[Gothic 2 NK] Pas (pasy) widoczny na modelu zbroi - możliwe? 12502 37

O temacie

Autor Zagłoba

Zaczęty 27.10.2014 roku

Wyświetleń 12502

Odpowiedzi 37

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso


Pas pełzacza  :)
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Razakel

Razakel

Quest Pack Team
Dużo gada, mało robi
posty304
Propsy58
ProfesjaTester
  • Quest Pack Team
  • Dużo gada, mało robi
Przyznaję się do błędu, jestem świeży w tej branży i co chwilę uczę się czegoś nowego :D
 

gothic1210
  • Gość
Zagłoba schodzisz nieco  z tematu. 

Tekstury średnie. Moim zdaniem też gubisz za dużo trójkątów. 
 

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Outlander - nie jestem mistrzem.modelowania, ale staram sie jak.moge. Byc moze jeszcze na plytach urwalbym ok. 50 poly. Zobaczymy, model nie jest jeszcze skonczony ale bede staral sie go tu i tam ulepszyc. Nad tekstura tez popracuje. 
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Pamiętaj że liczba poly to nie zawsze jest liczba trisów (face). :)
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Zagłoba podeślij ss jak wygląda na zbroi ;o
 

Cragann

Cragann

Użytkownicy
posty766
Propsy604
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Pewnych części jak zaookrągleń czy innych malych elementów nie będzie poprostu  bardzo widać, czy przyglądać się im tak więc nadmierna dokladność jest  przy tym calkowicie niepotrzebna.
Liczba poly= min. 2x liczba tris, lub więcej. Gothic używa trisów, tak więc to z pewnością za dużo jak na pas.
Tekstury slabe, nie wiem co to za materialy, ogólnie wyglądają dziwnie.
Zacznij od refek zwykych pasów, na ich podstawie rób modele bazowe i tekstury.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Pamiętaj że liczba poly to nie zawsze jest liczba trisów (face). :)
Właściwie prawie nigdy. Zwykle tris jest ze dwa razy więcej. Zagłoba, to jest za dużo na Gothica - chyba że te pasy nosiłby tylko bohater. Od zakładania wielu npc mogłyby spadać fps / robić się glitche graficzne.

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
Cragann - nie chce się wymądrzać bo jestem tylko amatorem, ale czy przypadkiem nie jest odwrotnie niż tłumaczysz?

Z tego co sugeruje mi tu licznik w 3ds Maxie model na screenie ma:

1202 polygony ( poly )
763 wierzchołki ( vertex )
1202 trójkąty ( face )



Zatem jeżeli podałem ilość poly np. w przypadku Pasa Pełzacza ( 652 poly ) to jest już wartość maksymalna i w przeliczeniu nie będzie tu jednostki o wyższej wartości. Idąc twoim tokiem myślenia mój model pasa miałby przynajmniej 1304 trójkąty, bo jak to ująłeś ply = 2x tris lub więcej ( 652x2 ).

Natomiast tłumacząc to na przykładzie załączonego modelu miecza, który mając 1202 poly, model miecza miałby 2404 trójkąty ( tri = poly x2 ). Ale licznik 3ds Max mówi nam zupełnie co innego ( 1202 ).

No chyba, że jestem w błędzie? , jeśli tak to bardzo przepraszam.


Avallach - tak, najprawdopodobniej nosił będzie je tylko bohater.
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Zagłoba, relacja poly i tris jest bardzo łopatologiczna. Polys = polygons = wielokątów. Tris = triangles = trójkątów.
Zwykle modeluje się prostokątami - to po prostu naturalne w trzech wymiarach. Prostokąt ma dwa trójkąty. 

Model może mieć tyle samo tris co poly - jeśli podzielisz wszystkie prostokąty w nim na trójkąty (dokonasz triangulacji). Następuje ona przy eksporcie do części formatów, np 3ds. Chyba że od początku modelowałeś go po trójkącie, ale to właściwie nierealne. 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Od kiedy face to tri?
 

Zagłoba

Zagłoba

FatDragon Game Dev.
Jestę Hrabią Burkina Faso
posty428
Propsy308
ProfesjaNierób
  • FatDragon Game Dev.
  • Jestę Hrabią Burkina Faso
kaczka - no już nieważne :P

Wyciąłem środek w pasie pełzacza, zaoszczędziłem jeszcze 40 poly ( 612 ).
 
Tanio sprzedam używaną  k.graficzną Nvidia GTX650 4096mb.

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Zagłoba, relacja poly i tris jest bardzo łopatologiczna. Polys = polygons = wielokątów. Tris = triangles = trójkątów.
Zwykle modeluje się prostokątami - to po prostu naturalne w trzech wymiarach. Prostokąt ma dwa trójkąty.

Model może mieć tyle samo tris co poly - jeśli podzielisz wszystkie prostokąty w nim na trójkąty (dokonasz triangulacji). Następuje ona przy eksporcie do części formatów, np 3ds. Chyba że od początku modelowałeś go po trójkącie, ale to właściwie nierealne.
Widzicie? Gdybyście pisali po polsku, to nie byłoby takich problemów. Ale wy wolicie używać makaronizmów poly, tris, glitch i inne...

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Adanos, prawie wszystkie poważne aplikacje do modelowania mają interface w języku angielskim. Podobnie z tutorialami. Używanie angielskiej terminologii jest więc tu jak najbardziej naturalne. Każdy tak czy inaczej będzie miał z nią styczność na każdym kroku. 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Tak, mają angielski interfejs, ale czasami odnoszę wrażenie, że niektórzy wchłaniają słowa angielskie, nie sprawdzając w słowniku co ono oznacza. Używanie angielskiej terminologii bynajmniej nie jest naturalne, jeśli rozmawiają osoby, które znają język polski. Co więcej polskie odpowiedniki do tych słów są i nie wymagają zastąpienia. Bo po co? Żeby nie być zrozumiałym dla przeciętnego Kowalskiego?

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Żeby być bardziej zrozumiałym dla grafika. Kiedy przy modelu widzi informacje w postaci: "XXX tris", pytanie "Ile masz tris" będzie dla niego łatwiejsze do powiązania z nią niż "Ile masz trojkątów". Chociaż to akurat nie jest najlepszy przykład, bo chodzi o wyrazy używane także na co dzień mających oczywiste odpowiedniki. Ale wiele funkcji związanych z modelowaniem ma angielskie nazwy których jednoznaczne tłumaczenie na polski i z powrotem byłoby bardzo trudne. Najpierw piszący musiałby się zastanowić jaki jest polski odpowiednik. Później czytający i chcący odnieść to do funkcji dostępnej w aplikacji musiałby dokonywać procesu odwrotnego. Coś czuję że choćby @Fartuess miałby na ten temat coś mądrego do powiedzenia.

Osobiście uważam że np twoja zmiana nazwy działu "Tutoriale" na "Samouczki" to przejaw manii która tylko pogarsza jakość przekazu zamiast ją poprawiać (albo chociaż zostawiać na porównywalnym poziomie".

Razakel

Razakel

Quest Pack Team
Dużo gada, mało robi
posty304
Propsy58
ProfesjaTester
  • Quest Pack Team
  • Dużo gada, mało robi
I co z tymi pasami? :lol2:
 

gothic1210
  • Gość
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry