Gothic - sens moddinu gry w roku 2011 99626 322

O temacie

Autor

Zaczęty 17.02.2010 roku

Wyświetleń 99626

Odpowiedzi 322

Marvin

Marvin

Użytkownicy
posty35
Propsy1
  • Użytkownicy
Cytat: Mlekor link=topic=8970.msg124119#msg124119#msg124119#msg124119 date=1292616397
po przejściu gothica przez kilka lat nie wiedziałem, że ponad kotliną lestera jest półka skalna ze zwierzątkami.

No właśnie, to jest dowód na to, że świat i fabuła Gothica nie są do "wyeksploatowania" tylko na jedną "nową grę". Ja gram po raz trzeci już w Gothic 3 i za każdym razem odkrywam coś nowego. Oczywiście, bardzo chętnie zagrałbym w coś nowszego, innego, np. w Dragon Age, ale sprzęt chwilowo mi na to nie pozwala.
 

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
w dragon age można uprawiać stosunek homoseksualny. i to nawet z krasnalem, jeśli poprosisz w domu rozkoszy cielesnych o niespodziankę
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
no wiesz akurat my tu mówiliśmy o gothic I czy II, bo w trójce to akurat racja, że za pierwszym razem wszystkiego nie odkryjesz(choćby przez bugi :D )
a co do mlekora, to pewnie dodano opcje homoseksualizmu, gdyż geje by potym podały Bioware do sądu, gdyż umieszczono opcje związku hetero, a nie ma homo xD
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
dziwne, że nie pozwali ich do sądu jak po tym, kiedy to w grzesznej grze pt. mass effect był pokazany kawałek cycka kosmitki!
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
 

Anonymized

Anonymized

Użytkownicy
posty2957
Propsy6115
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
e tam i tak go wolę niż Gothica xD
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Cytat: gothicman link=topic=8970.msg124158#msg124158#msg124158#msg124158 date=1292654700
e tam i tak go wolę niż Gothica xD
To może zmień sobie nick

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
do nicku akurat jestem przywiązany
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Faren

Faren

RaveN Studio
Farelka
posty1172
Propsy1496
Profesjabrak
  • RaveN Studio
  • Farelka
@Dark

W Wiedźmina nie grałem - bo jak kurna, jak mi się czasem cs 1.6 potrafi zaciąc?

@Mea

Kamienie teleportacyjne pojawiają się dość późno. Zanim dołączysz do którejkolwiek z gildii, trzeba zapierdzielać po całej mapie charakterystycznym truchcikiem, szczególnie gdy chce się dołączyć do klasztoru/nowego obozu/obozu sekty.
No racja, może cześć pierwsza nie była zerżnięta z miliona innych fabuł, ale cześć druga na pewno. Noc Kruka trochę to podratowała. Ale już w starożytności gamingu powstawały gry w których morduje się smoki.
 
makin' bacon

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso

Zkirtaem
Moderator

Gothic - sens moddinu gry w roku 2011
#170 2010-12-18, 14:07(Ostatnia zmiana: 2010-12-18, 14:07)
Już w starożytności gamingu powstawały gry, w których głównym bohaterem był człowiek. ale ten max payne chujowy, zerżnęli wszystko z dooma. Czego Ty wymagasz, rewolucji idealnej, gdzie nic nie jest zerżnięte z innych gier?


...a smoki były chujowe, czy zerżnięte czy niezerżnięte. W g2 była dobra rozkmina z okiem innosa, pierwszy przykład wyjątkowości z brzegu.
 

Sulejman

Sulejman

Użytkownicy
Piotrek
posty237
Propsy229
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Piotrek
Cytat: Fahren ImI link=topic=8970.msg124237#msg124237#msg124237#msg124237 date=1292677093
Ale już w starożytności gamingu powstawały gry w których morduje się smoki.
I co z tego? Jest coś takiego jak wzorce parenetyczne, w literaturze, w teatrze, w kinie, w grach komputerowych, w muzyce powtarzają się te same motywy. No i co z tego? Czy wszystko musi być jakąś olbrzymią innowacją?

Od kiedy wielkie dzieła literackie ocenia się na podstawie oryginalności? Owszem, czasem zdarzają się utwory jedyne w swoim rodzaju, ale nie oszukujmy się, jakość wykonania jest ważniejsza od oryginalności.

Może zechcesz wyjechać z tekstem o tym, że modding, to nie jest działalność na wielką skalę i tutaj można się zdobyć na jakąś oryginalność. Odpowiadam - owszem, można, ale nie ma takiej konieczności. Powstają mody nietypowe, ale do cholery, wolę fabułę opracowaną na sprawdzonych, dojrzałych motywach i schematach ale za to okraszoną zwrotami akcji i perfekcyjnie wykonaną, niż coś wielce oryginalnego, a niezbyt dopracowanego.
 

Faren

Faren

RaveN Studio
Farelka
posty1172
Propsy1496
Profesjabrak
  • RaveN Studio
  • Farelka

Faren
RaveN Studio

Gothic - sens moddinu gry w roku 2011
#172 2011-01-29, 13:02(Ostatnia zmiana: 2011-01-29, 17:58)
Sam myślałem sobie uczyć się level designu do Jedynej Słusznej Gry, ale nie wiem czy to nie za trudne.
Powiedzcie no, czy człowiek leniwy jak ja ma jakieś szanse w tej dziedzinie?
 
makin' bacon

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

Gothic - sens moddinu gry w roku 2011
#174 2011-01-29, 13:53(Ostatnia zmiana: 2011-01-29, 13:54)
Elvis dał się nabrać? :lol:  

Sam myślałem sobie uczyć się level designu do Jedynej Słusznej Gry, ale nie wiem czy to nie za trudne.
Powiedzcie no, czy człowiek leniwy jak ja ma jakieś szanse w tej dziedzinie?

No i po cholerę? Gothic to jest estetyczne dno więc nie wiem co ty chcesz tam zdziałać. Spacer to największe gówno jakie widziałem w życiu a ilość vobów jak i możliwości edytora jest żałośnie mała. Chyba, że lubisz kombinować jak koń pod górę ale każdy ma to gdzieś bo liczy się jedynie efekt. O czym tu w ogóle rozmawiać? Nie da się ustawić nawet porządnego światła i cieni a pierdolnij np. mgłę a przy odrobinie szczęścia nie wyrzuci się z gry tylko będziesz miał pokaz slajdów. Popatrz sobie na youtube jakie możliwości ma sandbox i udk i na czym to mniej więcej polega bo aż żal później patrzeć na rzesze ludzi, którzy myślą, że leveldesign to vobowanie z zasobów gry :facepalm: . Dla mnie ktoś kto nie umie tworzyć i określać tekstur, nie zna mapowania ani podstaw geometrii 3d w gamearcie, nie zna podstaw kompozycji i nie potrafi wyszukiwać i korzystać ze źródeł to dupa nie leveldesigner. Czym się niby taka osoba różni od typa co sobie np. składa mapki w warcrafcie albo buduje zamki w twierdzy? Jedyna różnica, że w przy tych drugich ktoś postawił na ergonomię a te pierwsze jest zjebane jak ruska saperka.
 

Faren

Faren

RaveN Studio
Farelka
posty1172
Propsy1496
Profesjabrak
  • RaveN Studio
  • Farelka

Faren
RaveN Studio

Gothic - sens moddinu gry w roku 2011
#175 2011-01-29, 14:14(Ostatnia zmiana: 2011-01-29, 14:43)
ok, z twojego flejmu udało mi się wydobyć jedną cenną informację:
najpierw trzeba byc dobrym w modelowaniu 3d

Dalej:
Nie uważam, żeby level design miał polegac na vobovaniu, nigdzie tak nie napisałem. Chodziło mi raczej o modyfikowanie/tworzenie świata w wingsie (bo 3ds nie jest darmowy).
Dlaczego Goticzek? Prosta sprawa: na moim komputerze mało co może pójść, a przy goticzku można dorzucić bardzo łatwe tworzenie npc-ów i dialogów => tworzenie fabuły <=> to co scenarzyści lubią najbardziej.

Jeszcze jedno: dobrze wiem, jakie możliwości ma sandbox, bo jest to właściwie to samo co cube2:

http://zapodaj.net/42e707934429.jpg.html
http://zapodaj.net/052df824e2e6.jpg.html
http://zapodaj.net/43d487a1c3e5.jpg.html
http://zapodaj.net/a161a8b6f1a4.jpg.html
http://zapodaj.net/793bd3cab2f1.jpg.html
(screeny by JA)
Moje wypociny (a raczej zabawa silnikiem) są gdzieś na forum, ale są na tyle do dupy, że nie ma sensu tu ich pokazywać.
 
makin' bacon

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Jako osoba nie zajmująca się moddingiem Gothica tylko M&B postanowiłem sprawdzić możliwości Spacera.
Dzięki za takie coś, już nawet Edit Mode jest lepsze od tego syfu w którymnawet nie możesz modelować świata.
  Ta piękna mordka obrazuje moją minę po bawieniu się tym softem żartobliwie nazywanym "edytorem"
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
zgadzam się, że spacer jest kompletnym gównem, ale nie wiem co ma do jakości edytora możliwość modelowania świata
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Chodziło mi raczej o modyfikowanie/tworzenie świata w wingsie
Odpuść sobie, w Wingsie jedyne narzędzie nadające się w miarę do tworzenia realistycznych podłoży terenu to sculpt, ale że zwyczajnie nie jest on do tego przeznaczony siatki wychodzą bardzo słabej jakości. O ile wiem 3dsmax ma specjalny tryb surface, nie wiem jak Blender.

Chyba że chodziło ci o krajobraz typowo antropogeniczny, np miasta tworzy się bardzo fajnie (i tu polecam składać domki z przygotowanego z góry zestawu modułów, nie ma sensu modelować każdej pierdółki po n razy).

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

Gothic - sens moddinu gry w roku 2011
#179 2011-01-29, 14:45(Ostatnia zmiana: 2011-01-29, 14:47)
Oczywiście najlepiej jest umieć modelować ale nie jest to konieczne. Chodzi głównie o to, aby nie zatwierdzać gówien, które zwykle akceptują ludzie nie znający się na lowpoly i gamearcie bo "na razie może być". Inna kwestia, że przy robieniu lokacji (poza gothic bo tam to awangarda) nie raz wypadnie że będą potrzebne jakieś unikalne elementy nie uwzględnione w głównym repozytorium np. szyld tawerny "u siekacza starej" więc zamiast chodzić po ludziach i pierdolić robisz to samemu - będzie trwało szybciej niż załatwienie tego u kogoś. Oczywiście wszystko jest jeszcze bardziej skomplikowane. Wystarczy popatrzeć na drzewko elementów w udk, aby zdać sobie sprawę jak trudno ogarnąć te wszystkie rzeczy. Usprawiedliwianie gotika starym kompem nie ma sensu. Z resztą odpal ten "edytor", zapoznaj się z działaniem, zobacz ile trwa kompilacja, pogląd rzeczywisty (tu musisz stworzyć moda aby zobaczyć efekty w grze :facepalm: ), ustawianie przedmiotów i inne. Naprawdę nie warto.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry