terrain editor 2926 6

O temacie

Autor Arek

Zaczęty 10.01.2012 roku

Wyświetleń 2926

Odpowiedzi 6

Arek

Arek

Użytkownicy
posty56
Propsy7
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Witam. Chciałbym się zapytać czy znacie jakiś dobry, darmowy terrain editor? Byłbym wdzięczny gdybyście mi jakieś polecili.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Blender, 3DS MAX, Maya, cinema4D, XNA Terrain Editor, EarthSculptor od biedy to nawet Wings3D.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

terrain editor
#2 2012-01-11, 07:56(Ostatnia zmiana: 2012-01-11, 07:59)
Wings się za bardzo nie nadaje, Blender też nie jestem pewien czy ma do tego specjalny tryb pracy. Idealne byłoby coś co mimo modyfikacji siatki w pionie, utrzymuje jej jednolity rozkład. Zwykłe narzędzia "magnetyczne" itd tu nie wystarczają.

Wydaje mi się że chyba całkiem niezłe efekty można by osiągnąć najpierw sculptując taki teren w hi-poly, a potem automatycznie go optymalizując do low poly, np 3d-Coatem i ewentualnie ręcznie poprawiając. Siatka otrzymana "generatorami" nigdy nie będzie dobra, bo będzie jednolita jedynie patrząc z pionu, a i tak gigantyczne ilości poly będą się marnować. Chyba że mają wbudowany właśnie taki moduł optymalizacyjny, ale o takich nie słyszałem.

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ

eto

terrain editor
#3 2012-01-11, 19:17(Ostatnia zmiana: 2012-01-11, 19:18)
mozesz tez poszukac pluginow do twojego softu. ewentualnie geocontrol2, mozesz wygereowac teren i np. zapisac jako heightmape, chociaz najlepsze efekty da sculpt.

ale napisz chociaz czy to ma byc high czy low poly
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

terrain editor
#4 2012-01-11, 19:24(Ostatnia zmiana: 2012-01-11, 19:27)
Blender też nie jestem pewien czy ma do tego specjalny tryb pracy.
Blender ma całkiem niezłego (jak na zintegrowaną funkcję) sculpta, więc spokojnie można zrobić jakiś teren.
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Słyszałem dużo dobrego o Vue

https://www.youtube.com/watch?v=yXn794dttX8

http://www.dobreprogramy.pl/Vue-Pioneer,Program,Windows,21722.html

Arek

Arek

Użytkownicy
posty56
Propsy7
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Dzięki za odpowiedzi.    Temat do zamknięcia...
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry