Problemy z wstawianiem pierwszych NPC 199498 279

O temacie

Autor Buła

Zaczęty 24.10.2008 roku

Wyświetleń 199498

Odpowiedzi 279

Shelly

Shelly

Użytkownicy
posty25
  • Użytkownicy
A ja z kolei mam taki problem:

Robię NPC:

Cytuj
instance NON_666_Test (Npc_Default)
{

//----------Info ogolne----------

name = "Test";
Npctype = NPCTYPE_MAIN;
guild = GIL_NONE;
level = 30;
voice = 5;
id = 666;

//----------Statystyki----------

attribute[ATR_STRENGTH] = 200;
attribute[ATR_DEXTERITY] = 200;
attribute[ATR_MANA_MAX] = 400;
attribute[ATR_MANA] = 400;
attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = 400;
attribute[ATR_HITPOINTS] = 400;

//----------Wyglad----------

Mdl_SetVisual      (self,"HUMANS.MDS");
Mdl_ApplyOverlayMds   (self,"Humans_Militia.mds");
Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_naked0",1, 0,"Hum_Head_Bald",111, 1,GRD_ARMOR_I);
B_Scale (self);
Mdl_SetModelFatness(self,1);

//----------Ekwipunek----------
EquipItem      (self, itmw_satan_666);
EquipItem      (self, ItRw_Crossbow_04);
CreateInvItems  (self,ItArScrollLight,10);
CreateInvItems  (self,ItArScrollFirebolt,10);
CreateInvItems  (self,ItArScrollFireball,10);
CreateInvItems  (self,ItArScrollFirestorm,10);
CreateInvItems  (self,ItArScrollfirerain,10);
CreateInvItems  (self,ItArScrollteleport1,10);
CreateInvItems  (self,ItArScrollteleport2,10);
CreateInvItems  (self,ItArScrollteleport3,10);
CreateInvItems  (self,ItArScrollteleport4,10);
CreateInvItems  (self,ItArScrollteleport5,10);
CreateInvItems  (self,ItArScrollHeal,10);
CreateInvItems  (self,ItMiNugget,1000);
CreateInvItems  (self,ItFo_Potion_Mana_03,100);
CreateInvItems  (self,ItFo_Potion_Health_03,100);
CreateInvItems  (self,ItFo_Potion_Strength_03,10);
CreateInvItems  (self,ItFo_Potion_DEX_03,10);
CreateInvItems  (self,ItFo_Potion_Health_Perma_02,10);
CreateInvItems  (self,ItFo_Potion_Mana_Perma_02,10);
CreateInvItems  (self,ItFo_Potion_Haste_02,10);
CreateInvItems  (self,ItFo_Potion_Haste_02,100);
//----------Pozostale----------
fight_tactic   =   FAI_HUMAN_Master;
daily_routine = Rtn_start_666;
};
FUNC VOID Rtn_start_666 ()
{
TA_Stay (09,00,12,45,"SPAWN_TALL_PATH_BANDITOS_03");
TA_Stay (12,45,09,00,"SPAWN_TALL_PATH_BANDITOS_03");
};

Plik startup.d aktualizuję o:

Cytuj
Wld_InsertNpc            (NON_666_Test,"SPAWN_TALL_PATH_BANDITOS_03");

A NPC nie ma  :facepalm:  
Co robię nie tak?
 

jendrzejs

jendrzejs

Użytkownicy
posty586
Propsy31
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Działa jak go przyzwiesz kodem ?
 

Shelly

Shelly

Użytkownicy
posty25
  • Użytkownicy
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
No to zapewne nie istnieje taki waypoint. Musisz go dodać w Spacerze.

Shelly

Shelly

Użytkownicy
posty25
  • Użytkownicy
Jest taki waypoint  :P  

Jest tam gdzie stał Talbin w G2!

Jak może go nie być? Kiedy w G1 klikam klawisze odpowiadające za wyświetlenie WP, to był.. I tak samo z każdym inNym jest...
 

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Podłączam się do Nekropolisa.Też nie ma u mnie NPC'a mimo tego,że nie ma żadnego błędu w skryptach(przynajmniej gothic normalnie działa,a po przyzwaniu npc'a kodem idzie do waypointa).Podaję skrypt postaci i wpis w startup'ie
// -----------------------------------
// This script file was created with NSC Script Generator 2.2 by Mirage Game Development
// Mirage Game Development - copyright 2005
// File: BAU_985_Druid
// -----------------------------------

instance BAU_985_Druid (Npc_Default)
{
// ------ NSC ------
name = "Druid";
guild = GIL_BAU;
id = 985;
voice = 14;
flags = NPC_FLAG_GHOST;
npctype = NPCTYPE_MAIN;

// ------ Attributes ------
B_SetAttributesToChapter(self, 2);

// ------ Fight tactic ------
fight_tactic = FAI_HUMAN_NORMAL;

// ------ Equipted weapons ------
EquipItem (self, ItMW_1H_FerrosSword_Mis);
EquipItem (self, ItRw_Crossbow_L_01);

// ------ Inventory ------
CreateInvItems (self, ItFo_Apple, 100);

// ------ Visuals ------
B_SetNpcVisual (self, MALE, "Hum_Head_FatBald", Face_B_Normal01, BodyTex_B, Ore_Armor_M);
Mdl_SetModelFatness (self, 0);
Mdl_ApplyOverlayMds (self, "Humans_Relaxed.mds");

// ------ Fight skills ------
B_SetFightSkills (self, 1);

// ------ Announce DR ------
daily_routine = Rtn_Rutina_985;
};

FUNC VOID Rtn_Start_985()
{
TA_Stand_ArmsCrossed(08,00,12,00,"ADW_ENTRANCE_PLATEAU_04A");
TA_Stand_ArmsCrossed(12,00,08,00,"ADW_ENTRANCE_PLATEAU_04A");
};

FUNC VOID Rtn_Rutina_985()
{
TA_Stand_ArmsCrossed(00,00,05,00,"ADW_ENTRANCE_PLATEAU_04A");
TA_Stand_ArmsCrossed(05,00,00,00,"ADW_ENTRANCE_PLATEAU_04A");
};

Wld_InsertNpc (BAU_985_Druid,"ADW_ENTRANCE_PLATEAU_04A");Skrypt postaci wrzuciłem do folderu NPC
Edit:Eee tego no.Jak ktoś wie jak zrobić,by npc był w grze bez robienia moda to niech napisze.Bo po stworzeniu moda jest tam gdzie go dałem,ale wolałbym bez modów.
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Szpaq

Szpaq

Użytkownicy
posty4
  • Użytkownicy
nie wstawiaj NPC w tym samym WP gdzie zaczyna sie jego rutyna, przejrzyj oryginalne startup.d, npc z danej lokacji są wstawiane na jednym WP
 

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Ok teraz mam problem związany praktycznie z tym,że po wstawieniu postaci(osobny wp itp)nie mogę z nią nic zrobić,poza pobiciem/zabiciem.Czyli o ile się nie mylę to podchodzi pod "problem z wstawianiem 1-ych npców"
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Szpaq

Szpaq

Użytkownicy
posty4
  • Użytkownicy
powinno dać się z nią zagadać i jedyny dostępny dialog powinie być "koniec" lub "ende", jeśli nie ma tego to coś jest źle  :lol:   a jak jest to co więcej chcesz ?

1.jedyne co mi na razie przychodzi do głowy to jeśli postac którą sterujesz nie jest pc_hero to nie możesz do nikogo zagadać.
2. spróbuj zrobic npc w taki sposób: skopiuj skrypt innej postaci np. Diego i tylko zmień mu imię,ID,rutyne
 

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Hmm...steruję głównym bohaterem i jak dodam dwie postacie+dialogi to mogę z nimi rozmawiać.Natomiast jak dodaję 3+więcej to nie ma żadnego działania.A co do przeróbki skryptu sprawdzę teraz i napiszę,czy coś dało.
Edit:To się może komuś przydać-brakowało "zakładki":
// ------ TA anmelden ------
daily_routine = Rtn_Start_989;
Czyli nie było(przynajmniej wg mnie)aktywacji rutyny.
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

aDragon

aDragon

Użytkownicy
posty55
Propsy1
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Dobra, mam mały kłopot. Niedawno zmodyfikowałem plik NewWorld.zen (dodałem mały obozik) i dałem go na miejsce orgilalnego świata (innymi słowy - podnieniłem). Zrobiłem z nim moda, ale jak włączyłem grę, to nie było zmian! :/   (były za to NPC'e). Kiedy zmieniłem nazwę zena, (jego nazwę i w ustawieniach konfiguracyjnych) to był zmieniony świat, ale nie było NPC'ów!!!! :lol:  
Teraz proszę tych, którzy wiedzą, aby napisali mi co zrobić, by był i zmieniony świat i NPC!!!
 
Wpadłeś na pomysł? Uważaj żebyś się nie potknął!



-Ile koń ma nóg?

-Osiem! Dwie lewe, dwie prawe, dwie przednie i dwie tylne!

jono

jono

Użytkownicy
posty525
Propsy155
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
ja polecam zostawic z nazwą tą newworld.zen, a usunąć z gothic/dat pliki  worlds.vdf, i addonworld (czy worldaddon nie pamietam).vdf, ew. mozesz miast usuwać dopisać disablet, ale np. w moim przypadku zadziałało tylko usunięcie ów dwóch plików.
 

Mr Prezesinho

Mr Prezesinho

Użytkownicy
posty162
Propsy1
  • Użytkownicy
Przenieś bądź zmień rozszerzenie plików worlds.vdf na worlds.vdf.disabled
 
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika, jeśli uważasz, że te sygnatury nie mają sensu wklej to do podpisu.


aDragon

aDragon

Użytkownicy
posty55
Propsy1
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Niestety, nie zadziałało :lol:     Zmienienie nazwy worlds.vdf na worlds.vdf.disabled , ani usuwanie nic nie dało (no, może czarny świat).
 
Wpadłeś na pomysł? Uważaj żebyś się nie potknął!



-Ile koń ma nóg?

-Osiem! Dwie lewe, dwie prawe, dwie przednie i dwie tylne!

Mr Prezesinho

Mr Prezesinho

Użytkownicy
posty162
Propsy1
  • Użytkownicy
Wypakuj wszystko z worlds.vdf, zmień rozszerzenie i potem podmień zen, który chcesz zmienic na ten twój.
 
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika, jeśli uważasz, że te sygnatury nie mają sensu wklej to do podpisu.


aDragon

aDragon

Użytkownicy
posty55
Propsy1
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Zrobiłem jak wskazałeś, i dalej nic. ;(   Komputer jakby ignoruje te wszystkie operacje w G2 NK.
Dziwi mnie trochę cała ta sprawa, bo W pierwszej części gothic'a wystarczyło podmienić, a tu ... nic :/  
Może to też dlatego, że płyta z drugiej ręki była :lol:  ...
 
Wpadłeś na pomysł? Uważaj żebyś się nie potknął!



-Ile koń ma nóg?

-Osiem! Dwie lewe, dwie prawe, dwie przednie i dwie tylne!

Mr Prezesinho

Mr Prezesinho

Użytkownicy
posty162
Propsy1
  • Użytkownicy
To nie ma nic do rzeczy ze masz lewego gothica, ale mógłbyś się przespacerować do sklepu i wziąć ze sobą 27zł.
 
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika, jeśli uważasz, że te sygnatury nie mają sensu wklej to do podpisu.


aDragon

aDragon

Użytkownicy
posty55
Propsy1
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Dobra, na razie wielkie dzięki za poświęcony mi czas! (może jeszcze jak popróbuję to się uda).
W sumie, to nic sie nie stało, bo moda robie na potrzeby kręcenia filmu. Najwyżej przyzwe postacie :lol:  

Pozdro dla wszysktich!!!!!1
                                                                                      aDragon
 
Wpadłeś na pomysł? Uważaj żebyś się nie potknął!



-Ile koń ma nóg?

-Osiem! Dwie lewe, dwie prawe, dwie przednie i dwie tylne!

Jastrzab

Jastrzab

Użytkownicy
posty197
Propsy39
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam, mam pewien problem z NPC'ami. Jak robię je skryptem (G2NK) i wpisałem w B_SetFightSkills, 90; (w skrypcie npc'a) naprawiłem skrypty i uruchomiłem Gothica. Zrobiłem mu waye, startupa itd i tak zmieniam się w niego i klikam "B" to ma napisane walka bronią 90%-Mistrz. A jak wyciągam i walę z broni to on bije jakby miał walkę 0%-Zielony. A z kolei jak go przyzwę kodem to wali zgodnie z talentami. Co jest nie tak? Proszę o pomoc  :unsure:

----------------

No nie, coś naprawdę jest nie tak, ponieważ wszystkie npc'e nie zależnie od tego jaki mają poziom talentów walą jakby mieli talent 0%. Nawet Lord Andre i paladyni. Nie wiem co się stało, próbowałem reinstalować G2MDK ale to nic nie dało ;/. Proszeee o pomoc, każda podpowiedź może pomóc. [Sory za spam]
 
CPU: Intel Core i7 8700k
RAM: G.Skill Ripjaws 16GB 3000MHz CL15
GPU: MSI GTX 1060 6GB
Mobas: MSI Z370 Gaming Pro Carbon

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Nie używaj kodów. Skoro NPC jak jest sobą walczy normalnie, to chyba ok, nie?


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry