Gothic - dezintegracja autonamierzania 19552 51

O temacie

Autor projekt

Zaczęty 6.04.2015 roku

Wyświetleń 19552

Odpowiedzi 51

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
A może to geniusz? Syn jednego z twórców pierwszego Gothica, wyrzutek z Ubisoftu?
Taa, i do tego polak  :lol:


Ja nie czaję, po co robić taką pierdółkę, praktycznie zmieniając część silnika  :|
 

Skajlan

Skajlan

Użytkownicy
posty37
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ja nie czaję dlaczego po ponad roku spokoju wróciłem do 12 letniej gry :D To gothic i tyle.
 

gothic1210
  • Gość
Też kazałem Aztekowi sprawdzić jego konto :lol2:
 

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Nie widzę sensu wprowadzać tyle zbędnych bajerów do gothica.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
A moje pytanie brzmi: dlaczego zadajesz takie pytanie widząc poziom intelektualny autora tego tekstu?
Właściwie skoro uważasz że robienie tego na nowym silniku miałoby sens to już znam odpowiedź na moje pytanie :lol2:
Ale robienie tego na nowym silniku na pewno ma więcej sensu niż próba przerobienia ZenGin na to.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Wręcz przeciwnie. Na ZenGinie mógł by to wydać jako moda. A szans na porozumienie z PB / wydawcą aby wydać to jako pełnoprawną grę absolutnie nie widzę - nawet gdyby zrealizował wszystkie te swoje pomysły (z których wiele jest całkowicie z dupy).

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio

chicken
RaveN Studio

Gothic - dezintegracja autonamierzania
#26 2015-04-07, 09:30(Ostatnia zmiana: 2015-04-07, 10:23)
Autor tematu stawia sobie cele ponad swoje siły

Fareus

Fareus

Labirynt
posty428
Propsy646
Profesjabrak
  • Labirynt
Tak teraz się śmiejecie! A za parę lat, kiedy modyfikacja będzie wychodzić, będzie wam łyso! Ignoranci.
 
Jebać homo i lewaków, bóg, honor, ojczyzna ~ Jezus Chrystus 27r. n.e. Jerozolima, marsz antyrzymski

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Wiesz, co robią artyści, którzy myślą tylko o wyniku końcowym, a nie robią nic w tym kierunku?
odpowiedz
Porzucają swoje dzieła

projekt

projekt

Użytkownicy
posty6
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam ponownie.
Blog- miał być tylko promotorem i kampanią reklamową dla znalezienia pomocników.
Niestety, nie zgłosił się nikt kto umie cokolwiek na temat programowania.
Szczerze, chciałem wpierw ułożyć plan - jak to wszystko miało by wglądać (stąd te ankiety i fanpage), następnie zgłosić się z propozycją pomocy do twórców "Złote Wrota" lub nawiązać kontakt z zagranicznymi moderatorami. Dlatego zadaje takie pytania, by znaleźć granice dla wyobraźni.

Nie zaprzestałem prac. Na ostro zamierzam wrócić w wakacje. Stale ulepszam swoje umiejętności na temat modowania. Niemal obsesyjnie spisuje pomysły dotyczące fabuły. Ale musicie zrozumieć, że ja nie studiuje programowania w szkole informatycznej a kompozycje w szkole artystycznej.

Pierwszą wizją nowego G3 było zwyczajne przeniesienie fabuły G3 na silniku ZenGin, z lekkim rozszerzeniem fabuły. Czyli odtworzenie mapy i przeniesienie dialogów.

Gothic to moja pasja. Nieskończona opowieść. Dlatego chciałem się tym zająć. Nie rozumiem więc skąd tyle agresji w stosunku do mojej osoby.
Zbłaźniłem się tą wizją "absurdalnych pomysłów prawda"? Mam je usunąć? Z chęcią wysłucham waszych dalszych porad.


Post połączony: 2015-04-07, 19:29
Wiesz, co robią artyści, którzy myślą tylko o wyniku końcowym, a nie robią nic w tym kierunku?
odpowiedz
Porzucają swoje dzieła

Wiesz, co robią artyści, którzy działają bez żadnej wizji? - Kiepskie gówno.
 

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Wątpię aby ZenGin uciągnął myrthane, nordmar oraz varant, musiałbyś się bawić w zmiany światów i inne gówna.
 

gothic1210
  • Gość
Cytuj
Pierwszą wizją nowego G3 było zwyczajne przeniesienie fabuły G3 na silniku ZenGin, z lekkim rozszerzeniem fabuły. Czyli odtworzenie mapy i przeniesienie dialogów.
Chłopie, to starta czasu. Nie ważne czy to twoja pasja, czy nie. Ten pomysł jest debilny. Po co przenosić kiepską fabularnie grę na starszy silnik? Nie uratujesz klimatu Gothica starymi teksturami. Wbijcie to sobie do głowy wreszcie! Jakbyś miał własną, lepszą wizję tego, co zobaczyliśmy w G3, to tak. Ale przekopiowywanie tego gówna z kilkoma nowymi dialogami to bezsens.

Cytuj
Gothic to moja pasja. Nieskończona opowieść. Dlatego chciałem się tym zająć. Nie rozumiem więc skąd tyle agresji w stosunku do mojej osoby.
Zbłaźniłem się tą wizją "absurdalnych pomysłów prawda"? Mam je usunąć? Z chęcią wysłucham waszych dalszych porad.
Stąd, że w Polszy Goticzek stał się jakimś chorym kultem, którego wyznawcy wpadają na takie dziwne pomysły, próbując wynaleźć koło na nowo lub tak kombinują, że aż starym wyjadaczom się scyzoryki w kieszeniach otwierają. Ot co. Ile jest stron na fb, albo grup typu "Gothic moim życiem", "kocham bezia1111!11!", albo teksty typu "tłumaczenie modów to święta misja". Nie dziw się, że takich rozmarzonych modderów przerabialiśmy już na tym forum 1000 razy, więc i reakcje już się jakieś utarły.
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Cytuj

Post połączony: 2015-04-07, 19:29
Wiesz, co robią artyści, którzy myślą tylko o wyniku końcowym, a nie robią nic w tym kierunku?
odpowiedz
Porzucają swoje dzieła

Wiesz, co robią artyści, którzy działają bez żadnej wizji? - Kiepskie gówno.
Zaiskrzyłeś...
Tyle, że artyści nie każą innym malować za niego obrazu.

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Cytuj

Post połączony: 2015-04-07, 19:29
Wiesz, co robią artyści, którzy myślą tylko o wyniku końcowym, a nie robią nic w tym kierunku?
odpowiedz
Porzucają swoje dzieła

Wiesz, co robią artyści, którzy działają bez żadnej wizji? - Kiepskie gówno.
Zaiskrzyłeś...
Tyle, że artyści nie każą innym malować za niego obrazu.

Co to za artysta, który nie umie malować obrazu. Dupa nie artysta  :lol2:

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Wręcz przeciwnie. Na ZenGinie mógł by to wydać jako moda. A szans na porozumienie z PB / wydawcą aby wydać to jako pełnoprawną grę absolutnie nie widzę - nawet gdyby zrealizował wszystkie te swoje pomysły (z których wiele jest całkowicie z dupy).
Tym by się martwił gdyby doszło do grywalnej wersji, a wiemy że nie dojdzie. A rozwiązania fabularne można dość prosto przedstawić tak by ten kto trzeba wiedział o powiązaniach z Gothic.


@projekt polecam żebyś pierw zrobił jakąś małą modyfikację, pobierz mały światek z woga, zapchaj go paroma npc'tami i questami, spójrz jak takie mody wyglądając "od kuchni" wtedy wróć i powiedz że nie mieliśmy racji.

Co to za artysta, który nie umie malować obrazu. Dupa nie artysta  :lol2:
Muzyk...
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Co to za artysta, który nie umie malować obrazu. Dupa nie artysta  :lol2:
Muzyk...
Nic mi nie wiadomo, żeby Dream był unskilem.

Co do tematu - na miejscu autora, spróbowałbym zrobić po prostu działające skrypty tego co chciałby przedstawić a nie całego moda. Na pewno zyskałby większe poparcie, niźli miałby tworzyć moda tylko po to, żeby przejść po raz setny to samo, w tym samym uniwersum, z tą samą grafiką, npc, dialogami/chujwieczym.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Gothic - dezintegracja autonamierzania
#36 2015-04-08, 12:45(Ostatnia zmiana: 2015-04-08, 13:05)
Projekt (dziwny nick) - z mojej strony nie ma agresji. Zapewne przesadzam z doborem słów, za co przepraszam - "taki mamy tu klimat". To dobrze że masz swoją pasję i wizje. Ale każdy z nas w mniejszym lub większym stopniu przechodzlił przez taki etap jak ty - etap wielkich planów, a później wielkich zawodów. Ci dla których ten pierwszy był najbardziej spektakularny - jak niejaki Varon - stali się nawet sławni na forum. Smutna rzeczywistość jest taka że takich osób jest o wiele więcej niż takich które ustalają sobie realne cele i je realizują. Nasza społeczność w dość brutalny sposób to wytyka - bo widziała to już mnóstwo razy.

Prawie każdy w miarę dobrze rozwijający się projekt moda jaki widziałem, to taki gdzie "przywódca" jest zarazem głównym wołem roboczym (i z konieczności musi się na wszystkim znać). Świetnym przykładem jest Czas Zapłaty, gdzie tonę (najtrudniejszej do tego) roboty wykonał sam Orcwarrior.

Nie możesz liczyć na to że postawisz projektowi cele których nie jesteś w stanie SAM, TERAZ zrealizować, a dołączą się do ciebie osoby które będą je realizować za ciebie. To nierealne. Widzieliśmy to wiele razy i to nie dziala. Musisz być gotowy na zrobienie wszystkiego samemu. Jeśli ktoś ci pomoże - super. Ale nie ZAKŁADAJ tego. Dopiero kiedy już zdobędziesz i sprawdzisz w praktyce swoje nowe umiejętności i współpracowników, dodawaj kolejne cele. I nie wcześniej. Mierz zamiary na siły. Nie na odwrót.

Postaw sobie pytanie: jakiego moda potrafisz teraz sam zrobić? Czy chcesz takiego robić? Jeśli tak, to go zrób. Później będziesz mógł zwerbować pomocników (którzy zobacza już że coś potrafisz i robisz, tak że ich ewentualna pomoc nie będzie szła na marne).  Bez tego na naszym forum nie można nawet wystawić ogłoszenia z prośbą o pomoc - bo i tak nikt do takich się nie zgłasza.
A jeśli taki mod cię nie zadowala (bo, na przykład, nie byłoby w nim totalnie nic ze względu na to że jeszcze nic nie potrafisz), to najpierw zabierz się za naukę. Rób cokolwiek. Ćwicz. Zastanów się czy nie wolisz uczyć się prawdziwego programowania i tworzyć własnej mini gry na którymś z darmowych silników. Nawet i mody do Gothica są ok na początek. Tylko nie ustalaj sobie od razu nierealnych na dany moment celów.

robienie tego na nowym silniku na pewno ma więcej sensu niż próba przerobienia ZenGin na to.
Wręcz przeciwnie. Na ZenGinie mógł by to wydać jako moda. A szans na porozumienie z PB / wydawcą aby wydać to jako pełnoprawną grę absolutnie nie widzę - nawet gdyby zrealizował wszystkie te swoje pomysły (z których wiele jest całkowicie z dupy).
Tym by się martwił gdyby doszło do grywalnej wersji, a wiemy że nie dojdzie.
Sawik, powiedzmy sobie szczerze - to wyjątkowo cienki argument ;)
"- Kiedy zostanie prezydentem, lepiej żeby jeździł czerwoną limuzyną, a nie czarną.
 - Nie, bo czarna jest bardziej reprezentacyjna.
 - Tym by się martwił dopiero jak zostanie prezydentem, a przecież wiemy że nie zostanie."

Ogólnie to zgadzam się z tobą w tym sensie że powinien robić ALBO historię związaną z Gothicem w formie moda do Gothica, ALBO historię nie związaną bezpośrednio z Gothicem w formie niezależnej gry. Po prostu nie historię związaną z Gothicem w formie niezależnej gry, co początkowo zasugerowałeś, a co prowadziło by w końcu do problemów. W ostatnich tygodniach został zamknięty przez to naprawdę świetnie zapowiadający się projekt gry na CryEngine (coś w stylu remake G1, nie pamiętam czy dokładnie to) (dostali cease and desist letter od PB). I to ostatecznie przekonało Zagłobę że miałem rację kiedy przekonywałem go żeby odseparowac jego projekt od jakichkolwiek nawiązań do Gothica, bo szedł dokładnie tą samą ścieżką :D

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
To ja powiem, że z mojej strony też agresji nie ma ( chociaż wygląda przekonywująco :F )
Ułóż ten plan jeszcze raz, tak, abyś mógł go zrealizować w pełni.

Nie musisz od razu całego wymyślać.
Twórz punkt i staraj się go realizować na bieżąco ( nawet z pomocą, ale bez gotowców ).

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Wręcz przeciwnie. Na ZenGinie mógł by to wydać jako moda. A szans na porozumienie z PB / wydawcą aby wydać to jako pełnoprawną grę absolutnie nie widzę - nawet gdyby zrealizował wszystkie te swoje pomysły (z których wiele jest całkowicie z dupy).
Napisałem że można to zrobić tak żeby ten kto chciał wiedziałby że nawiązujemy do Gothic, wystarczy parę w odpowiednim momencie urwanych zdań, niejasnych wypowiedzi/zapisków. Piranie tak naprawdę mają opatentowane tylko parę nazw i imion, pomijając je, samo wspomnienie o "więzieniu pod magiczną kopułą", czy "Czarnym magu który mieszał się w sprawy bogów" nie jest zabronione. Problem by się zaczął przy używaniu nazw jak Khorinis, Xardas czy Innos.
Sawik, powiedzmy sobie szczerze - to wyjątkowo cienki argument ;)
"- Kiedy zostanie prezydentem, lepiej żeby jeździł czerwoną limuzyną, a nie czarną.
 - Nie, bo czarna jest bardziej reprezentacyjna.
 - Tym by się martwił dopiero jak zostanie prezydentem, a przecież wiemy że nie zostanie."
No, ale to przecież potwierdza to co mówię. Jeżeli będzie w pozycji w której jest to problemem, będzie mógł łatwo zmienić według swojej zachcianki/wymogu problematyczny faktor.
O czym mówię jest to że mając już mechanikę, może zmienić fabułę, o ile nadal ma zamiar ofiarować taki sam lub chociaż podobny gameplay. Jak dla mnie jednym słusznym sposobem robienia jakiegokolwiek RPG'a to robienie tego tak jak robi się mody, z tymże zanim zasiądziemy do implementowania fabuły mamy własny zbiór klas i metod na których operujemy. Nigdy w drugą stronę,  gdzie placeholderujemy wszystkie skrypty "byle udawało skomplikowane" i implementujemy fabułę żeby gdzieś tam to zaprezentować (wcale nie przyszedł mi na myśl Gothic:Android Edition).
Po prostu nie historię związaną z Gothicem w formie niezależnej gry, co początkowo zasugerowałeś, a co prowadziło by w końcu do problemów.
Nigdzie tego nie zasugerowałem, chyba że opisał gdzieś fabułę - wtedy zwracam honor, spojrzałem tylko na to co chce zmienić w swoim modzie w Gothic.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Skajlan

Skajlan

Użytkownicy
posty37
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Swoją drogą, to te prawa piranhów do Gotika kiedyś wygasną? Ja to się na takich sprawach nie znam, a takie info może mi się przydać.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry