Od czego zacząć? 12150 23

O temacie

Autor Kosm!ta

Zaczęty 9.04.2011 roku

Wyświetleń 12150

Odpowiedzi 23

Kosm!ta

Kosm!ta

Użytkownicy
posty15
Propsy4
  • Użytkownicy
Witam !

Chciałbym modować jakąś grę. Może to i głupie ale nie jestem jakimś hmm kolejnym takim co chce a tego nie zrobi. Inaczej ... umiem posługiwać się Gimpem (program graficzny dla mnie to nie problem), swego czasu także bawiłem się grą Call of Juarez. Tworzyłem jakieś mody które podmieniają tekstury, tryby do gry MP i takie tam. Czyli 0 modeli, 0 animacji i 0 skryptów. Tego właśnie chciałbym się nauczyć. Więc szukam gry która ma edytor w którym mógłbym stworzyć wyspę, dodać NPC, napisać parę skryptów aby moi mili mieszkańcy wyspy chowali się w domku zbudowanym w Blenderze. Pomijając to co napisałem troszeczkę wcześniej myślałem już nad Morrowindem ale jako że jest to ciut stara gra (ale naprawdę jara) to jakoś zrezygnowałem, potem przyszedł Oblivion jednak zostawiłem go na potem, następnie KotOR ale jakoś leży w stercie płyt i nie chciało mi się go wyciągać. No ahaa zainstalowałem jeszcze Dawn of War-a żeby stworzyć jakąś własną rasę ale gdy zobaczyłem inne mody zrezygnowałem. Proszę was o pomoc. Jaka gra będzie dla mnie odpowiednia ? Tak cóż w miarę łatwa do moddingu i z całkiem sporą grupą fanów którzy w razie problemu mi pomogą.
 

Kruczek

Kruczek

Użytkownicy
posty169
Propsy31
  • Użytkownicy
Gothic może ?? :D
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Gothic jest stary, ale w tej dziedzinie którą jesteś zainteresowany ma duże, intuicyjnie wprowadzone możliwości (czyli tworzenie postaci, ich zachowań, level design itd, a także nowe bronie, czary, potwory, dowolna wymiana modeli tekstur i efektów cząsteczkowych w granicach wydajnościowych). Dodatkowo istnieją narzędzia które pozwalają w bardzo zaawansowany sposób ingerować w działanie silnika gry, jednak ich ambitniejsze zastosowania wymagają fachowej wiedzy programistycznej.
Oprócz prehistoryczności drugą wadą jest to że edytor świata jest dość mocno zabugowany (chociaż ma wiele zastosowań, od kompilacji skryptów przez teksturowanie po umieszczanie obiektów na mapie i manipulację kamerami/efektami specjalnymi i soundtrackami).

Kosm!ta

Kosm!ta

Użytkownicy
posty15
Propsy4
  • Użytkownicy

Kosm!ta

Od czego zacząć?
#3 2011-04-09, 17:22(Ostatnia zmiana: 2011-04-09, 17:23)
Czy ktoś mógłby mi pokazać/napisać jak wygląda tworzenie elementów mapy ? Chodzi o to że martwię się o łatwość i intuicyjność tworzenia w/w "wyspy"  :lol2:  

Gothic I czy może Gothic II ?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Co do wersji - jak wolisz, nie ma to specjalnego znaczenia. Różnią się głównie fabułą i odświeżonymi teksturami.
Tworzenie mapy wygląda tak że najpierw ładujesz sobie model podłoża terenu (lub korzystasz z gotowego) a następnie umieszczasz na nim obiekty (wybierając po prostu z bazy modeli - możesz korzystać z gotowych bądź łatwo dodawać własne). Oprócz zwykłych modeli obiektami mogą być także światła, efekty cząsteczkowe, wyzwalacze skryptów czy obiekty interaktywne jak skrzynie, drabiny, drzwi itd. Żeby NPC mogli się prawidłowo poruszać i z nich korzystać musisz dodatkowo dodać waypointy i freepointy (miejsca stania i przechodzenia).

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Moze wiedzmin albo mount&blade?
 


Kosm!ta

Kosm!ta

Użytkownicy
posty15
Propsy4
  • Użytkownicy
M&B i Wiesiek odpadają. Nie mam ich. Gothic-i też (omijając cz. III która jak zgaduje ma całkowicie inny silnik a tym samym inne procedury) ale może da się odkupić od kolegów jakiś numer Clicka, CDA czy tam inne pisemka a jeśli nie 20 zł na allegro.

Dobra powiedzmy Gothic I. Jakie narzędzia powinienem mieć aby stworzyć w/w wysepkę, dodać NPC i jakieś gotowe skrypty. Chcę tylko link do nich i ich nazwę. Oczywiście pomijając programy graficzne. Aha i jakieś pluingi do Blendera aby edytować pliki z gry są potrzebne ? I  czym mam wypakować pliki gry ? Oczywiście nie mam obecnie gry więc nie mogę się dokładnie określić co chcę. Tylko proszę nie dodawajcie linków do jakiś filmów na YT czy informacji że jest coś takiego jak Google bo mam wolnego neta i szukanie czegoś jest piekłem.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Chlopie olej Gothica w ogole, nie bierz sie za moddowanie tego szajsu. Wydajesz sie kumatym gosciem, wiec rob cos w co ludzie graja obecnie
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Możesz powiedzieć więdzej co chcesz zrobić to możnaby było lepiej tobie doradzić.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Od czego zacząć?
#10 2011-04-09, 21:31(Ostatnia zmiana: 2011-04-09, 21:33)
Wystarczy parę programików. VDFS jest potrzebny dopiero przy dystrybucji gotowego moda lub samodzielnego wypakowania zasobów gry (jednak zamiast tego możesz ściągnąć gotową paczkę je zawierającą - GMDK). Oprócz tego jeśli chcesz zajmować się skryptami musisz posiadać zdekompilowane standardowe - możesz je zdekompilować samemu Gothic Sourcerem (nie słyszałem żeby ktokolwiek to robił, chociaż się da) lub korzystać z tych zamieszczonych w GMDK. Jednak jako że są tam oryginalne (niemieckie), musisz pobrać jeszcze spolszczenie ("gmdk polskie skrypty").
Edytor świata jest załączony do gry. Do Maxa i Blendera potrzeba pluginu exp/imp "Kerrax", jest na SourceForge. Ewentualnie możesz skorzystać z Wingsa3D, który obsługuje Gothicowy 3DS natywnie. Skrypty to zwyczajne pliki tekstowe które kompilują się przy odpaleniu gry z parametrem -zreparse. Tekstury można kompilować masowo programem zTEX (http://www.bendlins.de/nico/gothic/GothicZTEX.zip) lub bardziej rozwiniętym i intuicyjnym (i posiadającym pewne wady) GoManem.

Kruczek

Kruczek

Użytkownicy
posty169
Propsy31
  • Użytkownicy
Dodatkowo może przydać ci się program vobbilder oraz spolszczenie spacera (edytor świata)
Masz tu parę linków :
http://www.worldofgothic.de/dl/download_135.htm - vobbilder
http://www.worldofgothic.de/dl/download_234.htm - Gothic Sourcer
http://www.sendspace.pl/file/VDPjUUWB/          - Easy Dialog Maker - przydatny Program usera Bucika pomaga przy tworzeniu dialogów
http://www.worldofgothic.de/dl/download_94.htm - G2MDK
http://www.sendspace.pl/file/mQOu2qWB/ - Spolszczony edytor świata
http://krximpexp.sourceforge.net/ - Pluginy .asc
http://www.sendspace.pl/file/MIlc39gG/ -spolszczone skrypty
bardzo przydatn strona www.worldofgothic.de
 

Kosm!ta

Kosm!ta

Użytkownicy
posty15
Propsy4
  • Użytkownicy
Priorytetem dla mnie jest nauczenie się obsługi Blender-a. Jednak że jestem leniwym człowiekiem i praca z Tutkami mnie nie jara wolę pracować z 3D po drodze robiąc mody. Tak zresztą było z GIMPem robiłem strony a grafika jakoś sama przyszła. Co chce robić ? Na pewno nie chce zmieniać skinów, nie chce też dodawać efekty graficzne, nowych modeli broni, naprawiać błędy itd. Chciałbym robić coś bardziej twórczego czyli jakieś misje poboczne, gildie (mówię z takiego przykładu jak Gothic), miejscówki itd. Aha właśnie bardzo ale to bardzo podobał mi się edytor z NWN. Prosty, wiadomo było o co chodzi. Ej a może Oblivion ? Jak z nim ma się sprawa ?
 

Kruczek

Kruczek

Użytkownicy
posty169
Propsy31
  • Użytkownicy
Priorytetem dla mnie jest nauczenie się obsługi Blender-a. Jednak że jestem leniwym człowiekiem i praca z Tutkami mnie nie jara wolę pracować z 3D po drodze robiąc mody. Tak zresztą było z GIMPem robiłem strony a grafika jakoś sama przyszła. Co chce robić ? Na pewno nie chce zmieniać skinów, nie chce też dodawać efekty graficzne, nowych modeli broni, naprawiać błędy itd. Chciałbym robić coś bardziej twórczego czyli jakieś misje poboczne, gildie (mówię z takiego przykładu jak Gothic), miejscówki itd. Aha właśnie bardzo ale to bardzo podobał mi się edytor z NWN. Prosty, wiadomo było o co chodzi. Ej a może Oblivion ? Jak z nim ma się sprawa ?
na stronie chyba mało osób go moduję (jeżeli wogulę można)
 

Kosm!ta

Kosm!ta

Użytkownicy
posty15
Propsy4
  • Użytkownicy
Można, można jest do niego setki modów. Niestety większość to EN :P
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
To forum niby jest o moddingu wielu gier ale to w głównie gothic(prawie wszystko) więc nie warto sugerować się tym że tutaj jest mało.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii


Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
albo luke'a, jeśli będzie chętny. ten od aithamavela, może kojarzysz
 

Kosm!ta

Kosm!ta

Użytkownicy
posty15
Propsy4
  • Użytkownicy

Kosm!ta

Od czego zacząć?
#18 2011-04-09, 22:36(Ostatnia zmiana: 2011-04-10, 13:13)
Po 17 (w tedy zdejmują ograniczenie na neta) pościągam te wszystkie programy i zobaczę Ghotica. Jeśli mi się nie spodoba napisze w tej sprawie.
A jeśli chodzi o aithamavela to coś widziałem na forum. Ambitny projekt ;d


PS. Czy te narzędzia działają z Gothic-iem 2 ?
 

Kosm!ta

Kosm!ta

Użytkownicy
posty15
Propsy4
  • Użytkownicy
Dorwałem tego Gothica i muszę powiedzieć że mnie rozwalił. Po paru nocach z Crysis-em 2 po włączeniu gry Gothic eksplodowałem. Cóż 2 lata temu wyglądało to fajnie (Gothic) ale dziś nie mogę z tym pracować. Tak jestem dziwny ;)
Gothicowi mówię Pa Pa a witam Obliviona. Edytor do niego jest naprawdę kozacki. Można prosto tworzyć mody. Temacik można zamknąć a w sprawie Obliviona napiszę jutro w innym temacie bo mam parę pytań.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry