Edycja katalogu mesh Gothic 2 9857 14

O temacie

Autor zmajcek

Zaczęty 21.03.2013 roku

Wyświetleń 9857

Odpowiedzi 14

zmajcek

zmajcek

Użytkownicy
posty49
Propsy99
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam,

Mam takie pytanie, próbuje dokopać się do modeli Gothic 2 (bez NK). Tekstury można ładnie przejrzeć GoManem ale co z modelami? GoMan raczej ich nie wyświetla czy tak?
Moim celem jest odnalezienie jednego modelu, próbowałem instalować g2mdk ale chyba nie wyszukuje mi on katalogu gothic 2.
W jaki sposób mogę poprzeglądać/ewentalnie edytować modele z gry?
Wyczytałem że g2mdk jest zaawansowanym narzędziem do tworzenia NOWYCH przedmiotów/skryptów czy ten program jest mi niezbędny do mojego celu czy mogę poradzić sobie bez niego?

Pozdrawiam.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Edycja katalogu mesh Gothic 2
#1 2013-03-21, 13:59(Ostatnia zmiana: 2013-03-21, 14:01)
Modele, tak jak tekstury, są skompilowane i zapisane w paczkach vdf. Aby je obejrzeć, musisz wypakować meshes.vdf, a następnie importować skompilowane modele do Blendera lub 3DS Maxa z wtyczką Kerrax która jako jedyna potrafi je dekompilować.

GMDK nie jest żadnym narzędziem / aplikacją - to po prostu zbiór wypakowanych i zdekompilowanych plików gry (a właściwie tych wejściowych), tak więc posiadając je nie musiałbyś wykonywać czynności powyżej - od razu miałbyś pliki modeli w formacie ascii 3ds który można otwierać choćby aplikacją 3D Converter albo Wingsem 3D. Oczywiście nadal możesz korzystać z Blendera / Maxa i wtyczki Kerrax, z tym że to rozwiązanie ciut trudniejsze.

Samo odnalezienie model jest jeszcze prostsze. http://www.worldofgothic.de/dl/download_135.htm - to katalog wszystkich modeli z ich screenami. Nie potrzebowałbyś ani wypakowywania plików gry, ani GMDK żeby je sobie pooglądać.
http://www.worldofgothic.de/?go=moddb&action=view&fileID=868 - tutaj z kolei obiekty animowane / interaktywne.

GothicModer

GothicModer

Użytkownicy
Skrypter, grafik
posty105
Propsy23
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Skrypter, grafik
A tak wogole to teorytycznie nie da sie edytowac gothic 2 a tylko dodatek Noc Kruka
 
Szukam testerów do moda i ludzi chętnych do pomocy w nim. Szczegóły PW

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
A tak wogole to teorytycznie nie da sie edytowac gothic 2 a tylko dodatek Noc Kruka
Przecież on napisał że chce wydobyć model z g2, a nie tworzyć do niego mody :pokerface:  , choć na upartego to chyba dałoby jakoś radę pobawić się w modowanie g2, ale po co skoro w nk masz wszystko to samo plus dodatek w którym jest też kilka ciekawych wzorów skryptów
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki
Jakiego modelu potrzebujesz, mogę ci go wysłać :D  .
 

zmajcek

zmajcek

Użytkownicy
posty49
Propsy99
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam,

No więc udało mi się rozpakować pliki gry i odszukać interesujący mnie model, z jego edycją w blenderze z wtyczką kerraxa też jakoś sobie poradzę. Jeszcze tylko nie doszedłem jak skompresować określony plik znów do katalogu meshes.vdf programem GothicVDFS.


Z poradników jakie przeczytałem zrozumiałem że:
w polu nazwa pliku wpisujemy miejsce w którym ma on być zapisany, jeżeli tylko podmieniam to w pisuje plik meshes.vdf, czy tak?
W polu ścieżka główna wpisujemy katalog gry
a w "File mask to include" wpisujemy nasz edytowany plik
klikamy "Zbuduj Wolumin" i gotowe, czy dobrze myślę?

przy okazji mam pytanie czy są jakieś poradniki odnośnie podmiany modeli? Jak szukałem to zawsze natykałem się tylko na tworzenie nowych modów.

Dzieki za wasze odpowiedzi, już dzięki nim udało mi się też odszukać to na czym mi zależało.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Jeśli nie chcesz tworzyć moda, a jedynie podmienić model na własny użytek, nie musisz w ogóle ingerować w vdfs'a. Wystarczy że zapiszesz model .3ds w gothic\_work\data\meshes i uruchomisz grę za pomocą Gothic Starter Mod, wybierając pierwszeństwo plików na dysku fizycznym.

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty828
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
Ja z tego rozumie ze ty masz gothica 2 bez nocy kruka?
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Discord: darkmodders

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Ja z tego rozumie ze ty masz gothica 2 bez nocy kruka?
Cytuj
próbuje dokopać się do modeli Gothic 2 (bez NK)
:facepalm:  
Jak tak bardzo ci zależy na tych propsach to chociaż nie pisz głupot i pokaż chociaż 1 gram rozumu.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty828
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
Po 1 nie pisalem ze chce propsa
Po 2 avallach napisal aby uzyl gothic startrer mod a on jest chyba do NK .
Wiec nie rob ze mnie idioty.
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Discord: darkmodders

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Cytuj
Jak pomogłem odwdzięcz się. :ok:  
Po 1 próbujesz jakoś zabłysnąć żeby dostać propsa, niestety nie wychodzi ci to
Po 2 nie robię z Ciebie idioty. Sam robisz z siebie idiotę.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty828
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
No sory splash ale to było w dwóch innych postach i tylko w nich a nie tu.  :ayfkm:   :facepalm:
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Discord: darkmodders

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
No sory splash ale to było w dwóch innych postach i tylko w nich a nie tu.  :ayfkm:   :facepalm:
Avallach, proszę ustaw mu grupę Wcale nie proszę o bana dla ciebie, tak było w dwóch innych tematach a nie tu. :ayfkm:  :facepalm:
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty828
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
Dobra daj mi spokoj sawik staram sie pomoc innym a ty ciagle sie czepiasz. Mam nadzieje że avallach jest na tyle mądry że cie nie posłucha.
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Discord: darkmodders

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Właściwie to nie przepadam za twoimi postami, ale nie zrobiłeś dotąd nic na tyle poważnego żeby był to powód do bana. Miałem dać ci raz warna za spam, ale tylko usunąłem śmiecące posty i uznałem że wyciągniesz z tego wnioski. Ale nie ciągnijmy tutaj takiej dyskusji, od tego są osobne tematy.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry