[Niby prowo] Kod zrodlowy Silnika graficznego Gothica zEngine (nie Zengine) 35119 72

O temacie

Autor Hydrosol

Zaczęty 13.01.2016 roku

Wyświetleń 35119

Odpowiedzi 72

Hydrosol

Hydrosol

Użytkownicy
posty4
Propsy5
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam, jest to jeden z moich pierwszych postow, czytam wasze forum od dluzszego czasu ale dopiero teraz postanowilem zalozyc konto. Szybko o sobie, jestem programista nisko-podlogowym od 11 lat, zajmowalem sie malymi projektami jako programista dla pieniedzy, a rozwijalem swoje bardziej ambitne po godzinach. Ale do rzeczy chcialbym sie z wami podzielic moim wlasnym "osiagnieciem" celu do ktorego dazylem wiele lat. od 2012 pisalem silnik graficzny w C++ kompletnie od 0 i bez pomocy osob trzecich, wykorzystalem tylko moja dotychczasowa wiedze. Sam w sobie silink jest skonczony ale wymaga wiele poprawek kodu (duzo nie wykorzystywanych funkcji klas itp) ale mimo to postanowilem gdzies komus go zaprezentowac, i tak trafilo na jednego developera z frankfurtu, ktoremu na tyle sie spodobal silnik 3d ze postanowil ze skontaktuje mnie z osoba ktora moze cos mi doradzic, i tak poznalem samego Philipp Krause z Piranha Bytes niestety tylko przez lacze internetowe, ale to juz bylo cos, a wiec idac dalej zam "filip" zaproponowal abym zerknal na kod zEngin'a i porownal go do swojej pracy, a jak wiadomo ten silnik napisaly jest przez 2 osoby takie jak ja (przynajmniej tak mi sie wydaje).  Kod roznil sie nie znacznie co nie oznacza ze byl taki sam, chodzi mi o Pattern programistyczny widocznie ja ciagle wierny swojemu staremu patternowi, moglbym sie zblaznic przy obecnych ale co mnie to tam obchodzi. Ok zmierzam do sedna, otoz mam wglad na kod zrodlowy Sinlika graficznego ktory napedzal Alphe Gothica 1, sam silnik sie nazywa zEngine a nie Zengine jaki znamy teraz, poniewaz zEngine zostal przepisany pod bete i demo gothica, pisze to dlatego ze pojawily sie jakies plotki ze silnik przejdzie na open source ale to tylko niestety plotki, raczej nigdy go nie otworza, ale nie zabronione jest pokazanie starego z 1998 silnika zEngine, podobno zEngine od Zengine rozni sie baaardzo dlatego nie wiem tez czy sa tu tacy ludzie ktorzy lubia historie gothica i szczegoly na jego temat, Jesli bede mial mozliwosc wkleje jaka czesc kodu na paste bina, ale raczej to bedzie tylko historyczny "dokument" niz realny kod do modyfikacji, dziekuje za przeczytanie moich wypocin oraz pozdrawiam,  :) Ps. Robicie naprawde dobra robote 
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Zły dział.

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Wtf, to nie prowo?
Serio PB dały komuś kod źródłowy Pierwszej wersji Z Engine?
I chuj dopracuj i sprzedaj xd
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Raczej tylko do wglądu i nauki nie do wykorzystania komercyjnego.
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Fajnie że sie chwalisz i w ogóle ale jakie to ma znaczenie dla nas modderów?
 

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Hydrosol, w innym temacie pisał, że mógłby podzielić się wyciętymi fragmentami fabuły, które się tam znajdują.
 

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Zawsze można assemblerem zdekompilować plik DLL z gothica :D
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Hydrosol, w innym temacie pisał, że mógłby podzielić się wyciętymi fragmentami fabuły, które się tam znajdują.
Możesz pokazać? W takim razie to totalna ściema. Silnik (nie tylko Gothica, każdy silnik gry z samej definicji) nie zawiera niczego związanego z fabułą.
Zawsze można assemblerem zdekompilować plik DLL z gothica :D
Rozumiesz czym jest assembler i DLL?

Dark

Dark

Użytkownicy
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Użytkownicy
skoro jakis youtuber rozmawial godzinami na skype z jednym z piranii i wyciagnal od niego nieznane informacje o grze
(20m40s )
https://www.youtube.com/watch?v=wwhltafMJTw

to nie jest to niemozliwe. Ale juz samo udostepnienie silnika tez budzi moje watpliwosci

Możesz pokazać? W takim razie to totalna ściema. Silnik (nie tylko Gothica, każdy silnik gry z samej definicji) nie zawiera niczego związanego z fabułą.
lol av, przeciez wystarczy wejsc w jego profil i wyswietlic wszystkie posty. Nie pisal czegos takiego wiec ten jakub klamie/cos mu sie pomylilo

I chuj dopracuj i sprzedaj xd
Mówisz poważnie? Kto by chciał męczyć się z tą przestarzałą technologią, a do tego nielegalnie sprzedawać jako swoje?

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Mówisz poważnie? Kto by chciał męczyć się z tą przestarzałą technologią, a do tego nielegalnie sprzedawać jako swoje?
No nie pamiętasz Karola?  :F
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Mówisz poważnie? Kto by chciał męczyć się z tą przestarzałą technologią, a do tego nielegalnie sprzedawać jako swoje?
Nie mówię poważnie, tylko moja interpunkcja pierdoli sprawę :D
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
 

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Tutaj Degenrated(czyli twórca dx11) razem z jakimś innym gościem starają się napisać chyba renderer od zera:

https://github.com/Degenerated1123/Enhanced-Gothic-Renderer
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Degenerated już dawno na forum napisał, ze Dx11 jest zle napisany i jest w nim burdel. Zaczął pracować od nowa na nowym...
 


Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
W zasadzie to już 3 raz zacznie pisać to od nowa :D
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Hydrosol

Hydrosol

Użytkownicy
posty4
Propsy5
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Sorry ze nie odpisywalem, tak jak ktos to wyzej napisal, musze gotowe pliki przekompilowac na zwykly kod c++ a do tego nie nadaje sie zaden "prosty" programik z internetu. Ten process troszke potrwa ale napisalem zeby sie podzielic takim moim "malym" osiagnieciem, nie mam pojecia czy kazdy lubi takie ciekawostki jak ja, stay tuned please

ps. To NIE jest gotowy silnik graficzny Zengine a jedynie czesc kodu ktory znajduje sie w plikach, nie uruchomilby sie w zaden sposob bo brakuje duzo zewnetrznych plikow. Dlatego WAS modderow powinno takie cos interesowac.
 

V0ID

V0ID

Użytkownicy
Analdestroyer
posty12
Propsy25
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Analdestroyer
Kod Alphy zaginął dawno temu. Kod zEngine został napisany w standardzie C++ używanym w środowisku Visual C++ 6.0 (wybaczcie, ale nie pamiętam nazwy tego standardu). Sam jestem w posiadaniu całego kodu, ale nie mam zezwolenia na udostępnianie całości ani jakiejkolwiek wyprodukowanej przeze mnie binarki bazującej na tym kodzie. Co do silnika ZenGin, nie został on ani starannie napisany, ani nie ma w nim nic ciekawego o czym już nie wiemy z wypowiedzi programistów albo analiz wykonanych przez modderów. Jakaś tam weryfikacja. Mam nadzieję że nikt nie zrobi w okół tego szumu, jeśli natomiast ktoś ma pytania to zapraszam na PW ;)

Hydrosol

Hydrosol

Użytkownicy
posty4
Propsy5
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Kod Alphy zaginął dawno temu. Kod zEngine został napisany w standardzie C++ używanym w środowisku Visual C++ 6.0 (wybaczcie, ale nie pamiętam nazwy tego standardu). Sam jestem w posiadaniu całego kodu, ale nie mam zezwolenia na udostępnianie całości ani jakiejkolwiek wyprodukowanej przeze mnie binarki bazującej na tym kodzie. Co do silnika ZenGin, nie został on ani starannie napisany, ani nie ma w nim nic ciekawego o czym już nie wiemy z wypowiedzi programistów albo analiz wykonanych przez modderów. Jakaś tam weryfikacja. Mam nadzieję że nikt nie zrobi w okół tego szumu, jeśli natomiast ktoś ma pytania to zapraszam na PW ;)

Dobra, widze kolego ze chcesz sie wybic na moim temacie, ale nie wiesz o czym ja tu pisze, szukasz taniej sensacji jak WoWoz, nie wiem kim jestes ale napewno nie masz kodu zengine ani alphy ani bety, PROSZE GO ZBANOWAC !

PS. WLasnie zauwazylem te screeny ktore podales, czy ty SOBIE JAJA ROBISZ ? Prosiles mnie na pw o kilka screenow kodu, to ci wyslalem ale dlaczego odrazu piszesz ze to twoja "weryfikacja" ? To nie sa twoje screeny, prosze o wyjasnienie
 

Dark

Dark

Użytkownicy
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Hydrosol

Hydrosol

Użytkownicy
posty4
Propsy5
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@inż. Avallach
@Sawik

 Ktoś mi wyjaśni o co tu właściwie chodzi?


Moze do mnie to pytanie ? Ja zalozylem ten temat, szybko streszcze, jestem w posiadaniu kodu gothica czyli silnika gry z okresu pierwszej alphy ale ktos sie podszywa pod moje osiagniecia. Jak wiadomo wyciaganie kodu z dll a pozniej optymalizowanie go do c++ troche zajmuje, dlatego prosze o chwile cierpliwosci. To wszystko
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry