Ile TRI maksymalnie może mieć model hełmu dla Gohica 2 NK ( dla ZenGin ) ? 3626 14

O temacie

Autor Zagłoba

Zaczęty 10.05.2014 roku

Wyświetleń 3626

Odpowiedzi 14

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Witam, jak w temacie: ile TRI maksymalnie może mieć model hełmu przeznaczony dla Gohica 2 NK ( dla ZenGin ) ? Ciekawi mnie to, ponieważ chce zbudować modyfikacje dodającą fajnie zbalansowane i ładne modele hełmów do gry.

Ps. Czy znacie jakieś narzędzie w 3ds Max'ie pozwalające na automatyczną redukcję liczby poly ( coś przeciwnego do narzędzia TurboSmooth ) ?

Edit:
Co do narzędzia to już znalazłem - ProOptimizer
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.


Splash

Splash

Moderator
posty4211
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator
Maksymalna ilość to chyba 4176. Jednak jak już Avallach powiedział, rozsądnie będzie nie przekraczać tysiąca. chociaż ja wsadziłem model miecza, który ma ponad 4000 tris :lol2: Jednak dopóki gra działa płynnie to nie ma czego się obawiać. Gothic zawiera modele o tak niskiej ilości tris ze względu na to jakie wtedy były komputery. 
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Dzięki, o to chodziło :)

Osobiście zbaraniałem widząc w L Hiver model wozu przeniesiony żywcem ze Skyrima :blink: :F  i zachodziłem w głowę jak to możliwe, teraz już wiem.

Edit:

Więc jak uważacie ? Gothic bdz w stanie udźwignąć taki model ( 3053 Tri ) nawet bez optymalizacji ?
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

theblues

theblues

Użytkownicy
posty134
Propsy46
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
Poszukaj dobrze bo gdzieś na forum widziałem wykres zależności wyświetlanych Tri do Fps.
 
– Nazywam się...
– Nie interesuje mnie twoje imię.

Intel Core i7-4770K @ 4.5 GHz + bequiet! Dark Rock 3
MSI Z87-G43
GoodRam 8GB 1333MHz CL9
MSI Radeon R9 290 Gaming 4GB DDR5 512bit

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
theblues - o super, lookne.

Jeszcze jedno pytanie: czy takie same wartości limitów będą dotyczyły modeli postaci NPC i głównego bohatera ?
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

gothic1210
  • Gość
http://themodders.org/index.php?topic=15323 - tu masz ten wykres.
Osobiście uważam, że tyle trójkątów to o wiele za dużo. Wyobraź sobie co się stanie, gdy kilku NPC będziesz chciał dać ten hełm (np. grupie strażników miejskich). Tu trochę, tam trochę i wyjdzie kosmiczna liczba. Poza tym silnik gothika jest tak archaiczny, że gracz nie zobaczy tych detali, które ma hełm. Zauważ jak pracuje kamera, rzadko kiedy jest bezpośrednie zbliżenie na jakiś element.
Powiem ci tak jak chcesz to zrobić porządnie to musisz się po prostu pomęczyć z optymalizacją, bo potem będziesz miał tego niemiłe konsekwencje i naprędce będziesz musiał wyrzucać połowę rzeczy.
Moja prywatna opinia jest taka, że na hełm to maksymalnie 500 trójkątów.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Cytuj
Dzięki, o to chodziło

Osobiście zbaraniałem widząc w L Hiver model wozu przeniesiony żywcem ze Skyrima   i zachodziłem w głowę jak to możliwe, teraz już wiem.
Em, nie, raczej nie wiesz. W Gothicu jest bardzo duża różnica jeśli chodzi o wydajność renderowania, zależnie od tego jak umieszczony na scenie jest dany model. Jeśli jest częścią mesha podłoża, to można napakować naprawdę dużo detali. Dużo gorzej jest z vobami, a najgorzej z itemami i ciałami / zbrojami.

Wykres KolegiZWojska uwzględnia ilość tris pochodzących właśnie z terenu. Według niego przy terenie z 40k tris powinieneś bez żadnych problemów mieć 60fps.
Jestem za to prawie pewien że nawet jakbyś miał totalnie pusty teren (albo np jeden duży trójkąt), za to dał na nim kilkunastu npc, z których każdy miałby hełm jaki zaproponowałeś, to w najlepszym razie gra by te hełmy inteligentnie pominęła przy renderowaniu, a w najgorszym zaczęłaby potwornie klatkować albo od razu crashowała.

Podsumowując: tak złożone modele nie tylko "zjedzą ci" o przydział tris na teren (a tam jest on o wiele bardziej potrzebny, bo łatwiej zauważyć kanciasty pagórek 10mx10m niż kanciasty hełm na głowie strażnika), ale ogólnie pogrążą wydajność.

Outlander dobrze pisze. 500 tris to bardzo rozsądna liczba, jak chcesz naprawdę odpicować grafikę to możesz coś do tego dorzucić, ale nie radzę przekraczać tysiąca.

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Panowie, wziąłem pod uwagę to, że jeżeli dam kilku NPC z takim hełmem to gra zacznie mi niemiłosiernie klatkować. Jednak zamierzam przeznaczyć hełmy tylko do użytku głównego bohatera ( no chyba że ktoś zechce je użyć później w jakimś swoim modzie, to proszę bardzo ).

Tak czy inaczej, będę starał się nie przekraczać 500-1000 tris.

Post połączony: 2014-05-10, 16:46
Hmmm... Bardzo dziwne:

Przed chwilą bawiłem się w przenoszenie hełmu do gry i z lekko przerobionym przeze mnie modelem hełmu od użytkownika Yhyllys z  forum poszło mi o dziwo całkiem nieźle.



 

A w sytuacji gdy próbuje przenieść własny model, coś się wykrzacza - nie wiem czemu tekstura się wys*ała, hełm wisi na czole a Ja nie mogę przesunąć go w grze ani o milimetr, mimo że w 3ds Maxie mocno zmieniam mu współrzędne wysokości. O co chodzi ?



Na domiar złego gra chyba się wku*wiła, że nieumiejętnie w niej grzebie i zaczeła mówić do mnie po niemiecku  :wstyd: ( chyba mnie obraża... ? )  :P

Ciężkie jest życie moddera...echhh...  :facepalm:

 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

theblues

theblues

Użytkownicy
posty134
Propsy46
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
 
– Nazywam się...
– Nie interesuje mnie twoje imię.

Intel Core i7-4770K @ 4.5 GHz + bequiet! Dark Rock 3
MSI Z87-G43
GoodRam 8GB 1333MHz CL9
MSI Radeon R9 290 Gaming 4GB DDR5 512bit

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Niestety nie posiadam :-(

Post połączony: 2014-05-11, 11:07
Czyli co ? Jak już zainstaluje polskie skrypty wszystkie moje problemy znikną jak za dotknięciem zaczarowanej różdżki ? Czy tak ?
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Xardas47

Xardas47

Użytkownicy
Mhroczny charakterek
posty249
Propsy150
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Mhroczny charakterek
Nie, tylko te z niemieckimi napisami. W czym modelujesz?
 

Splash

Splash

Moderator
posty4211
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator
Problem z tym, że model nie zmienia swojej pozycji stanowi to, że nie usunąłeś skompilowanego modelu. Podczas pierwszego wczytywania modelu ingame, silnik tworzy jego skompilowaną wersję (gra się wtedy zawiesza na chwilę). Po co to? Nie wiem, ale pewnie Avallach wie :D Wejdź do folderu meshes/_compiled i usuń plik nazwamodeluhelmu.mrm. Jeśli go nie usuniesz, nie zobaczysz zmian :ok:
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie


Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Każdy model w gothicu, hełmu, tarczy, miecza, pancerza może mieć maksymalnie 3900 polygonów, w gothicu mam setki pancerzy z takimi ilosciami, spadku fpsów nie zauważyłem, inaczej jest z budynkami ostatnio udalo się mi wstawić marcosem zamek który miał 20 000 polygonów, spadku fpsów nadal brak, świat w gothicu może mieć maksymalnie 200 000 polygonów tak przypuszczam, redukowac trójkąty da się w blenderze 2.49b.

edit: domyślam się, że na screenach jest model hełmu z wiedzmina 2 mylę się?
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry