Prace Game-Artowe 563044 1152

O temacie

Autor Pietrek

Zaczęty 20.01.2008 roku

Wyświetleń 563044

Odpowiedzi 1152

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Na teksturach i modelach postaci się nie oszczędza panowie :D
 


mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
można by obniżyć pewnie dwukrotnie rozdziałkę tekstury materiału, dać detail mapę w stylu 64x64 w skali szarości i efekt byłby dwukrotnie lepszy od obecnego. Potem jeszcze maska jednobitowa o jakiejś niezbyt dużej rozdzielczości żeby detale materiału nie pojawiały się na twarzy. Efekt lepszy i jednocześnie sporo pamięci zaoszczędzonej na teksturach.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

gothic1210
  • Gość

gothic1210
Gość

Prace Game-Artowe
#223 2012-06-07, 15:23(Ostatnia zmiana: 2012-06-07, 15:24)
Wyciągnąłem sobie alfę ze zdjęcia, które zrobiłem rano. No i nałożyłem na model ( a raczej na dwa polygony xD).

By gothic1210 at 2012-06-07
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny

Wowoz

Prace Game-Artowe
#224 2012-06-07, 18:43(Ostatnia zmiana: 2012-06-07, 18:43)
ta zieleń troche nienaturalna.Te kolory są nienaturalne i zbyt jednolite.
 

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Ostatnio porobiłem trochę game asset'ów bazując na zdjęciach z cgtextures.com
Beczka, betonowa barierka, gaśnica, słupek drogowy i paleta. Screen z UDK - wszystkie modele zostały wykonane w Blenderze, do obróbki textur(zdjęć) użyłem GIMP'a.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny

Wowoz

Prace Game-Artowe
#226 2012-06-09, 17:51(Ostatnia zmiana: 2012-06-09, 18:00)
Nie przerabiales stockow w ogole tylko uzyles do tego zdjec tych przediotow i po prostu dop[asowales do uv : |
Tak sie nie teksturuje, to jest jakieś dziwne oldschoolowe teksturowanie.

Na potwierdzenie moich slow:

http://cgtextures.com/texview.php?id=54523&PHPSESSID=2n0l0p42fuqhkhrp7qrljlsda7

http://cgtextures.com/texview.php?id=65025&PHPSESSID=2n0l0p42fuqhkhrp7qrljlsda7

Reszty nie chce mi sie szukac. Tak sie nie teksturue. Umiejetnosc dopasowywania zdjecia do uv oczywiscie jest przydatna, ale nie mozna polegac tylko na zdjeciach.

Przed moim wowozowym okiem nic nie umknie  :lol:
Zreszta nawet z normalem sie nie postarales i widac, ze jest on zrobiony z automatu najprawdopodobniej w crazy bump.
 

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy

Althar

Prace Game-Artowe
#227 2012-06-09, 18:01(Ostatnia zmiana: 2012-06-09, 18:03)
Napisałem, że użyłem zdjęć z cgtextures.
I nie dopasowywałem zdjęć do UV, tylko UV do zdjęć, a następnie blenderowym Texture Paint'em skopiowałem materiał na ładniejszą UV'kę, potem tylko w GIMP'ie poprawiłem szwy, usunąłem napisy i dodałem to i owo.
Przy barierce i słupku użyłem innych zdjęć - zwykłego betonu na górę i plastiku na podstawę słupka.
Tak, normalmapy były na szybko z GIMP'owego pluginu.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny

Wowoz

Prace Game-Artowe
#228 2012-06-09, 18:05(Ostatnia zmiana: 2012-06-09, 18:09)
No wiec co tu jest twoja pracą, nie licząc modeli, ktore swoja droga sa mega proste.
Dla mnie jest to chamskie wykorzystanie tych zdjęć i nic więcej. Jesli chcesz teksturować polecam ci naszą baze tutoriali, doucz się i nie prezentuj prac tego typu. Moge zrozumieć, że zaczynasz itp, ale wyrabiaj od początku te DOBRE nawyki i staraj się robić SWOJE materiały BAZUJĄC na zdjęciach z cgtex. Oczywiscie nie mam nic przeciwko, ze korzystasz z Cgtex. Chyba kazdy grafik ma tam konto i sciaga stamtad zdjecia. Teksturowanie polega na tym, żebyś zrobił taką teksture, żeby ludzie z branży czy nawet casuale nie powiedzieli: "o skądś znam tą teksture". Teksturowanie to również umiejętne ŁĄCZENIE stocków w przemyślany i dość schematyczny sposób z odrobiną artyzmu ( :lol:  ).
Powodzenia.
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Napisałeś,że użyłeś zdjęć z CGtextures, tyle, że każdy grafik zrozumie to w następujący sposób. Cytuję
Cytuj
Łączenie stocków w przemyślany i dość schematyczny sposób z odrobiną artyzmu
Bo tak się właśnie robi. Bierzesz kilka czy nawet kilkanaście tekstur źródłowych z CGtextures i przy odrobinie magii tworzysz z tego finalną wypasioną teksturkę. Tak więc jak piszesz, że wziąłeś teksturki z CGtextures to każdy zrozumie, że z tamtąd wziąłeś tekstury źródłowe, a nie że ściągnąłeś teksturkę i po prostu nałożyłeś od razu na model. Zresztą co ja będę powtarzać to co wowoz już napisał.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Dzięki za rady, dopiero zacząłem zabawy w teksturowanie i chciałem coś prostego na początek.
 

WoYo

WoYo

DreamVader
artysta
posty398
Propsy236
ProfesjaGrafik 3D
  • DreamVader
  • artysta

WoYo
DreamVader

Prace Game-Artowe
#231 2012-06-13, 21:48(Ostatnia zmiana: 2012-06-13, 21:52)



2 godzinki roboty. Okolo 2500 tris. lece z hp

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny

Wowoz

Prace Game-Artowe
#232 2012-06-14, 08:28(Ostatnia zmiana: 2012-06-14, 08:29)
Najpierw sie hp robi  :lol:  Zreszta nie widac zeby to mialo 2,5k tri bo nadal kanciaste.
 

PIraT

PIraT

Użytkownicy
posty25
Propsy27
  • Użytkownicy

PIraT

Prace Game-Artowe
#233 2012-06-14, 09:04(Ostatnia zmiana: 2012-06-14, 09:05)
Najpierw sie hp robi  :lol:  Zreszta nie widac zeby to mialo 2,5k tri bo nadal kanciaste.

To dobrze wykorzystane 2,5K tri... Ale fakt faktem wygodniej by było zacząć od h poly ;d  - chyba że to baza?

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Próbowałem ostatnio zrobić oponę low-poly. Zastosowałem sie do Waszych rad, i nie użyłem zdjęcia opony z cg jako tekstury, tylko jako referencji, do właściwej tekstury użyłem zdjęć plastiku/gumy oraz metalu. Najpierw wymodelowałem HP, potem szybka bryła a następnie wypaliłem AO z HP na LP, multiply na tex i oto efekt.

Oraz tekstura:

Proszę o krytykę/komentarze.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Wyszlo jak wyszlo czyli jak kamien :)  Wypal jeszcze normala.
Dupy nie urywa, ale + za progress.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Prace Game-Artowe
#236 2012-06-18, 18:38(Ostatnia zmiana: 2012-06-18, 18:39)
Wowoz, muszę cię zastąpić.

Jest chujowo. Widziałeś kiedyś jak wygląda opona z boku? U ciebie ma poziome przetarcia :|
Tekstury się robi tak, żeby nie było widocznych szwów tam gdzie ich być nie powinno. U ciebie nawet nie tyle jest widoczny szew, co bok i bieżnik opony są z dwóch całkiem odmiennych materiałów. Do tego w życiu nie widziałem opony w takim kolorze, zwykle są bardzo ciemno grafitowe, prawie czarne, a brud i pył może je tylko rozjaśniać.
//edit: jednak kolor to wina światła.

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Dzięki za opinie. Próbowałem coś poprawić: ; Oraz Normalmap - wypalona w Blenderze + Overlay wygenerowanej w GIMP'ie.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny

Wowoz

Prace Game-Artowe
#238 2012-06-18, 21:11(Ostatnia zmiana: 2012-06-18, 21:12)
Nie wypalaj w blenderze bo tam wychodza crapy. I nie lacz za pomoca overlaya tylko crazybumpa czy xnormala.
A na zalaczonym obrazku normalki nie widac w ogole. Mniej faktury wiecej bake z hp. Ale fakt, opony to ty nie widziles chyba na oczy  :lol:  
@av: kolor bedzie taki bo to udk jest :p a to jest domyslne swiatelko.
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
refka



ogólna technika modelowania high poly opony(0:00 - 3:00):

[media]
https://www.youtube.com/watch?v=md8E3mm8ge0
[/media]

wypalasz na LP i bierzesz się za teksturę. Widzę, że ogarnąłeś już to, że guma powinna mieć niewielki kontrast - to plus, chociaż ja bym ją zrobił ciemniejszą i rozjaśnił specularem ( w tym przypadku to może być po prostu rozjaśniona tekstura koloru) i dał specular power na coś poniżej 20 stki (poeksperymentuj, nie chcę dawać liczb tak z bani pewni coś pomiędzy 5 a 15)

Potem wrzuć to co stworzyłeś to pokieruję ciebie dalej.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry