Sprawy mniej związane z forum 244346 837

O temacie

Autor Gruppenfuehrer Kereth

Zaczęty 23.05.2012 roku

Wyświetleń 244346

Odpowiedzi 837

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Paradoxal

Spam z postulatów
#800 2017-11-22, 19:16(Ostatnia zmiana: 2017-11-24, 13:08)
W takim razie źle to zdanie sformułowałeś wcześniej.

(fabuła, nieliniowość, złożoność zadań, mądry level design)

Takie rzeczy robią amatorzy i bywa że dobrze im to wychodzi. Amatorskie produkcje często poruszają ciekawe tematy, które ciężko znaleźć w produkcjach AAA tak poza tym do stworzenia nieliniowej dobrej opowieści czy stworzenia ładnego level designu wcale nie trzeba mieć wielu lat pracy i być profesjonalistą etc.
 

mathsicist

mathsicist

Użytkownicy
posty209
Propsy269
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Oczywiście masz racje że amatorzy potrafią stworzyć ciekawą zawartość, jednak wymaga to o wiele wiekszych nakładów niż kiedyś, co jest podstawa mojej tezy. Kiedyś, mogę się mylić, modyfikacja pokroju Mroczne Tajemnkce była czymś niezwykłym, czyms w co fani gry chcieli grać. A teraz taki potworek byłyby zhejtowany i zignorowany. Wiec już samo przez to moderzy nie chcą podejmować się takich wyzwań.

I to o czym pisałem również, czyli potrzeba większych twardych umiejetnosci jak modelowanie 3D.

Powodem braku zainteresowania modami może być również to ze same gry są bardziej dopieszczone i ciężko wcisnąć coś od siebie. Ponadto w dobie Steama mamy do dyspozycji milion innych, ciekawych gier, wiec nie ma co zapuszczać korzeni tylko w jednej produkcji i czekać na amatorska modyfikacje
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A to nie jest tak że wraz ze wzrostem jakości w grach rośnie jakość modów? Ty dajesz tu przykład moda sprzed dekady. Do gry sprzed dwóch dekad. Jakby ktoś miał robić moda do nowej gry to na pewno wyglądałby ładniej niż to co stworzono na takim zenginie. To o czym pisałem wcześniej. Obecne narzędzia modderskie są łatwiejsze w obsłudze i da sie z ich pomocą w mniejszym nakładzie pracy stworzyć coś dobrego.

A co do sensu moddingu to chyba jesteś spoza tego środowiska bo nie rozumiesz chyba największej idei tego przedsięwzięcia :D
 

mathsicist

mathsicist

Użytkownicy
posty209
Propsy269
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie wiem o co ci teraz chodzi. Daje przyklad moda sprzed dekady, aby pokazać ze kiedyś ludzie mieli inne oczekiwania i nawet modyfikacje - z perspektywy lat - o niższej jakości miały branie. Nie porównuje moda starej gdy do modu nowej gry. Wydanie dzisiaj modyfikacji na tym poziomie do Gothica byłoby czymś śmiesznym, kiedy w tym samym czasie powstaje takie Dzieje Khornis. Wydaje mi się ze teraz ty nie do końca łapiesz temat.

Poza tym nie zgadzam się że nowe narzędzia pozwalają łatwiej stworzyć zawartość wysokiej jakości, nie wiem na jakiej podstawie wyciągnąłeś takie wnioski. To że wygodnie możesz tworzyć świat gry nie oznacza że zrobisz to mądrze.

Nie kwestionuje sensu moddingu i wydaje mi się ze rozumiem „idee tego przedsięwzięcia”. To ze mnie nie bawi robienie moda, który ostatecznie byłby gownem, nie oznacza ze tego nie rozumiem. Lepiej realizować mniejsze projekty, ale wykończone. Takie które maja sens i wnosilyby wartość dodatnia do community
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Poza tym nie zgadzam się że nowe narzędzia pozwalają łatwiej stworzyć zawartość wysokiej jakości, nie wiem na jakiej podstawie wyciągnąłeś takie wnioski. To że wygodnie możesz tworzyć świat gry nie oznacza że zrobisz to mądrze.
?? Argument na siłe. Co oznacza w tym kontekscie słowo mądrze? Przyrównujesz teraz mody do płatnych gier. Tak jakby to mody miały jakiś mega priorytet w branży gier. Modding to nerdowskie zajęcie, których odbiorcami są głównie nerdzi. Tak o to w tym wszystkim chodzi. A że czasem mod jest arcydziełem czy po prostu dobrą pozycją do ogrania jak to przy Gothicu bywa to przyciąga ludzi z zewnątrz. Co do łatwości to popatrz na takiego Creation Kita od Skyrima czy Redkita do w2. Nie wydaje mi sie żeby stworzenie dobrze wyglądającej modyfikacji było czymś naprawde trudnym. Zwykły laik z dużym zapałem i ciekawymi pomysłami jest w stanie wyczarować w tym cuda. A popatrz teraz na Spacera. Co tam jest? Kiedyś mody do gier bez dwóch zdań było trudniej stworzyć. Bo to co dostawałeś w toolkitach to była surówka. Jak nie znałeś sie na programowaniu czy grafice 3d mogłeś sobie odrazu odpuścić. A teraz co masz? Dosłownie gotowe generatory. Pare kliknięć i z fazy projektowej przechodzisz do betatestu gry. Tak czy inaczej z mojej strony to by było na tyle


Nie kwestionuje sensu moddingu i wydaje mi się ze rozumiem „idee tego przedsięwzięcia”. To ze mnie nie bawi robienie moda, który ostatecznie byłby gownem, nie oznacza ze tego nie rozumiem. Lepiej realizować mniejsze projekty, ale wykończone. Takie które maja sens i wnosilyby wartość dodatnia do community

Poprawka, każdy projekt nawet ten gówniany wnosi coś do community. Jeżeli jesteś fanem czy (o zgrozo!) fanboyem jakiejś gry czy zwykłym pasjonatem gier i tworzenia ich to prędzej czy później będziesz chciał przywrócić drugie życie swojej best of the best grze.
 

mathsicist

mathsicist

Użytkownicy
posty209
Propsy269
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
?? Argument na siłe. Co oznacza w tym kontekscie słowo mądrze?
Mam wrażenie że ludzie mają problemy czytania ze zrozumieniem. Niby na siłę argument, ale podnoszę go już koleny raz:
Cytat: poprzedni post
Raczej to miałem na myśli. Wiem, że tworzenie lokacji za pomocą nowych narzędzi jest o wiele prostsze, ale stworzenie własnych tekstur, modeli, animacji i spełnienie wysokich wymagań dzisiejszych graczy (fabuła, nieliniowość, złożoność zadań, mądry level design) jest o wiele trudniejsze i wymagające
Cytat: i jeszcze jeden post...
Stworzenie moda do goticzka (nie uniżając modom do Gothica, szacun za waszą pracę) jest o wiele prostsze niż stworzenie modu do takiego Wiedźmina. Poza tym oczekiwania graczy również wzrosła.
Mądrze, to znaczy że spełniając wymagania graczy. Czyli fabuła powinna być nieliniowa, zaskakiwać, zadania typu zabij-zbierz-przynieść opakowane w ładną otoczkę, level design musi być spójny, bogaty i spełniać pewne normy. Gracz oczekuje naprawdę o wiele więcej dzisiaj, niż kiedyś, również od modyfikacji

Co do łatwości to popatrz na takiego Creation Kita od Skyrima czy Redkita do w2. Nie wydaje mi sie żeby stworzenie dobrze wyglądającej modyfikacji było czymś naprawde trudnym. Zwykły laik z dużym zapałem i ciekawymi pomysłami jest w stanie wyczarować w tym cuda.
No ale stary, to że z łatwością Worda możesz poustawiać dostępne assety nie oznacza, że to będzie ładne. OK. Będzie wizualnie ładniejsze niż gra sprzed dekady, ale celujesz w grupę odbiorców która jest przyzwyczajona do level design tej dokladnie produkcji. Obsluga Spacera jest trudniejsza i wiele rzeczy musisz robić naookoło, podczas gdy nowe narzędzia dostarczają wiele ulatwień, jednak wymagania graczy do modyfikacji Gothica i nowej gry sa całkowicie inne.

A teraz co masz? Dosłownie gotowe generatory. Pare kliknięć i z fazy projektowej przechodzisz do betatestu gry. Tak czy inaczej z mojej strony to by było na tyle
Poszedłbym na zakład, że stworzenie moda do nowej gry przy określonych założeniach (powiedzmy rozgrywka na 3h, 30% wlasnej zawartości, wysoka jakość) zajęłaby więcej czasu niż stworzenie modyfikacji do gdy sprzed dekady i potrzebowałbyś większych do tego umiejętności - zarówno twardych jak i miękkich,

Poprawka, każdy projekt nawet ten gówniany wnosi coś do community. Jeżeli jesteś fanem czy (o zgrozo!) fanboyem jakiejś gry czy zwykłym pasjonatem gier i tworzenia ich to prędzej czy później będziesz chciał przywrócić drugie życie swojej best of the best grze.
Poprawka, nie wnosi. Co z tego, że stworzyłeś moda w którego zagrało 20 osób? Są jeszcze gry, takie jak Gothic, że jest parę zapaleńców co odpalą byle gówno. Jednak w przypadku nowych produkcji, gdzie ma sentymentu pod tytułem "moja pierwsza gra", nie ma takich zapaleńców i jeżeli chcesz, jako twórca moda, aby ludzie zagrali w twoją modyfikację to musisz się napocić i konkurować z innymi produkcjami, rownież grami
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Co z tego, że stworzyłeś moda w którego zagrało 20 osób? Są jeszcze gry, takie jak Gothic, że jest parę zapaleńców co odpalą byle gówno. Jednak w przypadku nowych produkcji, gdzie ma sentymentu pod tytułem "moja pierwsza gra", nie ma takich zapaleńców i jeżeli chcesz, jako twórca moda, aby ludzie zagrali w twoją modyfikację to musisz się napocić i konkurować z innymi produkcjami, rownież grami

Sorry ale, ŻE CO KURWA? Piszesz że nie umiem czytać ze zrozumieniem ale to ty tego nie robisz. Pominąłeś najważniejszy fragment mojej wypowiedzi. Mody to nie pełnoprawne gry nie stawiaj ich na tej samej półce z płatnymi produkcjami. Nawet jak te 20 osób zagra w mojego moda to będzie to dla mnie sukces. Co mi z tego przyjdzie że w mojego moda zagra dajmy na to 20 a nie 200 osób? Splendor i dożywotni props na forumie? Weź przemyśl to co napisałeś bo brzmi strasznie irracjonalnie. Modyfikacje tworzą gracze dla graczy. To taki mały bonus, dodatek. Narzędzia, które umilają czas hobbystom i zapaleńcom. Ty natomiast oczekujesz że ktoś potrzebuje narzędzi do spełniania potrzeb milionów graczy.
 

mathsicist

mathsicist

Użytkownicy
posty209
Propsy269
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Myślałem że odpowiedź na argument "modyfikacje nie konkurują z pełnopełnymi produkcjami" zawarłem w zacytowanym przez ciebie fragmencie. Wybacz, że nie zacytowałem cię, ale myślałem że sam do tego dojdziesz i nie muszę do każdego twojego zdania bezpośrednio się odnosić.

Wydaje mi się, że to normalne, że tworząc coś chciałbyś aby to było odebrane dobrze i przez wiele osób. Potrafię zrozumieć satysfakcję z samego faktu tworzenia, ale jestem pewien że jest ona tym większy, czym lepszy jest jej odbiór. Są zapaleńcy którzy tworzą content tylko dla garstki ludzi i nie dyskutuję z tym faktem. Myślałem że dyskutujemy z tezą: tworzenie modyfikacji do gier jest bardziej kosztowne niż to było kiedyś dlatego nie opłaca się twórcom gier wydawać narzędzi modderskich, bo nikt nie chcę już robić modów. W tym kontekście wydaje mi się, że modyfikacje konkurują z pełnopełnymi produkcjami. Użytkownik, gracz, interesując się daną produkcją/zawartością zadaje sobie podświadomie pytanie: Should I stay or should I go? W dobie Steama i milion alternatyw, modder ma przed sobą za zadanie stworzyć coś co przyciągnie do siebie gracza danej produkcji, i musi konkurować z innymi produkcjami jeżeli chce czerpać ze swojej pracy większą satysfakcję. Oczywiście wydając tzw. średniaka bez bugów i własnymi rękami masz z tego satysfakcję i propsy dla ciebie. Jednak jeżeli chcesz z tego zajęcia czerpać większą przyjemność i się przebić, to musisz włożyć w to mnóstwo Man Hours. Mam nadzieję, że rozumiesz teraz dlaczego stawiam drugą tezę, że modyfikacje muszą konkurować z grami komputerowymi. Zdanie "modyfikacje tworzą gracze dla graczy" jest prawdziwe, ale trzeba pamiętać że gracz nie chce grać w gówno.

Będzie mała anegdota: kiedyś często grywałem w małą popularną grę, RTS, przez neta. Community liczyło do 100 osób i powiedzmy że byłem w czołówce graczy. Zdarzali się ludzie którzy nie chcieli ze mną grać, bo "grają dla funu", a nie po to aby wygrać. Wydaje mi się, że jeżeli jesteś w czymś lepszy to chcesz większych wyzwań i większą frajdę niż ze "zwykłego grania" sprawia ci granie i pokonywanie wyzwań.
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Owszem, tu się zgodzę. Gracze są obiektywni. Z tym że istnieje coś takiego jak postęp i rozwój. Powiedz mi teraz dlaczego jest obecnie tyle indyków na rynku? Bo wraz ze wzrostem techniki w grach w góre poszedł również komfort ich tworzenia. W internecie są setki naprawdę dobrych tutoriali począwszy od grafiki skończywszy na tworzeniu muzyki. Dlatego między innymi uważam że stworzenie moda na poziomie w dzisiejszych czasach jest znacznie prostsze niż kiedyś. Kiedyś internet nie działał tak jak dzisiaj nie było tylu tutoriali. A gry były wydawane bez setek patchy i tworzono je z myślą aby jak najdłużej przyciągnąć gracza. A obecnie jesteś dojony jak krowa. Większość odeszła od tematu narzędzi modderskich, bo im to nie przynosi zysków. Wolą wydać kolejną gierke albo puścić ci skrzyneczke, za którą zapłacisz grubymi dolarkami. Argument że nie tworzy sie modów bo jest to za trudne bo grafika poszła do przodu jest nietrafiony. Obecnie modderzy posiadają o wiele większą wiedze niż kiedykolwiek. A co do tego MT to nie, nie było to ładne nawet w 2007 bo już wtedy istniał Diccuric. Poziom był kiedyś i jest dzisiaj.

Tak ogólnie to masz jakiekolwiek pojęcie na temat tworzenia grafiki do gier czy obcowałeś z jakimś edytorem poza Spacerem? Bo nie wiem czy jest sens sie tak tutaj wykłócać gdy ty, podejrzewam że bardziej interesujesz sie programowaniem.
 

Ali G

Ali G

Użytkownicy
Nie odmawia się, kiedy pieniądz woła.
posty682
Propsy727
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Nie odmawia się, kiedy pieniądz woła.
Żeby nie było napisze już tutaj.
@Werewolf
https://themodders.org/index.php?topic=17122.msg1034774#msg1034774
Proszę, strona 1-3. ~kasacja by werewolf XDDDDDDDD

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Rzeczywiście, raz mi się zdarzyło, ile lat temu xD Młodszy byłem i głupi w chwili pisania postu, w momencie jego edytowania byłem już tylko młody i głupi xD

Swoją drogą - co tam było napisane przed kasacją? xDDDD
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

WinterKing Kereth

WinterKing Kereth

Gry (themodders@telegram)
posty501
Propsy795
Profesjabrak
  • Gry (themodders@telegram)
Raz? Tych edycji było co najmniej kilka w tym temacie. :lol2:
 

Anonymized

Anonymized

Użytkownicy
posty2957
Propsy6115
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
Swoją drogą - co tam było napisane przed kasacją? xDDDD
xDDDDD
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Swoją drogą - co tam było napisane przed kasacją? xDDDD

Podejrzewam że adres nadawcy wpierdolu xD
 

WinterKing Kereth

WinterKing Kereth

Gry (themodders@telegram)
posty501
Propsy795
Profesjabrak
  • Gry (themodders@telegram)

WinterKing Kereth
Gry (themodders@telegram)

Sprawy mniej związane z forum
#814 2018-01-27, 14:44(Ostatnia zmiana: 2018-01-27, 14:51)
Swoją drogą - co tam było napisane przed kasacją? xDDDD

Będe dobrym kolegą i wyłapie kwiatki, które zachowały się w cytatach zanim zedytowałes swoje posty. xD

Złote myśli gangstera z Kutna A.D 2012

Cytuj
I powiem Ci coś szczerze. To na poczatku było fajne, śmieszne, nawet zabawne. Ale teraz ciagniesz i tak nieudane prowo,

Cytuj
Tak wiec karny kutas Ci w dupe, i jak bedziesz na dluzej w Kutnie to chetnie to z Tobą wyjasnie przez rekawice :)

Cytuj
Bułcia - uwierz, ze ja też nie rozwiązuje tylko siłą problemów, a i także gardzę ludzmi, którzy TYLKO w ten sposób potrafią załatwiać sprawy.

Cytuj
jakiś problem kurwa?

Cytuj
Tu innego niż sparing na rekawice i w tej sposób zakończenie prowa nie widze ;]

Cytuj
A jesli chodzi Ci o ten cytat co nie rozwiazuje siła, to napisalem - tylko gdy nie ma innego wyjscia. Tu innego niż sparing na rekawice i w tej sposób zakończenie prowa nie widze ;]

Cytuj
internetowe cioty

Cytuj
Nazwałbym bym to wszystko dyskusją gdyby nie to, że ja rozmawiałem normalnie a WY zaczeliscie ciskac od wszystkiego co zle :)  ale jak mowilem - chuja klade na to, jak mnie nazwiecie :lol2:


Internetową ciotą nazywam kogoś, kto ciska sie w necie a nie odwazylby sie tego powiedziec w realu. Powiedziec Ci cos bagietko? Mam dużo kumpli "kujonow", "mądralów" bo sam jestem dosyć inteligentny (mimo wszystkich dresów, wypowiedzi i sportów) i jakoś z nimi nie ma problemu, że dostaną wpierdól? Bo to jest normalna inteligentna rozmowa, którą kiedyś na tM też prowadzono.

Cytuj
ja mam wyjebane na waszą opinie

Cytuj
Ja nie przezywalem, jak to powiedziales, zawodu miłosnego. Nie no, na poczatku trzeba było troche przestawić sie na inny tok myślenia i zmienić układ czasu, ale ogólnie było zajebiscie ;)

Cytuj
Kyro, więc przyjmujesz wyzwanie na sparing na rękawice?



Chociaż wątpie, żeby ktoś taki jak Ty miał jakiekolwiek rekawice oprócz ogrodniczych.
 

gothic1210
  • Gość
Were jak chcesz powspominać to mam jeszcze takie xD

 

Ali G

Ali G

Użytkownicy
Nie odmawia się, kiedy pieniądz woła.
posty682
Propsy727
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Nie odmawia się, kiedy pieniądz woła.
Rzeczywiście, raz mi się zdarzyło, ile lat temu xD Młodszy byłem i głupi w chwili pisania postu, w momencie jego edytowania byłem już tylko młody i głupi xD

Swoją drogą - co tam było napisane przed kasacją? xDDDD
Lat przybyło, a dalej nic się nie zmieniło XDDDDDDDD

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Boże, ale byłem głupi xDD Chyba trzeba pomyśleć nad wydaniem jakiejś książki złotych myśli młodych lat :D
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Żelazko

Żelazko

Użytkownicy
Alt Mac Dupy
posty1102
Propsy1209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Alt Mac Dupy
@Werewolf Byłeś jak małpka z tego mema zanim powstał. :D

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Jakiego mema? Podziel sie :F
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry