Temat ogólny 26370 73

O temacie

Autor Leinnan

Zaczęty 28.03.2016 roku

Wyświetleń 26370

Odpowiedzi 73

Wonski

Wonski

Gry (themodders@telegram)
radio engineer
posty256
Propsy91
ProfesjaProgramista
  • Gry (themodders@telegram)
  • radio engineer

Wonski
Gry (themodders@telegram)

Temat ogólny
Ja zapytam tak trochę od czapy, bo nie warto zakładać nowego wątku dla jednego pytania.

Jeżeli mamy dany procesor CPU 16-rdzeniowy to fizycznie możemy wykonywać równolegle jedynie 16 wątków (czy tam podobno 32), gdzie logicznie możemy wykonywać dowolna liczbę wątków (oczywiście jesteśmy ograniczeni zasobami, tj pamięć operacyjna).

Czy można ten sam tok rozumowania zastosować do procesorów GPU? Tzn czy mając do dyspozycji kartę, która ma dajmy na to 2000 fizycznych rdzeni to czy jestem w stanie fizycznie wykonywać równolegle 2000 wątków, gdzie logicznie znowu jesteśmy ograniczeni tylko zasobami?

Oczywiście jak wiadomo różnica taktowania zegarów pomiędzy tymi dwoma rodzajami procesorów jest ogromna, ale to nie o to teraz chodzi (bo i tak moc obliczeniowa kart graficznych jest kilkanaście-kilkadzesiat razy większa od mocy obliczeniowej procesora cpu, ale jest to związane chyba z rodzajem wykonywanych instrukcji procesora)

Bo np mając do wykonania operacje kolorowania bitmapy, (czy w ogóle każdy inny algorytm który można zrownoleglic, np ataki brute-force) znacznie szybciej można to wykonać gdy zaangażowanych jest więcej fizycznych rdzeni.
Oczywiście należy pamiętać, ze co duzo to nie zdrowo, ponieważ operacje tworzenia tych tysięcy watkow może pochłonąć więcej mocy obliczeniowej aniżeli wykonywany algorytm.

 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Był zestaw książek do C++ i parę ogólnych, co proponujecie do C#?
A co cię interesuje? WPF, WCF, ASP.NET, inne? A może podstawy C#?

Cytuj
Czy można ten sam tok rozumowania zastosować do procesorów GPU? Tzn czy mając do dyspozycji kartę, która ma dajmy na to 2000 fizycznych rdzeni to czy jestem w stanie fizycznie wykonywać równolegle 2000 wątków, gdzie logicznie znowu jesteśmy ograniczeni tylko zasobami?
Tak, użyj cudów NVIDII. ;)

Wonski

Wonski

Gry (themodders@telegram)
radio engineer
posty256
Propsy91
ProfesjaProgramista
  • Gry (themodders@telegram)
  • radio engineer

Wonski
Gry (themodders@telegram)

Temat ogólny
#22 2016-07-28, 14:24(Ostatnia zmiana: 2016-08-25, 20:58)
@up
dzięki :)

Bjarne Stroustrup's C++ Style and Technique FAQ
http://www.stroustrup.com/bs_faq2.html

Dosyć obszerny dokument dotyczący stylu oraz technik programowania w cpp, opracowany przez jednego z twórców tego języka Bjarne Stroustrupe'a.
Fajne uzupełnienie do dokumentu dotyczącego konwencji nazewnictwa Google'a (Avallach linkował w którymś z moich tematów):
https://google.github.io/styleguide/cppguide.html

//edit
kolejny styl kodowania cpp:
http://geosoft.no/development/cppstyle.html

// i kolejny
http://www.possibility.com/Cpp/CppCodingStandard.html

// edit 25.08.2016
i kolejny ciekawy guideline tworzony przez Bjarne Stroustrupe'a Herb Sutter'a.
https://github.com/isocpp/CppCoreGuidelines/blob/master/CppCoreGuidelines.md
Jest bardzo obszerny (ponad 250 stron), warto dodać, ze nie jest ukończony i jest aktualizowany na bierzaco

///

http://en.cppreference.com/w/cpp/compiler_support
Lista wsparcia poszczególnych elementów języka przez popularne kompilatory (visual, gcc, clang, etc...)
Fajny feature, można być na bierzaco z aktualizacjami do kompilatorów.
W sumie to widziałem to już dawno temu, ale może ktoś z Was o tym nie wiedział :)
Mozna się dowiedzieć kto się opierdala( m.in Microsoft :D )
///

jeżeli ktoś chce wiedzieć jak trwają prace nad nowym standardem c++17 to zapraszam pod ten link:
https://isocpp.org/std/status
(choć pewnie zainteresowani wiedza o co chodzi)
 

Wonski

Wonski

Gry (themodders@telegram)
radio engineer
posty256
Propsy91
ProfesjaProgramista
  • Gry (themodders@telegram)
  • radio engineer

Wonski
Gry (themodders@telegram)

Temat ogólny
Cześć, nie ma ktoś z Was do polecenia czegoś na temat gniazd i ogólnie programowania sieciowego?

I jeżeli kogoś by to zainteresowało to kupiłem pare książek i jeżeli ktoś będzie chciał to mogę zrecenzować, a jeżeli kogoś będzie intersował jakiś rozdział to mogę zdigitalizować i wrzucić w pdf-a.
 

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty640
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)

Kelten
Gry (themodders@telegram)

Temat ogólny
Cześć chciałbym rozpocząć naukę programowania w PHP'ie możecie polecić jakąś książkę?
Podstawy znam, ale muszę w jakiś sposób zebrać wiedzę, najlepiej poprzez jakieś ćwiczenia.
Także dobrze by było aby książka miała sporo przykładów.
 

Wonski

Wonski

Gry (themodders@telegram)
radio engineer
posty256
Propsy91
ProfesjaProgramista
  • Gry (themodders@telegram)
  • radio engineer

Wonski
Gry (themodders@telegram)

Temat ogólny
#25 2016-09-07, 21:15(Ostatnia zmiana: 2016-09-07, 21:23)
Jeśli ktoś używa visual studio to musi zobaczyć to rozszerzenie:
http://supercharger.tools/

//edit
musi... no w sumie to nie musi, bo w porównaniu z Resharperem to nie jest jakiś mega użyteczny feature tylko bajer
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
A co z CLionem? Odpuściłeś?
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Wonski

Wonski

Gry (themodders@telegram)
radio engineer
posty256
Propsy91
ProfesjaProgramista
  • Gry (themodders@telegram)
  • radio engineer

Wonski
Gry (themodders@telegram)

Temat ogólny
#27 2016-09-08, 17:57(Ostatnia zmiana: 2016-09-08, 23:32)
Nie, używam tego na drugim komputerze.
Powiem szczerze, że o ile na początku ciężko było mi się przyzwyczaić to teraz używa się tego nawet przyjemnie.
Jednak coś czego nie mogę przeboleć to brak gigantycznych możliwości personalizacji znanych z VS i bezpośredniego wsparcia dla TFSVS które jest bardzo potężnym narzędziem, które pozwala na zarządzanie repozytoriami, automatyzację testów i kompilacji. Dużo dzięki temu się nauczyłem jeśli idzie o pracę w zespole.

W Clionie też można tego używać, ale VS zapewnia oficjalne wtyczki i rozszerzenia, dzięki czemu obsługa tego jest po prostu wygodniejsza i przyjemniejsza z poziomu samego IDE.

Tak jakoś VS sprawia wrażenie solidniejszego. Na pewno debbuger VS bije na głowę ten od CL i tu nie ma nawet dyskusji.
Dev Tools typu Code Analysis używam z ReSharpera, czyli praktycznie to samo co w CL.
VS wydaje się posiadać też sporo większe community od CL, co chyba potwierdza ogromna baza rozszerzeń dla tego programu.
Sam VS posiada też mnóstwo wbudowanych bzdur typu NuGet, których jakoś nigdy nie miałem okazji sensownie wykorzystać i które nota bene mają niską ocenę od community.
Tak btw, gdyby NuGet działał tak jak powinien (czyli materiały były spójne i uniwersalne) to byłoby to fenomenalne narzędzie. Jednak przystosowanie tego narzędzia tylko do VS było moim zdaniem gwoździem do trumny.... a bardzo szkoda bo widziałbym w tym spory potencjał. Przykłady zastosowania tego możnaby mnożyć w nieskończoność.
Bo powinno to wyglądać w ten sposób:
Uniwersalna baza bibliotek/api umieszczona na jakimś zewnętrznym serwerze. Pobieranie bibliotek, konfiguracja i automatyczna instalacja już na komputerze klienta. Potem dyrektywa #include i jazda... tyle. A tak to aby uruchomić jedną paczkę trzeba pobrać kilka innych niekonieczne ze sobą związanych paczek i robi się syf w projekcie. Ogólnie skopali to rozszerzenie a naprawdę mogłoby to być coś świetnego.

W VS mamy do wyboru sporą ilość szablonów do wyboru, zarówno tych zainstalowanych domyślnie, jak i tych które możemy pobrać online.

Na pewno ogromnym plusem CL jest jego mały rozmiar. Przy odpalaniu większych solucji zużywa mniej pamięci i zajmuje mniej czasu procesora niż VS. Zużycie zasobów jest o tyle widoczne, że warto o tym wspomnieć.
Plusem jest też, że CL działa na Win i linux, VS only Win.
Bo szczerze to tylko dwa programy sprawiają, że używam tego systemu: VS i 3DS Max

No oczywiście instalacja ( i odpowiednia konfiguracja !!! ) Resharpera i innych bajerów jak wyżej wspomniany SuperCharger (który tak btw jest w fazie beta) powoduje, że CL jeszcze długo nie będzie w stanie wstanie dorównać VS. Oczywiście to moje osobiste odczucie.

No ogólnie gdybym miał dać jakieś porównanie to VS jest tak jak 3DS Max, a CL jak Blender XDD


 


Wonski

Wonski

Gry (themodders@telegram)
radio engineer
posty256
Propsy91
ProfesjaProgramista
  • Gry (themodders@telegram)
  • radio engineer

Wonski
Gry (themodders@telegram)

Temat ogólny
Heh :d
jak zwykle czytanie ze zrozumieniem u mnie leży
łap propsa za korektę
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Ja czekam na koniec rekrutacji na studia i będę brał wszelkie IDE od JetBrains :F

Co do zalet CLiona zapomniałeś o CMake, IMO to dość dobra decyzja by oprzeć się o niego. 
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Wonski

Wonski

Gry (themodders@telegram)
radio engineer
posty256
Propsy91
ProfesjaProgramista
  • Gry (themodders@telegram)
  • radio engineer

Wonski
Gry (themodders@telegram)

Temat ogólny
#31 2016-09-08, 21:29(Ostatnia zmiana: 2016-09-08, 23:35)
Ja czekam na koniec rekrutacji na studia i będę brał wszelkie IDE od JetBrains :F

Co do zalet CLiona zapomniałeś o CMake, IMO to dość dobra decyzja by oprzeć się o niego.

MS zapewnia mnóstwo rozszerzeń do VS dotyczących cmake. Wiele rzeczy domyślnie wbudowanych w CL jest dostępnych dla VS za pomocą rozszerzeń, jak chociażby wielokrotnie wspomniany RS(z oficjalnym wsparciem od JB i partnerstwem MS)
Pierwsze z brzegu rozszerzenie cmake dla VS.
https://visualstudiogallery.msdn.microsoft.com/6d1586a9-1c98-4ac7-b54f-7615d5f9fbc7
Co więcej VS ma chyba wbudowaną konsolę dla cmake (chyba, nie wiem, coś tak czytałem, ale nie miałem potrzeby korzystania z cmake z poziomu VS)

Widziałem wiele ciekawych rozszerzeń dla VS, np rozszerzenie które dodawało do IDE w miarę zaawansowany edytor plików markdown.
A nawet rozszerzenia wspierające LUA (tzn kolorowanie, podpowiadanie i uzupełnianie składni).

Zresztą...
Tyle tego jest, ze szkoda pisać... a samych ficzerów realnie poprawiających komfort pracy i wydajność jest bardzo niewiele. Zdecydowana większość to gadżety.

tak btw.
gdzie w końcu na uczelnię?  :P
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
UKW w Bydgoszczy, mam załatwione mieszkanie stąd nawet olałem próbowanie dostania się na UWr/PWr.

No i technicznie rzecz biorąc nie ma jeszcze wyników, tak więc nie jestem jeszcze nigdzie. :F
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Wonski

Wonski

Gry (themodders@telegram)
radio engineer
posty256
Propsy91
ProfesjaProgramista
  • Gry (themodders@telegram)
  • radio engineer

Wonski
Gry (themodders@telegram)

Temat ogólny
Kurde.. myślałem, że listy przyjętych zostały już dawno ogłoszone.. wchodzisz chyba w ostatniej turze/naborze, tak?
Planujesz od razu uderzać na staże do jakichś firm, czy wpierw inżynierka i dopiero?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Polecam teraz uderzać do wrocławskiej Nokii jeśli ktoś jest z okolicy. Kilka dni temu zespół praktykantów który prowadzę od ponad dwóch miesięcy (jako deweloper-mentor) dostał od managerów oferty zatrudnienia na umowie o pracę za naprawdę dobre pieniądze. A są dopiero na drugim roku. Trzeba umieć w czymś programować, najlepiej C++ albo Javie. Można być zaawansowanym-początkującym o ile jest się zarazem wyraźnie na tyle inteligentnym żeby szybko nadrobić. Potrzebujemy bardzo dużo ludzi, głównie do rozwijającego się ("wybuchającego") działu R&D od standardu komunikacji komórkowej 5G.

Wonski

Wonski

Gry (themodders@telegram)
radio engineer
posty256
Propsy91
ProfesjaProgramista
  • Gry (themodders@telegram)
  • radio engineer

Wonski
Gry (themodders@telegram)

Temat ogólny
#35 2016-09-08, 23:06(Ostatnia zmiana: 2016-09-08, 23:35)
A jakie wymagania?
Jak podbijałem do wawy do samsunga na staż (to też był jakiś dział łączności i technologii bezprzewodowych) to na rozmowie dawali mi 2.5k na rękę. Problem w tym, że konieczna była relokacja a ja nawet szkoły nie skończyłem :D (liczyłem na pracę zdalną po stażu)
Właśnie na goldenline ostatnio zauważyłem wysyp ofert nokii z wrocka, i jak przeglądałem z ciekawości te oferty pracy to jest inaczej niż piszesz:


http://www.goldenline.pl/praca/oferta/c-dsp-lte-software-developer_wroclaw,628281/mail-ja?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_content=see-offer&utm_campaign=job-alert

http://www.goldenline.pl/praca/oferta/c11-14-17-lte-software-developer_wroclaw,628289/mail-ja?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_content=see-offer&utm_campaign=job-alert

http://www.goldenline.pl/praca/oferta/c-software-developer-junior-senior_wroclaw,628283/mail-ja?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_content=see-offer&utm_campaign=job-alert


Ofert jest znacznie więcej, jednak wymagają doświadczenia zawodowego, a to już nie jest poziom "zaawansowany-początkujący"
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Na praktyki / working studenta nie trzeba mieć doświadczenia zawodowego. Na te stanowiska nie ma typowych ofert pracy.
Working student zarabia trochę więcej niż ci proponowali, ale nie jest to drastyczna różnica (zakładam pełen etat). Praca zdalna nie wchodzi w grę.

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
No, idźcie póki jesteście studentami, po studiach będzie trudniej się dostać. :P

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Adanos, pokaż mi swoje towaryprogramy :F
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Wonski

Wonski

Gry (themodders@telegram)
radio engineer
posty256
Propsy91
ProfesjaProgramista
  • Gry (themodders@telegram)
  • radio engineer

Wonski
Gry (themodders@telegram)

Temat ogólny
Pagan już wyżej zadał pytanie o c#, ale Adanos nie odpowiedział.
Podbijam pytanie, bo sam chciałem poznać nową technologię, a .NET jest przeogromny i sam nie wiem od czego zacząć :D
Najlepiej jakąś książkę.... która nie tłumaczy pierdół typu pętle for :)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry