Gothic - dezintegracja autonamierzania 18646 51

O temacie

Autor projekt

Zaczęty 6.04.2015 roku

Wyświetleń 18646

Odpowiedzi 51

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
70 lat po śmierci twórców, zgaduję że wtedy również i Ciebie nie będzie, także Ci się to nie przyda. Alternatywą jest zrzeczenie się przez Pirhanie tych praw, ale wątpię by zrobili taki krok. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Skajlan

Skajlan

Użytkownicy
posty37
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zawsze można odkupić prawa.
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Robimy zrzutkę?

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Nigdzie tego nie zasugerowałem, chyba że opisał gdzieś fabułę - wtedy zwracam honor, spojrzałem tylko na to co chce zmienić w swoim modzie w Gothic.
No pewnie że opisał. To miała być bezpośrednia kontynuacja G1 i G2NK. A to oznacza kontynuację fabuły (czytaj: gwarantowane elementy wspólne, przynajmniej w pierwszych etapach. No i ogólnie pisał o tym w wielu miejscach. O tym które postaci się pojawią z oryginału itd.

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Panowie nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale autor tematu ( projekt ) miał tu na myśli Gothic 1, Gothic 2 czy Gothic 2 NK ?

carelion napisał:
"Obrażenia są zadawane, ale niestety postać nie obraca się się w pionie z ruchem kamery przez co nie można strzelać w górę i w dół. "

Nie wiem czy dobrze kojarze, ale w Gothic 2 NK po przejściu w tryb sterowania mysz/klawiatura kamera rusza się zarówno w osi pionowej jak i poziomej, tak więc czy w G2NK podobny problem również bdz występował ?
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Napisał że kamera się obraca w pionie, ale postać nie robi tego razem z nią. Postać obraca się tylko w poziomie. Znałem ten problem wcześniej i dlatego zapytałem:
Można wtedy normalnie strzelać w dowolne miejsce (góra-dół, lewo-prawo) i faktycznie zadawać obrażenia?

Matamata

Matamata

Użytkownicy
posty7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Daje link do filmiku z tym systemem strzelania:
https://www.youtube.com/watch?v=0ceXshkvSNc
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Na pewno dużo tu pomoże

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Udowodnił że jest to możliwe, czym mnie zainteresował, aczkolwiek ten mod chyba korzysta z gext co zniechęca mnie do próby powtórzenia wyczynu.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3411
ProfesjaNierób
  • Moderator
Cytuj
ten mod chyba korzysta z gext
Według mnie na pewno. Wątpię aby pakietami skryptowymi dałoby się aż tak zmienić zachowanie strzały w trakcie lotu.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Autor tego stworzył coś, nie wiem czy to bazuje na g2ext albo czymś innym 
link do tematu z pakietem
 


chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio

chicken
RaveN Studio

Gothic - dezintegracja autonamierzania
#51 2015-05-05, 18:25(Ostatnia zmiana: 2015-05-05, 18:59)
Cytuj
ten mod chyba korzysta z gext
Według mnie na pewno. Wątpię aby pakietami skryptowymi dałoby się aż tak zmienić zachowanie strzały w trakcie lotu.
Da się zmienić, ale takiego efektu jak na filmie, to skrypt nie odwzoruje.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry