Sprawy mniej związane z forum 244232 837

O temacie

Autor Gruppenfuehrer Kereth

Zaczęty 23.05.2012 roku

Wyświetleń 244232

Odpowiedzi 837

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Mniej więcej tak z tym że nie on je wypuścił ale jego wspólnik (jakiś youtubowy trollek). A co do tej opinii to raczej nie. Pare osób miało pretensje w tym jakaś niemiecka modderka, która była w to zamieszana ale opinia jednej czy dwóch osób mało zmienia a tak poza tym modderzy czy ktokolwiek ze społeczności themodders nie ma z tym nic wspólnego.
 

CzlowiekGejzer

CzlowiekGejzer

Użytkownicy
Wszyscy skończymy w Choroszczy
posty274
Propsy124
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Wszyscy skończymy w Choroszczy
Mniej więcej tak z tym że nie on je wypuścił ale jego wspólnik (jakiś youtubowy trollek). A co do tej opinii to raczej nie. Pare osób miało pretensje w tym jakaś niemiecka modderka, która była w to zamieszana ale opinia jednej czy dwóch osób mało zmienia a tak poza tym modderzy czy ktokolwiek ze społeczności themodders nie ma z tym nic wspólnego.
Ta niemiecka modderka ma pretensje bo robi moda luźno opartego na Sequelu(sama przerobiła stary obóz na ten z Sequela 1:1 i trochę innych pierdół to mogła się delikatnie wkurzyć)
Ale poza tym to ból dupy mają starzy wyjadacze a dzieci i ruscy się cieszą XD
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Dokładnie jak piszecie. Prawdopodobnie tylko kilka osób wie co dokładnie zaszło i raczej nie będą się tym chwalić bo w większości same są zamieszane (ale w końcu może do tego dojść) . Reszta zagranicznego community wie tylko że jacyś momentami głupkowaci polacy próbowali zdobyć te pliki, a w końcu wypuścili je na YT, tym razem podwójnie kradzione.

CzlowiekGejzer

CzlowiekGejzer

Użytkownicy
Wszyscy skończymy w Choroszczy
posty274
Propsy124
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Wszyscy skończymy w Choroszczy
Dokładnie jak piszecie. Prawdopodobnie tylko kilka osób wie co dokładnie zaszło i raczej nie będą się tym chwalić bo w większości same są zamieszane (ale w końcu może do tego dojść) . Reszta zagranicznego community wie tylko że jacyś momentami głupkowaci polacy próbowali zdobyć te pliki, a w końcu wypuścili je na YT, tym razem podwójnie kradzione.
Przeżywacie to nadmiernie
Nawet jeśli ktoś będzie się o to sądzić to pierwszy pod kosę pójdzie Sueski i ten kto mu to przekazał i może Psimgoth bo wątpię żeby PB sądziło kilka tysięcy gothicowych fanatyków w tym połowa ruskich którym ze względu na inne przepisy gówno mogą zrobić
Meritum jest takie że PB może mieć cichy ból dupska ale nic nie powiedzą bo może to się odbić na sprzedaży Elexa(w końcu trwa pierwsze pół roku od wydania) a potem i tak nic nie zrobią bo ich zjedzą
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Przeżywacie to nadmiernie
Nawet jeśli ktoś będzie się o to sądzić to

PB sądziło kilka tysięcy gothicowych fanatyków

ruskich którym ze względu na inne przepisy gówno mogą zrobić

potem i tak nic nie zrobią bo ich zjedzą
Nie będzie z tego żadnej oficjalnej afery - w interesie wszystkich zaangażowanych jest żeby temat zamknąć i do niego publicznie nie wracać. Myślisz że chodzi o obawy przed pozwem, bo najwyraźniej nie zrozumiałeś o co chodzi. Problem dotyczy głównie zaufania wewnątrz community modderów i pomiędzy firmą a nimi. Nie kwestii prawnych, marketingowych czy związanych z community graczy.

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty639
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)
Cytuj
Problem dotyczy głównie zaufania wewnątrz community modderów i pomiędzy firmą a nimi.

O jakim ty zaufaniu mówisz ? Pb strzeli focha i nie zrobi nowej gry bo banda nieogarniętych ludzi udostępniła ich materiały ?
Temat jest skończony i dawno powinien zostać zamknięty , mnie osobiście nie obchodzi kto z kim i po co to udostępnił.
Dziwi mnie tylko twoja nad-aktywność w tym temacie , jakieś dziwne wyrzuty sumienia czy coś w ten deseń, weź to po prostu zostaw nie ma co wyolbrzymiać sprawy.

Community modderów to nie sekta w której za zdradę można dostać karę śmierci, jak ktoś cię zawiódł twoje zaufanie to mu po prostu o tym powiedz.
 

WinterKing Kereth

WinterKing Kereth

Gry (themodders@telegram)
posty501
Propsy795
Profesjabrak
  • Gry (themodders@telegram)
Cytuj
Nie będzie z tego żadnej oficjalnej afery - w interesie wszystkich zaangażowanych jest żeby temat zamknąć i do niego publicznie nie wracać.

Bawi mnie ta zmowa milczenia, nawarzono piwa z tym sequelem, to ktoś powinien je wypić.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Spam z postulatów
#787 2017-11-20, 14:13(Ostatnia zmiana: 2017-11-20, 14:18)
Dziwi mnie tylko twoja nad-aktywność w tym temacie
Hadar "zawołał" mnie do odpowiedzi. Gdybym ja tego nie zrobił, zrobiły to kto inny, z dużym prawdopodobieństwem nie rozumiejący problemu (jak CzlowiekGejzer).

Community modderów to nie sekta w której za zdradę można dostać karę śmierci, jak ktoś cię zawiódł twoje zaufanie to mu po prostu o tym powiedz.
Nie moje - ale osób które znam i mają znaczące zasługi dla społeczności modderskiej. A one nie chcą na ten temat pisać, bo w ten sposób także przyznałyby się do winy.

Bawi mnie ta zmowa milczenia, nawarzono piwa z tym sequelem, to ktoś powinien je wypić.
No i Psimgoth to w końcu zrobił, chociaż jak widać dużo osób jest z tego niezadowolonych. A dwóch pozostałych osób nikt nie zmusi do wyznań.

Dark

Dark

Użytkownicy
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czyli jeżeli dobrze rozumiem, @Psimgoth dowiedział się o Gothic: Sequel materiału arhn.eu, wyprosił od kogoś pliki z grą i wypuścił je w sieć, a teraz reszta gothicowego świata moderskiego uważa, że Polakom nie można ufać?
Najpierw dowiedział się z materiału Dziejów Khorinis, który był wcześniej. Tego:
https://www.youtube.com/watch?v=SS_RRuNCe6Y


Piszę to tylko dlatego, bo najpierw z prośbą o udostępnienie napisał do nas. Z tym, że my nigdy nie byliśmy w jego posiadaniu (czego ten film jest tylko dowodem).

Po filmie opublikowanym na arhn.eu zaczął wypisywać m.in do MaGotha (jako Bjorn Pankratz), i do innego członka Piranii (NicoDE) jako Archon

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
O jakim ty zaufaniu mówisz ? Pb strzeli focha i nie zrobi nowej gry bo banda nieogarniętych ludzi udostępniła ich materiały ?
Do modderów. W teorii na świetle ostatnich wydarzeń Pirhanie pewnie będą jeszcze mniej skłonne do udzielenia community jakiegokolwiek wsparcia odnośnie moddingu Elexa.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
...o którym i tak nie byłoby i nigdy nie będzie nawet mowy.

 

CzlowiekGejzer

CzlowiekGejzer

Użytkownicy
Wszyscy skończymy w Choroszczy
posty274
Propsy124
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Wszyscy skończymy w Choroszczy
...o którym i tak nie byłoby i nigdy nie będzie nawet mowy.
Biorąc pod uwagę że jedynie do Risena 1 powstało kilka modów to tu masz rację
Poza tym to PB ucierpi bo gra zdechnie szybciej o parę lat bez moddingu
 

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Ale ludzie tego nie rozumieją. Myślą, że ograniczając dostęp do moddingu poprawią sprzedaż swojemu DLC. Tymczasem taki Morrowind, Oblivion czy o Skyrim nawet nie wspominając, trzyma sprzedaż nawet dziś - oczywiście nie taką jak kiedyś, ale nadal przynosi zysk a nie zero lub straty - i Bethesda zarabia pieniążki. EA, Ubisoft, PB czy CD RED mają tylu ludzi z tęgimi głowami - a nie mogą do tego dojść.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Już ci tłumacze dlaczego :D

Wydanie takich narzędzi modderskich to nie takie hop siup. Nie wystarczą zdolni ludzie, liczy sie tutaj kasa i czas. Czas, który poświęcą na stworzenie takich narzędzi modderskich wolą przeznaczyć na kontynuacje czy inną marke jak to teraz CDPR robi. Do tego musieliby zrobić kolejny dział w firmie, który zajmowałby sie tylko tym. Mimo że modding podnosi sprzedaż to nadal jest ona relatywnie niższa niż przy kolejnej grze. A co do EA czy Ubisoftu to chyba wiesz czemu tego nie zrobią :lol2: no chyba że sobie będziesz kupował osobno edytor świata za 99$ edytor skryptów za 99$ a ostatni najwazniejszy tool kupisz za 999$ :)
 

Duke Nukem

Duke Nukem

Gry (themodders@telegram)
Król Duke Nukem
posty826
Propsy422
ProfesjaNierób
  • Gry (themodders@telegram)
  • Król Duke Nukem
no chyba że sobie będziesz kupował osobno edytor świata za 99$ edytor skryptów za 99$ a ostatni najwazniejszy tool kupisz za 999$ :)

Wór biznesmen by nie kupił? To byłoby nie możliwe :F. Przecież wiemy do kupienia czego Werewolf jest zdolny, a do kupienia narzędzi modderskich tym bardziej.

Cena dla niego nie gra roli  :D.
 
 

Ali G

Ali G

Użytkownicy
Nie odmawia się, kiedy pieniądz woła.
posty682
Propsy727
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Nie odmawia się, kiedy pieniądz woła.
Kiedy będą testy sli gtx 980 i 980ti? XDDDDDDDD

mathsicist

mathsicist

Użytkownicy
posty209
Propsy269
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

mathsicist

Spam z postulatów
#796 2017-11-22, 16:32(Ostatnia zmiana: 2017-11-22, 16:48)
Ale ludzie tego nie rozumieją. Myślą, że ograniczając dostęp do moddingu poprawią sprzedaż swojemu DLC. Tymczasem taki Morrowind, Oblivion czy o Skyrim nawet nie wspominając, trzyma sprzedaż nawet dziś - oczywiście nie taką jak kiedyś, ale nadal przynosi zysk a nie zero lub straty - i Bethesda zarabia pieniążki. EA, Ubisoft, PB czy CD RED mają tylu ludzi z tęgimi głowami - a nie mogą do tego dojść.

Mam prywatną teorię na ten temat. Produkcja modów, tak jak produkcja gier, stała się bardzo kosztowna. Przez koszta mam na myśli czas wyprodukowania dobrego contentu, zawartości. Stworzenie moda do goticzka (nie uniżając modom do Gothica, szacun za waszą pracę) jest o wiele prostsze niż stworzenie modu do takiego Wiedźmina. Poza tym oczekiwania graczy również wzrosła. Dla przykładu weźmy pod lupę modding Warcrafta III i Starcrafta II - pomimo że SC2 oferuje narzędzia o naprawdę super możliwościach, to po 7 latach modów jest mniej. Narzędzia moderskie do Starcrafta były nawet elementem marketingowym gry przed premierą.

Ponadto teraz czasem łatwiej jest stworzyć własną grę, o mniejszych możliwościach, niż modyfikację do gry. Mamy do dyspozycji milion tutoriali, gotowych assetów i skryptów (często płatnych) oraz rzeszę chętnych osób aby coś stworzyć.

Reasomując: nie oplaca się wydawać narzędzi moderskich, bo za mało osób robi mody
 

WinterKing Kereth

WinterKing Kereth

Gry (themodders@telegram)
posty501
Propsy795
Profesjabrak
  • Gry (themodders@telegram)
Reasomując: nie oplaca się wydawać narzędzi moderskich, bo za mało osób robi mody

Miejscami to widać nawet na moddb, gdzie występuje już więcej gier niż modów.
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Mam prywatną teorię na ten temat. Produkcja modów, tak jak produkcja gier, stała się bardzo kosztowna. Przez koszta mam na myśli czas wyprodukowania dobrego contentu, zawartości. Stworzenie moda do goticzka (nie uniżając modom do Gothica, szacun za waszą pracę) jest o wiele prostsze niż stworzenie modu do takiego Wiedźmina.

Tu akurat nie masz racji. Moddowanie gothica jest łatwiejsze niż takiego Wiedźmina? Obecne narzędzia modderskie owszem są potężniejsze ale opanowanie ich jest znacznie prostsze, a wykonywanie jakiś działań nimi o wiele szybsze i sprawniejsze niż tymi jakie były dekade czy nawet dwie dekady temu. Złożenie dobrze wyglądającej lokacji z assetów jakie oferuje dajmy na to wiedźmin 2 a "złożenie"(pomijam fakt że aby stworzyć teren do gry trzeba sie znać na obsłudze programu do 3D) lokacji w gothicu 2 jest nieporównywalnie łatwiejsze i szybsze w Redenginie. Tereny tworzy sie w edytorach z heighmapy po czym wygodnie maluje tekstury brushami a następnie nakłada detale z wygodnego edytora. A co ma Gothic? Spacer? Tworzenie terenu to już robota dla fachowca. A level design z użyciem spacera chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć dlaczego jest beznadziejny.

EDIT. Pozostaje jeszcze temat tworzenia własnych modeli do nowych gier. Fakt jest to już wyższa szkoła jazdy i raczej półprofesjonalni graficy albo profesjonalni potrafią stworzyć coś co wygląda ładnie i funkcjonalnie w nowych enginach.
 

mathsicist

mathsicist

Użytkownicy
posty209
Propsy269
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
EDIT. Pozostaje jeszcze temat tworzenia własnych modeli do nowych gier. Fakt jest to już wyższa szkoła jazdy i raczej półprofesjonalni graficy albo profesjonalni potrafią stworzyć coś co wygląda ładnie i funkcjonalnie w nowych enginach.

Raczej to miałem na myśli. Wiem, że tworzenie lokacji za pomocą nowych narzędzi jest o wiele prostsze, ale stworzenie własnych tekstur, modeli, animacji i spełnienie wysokich wymagań dzisiejszych graczy (fabuła, nieliniowość, złożoność zadań, mądry level design) jest o wiele trudniejsze i wymagające
 


0 użytkowników i 5 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry