Projekt wymodelowania wsi 4890 11

O temacie

Autor hegemonista

Zaczęty 29.04.2011 roku

Wyświetleń 4890

Odpowiedzi 11

hegemonista

hegemonista

Użytkownicy
posty55
Propsy44
  • Użytkownicy

hegemonista

Projekt wymodelowania wsi
2011-04-29, 17:35(Ostatnia zmiana: 2011-04-29, 17:36)
wraz z kumplem wpadliśmy na pomysł, aby wymodelować naszą wieś. Ma to od razu wprowadzić nas w świat modelowania, a poza tym zapewnić gorę pieniędzy, sławę i mnóstwo kobiet  :lol2:  Oboje jesteśmy zieloni, jeżeli chodzi o te klocki. Trochę modelowaliśmy do niektórych gier (modding), ale nasze prace nie są jakieś zajebiste. Pochwaliłbym się, ale nie chce mi się szukać. Ale wracając: pomyśleliśmy, że wymodelowanie naszej miejscowości będzie doskonałym bodźcem motywującym. Tym bardziej w formie wspólnego projektu. Jak mówi pewien tekst z demotywatorów: "samemu szybciej, we dwóch dalej". Czy jakoś tak. Penis z tym. No więc, na samym początku chcielibyśmy zapytać was o jakieś rady dot. modelowania.

  • Jaki wybrać program? Oboje próbowaliśmy, gdzieś z rok temu, pracować w Blenderze, ale szło nam niemiłosiernie cięźko. Ja przerzuciłem się na Wings 3D, a kolega na jakiś inny shit. Jako że żaden nie chce przerzucić się na program drugiej osoby, to musimy pójść na kompromis i coś wybrać innego. I tu dylemat: Blender, czy ten Google Sketch? Niby Blender bardziej "profesjonalny", lecz Sketch (podobno) o wiele prostszy w obsłudze.
  • Jakiego silnika renderującego powinniśmy wybrać? Może za bardzo wyprzedam fakty, ale niechaj będzie, zapytam teraz. Rozchodzi się o to, że po wymodelowania tych całych chat, chlewów, kamieni, drzew, pól i płotów, chcielibyśmy, aby to jakoś wyglądało. Może UDK? Czy jakieś lepsze propozycje?
  • Jakieś rady co do organizacji? Myślałem nad założeniem bloga na wordpress i zainstalowanie wtyczki RSS na pulpit. No.. do tego dochodzi komunikator IM i spotkania face to face.
  • Od czego w ogóle powinniśmy zacząć? Siatka terenu? Od brzegu wsi czy od środka? Wpierw bryły postawić a później detale dorabiać?
 
Chcę być fajny na tM. Wspomóż mnie i daj mi propsa

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Zacząłbym od dokładnego szkicu, który potem zostanie wczytany jako grafika referencyjna do edytora. Może być to też zdjęcie satelitarne bądź zrobiony na jego podstawie plan. Można też sporządzić listę obiektów do stworzenia (bo najlepiej tworzyć je oddzielnie).
SketchUp rzeczywiście jest najprostszy, jednak powstała tak praca nie będzie nadawała się do gier, jedynie do stworzenia renderów. Z tego względu odpadałyby wszystkie silniki real-time. Jeśli chcecie móc renderować w czasie rzeczywistym, np w jakiejś grze, polecam Wingsa, lub jeśli jesteście wystarczająco zaawansowani i nie przeszkodzi wam to że zdecydowana większość jego funkcji i tak do niczego wam się nie przyda, to Blendera.

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Odpuściłbym sobie jakiekolwiek ładne renderowanie, chyba że chcielibyście na tym zarobić - taki model mógłby się przydać przy jakichś materiałach promocyjnych, jednakże... Kto i po co ma w taki sposób promować wieś? Z tego względu też odpuściłbym to sobie całkowicie. Narobicie się, a efekty wcale doskonałe nie będą.

Poszedłbym w przeciwnym kierunku i zrobił wyłącznie prosty model (co jesteście w stanie zrobić) przeznaczony do Google Earth - na tym nie zarobicie, ale zobaczy to więcej lokalnych ludzi i bardziej ich zadowoli, niż gdybyście mieli gdzieś publikować screeny z UDK. Do takich celów najbardziej nadaje się właśnie Google SketchUp 3D (w dużej mierze do tego właśnie został stworzony). Tworzycie proste bryły, nakładacie na nie tekstury ze zdjęć i wrzucacie na Google Earth.

Zacząć trzeba byłoby oczywiście od wybrania się w teren na długie godziny i żmudnego mierzenia, fotografowania (to tylko wieś, a potrzebne będą Wam tysiące fotografii), najlepiej porządnym aparatem, w jasny, acz pochmurny dzień. Dopiero potem przyjdzie pora na właściwe modelowanie.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Nie wiesz na co się porywasz. Modelowanie to w porównaniu z resztą pracy jaka was czeka mało roboty. Piszesz o UDK a ja najpierw oprócz lanserskich screenów i materiałów polecam zobaczyć co to w ogóle jest i jak się obsługuje. Ogromna ilość wiedzy i materiału do przyswojenia. Niestety ładowanie wszystkiego w "enviro" jest zawsze paskudne i skomplikowane.

Nawet żal wymieniać od czego powinniście zacząć i jakie kroki poczynić. Daj sobie z tym spokój bo porażka jest nieunikniona. To nie jest robota dla początkującego. Najpierw naucz się podstaw modelowania w jakimś rozsądnym programie a następnie zdobywaj doświadczenie wykonując pojedyncze rzeczy czy budynki na podstawie zdjęć i referencji. Wymiaruj to sobie, analizuj, szkicuj. Nie musi być super dokładne a w zasadzie ważne, abyś ty wiedział o co chodzi i by nie robić kupy.
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso

Zkirtaem
Moderator

Projekt wymodelowania wsi
#4 2011-04-29, 21:23(Ostatnia zmiana: 2011-04-29, 21:24)
Nie nastawiaj się że naczynisz cudów, bo nie naczynisz. Stwierdź, że projekt wsadzęwioskęwudk jest po to, żeby się nauczyć podstaw a nie żeby to wyglądało, ściągnij któregoś maxa (gmaxa+pluginy?) i zrób byle gówno, żeby tylko wstawić to w grę. Zrobisz gówno, wstawisz gówno i będziesz miał pojęcie, jak to z tym całym wstawianiem, tworzeniem od strony silnika jest. Po prostu najpierw naucz się bardziej silnika, chociażby nawet samego edytora UDK (czyli proste graficzne robienie, nie jakieś zaawansowane unrealscripty) potem zacznij męczyć model. To znacznie bardziej motywujące niż męczenie miesiąc jakiejś wioski po czym stwierdzenie, że się zwyczajnie nie umie nic wstawić :D
 

hegemonista

hegemonista

Użytkownicy
posty55
Propsy44
  • Użytkownicy
Auć. Moje marzenia runęły, przygniatając mnie ciężkim gruzem.. no cóż, mogłem spodziewać się podobnej krytyki, ale wiecie - podnieta zajebistym pomysłem. No dobra, w porządku, dostosuję się zatem do waszych zaleceń. Wpierw nauczę się robię gówno i postaram się to gówno wstawić do jakiegoś silnika. Może być UDK czy jakieś inne narzędzie lepiej?

Cytuj
Niestety ładowanie wszystkiego w "enviro" jest zawsze paskudne i skomplikowane.
hę? google nie zna tego pojęcie. I ja także.

Cytuj
Wymiaruj to sobie, analizuj, szkicuj. Nie musi być super dokładne a w zasadzie ważne, abyś ty wiedział o co chodzi i by nie robić kupy.
W wolnym czasie może rzeczywiście pobawię się w to.

Pytanie na koniec: to jaki w końcu wybrać program? Blender, SketchUP, Wings 3D? Wolałbym jakiś darmowy, choć nie mam jakieś fobii pirackiej. SketchUP raczej odpada, bo nie interesuje mnie takie modelowanie.
 
Chcę być fajny na tM. Wspomóż mnie i daj mi propsa

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
SketchUP raczej odpada, bo nie interesuje mnie takie modelowanie.
Czyli temat można uznać za zamknięty :D
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

sauron
  • Gość
Czyli temat można uznać za zamknięty :D

props, zastanawiam się czy jest coś prostszego od sketchup  :facepalm:
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Antyprops bo jemu nie chodziło raczej że za trudny tylko o sposób modelowania w SketchUp choćby od Wingsa z którego korzysta hegemonista.
A modele najlepiej róbcie w tym co wam najbardziej pasuje.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

hegemonista

hegemonista

Użytkownicy
posty55
Propsy44
  • Użytkownicy
Antyprops bo jemu nie chodziło raczej że za trudny tylko o sposób modelowania w SketchUp choćby od Wingsa z którego korzysta hegemonista.
Podbijam. Wybraliśmy Blender. Może uda nam się to ogarnąć.
 
Chcę być fajny na tM. Wspomóż mnie i daj mi propsa

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Antyprops bo jemu nie chodziło raczej że za trudny
A mi chodziło o to, że dwoje ludzi, którzy nie mają zielonego pojęcia o tym co chcą zrobić, odrzucają z góry jedyną realną opcję bo im nie pasuje. Innej opcji nie ma, nie ma więc nic, temat wyczerpany.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

hegemonista

hegemonista

Użytkownicy
posty55
Propsy44
  • Użytkownicy
A mi chodziło o to, że dwoje ludzi, którzy nie mają zielonego pojęcia o tym co chcą zrobić, odrzucają z góry jedyną realną opcję bo im nie pasuje. Innej opcji nie ma, nie ma więc nic, temat wyczerpany.
Odrzuciliśmy jedyną realną opcję właśnie dlatego, że nam nie pasuje. Odłożyliśmy na później, kiedy już pojawi się pojęcie. Albo jak już będziemy wiedzieli co i jak to stwierdzimy, że to bezsensu.
 
Chcę być fajny na tM. Wspomóż mnie i daj mi propsa


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry