Gothic 2 Returning+Rebalance [Auto-PL DONE] 2101493 3617

O temacie

Autor majaczek

Zaczęty 19.02.2010 roku

Wyświetleń 2101493

Odpowiedzi 3617

handarcanum

handarcanum

Użytkownicy
posty6
  • Użytkownicy
Cytat: gothicman link=topic=8984.msg123504#msg123504#msg123504#msg123504 date=1292346471
to spróbuj oklepać tego rycerza tak by nikt nie widział np. poślij mu kulę ognia z daleka, on do ciebie pobiegnie i lejesz go
To nic nie da. Ten Rycerz miał klucz w Gothic 2 +NK, a w Returningu już nie :)  
Keldorn to bardziej zasługa niejakiego Gehena, bo podał kiedyś rozwiązanie w tym temacie. Wystarczyło poszukać. ;p
 

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
dziś 1wszy raz zainstalowałem returninga i z tą łatką 2,5 beta, wiele jest dialogów z oryginalnego g2nk, więc po prostu tą cześć będzie można podmienić z polskimi, żeby się nie męczyć

majaczek

majaczek

Moderator działu
The Dreamer
posty404
Propsy191
Profesjabrak
  • Moderator działu
  • The Dreamer
Cytat: Pawciow link=topic=8984.msg123517#msg123517#msg123517#msg123517 date=1292349321
dziś 1wszy raz zainstalowałem returninga i z tą łatką 2,5 beta, wiele jest dialogów z oryginalnego g2nk, więc po prostu tą cześć będzie można podmienić z polskimi, żeby się nie męczyć
kiedyś też tak myślałem... myślisz żeśmy nie próbowali?
Returning jest zrobiony na bazie rosyjskich skryptów G2NK, a te wbrew pozorom znacznie się różnią od tych z polskiego G2NK, część tekstów jest połączonych część podzielonych, część pomieszanych itp. jedyne co można by w tej kwestii zrobić to skopiować około 50% z tych napisów, ale wtedy by trzeba każdy z kolei sprawdzić czy pasuje, poza tym część tekstów jest specjalnie zmieniona w returningu, a te 50% to optymistyczna liczba - wniosek: więcej z tym zachodu niż pożytku
 

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
tzn. same pliki nie, ale trzeba byłoby wydzielać, ja popatrzę te teksty gothicowe z podstawki nk:D ; wciąż oferuję swoją pomoc, jestem chętny wspomóc przy tłumaczeniu returninga

Keldorn

Keldorn

Użytkownicy
posty439
Propsy77
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
handarcanum wyjdę na lenia ale tu jest 50 stron tekstu (część to spam, poza tym kiedyś zawziąłem się i doszedłem do 30 z wielkim bólem i może nawet przeczytałem odp. ale zapomniałem o tym) i przeszukanie całego tematu dla jednej dupereli nie wchodzi w grę, poza tym mogłem po prostu użyć klawisza K :)  ale nie chciałem iść na łatwiznę z drugiej strony klucz jest w takim miejscu że bez podpowiedzi nie znalazł bym tego za Chiny Ludowe. Teraz muszę wyzwolić duszę Gomeza :]

Przynajmniej temat trochę odżył :P
 

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
z tą podmianą to myślę dla chcącego nic trudnego ^^  podmieniłem odpowiednie dialogi(te ze zwykłego gothica 2 nk na polskie) u Cavalorna np.(resztę dialogu, który dodaje returning pozostawiłem po rusku),u Biffa wystarczyło podmienić cały plik i u tego duszka co nam pomaga szukać przedmiotów wispdetector w skrypcie ; mógłbym tak całą resztę zrobić, jeśli trzeba ; z winmerge da radę  :D

Magicznywojownik

Magicznywojownik

Użytkownicy
posty10
Propsy1
  • Użytkownicy
Ludzie zna ktoś kod na miksturę z serca Luciana?
 

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
a wie ktoś jak za tą kratę się dostać bez marvina?

Keldorn

Keldorn

Użytkownicy
posty439
Propsy77
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
obok tej szafy (komody) masz guzik w ścianie i jeszcze jeden koło kominka w sali obok
 


Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
Cytat: Avallach link=topic=8984.msg123667#msg123667#msg123667#msg123667 date=1292428108
W podstawce na kominku jest przycisk.
że w podstawce to wiem, ja pytam o returninga, w returningu tam właśnie nie ma tego przycisku

dzięki Keldorn, udało się

majaczek

majaczek

Moderator działu
The Dreamer
posty404
Propsy191
Profesjabrak
  • Moderator działu
  • The Dreamer
Cytat: Pawciow link=topic=8984.msg123590#msg123590#msg123590#msg123590 date=1292367544
z tą podmianą to myślę dla chcącego nic trudnego ^^  podmieniłem odpowiednie dialogi(te ze zwykłego gothica 2 nk na polskie) u Cavalorna np.(resztę dialogu, który dodaje returning pozostawiłem po rusku),u Biffa wystarczyło podmienić cały plik i u tego duszka co nam pomaga szukać przedmiotów wispdetector w skrypcie ; mógłbym tak całą resztę zrobić, jeśli trzeba ; z winmerge da radę  :D

z winmerge też nie da rady
jak napisałem skrypty rosyjskie gołej nocy kruka różnią się znacznie od skryptów polskich gołej nocy kruka
pomijając fakt że polskie są napisane niechlujnie (dadzą się skompilować tylko przy użyciu spacera, przy GS pojawiają się błędy, bo nie uchodzi tam na sucho np. funkcja która deklaruje że coś zwróci a nie zwraca nic)
to wiele rzeczy jest zrobionych inaczej np. w niektórych miejscach u ruskich jest pojedyńczy tekst, który w wersji polskiej jest dwoma tekstami każdy przetłumaczony inaczej

Pracujemy na wyeksportowanych tekstach ze skryptów, nie na samych skryptach co ułatwia pracę. Gdyby WinMerge starczyło do przeniesienia tekstów z polskiej nocy kruka na rosyjski odpowiednik, to przy naszym trybie pracy byłoby to 5 kliknięć

niestety nawet po odcedzeniu tego co nie tłumaczymy (kawałków wykonawczych skryptów) zestaw polskich tekstów praktycznie wogóle nie przypomina zestawu rosyjskich tekstów. trzeba mieć dużą wyobraźnie by powiedzieć że coś tam jest podobne. nie da się przenieść tekstów na gotowe z polskiej nocy kruka do returning właśnie dlatego że to ruski mod więc zbudowany na rosyjskich skryptach. około 50% linijek dałoby się przenieść ale dla każdej trzebaby szukać odpowiednika (będzie w innym miejscu), a na dodatek sprawdzać czy nie jest to tekst który returning zmienia. przyznam się że zdobyłem cały source rosyjskich skryptów z nocy kruka - i okazało się że nawet z naszymi supernarzędziami łatwiej jest to zrobić na nowo niż wykorzystać to co już jest w polskiej nocy kruka

ponieważ korzystamy z odfiltrowanych tekstów, nasi tłumacze nie muszą znać Daedalusa (język skryptów użyty w gothicu)
ponieważ wspieramy się już wykonanym tłumaczeniem automatycznym, nasi tłumacze nie muszą nawet znać rosyjskiego (po prostu poprawią tekst źle przetłumaczony przez automat)
ponieważ pracujemy na sparowanych tekstach, nie groźna nam zmiana skryptów w tym zmiana ilości/rodzaju tekstów, gdyż nasze urządzenie po znalezieniu niepasującej pary tłumaczony-przetłumaczony po prostu omija ją bez błędu, a także ci którzy znają rosyjski są w stanie szybko znaleźć tekst oryginalny (rosyjski)


każda para rąk się przyda, nasza praca nie jest specjalnie trudna ale potrzebuje dużo czasu, dlatego każda pomoc przyspieszy wyjście profesjonalnej wersji tłumaczenia
i nie zniechęca nas wychodzenie kolejnych wersji returninga/rebalance gdyż naszą pracę łatwo sportować do nowych wersji, więc niech i was nie zniecheca to do udziału w projekcie

POZDRO
majaczek

PS: w sprawie przyłączenia się do naszej wesołej gromadki proszę pisać do użytkownika Regynild, on zajmie się formalnościami, ja jestem bardzo zajety prze ReaL Life
 

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
ale te gothicowe dialogi tekstowe, wtedy nie pokrywają się z dialogami mówionymi z oryginalnego polskiego gothica, jak się coś zmieni

Keldorn

Keldorn

Użytkownicy
posty439
Propsy77
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Mam pytanie o obóz sekty koło farmy i obozu łowców - zrobiłem dla nich 1 q z paczką dla burmistrza Korinis ale jestem już w 4 akcie i nie mam od nich żadnych innych zadań ? wie ktoś czy będą z nimi jakieś q czy może coś źle zrobiłem na początku a może aby robić dla nich zadania trzeba było się przyłączyć ? Mam odkryty obóz w lesie w GD ale od nich również nie mam żadnych zadań.  

Druga sprawa - jak dostać się do miasta orków - byłem tam za pomocą F8 ale nie znalazłem drogi jako takiej co jedynie ustęp skalny ale nie dało się na niego wskoczyć. Może coś przeoczyłem ?
 

Magicznywojownik

Magicznywojownik

Użytkownicy
posty10
Propsy1
  • Użytkownicy
1.prześpi się trochę może zadziała


2.U ciebie pewnie stał się bug bo powinien być most
 

Keldorn

Keldorn

Użytkownicy
posty439
Propsy77
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
1. ehm a co ma sen do tego bo nie rozumiem :]
2. a gdzie ten most miałby się znajdować ? możliwe że go przeoczyłem
 

Magicznywojownik

Magicznywojownik

Użytkownicy
posty10
Propsy1
  • Użytkownicy
1.bo co jakiś czas ci zadają!

2.tam gdzie są te skrzynie to przednimi powinien być most
 

Witcherr

Witcherr

Użytkownicy
posty94
Propsy8
  • Użytkownicy
Mam pytania 1.Co trzeba zrobić jak sie pomodli przy kapliczce beliara bo pojawia sie demon ktory chce szponu beliara mam mu go oddac?
2.Czemu jak sie pomodle drugi raz to pojawaia sie jakiś poszukiwacz i daje mi jakiś amulet i potem cały czas mnie biją pioruny?O co chodzi?
 

Keldorn

Keldorn

Użytkownicy
posty439
Propsy77
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Znalazłęm inne legalne przejście do obozu Orków aka Miasto Orków :)  wymaga ono akrobatyki i trochę cierpliwości :)  a zaczynamy od tego miejsca gdzie wg. returninga ma być wejście do Świątyni Śniącego czyli tam gdzie duchy orków:
http://zapodaj.net/d3e14c6da2df.jpg.html
zaczynamy od wskoczenia na skałkę za tą zniszczoną wieżą. później jest już łatwo, idąc natkniemy się na 2 smocze zębacze i trolle a w oddali będzie coś specjalnego - q związane z zamkiem i magiczną rudą.
http://zapodaj.net/96d3e41d51b6.bmp.html
Znajdujemy taką wyrwę między skałami (za mną jest troll) i dalej już czeka nas skakanie kierujemy się w lewą stronę.

Nie zapominamy o Ulu-Mulu :)


Edit:
Gdzie jest kupiec Erol i Salandra do nie mogę sobie przypomnieć, oni są z gildii kupców, Salandra - nie wiem czy to dobrze przetłumaczone imię ale nie pamiętam żebym ją gdzieś spotkał :/

Edit 2:
Sry za zamieszanie to co starałem się odszukać w rzeczywistości nie było miastem orków tylko Klanem Skały czy jakoś tak :)  Miasto orków znalazłem przez przypadek w zasadzie i jak się okazało jest to osobna lokacja (load nowych terenów) która zawiera całkiem ciekawy wątek oraz kolejną krainę (portal, i to całkiem sporą) Swoją drogą do tego klanu właśnie nie mogłem znaleźć żadnej sensownie wyglądającej drogi dopiero po "przeskakiwaniu" znalazłem, jak mi się zdaje, alternatywną drogę.
 

maarekxd

maarekxd

Użytkownicy
posty111
Propsy1
  • Użytkownicy
Erol znajduje się pod mostem w okolicy tawerny "Martwa Harpia" tam gdzie w NK. Jeśli wykonałeś dla niego misję z tabliczkami znajduje się w chacię pilnowanej przez Bustera. Salandra to źle przetłumaczone imię Salandrila. Jest on alchemikiem w górnym mieście w Khorinis.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry