Problemy z wstawianiem pierwszych NPC 199989 279

O temacie

Autor Buła

Zaczęty 24.10.2008 roku

Wyświetleń 199989

Odpowiedzi 279

TheRoveks

TheRoveks

Użytkownicy
posty3
  • Użytkownicy
A mogłbyś mi podać  wp palcu wymian?
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
A mogłbyś mi podać wp palcu wymian?
Nie. Sam sobie zobacz. Po za tym, na placu wymian jest kilka waypointów, a zawsze możesz zrobić sobie nowy.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

TheRoveks

TheRoveks

Użytkownicy
posty3
  • Użytkownicy
instance EBR_2000_Robhar  (Npc_Default)
{
//Generated by Gothic NPC Maker

//----------Info ogolne----------

name = "Robhar ";
Npctype = Npctype_Guard;
guild = GIL_EBR;
level = 100;
voice = 11;
id = 2000;

//----------Statystyki----------

attribute[ATR_STRENGTH] = 300;
attribute[ATR_DEXTERITY] = 300;
attribute[ATR_MANA_MAX] = 300;
attribute[ATR_MANA] = 300;
attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = 3000;
attribute[ATR_HITPOINTS] = 3000;

//----------Wyglad----------

Mdl_SetVisual (self,"HUMANS.MDS");
Mdl_ApplyOverlayMds (self,"Humans_Arogance.mds");
Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_naked0",1, 0,"Hum_Head_Fighter",108, 1,EBR_ARMOR_H);
B_Scale (self);
Mdl_SetModelFatness(self,2);

//----------Umiejetnasci----------

Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_2H,2);
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_1H,2);
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_CROSSBOW,2);
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_BOW,2);
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_MAGE,6);

//----------Ekwipunek----------
EquipItem (self, ItMw_2H_Axe_Heavy_03);
EquipItem (self, ItRw_Crossbow_04);
CreateInvItems  (self,ItMiNugget,9999);
//----------Pozostale----------
fight_tactic = FAI_HUMAN_Master;
daily_routine = Rtn_start_2000;
//Generated by Gothic NPC Maker
};
FUNC VOID Rtn_START_1000 ()
{
TA_Stay (09,00,23,00,"SPAWN_MOLERATA2");
};
FUNC VOID Rtn_START_2000 ()
{
};
FUNC VOID Rtn_START_2000 ()
{
TA_Stay (09,00,23,00,"WP_INTRO_FALL3");
};
Zrobiłem nowego NPC .
Potem dodałem do startup.d wyglada to tak:wld_InsertNpc                           (Ebr_2000_Robhar,"WP_INTRO_FALL3");
i dodałem do folderu NPC a Npceta dalej nie ma o_o
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
FUNC VOID Rtn_START_1000 ()
{
TA_Stay (09,00,23,00,"SPAWN_MOLERATA2");
};
FUNC VOID Rtn_START_2000 ()
{
};

To wykasuj. Niepotrzebne jest.
Zamiast tego:
Cytuj
FUNC VOID Rtn_START_2000 ()
{
TA_Stay (09,00,23,00,"WP_INTRO_FALL3");
};

Zrób tak:
FUNC VOID Rtn_START_2000 ()
{
TA_Stay (09,00,23,00,"WP_INTRO_FALL3");
TA_Stay (23,00,09,00,"WP_INTRO_FALL3");
};

Reparsuj skrypty. Przydatne.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
I rób paczke i odpalaj przez gothic startera, równie przydatne ;d
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Diegomir

Diegomir

Użytkownicy
Gnój
posty196
Propsy255
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Gnój
do NPC nie potrzeba paczki

Agrael

Agrael

Użytkownicy
posty85
  • Użytkownicy
Mam pare pytań:

Gdzie wstawić skrypt NPC?

GMDK instaluje sie tam gdzie zainstalowałem gothica?(D:/Gothic)

Skrypt jest prawidłowy?


[codebox]//----------Info ogolne----------

name = "Xardas243";
Npctype = Npctype_Main;
guild = GIL_GUR;
level = 25;
voice = 4;
id = 243;

//----------Statystyki----------

attribute[ATR_STRENGTH] = 55;
attribute[ATR_DEXTERITY] = 35;
attribute[ATR_MANA_MAX] = 500;
attribute[ATR_MANA] = 500;
attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = 600;
attribute[ATR_HITPOINTS] = 600;

//----------Wyglad----------

Mdl_SetVisual      (self,"HUMANS.MDS");
Mdl_ApplyOverlayMds   (self,"Humans_Mage.mds");
Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_naked0",0, 0,"Hum_Head_Bald",82, 1,DMB_ARMOR_M);
B_Scale (self);
Mdl_SetModelFatness(self,1);

//----------Umiejetnasci----------

Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_MAGE,113);

//----------Ekwipunek----------
EquipItem      (self, ItMw_1H_Sword_Long_02);
EquipItem      (self, ItRw_Bow_Long_01);
CreateInvItems  (self,ItArRuneFirestorm,3);
//----------Pozostale----------
fight_tactic   =   FAI_HUMAN_Mage;
daily_routine = Rtn_start_243;
//Generated by Gothic NPC Maker
};[/codebox]

Usuwać te np.ekwipunek itp co na górze pisze?

I przepraszam za spam w moim temacie z mieczami runicznymi ale nie znam języka niemieckiego czy tam innego i jeszcze zrobie że założe nowy temat a to miał był post i wyjde na przygłupa.

O tym problemie powinieneś napisać w temacie Problemy z wstawianiem pierwszych NPC. Buła wyraźnie napisał "Proszę nie zakładać nowych tematów - wszystko o dodawaniu NPCów pisać tutaj!" Poza tym, skoro nawet nie umiesz zainstalować GMDK to najpierw poczytaj tutki dla zupełnie początkujących. Na dodatek nie użyłeś tagów [ code ]
Avallach
 

Eltar

Eltar

Użytkownicy
posty29
  • Użytkownicy
Witam!

Mam pewien problem, otóż mojego NPC'ka nie widać w grze. Ale od początku:

Wstawiłem waypointa i zapisałem worlda. Napisałem skrypt NPC posiłkując się paroma tutkami (yt, the modders.org itp.) wstawiłem go w pliku startup.d i za pomocą spacera zreparsowałem skrypty(nie było żadnych błędów) Zrobiłem paczkę z modem gdzie wstawiłem pliki: World, startup oraz skrypt mojego NPC.

Jednak gdy odpalam już mojego moda postaci na stworzonym przeze mnie waypoincie nie ma. Jak wpisuje na niego kod, idzie na swoje miejsce ^_^   ale dlaczego nie ma go tam od początku?

EDIT: OK, rozwiązałem problem. :lol2:
 

jendrzejs

jendrzejs

Użytkownicy
posty586
Propsy31
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Mam pare pytań:

Gdzie wstawić skrypt NPC?

GMDK instaluje sie tam gdzie zainstalowałem gothica?(D:/Gothic)

Skrypt jest prawidłowy?


[codebox]//----------Info ogolne----------

name = "Xardas243";
Npctype = Npctype_Main;
guild = GIL_GUR;
level = 25;
voice = 4;
id = 243;

//----------Statystyki----------

attribute[ATR_STRENGTH] = 55;
attribute[ATR_DEXTERITY] = 35;
attribute[ATR_MANA_MAX] = 500;
attribute[ATR_MANA] = 500;
attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = 600;
attribute[ATR_HITPOINTS] = 600;

//----------Wyglad----------

Mdl_SetVisual      (self,"HUMANS.MDS");
Mdl_ApplyOverlayMds   (self,"Humans_Mage.mds");
Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_naked0",0, 0,"Hum_Head_Bald",82, 1,DMB_ARMOR_M);
B_Scale (self);
Mdl_SetModelFatness(self,1);

//----------Umiejetnasci----------

Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_MAGE,113);

//----------Ekwipunek----------
EquipItem      (self, ItMw_1H_Sword_Long_02);
EquipItem      (self, ItRw_Bow_Long_01);
CreateInvItems  (self,ItArRuneFirestorm,3);
//----------Pozostale----------
fight_tactic   =   FAI_HUMAN_Mage;
daily_routine = Rtn_start_243;
//Generated by Gothic NPC Maker
};[/codebox]

Usuwać te np.ekwipunek itp co na górze pisze?

I przepraszam za spam w moim temacie z mieczami runicznymi ale nie znam języka niemieckiego czy tam innego i jeszcze zrobie że założe nowy temat a to miał był post i wyjde na przygłupa.

O tym problemie powinieneś napisać w temacie Problemy z wstawianiem pierwszych NPC. Buła wyraźnie napisał "Proszę nie zakładać nowych tematów - wszystko o dodawaniu NPCów pisać tutaj!" Poza tym, skoro nawet nie umiesz zainstalować GMDK to najpierw poczytaj tutki dla zupełnie początkujących. Na dodatek nie użyłeś tagów [ code ]
Avallach


Nie musze sie przyglądac od razu widze błąd :
1Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_MAGE,113); ? Od kiedy jest krąg 113 ? Sam go dorobiłeś ?
2Npc nie ma wogóle rutyny
 

Eltar

Eltar

Użytkownicy
posty29
  • Użytkownicy
Witam!
Tym razem problem dotyczy rutyn. Skrypt jest napisany na pewno dobrze bo wszystko działa, jednak problem polega na tym że np. moja postać przy funkcji TA_Sleep zamiast iść spać  kładzie się i wstaje, kładzie się i wstaje, potem lag i tak już stoi do rozpoczęcia następnej rutyny. Co zrobić?
 

luker

luker

Użytkownicy
posty11
  • Użytkownicy
Mam ten sam problem, który miał Eltar - ucze się modderki, i stworzyłem NPC według tutka Czipa17 i tu pojawia się problem - co zrobić (w G2NK) żeby NPC od razu był w waypoincie, a nie szedł dopiero po wpisaniu kodu?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Dodaj mu go do rutyny i sam skrypt zarejestruj w gothic.src. Jeśli nie wiesz co to jest rutyna lub jak ją stworzyć, wzoruj się na skryptach gotowych npc pamiętając tylko żeby zmienić identyfikator rutyny.

Axel

Axel

Użytkownicy
Król Mount & Blade
posty244
Propsy2
  • Użytkownicy
  • Król Mount & Blade
Chyba wiem o co Ci chodzi. Wchodzisz w plik startup.d , szukasz nazwy świata w którym chcesz wtawić npc (np newworld.zen) i wpisujesz [codebox]Wld_InsertNpc         (instancenpca,"WAYPOINT");[/codebox]
 
Mount & Blade i Dofus wymiatają :D

Jeżeli ktoś gra w Dofusa niech napisze do mnie na pw !



Wie is ezel? Ik.

Item editor - M&B

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Problemy z wstawianiem pierwszych NPC
#113 2009-12-09, 18:17(Ostatnia zmiana: 2009-12-09, 18:26)
Chyba wiem o co Ci chodzi. Wchodzisz w plik startup.d , szukasz nazwy świata w którym chcesz wtawić npc (np newworld.zen) i wpisujesz [codebox]Wld_InsertNpc         (instancenpca,"WAYPOINT");[/codebox]
Tak, ale to tylko pierwszy krok wymagany aby skrypt w ogóle był odczytany. Trzeba jeszcze stworzyć rutynę, jeśli nie dasz rady ani zrobić tego samemu, ani wzorując się na gotowych (z uwzględnieniem tego co napisałem w poprzednim poście), poszukaj jeszcze w tutorialach nt skryptów. Aha, dla krótkich skryptów lepiej używać tagów [ code ] a nie [ codebox ] .

Axel

Axel

Użytkownicy
Król Mount & Blade
posty244
Propsy2
  • Użytkownicy
  • Król Mount & Blade
Cytuj
Trzeba jeszcze stworzyć rutynę
Po :
Cytuj
żeby NPC od razu był w waypoincie, a nie szedł dopiero po wpisaniu kodu?
i
Cytuj
stworzyłem NPC według tutka Czipa17
Wnioskuje że stworzył npc i rutynę dobrze , a po prostu chce żeby npc stał w tym wayponice a nie pojawiał się tylko za pomocą kodu.

Cytuj
dla krótkich skryptów lepiej używać tagów [ code ] a nie [ codebox ] .
Zapamiętam ;)
 
Mount & Blade i Dofus wymiatają :D

Jeżeli ktoś gra w Dofusa niech napisze do mnie na pw !



Wie is ezel? Ik.

Item editor - M&B

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Po :

i
Wnioskuje że stworzył npc i rutynę dobrze , a po prostu chce żeby npc stał w tym wayponice a nie pojawiał się tylko za pomocą kodu.


Zapamiętam ;)
Przecież rutyna służy właśnie do tego aby NPC stał w danym waypoincie :D . Gdyby stworzył prawidłową rutynę nie byłoby tematu.

luker

luker

Użytkownicy
posty11
  • Użytkownicy
Dobra, uściśle o co mi chodzi - tworze od zera NPC'a wg. tutka Czipa17, robie wszystko co on każe i NPC może się pojawić w grze tylko gdy wpisze na niego kod i idzie do swojego waypointu, a ja chcę, żeby na nim stał od początku gry bez kodów. (waypoint TAVERNE_04 chyba)
 

Axel

Axel

Użytkownicy
Król Mount & Blade
posty244
Propsy2
  • Użytkownicy
  • Król Mount & Blade
Cytuj
gdy wpisze na niego kod i idzie do swojego waypointu, a ja chcę, żeby na nim stał od początku gry bez kodów
Czyli rutynę ma DOBRZE .
Zrób to co napisałem kilka postów wyżej - wstaw funkcję do startupa.
 
Mount & Blade i Dofus wymiatają :D

Jeżeli ktoś gra w Dofusa niech napisze do mnie na pw !



Wie is ezel? Ik.

Item editor - M&B

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Problemy z wstawianiem pierwszych NPC
#118 2009-12-10, 15:22(Ostatnia zmiana: 2009-12-10, 15:22)
Ok, masz rację, wcześniej myślałem że po przyzwaniu NPC po prostu jest i nigdzie nie idzie, dlatego myślałem że nie ma rutyny. Skoro rutyna jest tylko NPC nie pojawia się sam do rzeczywiście brakuje już tylko funkcji w \_Work\Data\Scripts\Content\Story\Startup.d w sekcji odpowiedniego świata.

luker

luker

Użytkownicy
posty11
  • Użytkownicy
Dobra dzięki, wszystko już działa i mogę kontynuować naukę modderki ;]
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry