Prace 3D 1136144 3194

O temacie

Autor Zdunek

Zaczęty 20.01.2008 roku

Wyświetleń 1136144

Odpowiedzi 3194

Kito

Kito

Użytkownicy
posty162
Propsy17
  • Użytkownicy
No tak... Widzę, że wątek rozkręca się na dobre :P

Więc... Ostatnio trochę skulpciłem :facepalm:  i wyszło coś takiego :pokerface:  ... Wiem, wiem... Straszne, że aż oczy szczypią... No wybaczcie, ale każdy kiedyś zaczynał...

Ilości poligonów nie podaję bo to w miliony idzie, także no...









Ogólnie to ta poszarpana flaga wyszła mi najgorzej. Co do reszty... To sami oceńcie...
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Prace 3D
#2901 2013-06-14, 23:43(Ostatnia zmiana: 2013-06-14, 23:43)
Powiedziałbym że coś mocno nie tego z proporcjami jak patrzy się od frontu :D  (z boku jak najbardziej ok)
Ta blacha trochę dziwna. Dlaczego jest zlana w jedną bryłę, to nie powinny być raczej jedynie przylegające do siebie pasy o ostrych krawędziach?

Kito

Kito

Użytkownicy
posty162
Propsy17
  • Użytkownicy
... Dlaczego jest zlana w jedną bryłę, to nie powinny być raczej jedynie przylegające do siebie pasy o ostrych krawędziach?
Powinny być :P Ale dopiero zaczynam przygodę ze ZBrushem i wciąż nie wiele umiem. A niewydaje Ci się, że jest taki... No... Zabawkowy? Bo ja odnoszę wrażenie, że to co najwyżej na model zabawki się nadaje... ;|
 


Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Damian94

Prace 3D
#2904 2013-06-15, 18:57(Ostatnia zmiana: 2013-06-15, 18:57)
Stary wogóle żadne porady do Ciebie nie trafiają? Wpisz w gogle 3D Max/Blender/cokolwiek_tam_używasz begginer tutorial, potrenuj z 2-3 miesiące i wtedy coś pokaż. Koło miecza nawet to nie stało. O mapowaniu nie wspomne  :[  W ten sposób nie zrobisz wogóle progresu.
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
I teraz przypomnijcie sobie swój butthurt jak chciałem prace tego typu wrzucić do osobnego tematu...
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
 

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Damian94

Prace 3D
#2907 2013-06-15, 21:09(Ostatnia zmiana: 2013-06-15, 21:10)
Sawik nie mam bólu dupy (mimo że tak to wygląda), ale próbuje gościowi jakość pomóc albo pokierować go na co ma popatrzeć. A to że gość albo nie słucha albo olewa to co mówiło już parę osób (Av,wowoz, ktoś tam jeszcze chyba był), no to kurcze.Po pierwszym razie już powinien pokazać coś lepszego, nawet trochę progresu gdyby coś poczytał albo pooglądał, a tutaj to chyba tylko poligonów jest więcej  :lol:  (no chyba, że to troll, i będzie nas raczył tylko takimi pracami)
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy

Althar

Prace 3D
#2908 2013-06-15, 21:46(Ostatnia zmiana: 2013-06-15, 21:47)
Taki wazon z kwiatami, kwiat na podstawie zdjęcia własnego. Dorzucam jeszcze las. Modelowane i renderowane w Blender z Cycles + mała obróbka w GIMP'ie.


@Revar:
Pierwsze z brzegu po wpisaniu "3ds max sword tutorial" obejrzyj:
https://www.youtube.com/watch?v=oaTpx7BuiQQ
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
wazon z kwiatamy?
 

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Hah, chciałem tak napisać. Jak kto woli  :ok:
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
[media]
https://www.youtube.com/watch?v=oK0b2SUjhtU
[/media]
Revar, dopóki nie przerobisz tej serii, nie wracaj.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Kito

Kito

Użytkownicy
posty162
Propsy17
  • Użytkownicy
Althar
Kwiaty bardzo mi się podobają, co do lasu, to wydaje się taki martwy i pusty. Widać na nim tylko skraj niezarośniętej ziemi, zieleń i to wszystko... Nie wiem co o tym myśleć. Ale przynajmniej ładne niebo uchwyciłeś :lol:
 

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki
 

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek

Draks

Prace 3D
#2914 2013-06-21, 23:08(Ostatnia zmiana: 2013-06-21, 23:09)
ta zbroja co sam robiles od nowa jest zajebista !!
 

Erlatch

Erlatch

Użytkownicy
Nędznik
posty60
Propsy17
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Nędznik
 

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Chyba zapomniałeś o smoothgroupach, poza tym ostrze wygląda jak kamień. Brak speculara? To co Buła mówił: Ciemny diffuse, bardzo jasny specular.

Ten "frędzel" czy cokolwiek to jest: to można zrobić na normal mapie, kompletna strata poligonów.

Gizborn: te linki z ifotos za 3 miesiące Ci wygasną  :lol:
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Erlatch

Erlatch

Użytkownicy
Nędznik
posty60
Propsy17
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Nędznik
No właśnie chciałem się dowiedzieć co to jest to diffuse specular ao i normal. W ogóle nie umiem tworzyć tekstur.
 

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki
Gizborn: te linki z ifotos za 3 miesiące Ci wygasną  :lol:

nie wygasną, mam konto, niektóre zdjęcia mają już ponad rok i nie wygasły
 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Moderator działu

Prace 3D
#2919 2013-06-25, 12:28(Ostatnia zmiana: 2013-06-25, 12:29)
@Erlatch
http://themodders.org/index.php?/topic/6372-tekstura-pudlo/ dawno to pisałem, ale podstawy jakieś zawarte są.
Do tekstur (podstawowy angielski się przyda):
http://wiki.polycount.com/TexturingTutorials
AO (ambient occlusion)
http://wiki.polycount.com/AmbientOcclusionMap

Poza tym przejrzyj bazę tutoriali tutaj na forum.


0 użytkowników i 3 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry