Problemy z wstawianiem pierwszych NPC 55103 266

O temacie

Autor Buła

Zaczęty 24.10.2008 roku

Wyświetleń 55103

Odpowiedzi 266

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2407
Propsy3140
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Tutaj zamieszczajcie swoje problemy przy wstawianiu waszych pierwszych NPC.
Proszę nie zakładać nowych tematów - wszystko o dodawaniu NPCów pisać tutaj!
Zarówno ja, jak i inni postaramy się pomóc w rozwiązaniu każdego problemu.


Edit by Zdunek:
Odnośnie dodawania NPC polecam http://www.poziomkaz.pl/articles/313
 

Alvander

Alvander

Użytkownicy
posty2
  • Użytkownicy
W moim folderze C:\Program Files\Gothic\Gothic II Noc Kruka\_Work\Data\Scripts\Content

nie ma folderów story, npc, items itd. itp. ani w pierwszej części sagi, ani w drugiej.

Dlaczego?
 

Damianx

Damianx

Użytkownicy
Damiano Italiano
posty257
Propsy4
  • Użytkownicy
  • Damiano Italiano
Najprawdopodobniej nie masz zainstalowanego gmdk
tu masz link do sciągnięcia : http://www.worldofgothic.de/dl/index.php?g...p;release_id=93
 
Mody zrobione przez Damianx project :



             
               
               


Życzę miłej gry

Alvander

Alvander

Użytkownicy
posty2
  • Użytkownicy
Dzięki, pomogło.

Zacznę może od tego, że w modowaniu jestem totalnie zielony. Właściwie nie interesują mnie na razie jakieś wielkie innowacje, ale zwyczajne dodawanie potworów, NPC'ów oraz obiektów takich jak zwykły głaz czy ściana. Ściągnąłem GMDK oraz spolszczenie skryptów. Podmieniłem foldery (system & data), spacer działa jak należy (angielski).

Może mnie ktoś wprowadzić w podstawy tworzenia ludzi (na początek niekoniecznie interaktywnych, wystarczą na pokaz. Byleby nie znikali jak FH) dźwięków i tym podobnych bajerów?
 

panek

panek

Użytkownicy
posty53
  • Użytkownicy
Siemanko
Mam mały problem.
Od wczoraj usiłuje wprowadzić nowego NPC.
Kiedy prubuje odpalic gre z zaznaczoną opcją "reprase all scripts" .
wtedy wyskakuje mi błąd 313.A z tego co wiem zapis NPC nie jest taki długi  
A tak wygląda ten NPC:


Cytuj
instance KDW_202_Panek (Npc_Default)
{
//-------- primary data --------

name = "Panek";
npctype = npctype_main;
guild = GIL_KDF;
level = 160;
voice = 4;
id = 202;

//-------- abilities --------
attribute[ATR_STRENGTH] = 40;
attribute[ATR_DEXTERITY] = 40;
attribute[ATR_MANA_MAX] = 85;
attribute[ATR_MANA] = 85;
attribute[ATR_HITPOINTS_MAX]= 1000;
attribute[ATR_HITPOINTS] = 1000;

//-------- visuals --------
// animations
Mdl_SetVisual (self,"HUMANS.MDS");
Mdl_ApplyOverlayMds (self,"Humans_Mage.mds");
// body mesh, head mesh, hairmesh, face-tex, hair-tex, skin
Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_Naked0",0,0,"Hum_Head_Thief", 5, 4, KDF_ARMOR_L);

B_Scale (self);
Mdl_SetModelFatness (self, 0);

self.aivar[AIV_IMPORTANT] = TRUE;

fight_tactic = FAI_HUMAN_MAGE;

//-------- Talente --------
Npc_SetTalentSkill ( self, NPC_TALENT_MAGE, 6);


//-------- Spells--------
EquipItem (self, ItArRuneFireball);
CreateInvItem (self,ItMi_Stuff_OldCoin_02);

//-------- inventory -------- // HÄNDLER FÜR KDF
B_Give_TorrezChapter1Runes ();

//-------------Daily Routine-------------

daily_routine = Rtn_start_202;
};

//Edit by Bula: Kiedy nauczycie się stosować tagi [CODE] lub
Cytuj
?[/color]
 

hick12

hick12

Użytkownicy
posty48
  • Użytkownicy
Rutyny nie ma jak zauważyłeś a id jest już takie więc dawaj inny ja daje od 9001.

Edit

Moje skrypty npc wyglądają tak (mi takie działają)

Cytuj
INSTANCE MIL_23346_Busakil(Npc_Default)
{
   // ------ NPC ------
   name       = "Busakil";
   guild       = GIL_MIL;
   id          = 23346;
   voice       = 10;
   flags       = 0;
   npctype      = NPCTYPE_MAIN;

   // ------ Attribute ------
   B_SetAttributesToChapter (self, 4);


   // ------ Kampf-Taktik ------
   fight_tactic      = FAI_HUMAN_MASTER;

   // ------ Equippte Waffen ------   
   EquipItem         (self, ItMw_Zweihaender1);


   // ------ Inventory ------
   B_CreateAmbientInv    (self);


   // ------ visuals ------
   B_SetNpcVisual       (self, MALE, "Hum_Head_Bald", Face_N_NormalBart19, BodyTex_N, ITAR_PAL_H);   
   Mdl_SetModelFatness   (self, 3);
   Mdl_ApplyOverlayMds   (self, "Humans_Tired.mds");


   // ------ TA anmelden ------
   daily_routine       = Rtn_Start_23346;
};

FUNC VOID Rtn_Start_23346 ()
{
   TA_Smalltalk (08,05,22,05,"WAYPOINT");
    TA_Smalltalk (22,05,08,05,"WAYPOINT");
};

P.S. Ja robie w g2nk w g1 rób w Gothic Npc Makerze

//Edit by Bula: Znowu tagi.
 

panek

panek

Użytkownicy
posty53
  • Użytkownicy
 

hick12

hick12

Użytkownicy
posty48
  • Użytkownicy
To rób w Gothic Npc Makerze.
 

panek

panek

Użytkownicy
posty53
  • Użytkownicy
Dobra wszystko ok ale nie wiem jak ustawić żeby NPC zaczynał np. koło placu wymian.
 

Zubot

Zubot

Użytkownicy
posty202
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wpisz w skrypcie waypoint placu wymian  :D
 

panek

panek

Użytkownicy
posty53
  • Użytkownicy
a mógłby mi ktoś podać wszysktkie waypointy  :D
 

trall

trall

Użytkownicy
posty21
  • Użytkownicy
Ok. Teraz jak chcę go wstawić to pisze w startup:
Wld_InsertNpc            (nazwa npc,"waypoint");
Muszę to napisać w jakimś konkretnym miejscu? np. Chce go wstawić obok wieży xardasa. Muszę to dopisać w konkretnym miejscu czy mogę na samym dole?

//Edit by Bula: Specjalnie robisz te błędy typu 'chcem'? Bo z pozostałymi wyrazami jakoś sobie widzę radzisz...
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2178
Propsy1685
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
Musisz zrobić mu Rutynę. Poczytaj, jak wyglądają rutyny innych NPCów z G, to są te dziwne literki i cyferki na końcu pliku xD
 

panek

panek

Użytkownicy
posty53
  • Użytkownicy
Dobra robie w Gothic NPC Marker ustawiam wszystko rutyna do 09,00 do 09,00 ma trenować practic sword.wayrypoint sciągnołem z danych Kirgo ale kiedy wlanczam gre nie ma mojego NPC :D
 

Kudlik

Kudlik

Użytkownicy
Les Paul
posty366
Propsy55
  • Użytkownicy
  • Les Paul
Być może nie reprasujesz skryptów...
 

panek

panek

Użytkownicy
posty53
  • Użytkownicy
co tu jest źle że mojego  NPC vv grze nie ma
Cytuj
instance STT_999999999_ja  (Npc_Default)
{
//Generated by Gothic NPC Maker

//----------Info ogolne----------

name = "ja ";
Npctype = Npctype_Main;
guild = GIL_STT;
level = 10;
voice = 1;
id = 999999999;

//----------Statystyki----------

attribute[ATR_STRENGTH] = 20;
attribute[ATR_DEXTERITY] = 0;
attribute[ATR_MANA_MAX] = 0;
attribute[ATR_MANA] = 0;
attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = 51;
attribute[ATR_HITPOINTS] = 51;

//----------Wyglad----------

Mdl_SetVisual      (self,"HUMANS.MDS");
Mdl_ApplyOverlayMds   (self,"Humans_Relaxed.mds");
Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_CookSmith",0, 1,"Hum_Head_Bald",0, 0,STT_ARMOR_H);
B_Scale (self);
Mdl_SetModelFatness(self,0);

//----------Umiejetnasci----------

Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_1H,2);
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_2H,2);

//----------Ekwipunek----------
EquipItem      (self, ItMw_1H_Sword_Short_03);
CreateInvItems  (self,Heerscherstab,1);
//----------Pozostale----------
fight_tactic   =   FAI_HUMAN_Strong;
daily_routine = Rtn_start_999999999;
//Generated by Gothic NPC Maker
};

FUNC VOID Rtn_start_999999999 ()
{
TA_PracticeSword (09,00,20,00,"OCR_ARENABATTLE");
TA_PracticeSword (20,00,09,00,"OCR_ARENABATTLE");
};
co bo nie vviem
I MAM ZAZNACZONĄ OPCJĘ respam scripts
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5196
Propsy3843
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
A czy istnieje taki waypoint:
OCR_ARENABATTLE

panek

panek

Użytkownicy
posty53
  • Użytkownicy
zkopiowałem ten waypoint z skryptu kirgo
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5196
Propsy3843
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
A wstawiłeś go do startupa? Pytam się, bo tego nie napisałeś.

michalsz

michalsz

Użytkownicy
posty131
  • Użytkownicy
chce zrobić npc a jak już wszystko zrobiłem i odpalam to wyskakuje U:PAR: CONTENT/STORY/STARTUP.D unknown identifier GRD_9000_FREMEK co robić??
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry