Od czego zacząć? 10630 14

O temacie

Autor KroDki

Zaczęty 16.08.2011 roku

Wyświetleń 10630

Odpowiedzi 14

KroDki

KroDki

Użytkownicy
posty6
Propsy14
  • Użytkownicy

KroDki

Od czego zacząć?
2011-08-17, 01:46(Ostatnia zmiana: 2011-08-28, 22:37)
Witam wszystkich jestem nowym użytkownikiem tego forum, chociaż jako Gość jestem stałym bywalcem, do rzeczy chciałbym zacząć moddować Gothica i tutaj jest pytanie do was drodzy forumowicze jak zacząć, jakie programy pobrać, wszystkie rady jakie wam przychodzą na myśl, czym lepiej się zajmować grafiką, skryptami, modelami ?

Z góry dziękuje za udzielone odpowiedzi, pozdrawiam.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel

Sawik

Od czego zacząć?
#1 2011-08-17, 03:08(Ostatnia zmiana: 2011-08-17, 03:43)
Jeżeli jeszcze niczego nie próbowałeś spróbuj porobić parę skryptów postaci razem z dialogami, modeli 3D razem z jakąś prostą teksturą, oraz dodaj jakieś obiekty w spacerze (edytor do Gothic), możesz również spróbować sił jako scenarzysta (osoba zajmująca się pisaniem zadań/fabuły). Gdy już to wszystko zrobisz zrób paczkę oraz popraw możliwe błędy. Czemu polecam zrobić wszystkiego po trochu? Byś wszystkiego spróbował sam wybrał co lubisz robić, jest możliwość że wybierzesz trudną i wolną drogę jaką wybiera niewielu modderów czyli zrobić jakiś projekt samemu i robić każdą z powyżej wymienionych rzeczy samemu.

Słów kilka o każdej z dziedzin:
 
Skrypty - Nauki skryptów polecam od edytowania gotowych już skryptów, dokładne czytanie tutoriali  oraz tematów na forum wbrew pozorom nawet temat z wyglądu nie odpowiadający nam może nam dostarczyć nowych informacji na przykład na temat jakiejś funkcji. Pomocne okażą się również seria tutoriali zrobione przez czip17 użytkownika serwisu YouTube pod tytułem, "Gothic Tworzenie Modów od A do Z".

Grafika 3D - Tutaj polecam obejrzeć tutoriale na YouTube ponieważ nie ma wielu tutoriali pisanych nie tylko tu na forum ale również w sieci większość jest pokazana na filmach. Jeżeli zdecydujesz się na Blendera polecam tutorial "Gothic II NK Blender tutorial tworzenie map", pierwsze pięć odcinków jest poświęcone omówieniu Blendera. Do grafiki 3D zaliczę również animacje w tym wypadku nie powiem za dużo na temat nauki animacji ponieważ ja nauczyłem się tego modelując oraz na metodzie prób i błędów.

Grafika 2D - Tutoriale są wszędzie na różnych forach oraz na YouTube, ale jak najlepsze tekstury wyjdą Ci za pomocą prób i błędów oraz eksperymentów. Tutoriale można aplikować z jednego programu do drugiego wystarczy dobrze znać interface wybranego software. Dlatego nie ważne od wybranego programu polecam stronę www.gimpuj.org

Spacerzysta - Nauka spacera jest dość prosta, wystarczy przyjrzeć się już gotowym obiektom oraz poczytać tutoriale by wiedzieć jak zrobić większość rzeczy. Co do tutoriali polecam przeczytać te znajdujące się w tym dziale.

Scenarzysta - Przez wielu uważana za najłatwiejszą z wszystkich dziedzin potrzebnych do modowania lecz wbrew pozorom tak nie jest. Napisanie dobrego scenariusza oraz ciekawych zróżnicowanych zadań wymaga sporo czasu oraz wyobraźni.

Pełna lista tutoriali dotyczących Gothic z forum

Programy

Skrypty - Zwykły windowsowy notatnik wystarczy lecz ja polecam Notepad++
Grafika 3D - Blender + plugin Kerrax
Grafika 2D - Gimp
Spacerzysta - Spacer dostarczony razem z Gothic II Noc Kruka
Scenarzysta - Zwykły kawałek papieru lub windowsowy notatnik.

Wszystkie z powyżej wymienionych programów są darmowe oraz osobiście przez mnie sprawdzone sam używam tych które wypisałem.

Mam nadzieję że powyższe informacje okażą się przydatne.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Dobrze zastanów się czy na pewno tego chcesz. Jeśli chodzi o totalne podstawy, radziłbym ci najpierw podmienić kilka teksturek GoManem, pobrać polskie skrypty, wrzucić je do _work/data/scripts/ i pozmieniać wartości paru itemów, a potem skompilować odpalając przez GothicStarterModa. To są zdecydowanie najprostsze zmiany jakich można dokonać.
Z grafiki 3d, polecam Wingsa który nie potrzebuje żadnych programów i ma zdecydowanie najprostszy interface (ale nie ma mnóstwa zaawansowanych funkcji, których jednak w zwykłym low-poly i tak byś nie użył).

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny

Wowoz

Od czego zacząć?
#4 2011-08-17, 11:00(Ostatnia zmiana: 2011-08-17, 11:05)
Z grafiki 3d, polecam Wingsa

Zaczyna sie :facepalm:  Nie rob z niego kaleki.
A jesli bedzie chcial zedytować albo stworzyć nowy świat to co, też mu polecisz wingsa? Albo wyrenderować postać czy zrobić animacje? Nie ograniczaj go polecając mu największy chłam z programow tylko dlatego, że ci się podoba.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Od czego zacząć?
#5 2011-08-17, 11:16(Ostatnia zmiana: 2011-08-17, 11:21)
W takim razie ucz się Blendera, za rok będziesz mógł robić animacje i rendery. Niestety, w pierwszym przypadku jeśli będziesz robił na oko efekt będzie mierny (nic nie zastąpi mocapu albo chociaż nagrań z dobrze ustawionych kamer) a w drugim nie będziesz miał co z tymi renderami zrobić. Aha, i będą paskudne - nikt normalny (pozdro Dracon  :D ) nie renderuje w Blenderze kiedy za darmo jest Marmoset.

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Skrypty i spacer (edytor leveli) - to najprostsze i najszybciej widać efekty.

Przygotuj kilku BNów, wstaw ich do Gothica, zrób im jakiś dialog, kawałek obozu, dodaj rutyny.

Jak to cię nie znuży to baw się dalej przyłączając się do jakiegoś sensownego teamu bądź robiąc coś samemu.

Powodzenia!
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

Klark Cent

Klark Cent

Użytkownicy
posty706
Propsy654
  • Użytkownicy

Klark Cent

Od czego zacząć?
#7 2011-08-17, 12:51(Ostatnia zmiana: 2011-08-17, 12:58)
Olej gothica wybierz inną gre? Przepraszam ale musiałem to napisać : p
A tak to posłuchaj avallacha albo jeśli szybko się uczysz i jesteś manualna bestią zabierz sie za Maxa albo Maye + naucz się robić texturki a nie sklejki xd

Cytuj
Grafika 3D - Blender + plugin Kerrax
 Grafika 2D - Gimp
Pierdolenie o szopenie nie pakuj się w gimpa lepiej w PSa co z tego że kosztuje kilka kafli... a do 3D jak już coś więcej niż Wings to z tych co już wymieniłem


Grafika to jedyna słuszna sprawa! xd
 

Harris

Harris

Użytkownicy
Give me your soul... Please
posty183
Propsy80
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Give me your soul... Please

Harris

Od czego zacząć?
#8 2011-08-17, 13:02(Ostatnia zmiana: 2011-08-17, 13:03)
Pierdolenie o szopenie nie pakuj się w gimpa lepiej w PSa co z tego że kosztuje kilka kafli...

Dlaczego?
 

KroDki

KroDki

Użytkownicy
posty6
Propsy14
  • Użytkownicy
Dziękuje wszystkim za rady postaram się do nich dostosować, w razie jakiś pytań/problemów napiszę tutaj posta.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
W takim razie ucz się Blendera, za rok będziesz mógł robić animacje i rendery.

Animacje nie są takie trudne pierwszą animację machania ręką zrobi szybciej niż porządny model szczególnie jak wybierze Blendera 2.5x którego interface jest banalny szczególnie do animacji ja do tego wszystkiego doszedłem w ok 10 min. ale po trzech miesiącach ogólnej tułaczki z Blenderem w modelowaniu więc obracanie wedle życzenia itp nie było dla mnie żadnym wyzwaniem, wcześniej nie było mi to potrzebne oraz szczerze mówiąc myślałem że nie dam rady bo wszyscy pisali jakie to trudne.

Niestety, w pierwszym przypadku jeśli będziesz robił na oko efekt będzie mierny (nic nie zastąpi mocapu albo chociaż nagrań z dobrze ustawionych kamer) a w drugim nie będziesz miał co z tymi renderami zrobić. Aha, i będą paskudne - nikt normalny (pozdro Dracon  :D ) nie renderuje w Blenderze kiedy za darmo jest Marmoset.
MotionCapture czy ustawione kamery nie są mu potrzebne, w każdym razie do robienia animacji do Gothic, ja dla przykładu jak animowałem podnoszenie się po prostu położyłem się na ziemi i się podniosłem potem odwzorowałem to w Blenderze i tyle.  :wink:
Marmoset jest darmowy? Ja renderowałem w Blenderze bo myślałem że on płatny a ja nie lubię piracić.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
W takim razie ucz się Blendera, za rok będziesz mógł robić animacje i rendery.
Bazujesz na jakichś swoich doświadczeniach? Nie wiem jak szybko przyswajasz informacje, ale najważniejsze funkcje blendera czy każdego innego normalnego programu do grafiki, które pozwolą na stworzenie dajmy na to przyzwoitego  budynku do moda można ogarnąć w kilka dni.

Aha, i będą paskudne - nikt normalny (pozdro Dracon  :D ) nie renderuje w Blenderze kiedy za darmo jest Marmoset.
Tak. I nikt normalny nie renderuje wizualizacji w Marmosecie. Po co porównujesz dwie całkowicie inne sprawy?
 

KroDki

KroDki

Użytkownicy
posty6
Propsy14
  • Użytkownicy

KroDki

Od czego zacząć?
#12 2011-08-17, 20:58(Ostatnia zmiana: 2011-08-18, 12:27)
Już ogarnąłem problem z tymi programami. :)

Jakoby nie chcę pisać kolejnego postu natknąłem się dotychczas na dwa problemy związane z Spacerem : pierwszy - Posiadam Windowsa 7 i gdy korzystam z Spacera, wszystkie kolory w windowsie stają się ciemne, co uniemożliwia korzystanie z internetu. Drugi - gdy chce przesunąć voba, zaznaczam go, wciskam "m" i chce nim poruszać, to nic się z nim nie dzieje i stoi w miejscu. Przepraszam z góry za te pytania, dla was to pewnie błahostka ale dla mnie to ciężkie problemy, które utrudniają dalszy postęp.

P.S : Jakim programem mogę tworzyć miecze oraz różnorakie przedmioty?
 

KroDki

KroDki

Użytkownicy
posty6
Propsy14
  • Użytkownicy
Mam jedno zasadnicze pytanie, którego Gothica moddować jedynkę, czy dwójkę ? Na razie działam na Gothicu 1 ale jest dylemat czy podjąć się właśnie tego Gothica czy może dwójki, co o tym sądzicie, prosiłbym o wszystkie plusy i minusy, z góry dziękuje za udzielone odpowiedzi. A powyższego posta zedytowałem żeby nie robić zbędnego spamu, mógłby ktoś zerknąć na niego i pomóc ?
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Jakoby nie chcę pisać kolejnego postu natknąłem się dotychczas na dwa problemy związane z Spacerem : pierwszy - Posiadam Windowsa 7 i gdy korzystam z Spacera, wszystkie kolory w windowsie stają się ciemne, co uniemożliwia korzystanie z internetu. Drugi - gdy chce przesunąć voba, zaznaczam go, wciskam "m" i chce nim poruszać, to nic się z nim nie dzieje i stoi w miejscu. Przepraszam z góry za te pytania, dla was to pewnie błahostka ale dla mnie to ciężkie problemy, które utrudniają dalszy postęp.
Odeślę cię do tutoriali ponieważ to zapewne tylko pierwszy z wielu błędów jakie napotkasz szczególnie w spacerze.

P.S : Jakim programem mogę tworzyć miecze oraz różnorakie przedmioty?
Z darmowych?
Bledner 25.7 (do dalszych nie ma jeszcze Kerraxa)
Wings 3D (sporo tutoriali na miecze do niego jest na YouTube ale osobiście go nie polecam)

Mam jedno zasadnicze pytanie, którego Gothica moddować jedynkę, czy dwójkę ? Na razie działam na Gothicu 1 ale jest dylemat czy podjąć się właśnie tego Gothica czy może dwójki, co o tym sądzicie, prosiłbym o wszystkie plusy i minusy, z góry dziękuje za udzielone odpowiedzi. A powyższego posta zedytowałem żeby nie robić zbędnego spamu, mógłby ktoś zerknąć na niego i pomóc ?
Ja moduję G2, ale w G1 też robiłem aczkolwiek krótko i powiem Ci że nie ma wielkich różnic, mi oczywiście sterowanie z G2 odpowiada lepiej a nie chciałem nie wiem czy jest to możliwe by modyfikować te z G1.
Wybór zależy raczej od twojego widzimisię szczególnie że jesteś nowy w moddingu.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry