Jak zrobić przeźroczystą barierę? 4298 16

O temacie

Autor Darkmodders

Zaczęty 5.05.2013 roku

Wyświetleń 4298

Odpowiedzi 16

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty828
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
Witam oczekuje pomocy. Jak zrobić przeźroczysta bariere w zenie aby nie dało się spaść ze świata. I czy jak zedytuje zena to zostaną waypointy?
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Discord: darkmodders

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Hmm co do pierwszego to chyba gdzieś na Tm było jak takie cos zrobić. A co do drugiego to powinny zostać chyba , że zmienisz na format 3ds wtedy już chyba nie.

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
A co do drugiego to powinny zostać chyba , że zmienisz na format 3ds wtedy już chyba nie.
Inaczej nie zmieni świata. Musi zapisać świat na jako uncompiled ascii, zapisać go jako 3DS, edytować, i skompilować raz jeszcze. Jeśli zmienił nazwę meshu musi też zmienić edytorem tekstu plik świata by używał nowego modelu. Oczywiście pliki muszą być w odpowiednich folderach.


Dodaj plane z full alphą, sprawa rozwiązana, wszyscy szczęśliwi, a ty spierdalaj bo nie wytłumaczę ci jak to dokładnie zrobić krok po kroku.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty828
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
Z takimi słowami sawik to ty sb mozesz poradze sobie sam temat do zamknięcia bądź usunięcia. definitywnie
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Discord: darkmodders


Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Wiem że można otworzyć, ale jeśli nie napisałeś skryptu który go z powrotem zapisze dostaje on .3ds, więc wersja nieskompilowana i tak potrzebna, .zen o wiele dłużej się wczytuje, krócej wychodzi zapisać jako 3ds z poziomu spacera, chyba że ma się dobrą maszynę.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
W maxie też się tak da? Bo szczerze mówiąc to imo blender ssie a maxa cosik ograniać zaczynam :x
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
W maxie też się tak da? Bo szczerze mówiąc to imo blender ssie a maxa cosik ograniać zaczynam :x

Bluźnisz synu, wejdź pod stół i odszczekaj to!:lol2:
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty828
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
To ja sobie ogarne blendera ale mi chodzi o to jak w spacerze zrobic by to bylo przeźroczyste.
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Discord: darkmodders

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
W maxie też się tak da? Bo szczerze mówiąc to imo blender ssie a maxa cosik ograniać zaczynam :x

Bluźnisz synu, wejdź pod stół i odszczekaj to!:lol2:
Za dużo tam wszystkiego a skrótów nie chce mi sie uczyć znowu
 

Nekovsky

Nekovsky

Użytkownicy
posty17
  • Użytkownicy
E tam blender wcale nie taki trudny ;]
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Można zarówno otworzyć jak i zapisać .zen nic nie tracąc i dodając do mesha co się chce.
Możesz mi powiedzieć jak? Mówię poważnie, używam Kerraxa dwa lata, w miarę regularnie, zarówno do importu jak i eksportu, nie widziałem eksportu .zen ani razu. Żadnej z wersji skompilowanych nie eksportuje.
Spoiler
To ja sobie ogarne blendera ale mi chodzi o to jak w spacerze zrobic by to bylo przeźroczyste.
W Blenderze. = |
W spacerze w sumie też może się udać jak wiesz jak w nim teksturować i masz ochotę szukać materiału z full alphą, być może ktoś pamięta jego nazwę.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator

Splash
Moderator

Jak zrobić przeźroczystą barierę?
#13 2013-05-06, 22:20(Ostatnia zmiana: 2013-05-06, 22:22)
Zen nie można z powrotem na zen w blenderze zrobić? Warto zapamiętać, bo nigdy tego nie robiłem
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Jak zrobić przeźroczystą barierę?
#14 2013-05-06, 23:07(Ostatnia zmiana: 2013-05-06, 23:11)
:OOOOOOO
Nigdy tego nie robiłem, ale byłem pewien że ta opcja jest, tak jak import (wydawało się logiczne, skoro importujesz zena z tymi wszystkimi obiektami, zamiast gołego mesha, to chyba po to żeby potem znowu zapisać do do czegoś więcej niż gołego mesha). To nie da się zedytować mesha świata inaczej niż podmieniając ręcznie odpowiednią sekcję pliku? :|

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Kiedyś chciałem coś sprawdzić a propo zenów, lecz nikt nie chciał mi pomóc i przekonwertować zen'a na 3ds więc stwierdziłem że to pieprzę a blender tego nie ogarnia, bo to zen i tego chyba nie przemodelujes ;p ;p
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Jak zrobić przeźroczystą barierę?
#16 2013-05-06, 23:17(Ostatnia zmiana: 2013-05-06, 23:18)
Zapis ASCII jest dość przejrzysty i możliwy do modyfikacji edytorem tekstowym. Zrób zen z tym nowym meshem, oba zeny zapisz w ASCII, wymień sekcję odpowiedzialną za mesh, powinno działać. Dlaczego plugin Kerrax nie działa na takiej banalnej zasadzie to ja nie mam pojęcia.

Aha, no to tym razem od razu taki disclaimer: nie robiłem tego i nie odpowiadam za ewentualne nie działanie tej metody. Po prostu logiczne wydaje się że powinna zadziałać.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry