NIEZNANE GOTHICOWE CIEKAWOSTKI + Fabularne FAQ Dziejów Khorinis 3654 252

O temacie

Autor Kuba

Zaczęty 24.12.2016 roku

Wyświetleń 3654

Odpowiedzi 252

Kelten

Kelten

Użytkownicy
posty534
Propsy419
ProfesjaKompozytor
  • Użytkownicy
Przeogrom pracy , chwała wam za masę poświęconego czasu.
Myśleliście może nad angielskim tłumaczeniem tego filmiku? Masa ludzi chciała by to zobaczyć i w pełni zrozumieć w tym pewnie Piranha.
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1735
Propsy918
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Muszę powiedzieć, miazga, aż żałuję że nie miałem czasu wam pomóc jak potrzebowaliście pomocy, trzymam kciuki za was ^^
 

Dark

Dark

Moderator działu
posty1049
Propsy1998
Profesjabrak
  • Moderator działu
Przeogrom pracy , chwała wam za masę poświęconego czasu.
Myśleliście może nad angielskim tłumaczeniem tego filmiku? Masa ludzi chciała by to zobaczyć i w pełni zrozumieć w tym pewnie Piranha.
Myśleliśmy, zaoferował się do pomocy Kereth tylko prosi o pełną transkrypcję po polsku. Szkoda że na youtube nie można tłumaczyć w trybie 'live'.

Narazie przetłumaczył za to film z Rhobarem II: http://www.moddb.com/mods/the-history-of-khorinis/news/new-year-news7

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan - oldstories.pl
posty871
Propsy1110
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan - oldstories.pl
Bardzo ciekawy materiał, aż się łezka kręci w oku na wspomnienia z pierwszego Gothica.

Z drugiej strony, tak się zastanawiam, że niektóre potknięcia można sensownie zagospodarować fabularnie.

1. 13 mag. Aż się prosi, żeby wykorzystać fabularnie: tajemniczy mag, o którym w sumie nikt nic nie wie (bo tak naprawdę go nie było) i albo można tutaj pójść w stronę stworzenia mitu, który na końcu będzie rozwiany, albo rzeczywiście stworzyć ciekawą dla fabuły postać jakiegoś potężnego maga, który miał cele rozbieżne z Xardasem i resztą wesołej kompani w kieckach.

2. Magiczna bariera. Tak patrząc na to z boku to myślicie, że król by uwierzył w gadkę o demonach, Beliarach, etc.? Po pierwsze miał na głowie inwazję orków, po drugie musiał ogarnąć dwór, a intryg tam pewnie nie brakowało, tym bardziej że sytuacja była niestabilna, a dla ewentualnych pretendentów do tronu to sytuacja wymarzona. Nawet gdyby Robar dał wiarę to oficjalnie by pewnie tego nie przyznał i co najwyżej mógłby jakoś wesprzeć te działania nieoficjalnie, co też daje ciekawe możliwości fabularne: ktoś mógł króla szantażować, bądź manipulować informacją, chociażby marszałek. No i kwestia samej rudy. Aż się prosi, żeby przemycać ją z doliny i handlować na lewo, w końcu złoto nie śmierdzi i nawet orkowie byliby skłonni za nią dobrze zapłacić - tego wątku mi zawsze brakowało w oryginalnym G1.
Były też teksty o tym, że król stracił kontrolę nad krajem, ktoś bliski jak marszałek mógł działać na szkodę króla jako władcy i np. dogadać się z orkami, że wysadzi Robara z siodła, ale w zamian chce koronę i autonomię + wyłączność na handel z orkami, czyli można w to wmieszać gildię kupiecką i rzemieślniczą. Możliwości multum...

3. Orkowie w dolinie. O statkach wiedziałem, ale zawsze myślałem, że po prostu dostali się jakąś przełęczą górską, a nie że tam żyli już wcześniej. Jakoś zawsze kojarzyli mi się z jaskiniami więc może jakieś podziemne tunele,etc. tym bardziej że jest tam stare podziemne cmentarzysko więc inne wejście do niego mogło też się znajdować po drugiej stronie gór, gdzie orkowie zacumowali statki, a resztę drogi przebyli przełęczą i podziemiami.
Tak że dzięki za rozwianie wątpliwości :D

4. Wieża Mgieł. Panowie, a co z Wieżą Mgieł? To bardzo ciekawe miejsce i z tego co pamiętam miało się z czymś wiązać, ale brakło czasu. Dowiedzieliście się coś więcej?

W każdym razie świetna robota z tym materiałem ;-)

Powodzenia z wydaniem moda,
Sher.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

Mac Dun

Mac Dun

Moderator działu
Przed wyruszeniem należy zebrać drużynę
posty3308
Propsy939
ProfesjaGracz
  • Moderator działu
  • Przed wyruszeniem należy zebrać drużynę
Z tymi orkami, to jednak trochę słabe że orkowie z dworu irdorath są tacy sami jak ci z g1 :)
 

Simen

Simen

Moderator
posty4838
Propsy1891
ProfesjaTester
  • Moderator
W Returningu 2.0 można się było dostać m.in. do Śnieżnych Gór Orków przez Wolną Kopalnię, no i tam żyli sobie orkowie od wieków w postaci klanu Płonącej Skały.  Poza tym w modzie było też wyjaśniane, że Kan przybył do Doliny i zaproponował połączenie sił na wojnę z ludźmi z Klanem Czarnego Smoka, który zajmował podziemne miasto w GD. Jeszcze jest taka przełęcz, która prowadzi do ukrytej wioski o nazwie Klan Wysokiej Skały. Ur-Shak należał do Klanu Ognia, który zamieszkiwał okolice ŚŚ, gdzie wcześniej rezydował Klan Podziemnych czy jakoś tak. Myślę, że dzieje mogłyby iść koncepcją ukrytych wiosek w górach, pod ziemią itp.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

http://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu

Maciejk

Maciejk

Użytkownicy
posty124
Propsy110
  • Użytkownicy
Z jednej strony - Simen ma rację, fajnie byłoby poznać historię różnych orkowych klanów, ich zjednoczenie i wspólną wojnę przeciwko ludziom, z drugiej jednak, tak jak wielokrotnie było to wspominane, Piranhie same gubiły się w swoim oryginalnym LORE i pytanie, czy rozwiązanie ze śnieżnymi górami orków, klanem podziemnych, wysokiej skały, czarnego smoka i klanu ognia jest jeszcze z nim zgodne, czy to już przesada w drugą stronę. A, choć Returninga można chwalić, można doceniać, to nie ma tam, aż tak dużej dbałości o zgodność z LORE - o ile w ogóle jakakolwiek dbałość jest.
 

Mac Dun

Mac Dun

Moderator działu
Przed wyruszeniem należy zebrać drużynę
posty3308
Propsy939
ProfesjaGracz
  • Moderator działu
  • Przed wyruszeniem należy zebrać drużynę
i pytanie, czy rozwiązanie ze śnieżnymi górami orków, klanem podziemnych, wysokiej skały, czarnego smoka i klanu ognia jest jeszcze z nim zgodne, czy to już przesada w drugą stronę. A, choć Returninga można chwalić, można doceniać, to nie ma tam, aż tak dużej dbałości o zgodność z LORE - o ile w ogóle jakakolwiek dbałość jest.
Patrząc ile orkow bylo w g1, tyle klanów jest nierealne  o_0
 

Simen

Simen

Moderator
posty4838
Propsy1891
ProfesjaTester
  • Moderator
Czy ktoś mówił, że Ci orkowie występowali w G1 czy może jesteś taki głupi, że nie ogarniasz mojej, ni Macieja wypowiedzi?
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

http://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu

Dark

Dark

Moderator działu
posty1049
Propsy1998
Profesjabrak
  • Moderator działu
Bardzo ciekawy materiał, aż się łezka kręci w oku na wspomnienia z pierwszego Gothica.

1. 13 mag. Aż się prosi, żeby wykorzystać fabularnie: tajemniczy mag, o którym w sumie nikt nic nie wie (bo tak naprawdę go nie było) i albo można tutaj pójść w stronę stworzenia mitu, który na końcu będzie rozwiany, albo rzeczywiście stworzyć ciekawą dla fabuły postać jakiegoś potężnego maga, który miał cele rozbieżne z Xardasem i resztą wesołej kompani w kieckach.

2. Magiczna bariera. Tak patrząc na to z boku to myślicie, że król by uwierzył w gadkę o demonach, Beliarach, etc.? Po pierwsze miał na głowie inwazję orków, po drugie musiał ogarnąć dwór, a intryg tam pewnie nie brakowało, tym bardziej że sytuacja była niestabilna, a dla ewentualnych pretendentów do tronu to sytuacja wymarzona. Nawet gdyby Robar dał wiarę to oficjalnie by pewnie tego nie przyznał i co najwyżej mógłby jakoś wesprzeć te działania nieoficjalnie, co też daje ciekawe możliwości fabularne: ktoś mógł króla szantażować, bądź manipulować informacją, chociażby marszałek. No i kwestia samej rudy. Aż się prosi, żeby przemycać ją z doliny i handlować na lewo, w końcu złoto nie śmierdzi i nawet orkowie byliby skłonni za nią dobrze zapłacić - tego wątku mi zawsze brakowało w oryginalnym G1.
Były też teksty o tym, że król stracił kontrolę nad krajem, ktoś bliski jak marszałek mógł działać na szkodę króla jako władcy i np. dogadać się z orkami, że wysadzi Robara z siodła, ale w zamian chce koronę i autonomię + wyłączność na handel z orkami, czyli można w to wmieszać gildię kupiecką i rzemieślniczą. Możliwości multum...

3. Orkowie w dolinie. O statkach wiedziałem, ale zawsze myślałem, że po prostu dostali się jakąś przełęczą górską, a nie że tam żyli już wcześniej. Jakoś zawsze kojarzyli mi się z jaskiniami więc może jakieś podziemne tunele,etc. tym bardziej że jest tam stare podziemne cmentarzysko więc inne wejście do niego mogło też się znajdować po drugiej stronie gór, gdzie orkowie zacumowali statki, a resztę drogi przebyli przełęczą i podziemiami.
Tak że dzięki za rozwianie wątpliwości :D

4. Wieża Mgieł. Panowie, a co z Wieżą Mgieł? To bardzo ciekawe miejsce i z tego co pamiętam miało się z czymś wiązać, ale brakło czasu. Dowiedzieliście się coś więcej?
Dzięki Sher!

1. Zgoda, ale sprawa pierwsza to fakt że obiecujemy wszystkim obsesyjną zgode w LORE.
Sprawa druga - my podeszliśmy do tego stricte promocyjnie i logicznie. W internecie (SZCZEGÓLNIE do czasu wywiadu Hoge) od lat toczyły się wojny zwolenników i przeciwników wszystkich teorii. Teraz - po wyjaśnieniach samego twórcy wszystkie 'świadome' tej nowej informacji kręgi traktują to jako zwykłego, durnego buga fabularnego którego po prostu nie ma prawa być.
(i zresztą poza Saturasem w grze na ten temat jest totalna cisza).

Teraz wyobraź sobie sytuacje - robimy super artworka z 'Twórcami Magicznej Bariery' - publikujemy, a pod obrazkiem wybucha wojna dlaczego jest 13 magów, użeranie się do czasu premiery, że wbrew słowom t"my twórcy" po prostu wprowadzamy 'zaginionego'. Bleh. Tak przynajmniej sprawa jest klarowna - "problem z głowy".
A jak ktoś będzie miał wątpliwości to inni podlinkują mu ten fragment filmu - i tyle :D

2. Myślisz bardzo dobrze, ale nie będę tu spoilerował fabułą projektu. W każdym razie tło wydarzeń zostanie BARDZO szczegółowo przedstawione na bardzo wielu płaszczyznach - i to w gwiazdorskiej obsadzie.

3. Dokładnie - logika (i pozostałe w plikach podziemne miasto orków) jednoznacznie wskazują że to była ich domena mieszkania na Khorinis.
Zresztą Pirania w wywiadze z ARHN przyznała, że tworząc Orków w G1 najbardziej inspirowała się Mroklumami z genialnego klasyka literatury i kina lat 60, czyli "Wehikułu Czasu'. Krwiożercze monstra żyjące w podziemnych osiedlach, mordujące i jedzące ludzi.
TAK, to jest atrakcyjna i przerażająca (przywodząca na myśl G1) wizja. Nie ta utopia i 'cywilizowane orki' popijające wódkę przy ognisku z ludźmi z G3.


4. Niestety - żadnych nowych informacji. Poza tym co pewnie wiesz, czyli że był to jakiś kopacz lub zbieracz. W najgorszym wypadku może się okazać, że ktoś wpadł na to z myślą "ot tak' dam se coś takiego". A jeśli była z tym związana jakaś większa historia, to musiała zostać w głowie twórcy pomysłu.

W Returningu 2.0 można się było dostać m.in. do Śnieżnych Gór Orków przez Wolną Kopalnię, no i tam żyli sobie orkowie od wieków w postaci klanu Płonącej Skały.  Poza tym w modzie było też wyjaśniane, że Kan przybył do Doliny i zaproponował połączenie sił na wojnę z ludźmi z Klanem Czarnego Smoka, który zajmował podziemne miasto w GD. Jeszcze jest taka przełęcz, która prowadzi do ukrytej wioski o nazwie Klan Wysokiej Skały. Ur-Shak należał do Klanu Ognia, który zamieszkiwał okolice ŚŚ, gdzie wcześniej rezydował Klan Podziemnych czy jakoś tak. Myślę, że dzieje mogłyby iść koncepcją ukrytych wiosek w górach, pod ziemią itp.
Pomysł z osiedlami orkowymi (czy to jaskiniowymi czy innymi) w górach jest jak najbardziej OK - w zgodzie z kanonem, dlatego odtwarzamy to dokładnie.

Abstrahując - to właśnie podstawowa rzecz za którą nie trawie Returninga. Jest to dokładnie ten sam problem o którym ktoś pisał w komentarzu. Na siłę próbują pogodzić LORE G1 z G3. Wymysł, że od początku jakiś orek z G3 o imieniu kan koordynował świat Orków w Górniczej Dolinie? Którzy zamiast Beliara czcili Śniącego? Już to jest zgrzytem, bo wiadomo, że Orkowie nie byli ani zunifikowani, ani zjednoczeni.
Nie mówiąc już o tym wklepywaniu w dialogi tych wszystkich zwrotów typu 'morra' (podczas kiedy ZARÓWNO w G1 czy G2 i Ur Shak i Orkowy dowódca i Tarrok odzywali się do bohatera per 'człowiek').

No nie ma powodu żeby na siłę próbować to godzić. Dla mnie osobiście, kiedy słyszę takie nawiązanie to cały 'czar' tajemniczości g1/g2 pryska. Tam ciągle te postacie mówią o Królestwie jako czymś nieskończenie wielkim, ciekawym, powalającym. Wole nie mówić o kontynencie nic więcej niż w pierwszych dwóch częściach. A dzięki temu przynajmniej wpasuje się w ich klimat.

Narkan

Narkan

Użytkownicy
posty435
Propsy112
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Hype, hype. Wychodzi mod to biore tydzień wolnego :D
 

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty670
Propsy93
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
Dark, nie zapominaj też o tym, że Piranie wymyślili też kilka słów z języka orków, które można usłyszeć w G1 i G2. Używa ich m.in. Ur-Ska, Tarrok czy orkowi dowódcy. Fakt, faktem są to tylko takie smaczki ale też nadają tego klimatu odrębności
 
Nowe forum grupy DarkModders Team

darkmodersteamforum.cba.pl/

Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.16mb.com/

Dark

Dark

Moderator działu
posty1049
Propsy1998
Profesjabrak
  • Moderator działu
Dark, nie zapominaj też o tym, że Piranie wymyślili też kilka słów z języka orków, które można usłyszeć w G1 i G2. Używa ich m.in. Ur-Ska, Tarrok czy orkowi dowódcy. Fakt, faktem są to tylko takie smaczki ale też nadają tego klimatu odrębności
Oczywiście, że nie zapominam - pilnujemy tego obsesyjnie. Wszystkie te orkowe słowa i zwroty mamy wynotowane w specjalnym dokumencie worda. Będzie też w związku z tym w rozgrywce książka pewnego badacza próbującego zgłębić język orków - tłumacząc kilka z obeznanych mu słów.

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty670
Propsy93
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
No, to świetnie. Trzymam za Was kciuki :)
 
Nowe forum grupy DarkModders Team

darkmodersteamforum.cba.pl/

Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.16mb.com/

Dark

Dark

Moderator działu
posty1049
Propsy1998
Profesjabrak
  • Moderator działu
Ciągle zapominacie, że jest tu dwóch takich geeków od spraw lore - bo poza mną jest jeszcze @inż. Avallach który z podobną obsesją dba i zna każdy detal. Nie ma szans żebyśmy coś pominęli, nie zagniecie nas niczym

Simen

Simen

Moderator
posty4838
Propsy1891
ProfesjaTester
  • Moderator
Cytuj
Abstrahując - to właśnie podstawowa rzecz za którą nie trawie Returninga. Jest to dokładnie ten sam problem o którym ktoś pisał w komentarzu. Na siłę próbują pogodzić LORE G1 z G3. Wymysł, że od początku jakiś orek z G3 o imieniu kan koordynował świat Orków w Górniczej Dolinie? Którzy zamiast Beliara czcili Śniącego? Już to jest zgrzytem, bo wiadomo, że Orkowie nie byli ani zunifikowani, ani zjednoczeni.
Nie mówiąc już o tym wklepywaniu w dialogi tych wszystkich zwrotów typu 'morra' (podczas kiedy ZARÓWNO w G1 czy G2 i Ur Shak i Orkowy dowódca i Tarrok odzywali się do bohatera per 'człowiek').

Chyba nie grałeś w Returninga 2.0 :) 1.1 może, ale 2.0 na pewno nie. Wojna z orkami w Khorinis rozpoczęła się wraz z upadkiem bariery, dopiero wtedy Kan przybył do GD i zaproponował Ur-Thrallowi sojusz. Poza tym Kan nie koordynował działań w Khorinis, tylko powierzył to wszystko Ur-Thrallowi, bo kto by potrafił przy tamtejszej technologii prowadzic kampanię na kontynencie i jednocześnie na oddalonej o sporo kilometrów wyspie. Według kultury orków z GD oni nie wyznawali Beliara, tylko swoich przodków, a Beliarowi pomagali z powodu strachu. Śniącego wyznawał tylko jeden klan, który u pozostalych nie miał żadnego szacunku. W Returningu 2.0 można napotkać się z paroma misjami, gdzie pomaga się w stosunkach między klanami, a jednemu klanowi pomaga się zniszczyć drugi.

Co do zwrotu "morra" to już w ogóle Cię zdziwię, bo to wina tylko i wyłącznie naszych tłumaczy. W rosyjskim dubbie jak i pseudotranslatarowej wersji można było zobaczyć zwrot "człowiek", zamiast "morra", które na siłę wcisnęli nam tłumaczy Polscy. Czy jest coś jeszcze z Tobą do dyskusji w tym temacie? :) Jak coś, to mogę odpowiedzieć jeszcze na parę Twoich zarzutów, pod warunkiem, że się znajdą :P
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

http://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu

Dark

Dark

Moderator działu
posty1049
Propsy1998
Profesjabrak
  • Moderator działu
Co do zwrotu "morra" to już w ogóle Cię zdziwię, bo to wina tylko i wyłącznie naszych tłumaczy. W rosyjskim dubbie jak i pseudotranslatarowej wersji można było zobaczyć zwrot "człowiek", zamiast "morra", które na siłę wcisnęli nam tłumaczy Polscy. Czy jest coś jeszcze z Tobą do dyskusji w tym temacie? :) Jak coś, to mogę odpowiedzieć jeszcze na parę Twoich zarzutów, pod warunkiem, że się znajdą :P
Boże nie strasz, w pierwszej chwili jak zerknąłem to przeraziłem się że piszesz o oryginalnym G2 (względem niemieckiego tłumaczenia :D).

Nie chcę polemizować stary - dobrze wiesz, że niczego absolutnie nie ujmuje Returningowi. Chodzi mi tylko o ten klimat G1 lub chociaż G2. Chcemy tylko tego i niczego więcej - przywoływanie jakiegokolwiek faktu z G3 burzy to na dzień dobry.
Myślę, że ten konkretny fragment dobrze oddaje nasze zamiary: https://youtu.be/vnoVmUTamXM?t=28m45s

sebogothic

sebogothic

Użytkownicy
posty349
Propsy172
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Też sobie zawsze tłumaczyłem, że ten brakujący mag zginął w trakcie jakiegoś eksperymentu. A co do braku nawiązań do G3 to się cieszę. Ta część jest miałka fabularnie. Poza tym jakie nawiązania mogłyby się znaleźć? Ważne by uniwersum Zengine było spójne.
 

Jao

Jao

Użytkownicy
posty236
Propsy53
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Chyba nie grałeś w Returninga 2.0 :) 1.1 może, ale 2.0 na pewno nie. Wojna z orkami w Khorinis rozpoczęła się wraz z upadkiem bariery, dopiero wtedy Kan przybył do GD i zaproponował Ur-Thrallowi sojusz. Poza tym Kan nie koordynował działań w Khorinis, tylko powierzył to wszystko Ur-Thrallowi...
Troszkę odchodząc od tematu, chcę się tylko upewnić... To na pewno nie było tak, że to Ur-Thrall wyruszył na kontynent i zaczął pertraktować z Kanem i prosić go o posiłki? xD
 

Simen

Simen

Moderator
posty4838
Propsy1891
ProfesjaTester
  • Moderator
Nie, nie, chodziło mi tylko o tłumaczy Returninga :D

No ja rozumiem generalnie fakt, że chcecie zapomnieć o G3 przy tworzeniu tego moda, tylko po prostu chodzi mi o to, że Returningowi ciągle bliżej jest do G2 niż do G3, poza paroma nawiązaniami :D Po prostu nie spodobało mi się to, że zarzucasz coś modowi, czego winni są nasi tłumacze. Bez obaw, R2.0 obejdzie się bez takich wpadek ;d

Post połączony: 2016-12-28, 22:05
Chyba nie grałeś w Returninga 2.0 :) 1.1 może, ale 2.0 na pewno nie. Wojna z orkami w Khorinis rozpoczęła się wraz z upadkiem bariery, dopiero wtedy Kan przybył do GD i zaproponował Ur-Thrallowi sojusz. Poza tym Kan nie koordynował działań w Khorinis, tylko powierzył to wszystko Ur-Thrallowi...
Troszkę odchodząc od tematu, chcę się tylko upewnić... To na pewno nie było tak, że to Ur-Thrall wyruszył na kontynent i zaczął pertraktować z Kanem i prosić go o posiłki? xD

Na pewno nie, szaman mówił, że to Kan przybył i zaproponował sojusz, by walczyć z ludźmi w Khorinis.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

http://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry