Ikarus (Pakiet skryptów) 283759 1020

O temacie

Autor orcwarrior

Zaczęty 11.06.2010 roku

Wyświetleń 283759

Odpowiedzi 1020

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Ikarus (Pakiet skryptów)
#40 2011-02-01, 19:31(Ostatnia zmiana: 2011-02-01, 19:35)
Funkcja zmiany przelicznika sprzedaży jest już gotowa, nie potrzebujesz już samemu używać Ikarusa. Wystarczy że ją zastosujesz (już na zasadach zwykłych skryptów).

Wymyślałem pewną metodę na prostą zmianę koloru, jednak musiałbyś w nazwach używać tylko małych lub tylko dużych liter (IMO znośny koszt). Trzeba by było po prostu tak zedytować fonta, żeby zarówno duże jak i małe litery miały ten sam kształt, a różniły się właśnie kolorem. Wykorzystanemu obiektowi modyfikowałbyś zCObject.objectName (najłatwiej byłoby zamieniać konkretne nazwy na ich odpowiedniki, trudniej podmieniać po kolei każdą literkę).

Co do klawiszy, możesz użyć Ikarusowych funkcji MEM_KeyPressed, MEM_KeyState lub MEM_InsertKeyEvent. Niestety nie mam do zaoferowania porad praktycznych, bo od dawna nie mam możliwości pracy z Gothicem.

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Funkcja zmiany przelicznika sprzedaży jest już gotowa, nie potrzebujesz już samemu używać Ikarusa. Wystarczy że ją zastosujesz (już na zasadach zwykłych skryptów).

Wymyślałem pewną metodę na prostą zmianę koloru, jednak musiałbyś w nazwach używać tylko małych lub tylko dużych liter (IMO znośny koszt). Trzeba by było po prostu tak zedytować fonta, żeby zarówno duże jak i małe litery miały ten sam kształt, a różniły się właśnie kolorem. Wykorzystanemu obiektowi modyfikowałbyś zCObject.objectName (najłatwiej byłoby zamieniać konkretne nazwy na ich odpowiedniki, trudniej podmieniać po kolei każdą literkę).

Co do klawiszy, możesz użyć Ikarusowych funkcji MEM_KeyPressed, MEM_KeyState lub MEM_InsertKeyEvent. Niestety nie mam do zaoferowania porad praktycznych, bo od dawna nie mam możliwości pracy z Gothicem.
dlaczego nie masz możliwości pracy z gothicem?
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Już wiele razy pisał że nie udaje mu się uruchomić Gothica na komputerze.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Shothic

Shothic

Użytkownicy
posty38
Propsy17
  • Użytkownicy
Witam
Dla swojego moda i nauki Ikarusa zrobiłem jak dla mnie przydatną funkcje ,
jeśli nie chce wam się latać i zmieniać (np przy patelniach,kotłach,bryłkach rudy itp) onStateFuncName do monologów to myślę ze ona wam się przyda  :D



func void ChangeVobFunc(var string VobName,var string Func)
{
var int arrPtr;
var zCArray arr;
arrPtr = MEM_SearchAllVobsByName (VobName);
MEM_AssignInst (arr, arrPtr);

var int i; i = 0; MEM_InitLabels();
var int loop; loop = MEM_StackPos.position;

if (i <= arr.numInArray)
{
var oCMobInter Vob;
MEM_AssignInst (Vob, MEM_ReadIntArray (arr.array, i));
PrintScreen(Vob.onStateFuncName, 15+i,50+i+i,"FONT_DEFAULT.tga",1); // To jest niepotrzebne
Vob.onStateFuncName = Func;
i += 1;
MEM_StackPos.position = loop;
};
};

Funkcje dodać obojętnie gdzie.
a np:
ChangeVobFunc("ORE_GROUND","OREABIT");
najlepiej dodać  do startupu  do init swiata.
 

orcwarrior

orcwarrior

The Modders
posty475
Propsy317
Profesjabrak
  • The Modders
najlepiej dodać  do startupu  do init swiata.


Dobre spostrzeżenie, bo przeszukanie całego drzewka vobów może potrwać chwilę. Fajnie że są ludzie którzy nie boją sie używać Ikarusa .
Choć w tym wypadku można było użyc funkcji spacera dzieki której zautomatyzowanie możemy zmieniać parrametry ścisle określonych obiektów (zapomniałem jak ona dokładnie sie nazywa).

 



Shothic

Shothic

Użytkownicy
posty38
Propsy17
  • Użytkownicy

Shothic

Ikarus (Pakiet skryptów)
#45 2011-02-03, 14:31(Ostatnia zmiana: 2011-02-03, 14:31)
Nie znam tej funkcji w spacerze i dobrze bo tak to bym się nie nauczył jak działa pętla i tablica w Ikarusie
 
kiedyś może potrzebne by mi były wykorzystać a tak to są.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Funkcja zmiany przelicznika sprzedaży jest już gotowa, nie potrzebujesz już samemu używać Ikarusa. Wystarczy że ją zastosujesz (już na zasadach zwykłych skryptów).

Wymyślałem pewną metodę na prostą zmianę koloru, jednak musiałbyś w nazwach używać tylko małych lub tylko dużych liter (IMO znośny koszt). Trzeba by było po prostu tak zedytować fonta, żeby zarówno duże jak i małe litery miały ten sam kształt, a różniły się właśnie kolorem. Wykorzystanemu obiektowi modyfikowałbyś zCObject.objectName (najłatwiej byłoby zamieniać konkretne nazwy na ich odpowiedniki, trudniej podmieniać po kolei każdą literkę).

Co do klawiszy, możesz użyć Ikarusowych funkcji MEM_KeyPressed, MEM_KeyState lub MEM_InsertKeyEvent. Niestety nie mam do zaoferowania porad praktycznych, bo od dawna nie mam możliwości pracy z Gothicem.
przy fukncji kupowania wyrzuca mi undefined function : MEM_readint

ikarius wklejony do folderu _intern
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Widocznie nie dodałeś go poprawnie do gothic.src (same wrzucenie do folderu w większości przypadków nic samo w sobie nie daje). Oprócz samego faktu wrzucenia ważne jest też dopilnowanie właściwej kolejności parsowania (zależności pomiędzy skryptami).

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Widocznie nie dodałeś go poprawnie do gothic.src (same wrzucenie do folderu w większości przypadków nic samo w sobie nie daje). Oprócz samego faktu wrzucenia ważne jest też dopilnowanie właściwej kolejności parsowania (zależności pomiędzy skryptami).
[/quote
zrobiełm cos takiego :
_INTERN\G_FUNCTIONS.SRC
_INTERN\*.SRC
_INTERN\*.D

jednak wyrzuca błąd z ocCNPC, co robię nie tak?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Nie możesz tak po prostu kazać parsować wszystkich plików z katalogu. Tak jak napisałem w poprzednim poście, ważny jest nie tylko sam fakt parsowania, ale też kolejność. Najpierw muszą być pliki które korzystają tylko z funkcji zewnętrznych, przed lub po nich definicje funkcji, potem pliki które korzystają z któregoś z poprzednich, a dopiero potem te które korzystają z wcześniej zparsowanych funkcji wewnętrznych.


Jednak w twojej sytuacji problem jest jeszcze inny. Żeby maksymalnie uprościć kwestię dodawania do gothic.src Ikarus ma już wszystkie funkcje w odpowiedniej kolejności w jednym pliku. Ale ty w ogóle nie kazałeś wcześniej parsować folderu z enginowymi klasami :pokerface:

orcwarrior

orcwarrior

The Modders
posty475
Propsy317
Profesjabrak
  • The Modders
Gothic.src z gothica na którym testowałem mozliwosci gothica (czytaj nie było praktycznie zadnych zbędnych funkcji)
Spoiler
Cytuj

_INTERN\INTERN.SRC
_INTERN\MAGIC_INTERN.D


_INTERN\Floats32.D
_INTERN\IntToHex.D
_INTERN\ENGINECLASSES\*.D
_INTERN\IKARUS.D
_INTERN\G_FUNCTIONS.SRC

_INTERN\IKARUS_HLP_FUNCS.D
_INTERN\I_FUNCTIONS.D
_INTERN\INSTRUMENTATION.D
_INTERN\INSTRUMENTATION_CODEPOOL.D

AI\AI_INTERN\BODYSTATES.D
AI\AI_INTERN\PRINTDEBUG.D
AI\AI_INTERN\AI_CONSTANTS.D
AI\AI_INTERN\AI_MM_CONSTANTS.D
AI\AI_INTERN\PERCEPTION.D
AI\AI_INTERN\C_FUNCTIONS.D
AI\AI_INTERN\B_FUNCTIONS.D
AI\AI_INTERN\PRINTATTITUDES.D
AI\AI_INTERN\BALANCING.D


STORY\STORY_GLOBALS.D

[....]

Tylko nie kopjuj jak leci :D
 



pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Gothic.src z gothica na którym testowałem mozliwosci gothica (czytaj nie było praktycznie zadnych zbędnych funkcji)
Spoiler

Tylko nie kopiuj jak leci :D
po skasowaniu _INTERN\I_FUNCTIONS.D
_INTERN\INSTRUMENTATION.D
_INTERN\INSTRUMENTATION_CODEPOOL.D

działa!
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy924
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Mam pewne pytanie (będzie ich więcej bo dopiero zaczynam prace z ikarusem) więc czy można zrobić za pomocą tego czegoś żeby zs_sword działał jako zs_longsword i jeśli tak i był ktoś tak miły i mógł by mi to choć trochę wyjaśnić
 


EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy924
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
że przerzuca miecz 1h na plecy  :lol2:
 


EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy924
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
ale z tego co ja wiem (i tak to używam) eventtagi są wywoływane przez animacje a nie gdy założymy dany item
 


EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy924
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
sprawdziłem to i działa ale jak chowa broń to ona pojawia się tagże tam gdzie zwykle (z boku) i ma 3 miecze triale ;d
 



0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry