Ikarus (Pakiet skryptów) 413137 1020

O temacie

Autor orcwarrior

Zaczęty 11.06.2010 roku

Wyświetleń 413137

Odpowiedzi 1020

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel

Sawik
Moderator działu

Ikarus (Pakiet skryptów)
#120 2011-06-06, 10:43(Ostatnia zmiana: 2011-06-06, 19:23)
I have only one question if i'll get an ikarus and will want to make peoples names to change colors depend on their attitude  like if they are hostile itll be red if friendly green etc. will simply adding an function
if hostile ((r&zCOLOR_CHANNEL)<<zCOLOR_SHIFT_RED)
sort the problem or there is more "fun" with doing it? of course its not proper script but cba with doing  one right now :P (tbh im not too sure if i can ;-)
Im writing in both leaunges so everyone can understand :D  

Mam pytanko czy jeśli będę miał ikarusa  będę chciał zmienić kolory imion w zależności od ich zachowania względem mnie np jeżeli będą chciały mnie zabic to na czerwono itp czy dodanie funkcji if hostile ((r&zCOLOR_CHANNEL)<<zCOLOR_SHIFT_RED) załatwi sprawę czy muszę się z tym bardziej bawić
oczywiście to nie jest kompletny skrypt tylko przykład jak mniej więcej ma to wyglądać  ale prawdę mówiąc nie chce mi sie go teraz pisać i zresztą nie mam czasu (pisze ze szkoly)
Pisze w dwóch jerzykach by każdy zrozumiał. :D
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Na wog jest gotowy skrypt do tego
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
o to mój wyciąg z gothic.scr

_INTERN\IKARUS_CONST_G2.D
_INTERN\ENGINECLASSES_G2\*.D
_INTERN\IKARUS.D
_INTERN\hook_engine.D
_INTERN\update_focusname.D               //tu mam to ze zmienianiem kolorów nazw

Ja jeszcze sam dziś sprawdzę ten skrypt gdzie go wkleić i Ci powiem
rozumiem, ze modujesz g2. ja zmiany wprowadzam w g1. jak bedziesz pamiętał,gdzie wkleiłes te skrypty to bede wdzieczny.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Na wog jest gotowy skrypt do tego
Używając gotowego skryptu niczego się nie uczę, a mi o naukę chodzi.
Jeżeli użyje gotowego skryptu to tylko by zobaczyć błędy lub zobaczyć jak to działa.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
analizując skrypt się uczysz..
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
pawbuj te skrypty ze zmianą nazwy w kleiłem do skryptu update_focusname a tego skryptu nie miałem jeszcze jak sprawdzić a kolejność reparsowania skryptów się nie zmieni bo ten jest uzależniony od ikarusa i od engine_hook też
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
pawbuj te skrypty ze zmianą nazwy w kleiłem do skryptu update_focusname a tego skryptu nie miałem jeszcze jak sprawdzić a kolejność reparsowania skryptów się nie zmieni bo ten jest uzależniony od ikarusa i od engine_hook też
ok a mozesz zarzucic swój update_focusname?
 

Shothic

Shothic

Użytkownicy
posty38
Propsy17
  • Użytkownicy

Shothic

Ikarus (Pakiet skryptów)
#127 2011-06-07, 16:34(Ostatnia zmiana: 2011-06-07, 16:35)
Funkcje focus color dodajesz obojętnie gdzie w którymś z plików   musisz ja po prostu zdefiniować i używać wywołując ja z funkcji ticktoca albo z hookować ja z inną funkcją i już. Jak ty takich rzeczy nie potrafisz zrobić to ja nie wiem co z ciebie za skrypter
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Funkcje focus color dodajesz obojętnie gdzie w którymś z plików   musisz ja po prostu zdefiniować i używać wywołując ja z funkcji ticktoca albo z hookować ja z inną funkcją i już. Jak ty takich rzeczy nie potrafisz zrobić to ja nie wiem co z ciebie za skrypter
OK . grunt to asertywność.

rzeczywiście mam świadomośc, że funkcja musi być wywołana najłatwiej z tick tocka ale wywala mi błąd error dostack

fragment tick tocka

func void tiktak()
{
FocusColor();

};


funkcje focuscolor mma zdefiniowane w focucolor.d , parsowany po enginehook.d w gothic src

w startupiue dodatkowo taka funkcje na aktywowanie enginehook:

func VOID STARTUP_SURFACE ()

{
    STARTUP_SUB_SURFACE ();
    //Engine Hook#msg151030s:
    if(!Hlp_StrCmp(HooksReinited, "Yes"))
    {
        HooksReinited="Yes";
        HookEngine_Hook_PreUnconscious_JmpAdress = HookEngine(7630776,6,"HOOK_PREUNCONSCIOUS",COPY_INSTR);
        //HookEngine_Hook_PreDropVob_JmpAdress = HookEngine(7023277,5,"HOOK_PREDROPVOB",COPY_INSTR);
    };
   

};
 

Look M.M

Look M.M

Użytkownicy
posty96
Propsy3
  • Użytkownicy
Ale się edek bulwersujesz,tak sobie napisałem bo może bym co pomógł a ty od razu z nerwami.Lepiej zażyj deprim na uspokojenie :D
 
Przybyłem Zobaczyłem Rozpierdoliłem :)

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

pawbuj

Ikarus (Pakiet skryptów)
#130 2011-06-07, 18:36(Ostatnia zmiana: 2011-06-07, 18:50)
znalazłem na wogu cows takiego:

const int oCGame__UpdateStatus_X = 7093113; //0x6C3B79
    HookEngine(oCGame__UpdateStatus_X,           8, "EVT_UPDATESTATUS_FOCUSNAME");

wkleiłem do stroy globals i wywaliło błąd.czy jest to niezbędne do odpalenia enginehook'a?

fragment startupa

nie wiem czy dobrze, ale wten sposób che aktywować funkjcę jak i enginehook'a
Cytuj
//-------- eigentliche Startup des Spiels --------
FUNC VOID INIT_WORLD ()
{
   INIT_Sub_Newcamp      ();
   INIT_Sub_Oldcamp      ();
   INIT_Sub_Psicamp      ();
   INIT_Sub_Demontower    ();
   INIT_Sub_Freeminecamp   ();
   INIT_Sub_Surface       ();

    B_InitMonsterAttitudes ();
   B_InitGuildAttitudes();
   
   const int oCGame__UpdateStatus_X = 7093113; //0x6C3B79
    HookEngine(oCGame__UpdateStatus_X,           8, "EVT_UPDATESTATUS_FOCUSNAME");
  var String Gothic_Restarted;

func void Init_Global() {
   
    if (!Hlp_StrCmp(Gothic_Restarted, "Yes"))        
        {
        HookEngine(oCGame__UpdateStatus_X,              8, "FocusColor");
 
                Gothic_Restarted = "Yes";
                // Hook
        };      
};
 

Shothic

Shothic

Użytkownicy
posty38
Propsy17
  • Użytkownicy
Nie wiem po co ci hookengine jak ty focuscolor nie hookujesz

Z tym dostack to nie jestem pewny co to za błąd, mi w każdym razie się tak nie dzieje
Ta funkcja jest może trochę chaotyczne napisana, ale nie wiem co może być przyczyną.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

pawbuj

Ikarus (Pakiet skryptów)
#132 2011-06-07, 18:52(Ostatnia zmiana: 2011-06-07, 18:53)
Nie wiem po co ci hookengine jak ty focuscolor nie hookujesz

Z tym dostack to nie jestem pewny co to za błąd, mi w każdym razie się tak nie dzieje
Ta funkcja jest może trochę chaotyczne napisana, ale nie wiem co może być przyczyną.
chcesz powiedziec ,że hookengine mi nie jest potrzebny do focucolor?

sam pisałeż, że mozna funkcję "hookować"

pytanie prozaiczne: czy mówimy o g1.bo ja cały czas tak!
 

Shothic

Shothic

Użytkownicy
posty38
Propsy17
  • Użytkownicy
Naucz się czytać napisałem "albo"


W gothic 1 nie ma takiej funkcji oCGame__UpdateStatus_X pod 7093113 takie info
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Naucz się czytać napisałem "albo"


W gothic 1 nie ma takiej funkcji oCGame__UpdateStatus_X pod 7093113 takie info
czyli cały skrypt jest pod g2? qrwa
 

Shothic

Shothic

Użytkownicy
posty38
Propsy17
  • Użytkownicy
Tak ja nawet gothic 2 nie mam
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Tak ja nawet gothic 2 nie mam
pomoze ktos chętny do pomocy?
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Mogę się mylić ale ten temat jest chyba o tym że OrcWarrior "usprawnił" skrypty ikarusa by działały pod G1 w pierwszym poście był link do dłuższego tematu o tym niemiecka strona ale piszą po angielsku :D  warto zajrzeć jeżeli interesuje was G1 Ikarus. Wiem że niektórym ludziom nie chce się zmienić strony do pierwszej i dlatego podaje link.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Ikarus od dłuższego czasu jest we wspólnej wersji, podajesz parserowi po prostu odpowiednią wersję pliku z adresami. Zdecydowanie radzę pobierać tylko najnowszą wersję z oficjalnego tematu na forum WoG, wersja Orca była co prawda dokonaniem, ale autor Ikarusa już sam wszystko dopracował.

Shothic

Shothic

Użytkownicy
posty38
Propsy17
  • Użytkownicy
Ehh ten mój skrypt jest pod gothic 1
powinieneś wywalić enginehook dać funkcję focuscolor do tictocka sprawdzić czy dalej są błędy
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry