G2Ext 10090 15

O temacie

Autor Vader

Zaczęty 11.03.2010 roku

Wyświetleń 10090

Odpowiedzi 15

Vader

Vader

Użytkownicy
posty13
  • Użytkownicy

Vader

G2Ext
2010-03-11, 12:46(Ostatnia zmiana: 2010-03-11, 12:52)
G2Ext jest zestawem narzędzi(SDK) dla silnika ZenGin(Gothic 2 Noc Kruka), który został stworzony aby ułatwić tworzenie modów dzięki nowym możliwością. Został stworzony na licencji GPLv3/CC czyli jest całkowicie darmowym prywatnym programem. Beta została wydana 10.03.10.

Autorzy:
Cytuj
Programmers

    * Christoffer Anselm (DaDummy)
    * Patrick Vogel (Thunderhawk)

Contributors

    * Daniel Diepold (Zerxes)
    * Nico Bendlin (NicoDE)

Testers

    * eliasdfg
    * HolyWater
    * Korianous
    * Lehona
    * Neok
    * Player140
    * Rantragon

Other folks that helped

    * Anihex
    * Maximilian Augustin (hochspannung)
    * Piotr Przerwa (evampire)
    * Rico Nemetz (r3AdY)
    * Sektenspinner
    * William Welna (~SanguineRose~)
    * Yves Brüstle (Yagger)
Wymagania:
Cytuj
* Windows XP/Vista/7
    * 1.5ghz AMD/Intel processor
    * 768 MB Ram
    * DirectX 9.0c and Direct3D compatible w. at least 64MB VRAM
    * DirectX compatible sound device
    * 3.5 GB free HDD space
    * Mouse, Keyboard
Download:
Cytuj
G2Ext
Przydatne:
Microsoft Visual C++ Express 2008
IDA 4.9
OllyDbg


Więcej informacji: www.g2ext.paindevs.com

Cóż, warto zobaczyć jak to wygląda. Mam nadzieje, że to pomoże w moddingu tej gry dodaje jakieś ciekawe funkcje, jak przetestujecie to dajcie znać, bo ja nie posiadam na chwilę obecną G2.
 
Pesymista widzi ciemny tunel, optymista widzi światło w tunelu, realista widzi światła pociągu, maszynista widzi trzech debili na torach.

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
W jaki sposób ułatwić?
 


Vader

Vader

Użytkownicy
posty13
  • Użytkownicy

Vader

G2Ext
#3 2010-03-11, 14:25(Ostatnia zmiana: 2010-03-11, 14:28)
W jaki sposób ułatwić?
:)  
Choćby w taki że, wszystkie programy są w jednym miejscu za kliknięciem startera. Oprócz tego dodaje nowe możliwości i inne pierdoły nie wiem jakie bo nie czytałem.
PS: Wymagania dosyć wysokie jak na G2NK może ulepsza w jakiś sposób grafikę...


btw: te możliwości to chyba konsola w grze :lol:
 
Pesymista widzi ciemny tunel, optymista widzi światło w tunelu, realista widzi światła pociągu, maszynista widzi trzech debili na torach.

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Jak ktoś może, to niech przetestuje. Mi nie śmiga g2 na sevenie.
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
PS: Wymagania dosyć wysokie jak na G2NK może ulepsza w jakiś sposób grafikę...
]

No. Dodaje helikopter.
 

orcwarrior

orcwarrior

The Modders
posty475
Propsy317
Profesjabrak
  • The Modders
Z tego co się orientuje to daje dostep do wszystkich wiekszosci klas obiektów gry, czy coś takiego, możliwosci ma naprawde spore, ale ja przy tym wymiekam jako że nie znam nawet podstaw C++ i reverse engineringu. Zamiast tego obserwuje postepy NicoDE nad - pisząc w skrócie dostepem w prawie tym samym stopniu do obiektów gry co G2Ext, z tym że nie wymaga zadnych dodatków i da się to wszystko upchnąć w skryptach .d
 



inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

G2Ext
#7 2010-03-11, 16:49(Ostatnia zmiana: 2010-03-11, 16:51)
Z tego co się orientuje to daje dostep do wszystkich wiekszosci klas obiektów gry, czy coś takiego, możliwosci ma naprawde spore, ale ja przy tym wymiekam jako że nie znam nawet podstaw C++ i reverse engineringu. Zamiast tego obserwuje postepy NicoDE nad - pisząc w skrócie dostepem w prawie tym samym stopniu do obiektów gry co G2Ext, z tym że nie wymaga zadnych dodatków i da się to wszystko upchnąć w skryptach .d
Właśnie te klasy użyte w engine można dodać zwyczajne przez skrypty .D. Przeglądałem source tego g2ext i są one tam zawarte w niemal niezmienionej formie. Można ich użyć w bardzo ciekawych celach, mi się udało nawet zedytować okno ekwipunku g1, niezależnie od tego co jest na targowisko zrobić duchy czy kompas :)

CorAngarVII

CorAngarVII

Użytkownicy
posty10
  • Użytkownicy
przed chwilą na http://gothic.org.pl/ ujrzałem ciekawy news, traktujący o programie, do edycji silnika G2


Czy to aby jest legalne? Czy jakiekolwiek zmiany w silniku gry nie są zabronione?
Czyli teraz można go dowolnie modyfikować, w miarę możliwości dodać np shadery, etc.?
 
2B or not 2B?

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

G2Ext
#9 2010-04-21, 18:56(Ostatnia zmiana: 2010-04-21, 19:21)
Pozwala to na dodanie do gry własnych bibliotek dll. Nie masz dostęp do kodu źródłowego silnika, a jedynie do jego klas i funkcji, z których część jest i tak dostępna przez specjalne skrypty.

Czyli teraz można go dowolnie modyfikować, w miarę możliwości dodać np shadery, etc.?
Cytat: NicoDE#msg92932 date= WoG.de\'
Eine Portierung von DirectDraw (DX7) nach Direct3D (DX8) ohne Quelltext ist alles andere als lustig/einfach.
Warte doch ab, bis sich jemand findet, der es machen will.
Wydaje mi się że można ingerować w grafikę, jednak to co piszesz wymagałoby przejścia na nowsze wersje DX, a to jak pisał na WoG.de NicoDE, jest naprawdę trudne i chyba nikt tego jeszcze nie dokonał nawet w części. Podsumowując, bardziej opłacalne byłoby zrobienie nowego silnika graficznego :P

Czy to aby jest legalne? Czy jakiekolwiek zmiany w silniku gry nie są zabronione?
Cytat: WoG.de\'
Wir haben bei Michael Rüve (Geschäftsführer von Pluto 13 GmBH [PiranhaBytes]) nachgefragt. Er hat uns seinen Segen für das Projekt gegeben. Wie gesagt, gehen alle (sinnlosen) Copyright/Lizenz diskussionsansätze per PM an DaDummy
Całość jest jak najbardziej legalna, bo tak naprawdę nic nie edytujesz, a jedynie przy uruchamianiu gry nadpisujesz część kodu i dodajesz własny.

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

G2Ext
#10 2010-04-21, 19:22(Ostatnia zmiana: 2010-04-21, 19:23)
W Czas Zapłaty korzystane jest z zalążka tych możliwości od około pół roku. Szczegół tkwi w tym, że aby zrobić cokolwiek sensownego trzeba umieć programować i obracać się w tej specyfice co najzwyczajniej wykracza poza możliwości i kompetencje większości modderów (w tym i naszej grupy). Z resztą tu już rozbija się kwestia o specyficzny rodzaj onanizmu - czy naprawdę jest sens robić to wszystko w tak starej, nie koniecznie najlepszej grze komputerowej? Jeśli więc ktoś ma nawet doświadczenie i umiejętności potrzebne do tych prac to najprawdopodobniej będzie wolał się skupić na rozwoju poprzez coś własnego niżeli grzebanie w starych śmieciach.
 

CorAngarVII

CorAngarVII

Użytkownicy
posty10
  • Użytkownicy
... mi się udało nawet zedytować okno ekwipunku g1,...

w jakim sensie? że można zrobić takie jak w g2 czy g3?
czyli wychodzi na to że można robić cuda na kiju albo jeszcze lepiej przejrzyste inventory  :P
 
2B or not 2B?

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

G2Ext
#12 2010-04-21, 19:25(Ostatnia zmiana: 2010-04-21, 19:31)
w jakim sensie? że można zrobić takie jak w g2 czy g3?
Udało się je przesunąć, zmienić ilość wyświetlanych slotów, ustawić stałą nazwę kategorii lub ją usunąć, ogólnie zmiany kosmetyczne. Tak na prawdę nie są na razie jakieś pożyteczne, chciałem po prostu zaznaczyć że się da :P
Skryptowy dostęp do klas silnika ma wiele innych bardzo ciekawych i pożytecznych zastosowań, jednak z oczywistych powodów nie będę pisał o konkretnych pomysłach. Jeśli jesteście bardzo ciekawi, śledźcie te tematy na WoG.de, tam ludzie bez oporów publikują nawet gotowe skrypty.

BTW, połączyłem tematy.

Vuler

Vuler

Użytkownicy
posty60
Propsy16
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W Czas Zapłaty korzystane jest z zalążka tych możliwości od około pół roku. Szczegół tkwi w tym, że aby zrobić cokolwiek sensownego trzeba umieć programować i obracać się w tej specyfice co najzwyczajniej wykracza poza możliwości i kompetencje większości modderów (w tym i naszej grupy).

Chcesz powiedzieć, że korzystacie z tego SDK? O ile dobrze pamiętam CZ jest tworzone na silniku G1, a to narzędzie dostępne jest tylko dla G2.
 

CorAngarVII

CorAngarVII

Użytkownicy
posty10
  • Użytkownicy
Cytat: Vuler link=topic=9795.msg92958#msg92958 date=Apr 22 2010, 01:07 AM\'
Chcesz powiedzieć, że korzystacie z tego SDK? O ile dobrze pamiętam CZ jest tworzone na silniku G1, a to narzędzie dostępne jest tylko dla G2.
ja zrozumiałem że tm korzysta tylko z tego typu "trików" jakie można dzięki temu programikowi robić
 
2B or not 2B?

BlackVampire

BlackVampire

Użytkownicy
posty59
Propsy5
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Mógłby mi ktoś wysłać przykład użycia g2ext. Jakiś prykładowy plugin żebym mógł sobie rozpocząć edycję. Najlepiej żeby było coś zmienione np. inwentory czy okno konsoli. Mój email: siwykon5@o2.pl
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry