECIŃSTWO marzyłem żeby zobaczyć te inne regiony, o podobnej architekturze i klimacie jak Khorinis, ale innych, być może większych miastach. Żeby to ujrzeć musiałem własnymi rękoma zbudować Vaduz - to jest taki trochę nasz "Vengard marzeń". Tak jak miasto Vaduz (minimum!) powinna wyglądać stolica tego Królestwa. Nie jak zapyziałe chatki z drewna i strzechy ;/

Istnieje coś takiego jak ROZWIJANIE LORE W DOBRYM i ZŁYM GUŚCIE. Zakon Paladynów w G2 to PRZYKŁAD DOBREGO rozwinięcia - mimo że dość rewolucyjnego. Trzeba przyznać że klimaty zachodnioniemieckiego rycerstwa, a w pewnym stopniu nawet rycerstwa krucjatowego (pancerze z czepcami z kolczugi, krzyże innosa, krucjaty na świątynie beliara 40 lat przed akcją gry o których mówił Pyrokar) były NAPRAWDE OK i ROBIŁY wrażenie.

Za to o dobrym rozwinięciu lore nie może być mowy kiedy z pruskiego miasta z białymi elewacjami twórcy cofają nas do germańskich, bajkowych chatek z drewna. I ponoć "zapominają" wstawić port do świata gry - w końcu wiadomo że rude przenoszono ze statków telekinezą :lol2:. TO JEST REGRES, NIE PROGRES.

Naprawdę więc, na tak ogromny świat gry jaki kreowano w G1/2 - dziesiątek, jeśli nie setek regionów, ciężko przełknąć jedną wyspę z kopalniami srebra? Na której nie uprawiamy faili desginersko-fabularnych?

Martwi mnie balans, nie wyobrażam sobie kolejności rozgrywki, zaczynamy na Valduz z levelem 1, 10 siły 100 HP i bijemy sobie tam wszystkie dziadostwa, scierwojady, kretoszczory, wilki etc. Wykonujemy zajebiste ciekawe nowe questy, bum bara buh Valduz skonczone płyniemy na Khorinis, stajemy w porcie i co... mamy zajebistą zbroje, miecz, 25-30 lvl, 250 siły 2000 HP... i co znów musimy biegać po lokacji i walczyć ze ścierwojadami? No bo przecież nie postawicie troli na drogach...
Od razu przestrzegam - Vaduz nie skończymy na wysokim levelu. To będzie bardzo dynamiczna, szybka ale jednocześnie zbalansowana rozgrywka. Ja jestem doskonale zorientowany w kwestii balansu złota (bo sam go wymyśliłem), natomiast balansu samej rozgrywki pilnują;
@Lansjer , @Revo , @gryfel , @Gother - jest to sprawa najwyższej wagi, obok kilku innych rzeczy, więc z pewnością nie będzie tu blamażu. A jak chłopaki chcecie, to powiedzcie coś na ten temat więcej.

Khorinis nas w tej chwili zresztą nie interesuje. Cel najważniejszy to WYDAĆ Vaduz

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
@Dark i @Avallach jestem pod wrażeniem waszej znajomości Gothica, wszystkich szczegółów itp. Wiem, że kiedyś o ttm pisaliście czy mówiliście w filmiku, ale jak często konsultowaliście się z PB? I generalnie co pisali na temat waszej pracy?
 

Frizbick
  • Gość
Jak widać, ten gatunek nie wyginął - bo niemal wszyscy zachwycają się tą informacją :D
Ja mogę Ci przedstawić kilka argumentów 'nie do pokonania' - gdzie port dla statków? gdzie stolica większa od khorinis? gdzie metropolie (a nie wioski?).

No dobrze, ale nasze Vaduz ma być takim Gothiciem 2 w wersji 0 - jeszcze więcej klimatu Khorinis niż na samym Khorinis. OBSESYJNIE przy jego tworzeniu trzymamy się lore - nie ma tu bzdurnych historyjek o Innosie który zszedł z nieba i zbudował wyspę, tytanach, gadających orkach mówiących 'cześć morra'. No nie żartujmy.
Co do portu i miast się zgadzam, dziwnie to zrobili. Ale coście się tak orków uczepili? Przecież jest wyraźnie wyjaśnione, że orkowie z kontynentu byli po prostu bardziej cywilizowani, inny "gatunek" orków. Orkowie z G1 a ci z G3 to coś jak jakieś dzikie plemiona ludzi z Afryki a Europejczycy.
Zresztą różnice między G1 a G2 też są znaczące jeśli chodzi przykładowo o bóstwa. W G1 Beliar był po prostu bogiem śmierci (jak przykładowo Hades) a w G2 nagle stał się bogiem zła i zniszczenia.
Ps to o Innosie to naprawdę coś takiego było? Nie pamiętam szczerze :D
 

Dark

Dark

Moderator działu
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Moderator działu
Ale coście się tak orków uczepili?
=
Cytat: Dark
Zresztą Pirania w wywiadze z ARHN przyznała, że tworząc Orków w G1 najbardziej inspirowała się Mroklumami z genialnego klasyka literatury i kina lat 60, czyli "Wehikułu Czasu'. Krwiożercze monstra żyjące w podziemnych osiedlach, mordujące, rąbiące i jedzące ludzi.
TAK, to jest atrakcyjna i przerażająca (przywodząca na myśl G1) wizja. Nie ta utopia i 'cywilizowane orki' popijające wódkę przy ognisku z ludźmi z G3.
I tyle w temacie. Dodam tylko, że w intro G1 na kontynencie widzimy TYCH SAMYCH orków

@Dark i @Avallach jestem pod wrażeniem waszej znajomości Gothica, wszystkich szczegółów itp. Wiem, że kiedyś o ttm pisaliście czy mówiliście w filmiku, ale jak często konsultowaliście się z PB? I generalnie co pisali na temat waszej pracy?
Raz, i o raz za dużo :D W kwestiach historii powstawania gry są spoko, ale nie są (poza wyjątkami) stworzeni do udzielania informacji o lore gry :D (z oczywistych, wymienanych już 100 razy powodów - burdelu jaki potęgowali coraz kolejnymi częściami).

sebogothic

sebogothic

Użytkownicy
posty381
Propsy244
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Najlepiej było by skontaktować się z Michaelem Hoge, to on stworzył większość fabuły do G1.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Co do sprzeczności z G3 - w każdej części Gothica były jakieś niespójności z pozostałymi. Przykładowo, w Gothic 2 okazuje się że Khorinis jest wyspą, a z Górniczej Doliny da się wyjść przez plac wymian. W Nocy Kruka okazuje się że część tej wyspy ma zupełnie inny klimat niż reszta.
Gothic 3 nie trzymał się informacji o geografii i skali istnienia królestwa... Jego historia przedstawiana w poprzednich częściach sugerowała że istniało od wielu pokoleń. W stolicy nie mamy tak naprawdę żadnego królewskiego zamku, prawdziwej skali garnizonu, hut, aresztów... Porównajcie to sobie z którymkolwiek miastem np z Wiedźmina, to zobaczycie że jest to wydmuszka stolicy.
Seria zaczęła się od takiej w której religia jest tylko tłem bez specjalnego znaczenia (trzeba czcić jakąś istotę żeby władać magią, ale poza mitologią nie ma podstaw zakładać że którakolwiek z nich naprawdę ma władzę nad światem inną niż tylko przez swoich wyznawców).
Z kolei Gothic 3 zrobił z religii główny wątek - jesteśmy wybrańcem mającym zdecydować o wyniku Wojny Bogów o władzę nad światem. To też jest niefajna zmiana od starszego klimatu, która zaczęła się już w G2.

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
I właśnie dlatego dla mnie pod względem lore, klimatu, fabuły, etc. Gothic I > wszystkie inne części. W sumie w pierwszej części do pewnego stopnia przypadkowo stworzyli tak świetny świat.  Ogółem też mam wrażenie, że świat w jedynce był o wiele bardziej dystopijny w porównaniu do następnych części.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
@Dark i @Avallach jestem pod wrażeniem waszej znajomości Gothica, wszystkich szczegółów itp. Wiem, że kiedyś o ttm pisaliście czy mówiliście w filmiku, ale jak często konsultowaliście się z PB? I generalnie co pisali na temat waszej pracy?
Wystarczy uwaznie czytac dialogi :P Lore gothica nie jest tak skomplikowane, wiekszosc informacji o swiecie zewnetrznym dowiaduje sie z ksiazek
 

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty871
Propsy1297
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
@Dark
Racja, że G3 to było nieporozumienie na całej linii - nie dotrwałem nawet do połowy fabuły, a płytę sprezentowałem.

Tylko nad jedną kwestią się zastanawiam.

Tak piszesz o rozmachu Vaduz i się zastanawiam czy jest na to logiczne uzasadnienie? Khorinis jak na standardy Gothicowe nie jest małe, ale to miasto portowe, do tego na szlaku krytycznego surowca jakim jest ruda. Vaduz też jest miastem portowym? Jeżeli nie to jakie jest uzasadnienie dla rozmachu? Druga sprawa to surowce. Kamień i drzewo na wyspie są, więc budulec jest ale kamieniołomów, czy nawet kamieniarzy nie kojarzę, a do zbudowania dużej metropolii musi być duże zaplecze + sztab wykwalifikowanych rzemieślników, bo żyjące miasto to miasto powiększające się. To tylko takie moje wątpliwości bo nie znam koncepcji dodatku ;-)

BR,
Sher
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

Dark

Dark

Moderator działu
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Moderator działu
@shergar - Vaduz (podobnie jak Khorinis) to nie tylko miasto portowe, ale też cała oddzielna wyspa o tej nazwie. Nie musisz się więc martwić o zaplecze - przemyśleliśmy wszystko, włącznie z surowcami do rozwoju takiego ośrodka.
Oczywiście Vaduz jest 'metropolią' jak na standardy gothicowe - nie zrobiliśmy z miasta drugiego Novigradu bo dla kwestii lore byłoby to przegięcie i przesada. Ot jest to po prostu "jedno z wielu dużych miast Królestwa" ;)

Habz

Habz

Użytkownicy
posty14
Propsy8
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Czyli mam rozumieć, że stolicy nie odwiedzimy?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Nie całą, a na pewno nie w DK1. Ale jak już było widać na filmach, będą pokazane wydarzenia z zamku królewskiego (który znajduje się w stolicy).

Zireael

Zireael

Użytkownicy
Przezorny
posty387
Propsy304
NagrodyV
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Przezorny
Rojson prawdopodobnie nagra serię DK.  :D
 
Ludzie (...) lubią wymyślać potwory i potworności. Sami sobie wydają się wtedy mniej potworni (...) Wtedy jakoś lżej im się robi na sercu. I łatwiej im żyć.

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Czy w DK1 odwiedzimy także inne wyspy niż Vaduz?
 

Komuchpl

Komuchpl

Użytkownicy
Co? Ja?
posty146
Propsy130
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Co? Ja?
Nie
 

Barnaba

Barnaba

Użytkownicy
posty276
Propsy288
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Kolejny świetny materiał! trzymam kciuki :)
 

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
To ja mam dwie kwestie które mnie interesują.

Przede wszystkim magowie. Było o ile się nie mylę powiedziane, że Rhobar wysłał najpotężniejszych magów królestwa do budowy bariery, super. A więc nawet taki Torrez czy Cronos byli potężniejszymi magami od Pyrokara czy Uthara, że o Karrypto czy magach z Nordmaru nie wspomnę? Czy jednak były inne czynniki powodujące zebranie takiej nie innej grupy? No i jestem ciekaw jak będzie wyglądać relacja tej 12 z magami na Vaduz. A co do DK2, akcja dzieje się 10 lat przed G1, to nie jest ten etap w którym Serpentens powinien przejść Próbę Ognia? Czy przeszedł ją wcześniej? A jeśli nie to kto przed nim zasiadał w Radzie w Khorinis? Możliwe, że coś pomieszałem, fakt, nie jestem encyklopedią świata Gothica (to nie Tolkien :P).


Jestem ciekaw czy odniesiecie się do fanowskich teorii. Mianowicie, Ball Lukkor który według teorii miałby być generałem wojsk Varantu. Jeśli tak rzeczywiście było to za pewne do Kolonii został odesłany wraz z powstaniem Bariery, nie wydaje mi się aby wysłali go tam wcześniej co byłoby dość nie logiczne, więc może udał się tam pod eskortą samych magów? Zamierzacie w ogóle poruszyć ten wątek?


(Dark moze nie widziałeś, ale wysłałem ci PW).
 

Dark

Dark

Moderator działu
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Moderator działu
Obserwuję tematy dotyczące Dziejów Khorinis od paru tygodni, a kompletnie zapomniałem, że mam tu konto ;) Zapropsowałem, a będąc zarówno fanem Gothica 1-2, jak i fanem polskiego dubbingu w grach podjarałem się ogromnie x2 :) I jaram się nie tylko możliwością usłyszenia znanych profesjonalnych głosów w dodatku, ale też nadchodzącymi - mam nadzieję - wywiadami z aktorami. Ten z Krzysztofem Zakrzewskim - mistrzostwo, oby takich więcej!
Bardzo dziękuje zarówno że to napisałeś, jak i to ze to doceniasz. Przeczytaj sobie tą wypowiedź @Komuchpl bo to dobra odpowiedź na twoje zarzuty - że nudne, i aktor pieprzył nie na temat i od rzeczy.

Postawmy sprawę jasno. To NIE JEST typowy materiał z aktorami jak z wiedźmina/tormenta - że aktorzy mówią 2 słowa o projekcie, swojej pracy i koniec filmu. Moim celem i OBOWIĄZKIEM jest dorzucenie do tego mini-dokumentu o danym z aktorów i UHONOROWANIE KAŻDEGO KTÓRY JEST ZNANY (w dubbingu) I NA TO ZASŁUGUJE.

To jest też jeden z argumentów jakiego używam w rozmowach z nimi - argument płynący prosto z serca, bo NAPRAWDE mi na tym zależy. Ludzie od lat marzą żeby poznać trochę tych znanych głosów-aktorów, kim są, jakimi są ludźmi, jak się wysławiają. To jest SKANDAL że dopiero MY musimy to pokazywać.

W wypadku Krzysztofa, pomijając fakt że walczy z nowotworem to tak - było kurwa warto go uhonorować. Od razu cię uprzedzam, że z Andrzejem Tomeckim (głos Grega, Torlofa, Gilberta, Gravo) pójdę jeszcze dalej, i film nie będzie trwał 8 minut tylko minimum 20.
Człowiek ma 85 lat, jako 12 letni łącznik brał udział w Powstaniu Warszawskim i trafił z karabinu Mauser Niemca, miał niesamowity epizod muzyczny, był na kilkuletnim tourne ze swoim teatrem w USA (w latach 70), ma tą samą żone i cały czas się kochają od lat 60, MALO TEGO - mimo wieku codziennie ćwiczy żeby (jak mówi) "nie wypaść" z formy, jeździ samochodem. Pomaga ze wzruszeniem za darmo, a ja mam z nim zrobić kilkuminutówkę w stylu typowego materiału wideo z "prac nad dubbingiem"?? No bez jaj, nie ma ch*ja!

I tak - mam świadomość, że interesuje to W NAJLEPSZYM WYPADKU 50% oglądających. Ale mam to gdzieś, bo dla takich komentarzy jak ten wyżej (i dla ludzi darzących szacunkiem tych aktorów) WARTO.

Jeśli chcesz tego typu materiałów to spoko - tak jak z panem Mrozem, czy kimś kto nie ma bezpośredniej (BLISKIEJ) styczności ze światem dubbingu i szczególnie Gothica - można klepać typową krótką propagandówkę. W wypadku 'wielkich nazwisk dubbingu' - sorry, nie mogę. Twoja krytyka jest w tym wypadku niesłuszna i mnie zabolała. Nie interesuje cię aktor masz prawo nie oglądać. To jest materiał O AKTORZE i przy okazji też o jego pracy nad projektem. NIE o samym projekcie.

To może już nie do końca na temat, ale przy okazji, chciałbym się odnieść do wspomnianej tu kwestii zmian głosowych wśród postaci występujących zarówno w G1 jak i G2 (lub NK).
Zaskoczyłeś mnie @porfirion bo jest to w takim razie połowiczna wina zarówno Piranii (która tworząc tak idiotyczny system i nie oferując pomocy w lokalizacjach sama zostawiła nam bombę z opóźnionym zapłonem).
No a wina CDP jest taka, że kosztem opóźnienia nie próbowali sami modyfikować kodu gry/próbować kontaktować się z wydawcą (chociaż to też rozumiem - bo dla dystrybutora ważna jest po prostu przyzwoita jakość i zysk).

Doceniam jednak że tak jak mówisz CDP kosztem rozdzielania skryptów piranii próbowała zachować obsadę.
Z naszego poziomu widzenia nie ma żadnego problemu - tu nie ma jakiś 'ograniczeń silnika', tylko wystarczy dla każdego aktora głosowego zrobić 'pakiet głosów SVM'(reakcji w świecie gry).
Pirania zrobiła taką głupotę, że sama porozdzielała ilu aktorów ma być w obsadzie - porozdzielali 'pakiety' na ilość postaci w samej grze, i z góry narzuciła wszystko. Idiotyzm.

Teraz zaczynam w ogóle rozumieć czemu premiera Nocy Kruka było trzykrotnie przesuwana (za każdym razem o miesiąc/dwa). Mam gdzieś wydanie KŚG gdzie jest plakat reklamujący że premiera będzie w październiku 2004 (finalnie była w styczniu 2005).

No w każdym razie nie martw się - u nas wszystko będzie w porządku :D

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Cytuj
A więc nawet taki Torrez czy Cronos byli potężniejszymi magami od Pyrokara czy Uthara, że o Karrypto czy magach z Nordmaru nie wspomnę?
W czasie gdy król wysyłał magów do GD, spokojnie

Zauważ że taki Pyrokar mógł się dużo nauczyć  przez ten czas,a chyba było nawet powiedziane że niedawno został arcymistrzem ognia przechodząc próbę
 

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
To Serpentens nie dawno został.
Pyrokar było od początku pokazywany jako ktoś jedynie ciut pod Xardasem.
 


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry