[G2NK] Laguna 54741 145

O temacie

Autor misiekgrabo

Zaczęty 27.11.2011 roku

Wyświetleń 54741

Odpowiedzi 145

Dark

Dark

Użytkownicy
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Dark

Laguna
#60 2011-12-01, 18:36(Ostatnia zmiana: 2011-12-01, 18:54)
Demonical Monk zbugowane modyfikacje to podstawa tego forum.  Pamiętaj że osoby tworzące to są amatorami w tym co robią większość nie myśli nawet o tym co wstawia a co wyrzuca do modyfikacji. Laguna stoi dość wysoko jak na standardy modyfikacji ponieważ została ukończona czego nie można powiedzieć o wielu innych modyfikacjach.
Wielu moderów nie jest na tyle dojrzała by przeprowadzić analizę gry oraz coś z tego wyciągnąć.

Żałosne, żałosne, po stokroć żałosne.  :facepalm:  :facepalm:  Radujmy się! Nieważnie na jakim poziomie jakościowo stoi mod, ważne, że wyszedł!

edit: jeszcze tylko dodam, że to właśnie dzięki takiemu podejściu poziom modderów i ich modów jest tak mierny, propsujecie byle gówno - w ogóle nie patrząc na jakość (i nie mam tu na myśli konkretnie tego przypadku, ale wielokrotnie tak bywało i nadal jest, a ten temat potwierdza regułę).

Gruppenfuehrer Kereth

Gruppenfuehrer Kereth

Użytkownicy
New World Order, bitchez!
posty669
Propsy484
  • Zbanowany
  • New World Order, bitchez!
Demonical Monk zbugowane modyfikacje to podstawa tego forum.  Pamiętaj że osoby tworzące to są amatorami w tym co robią większość nie myśli nawet o tym co wstawia a co wyrzuca do modyfikacji. Laguna stoi dość wysoko jak na standardy modyfikacji ponieważ została ukończona czego nie można powiedzieć o wielu innych modyfikacjach.
Wielu moderów nie jest na tyle dojrzała by przeprowadzić analizę gry oraz coś z tego wyciągnąć.

TO ja coś dodam, dopełni post Darka:

 
Комиссар RBT

Wojtexx

Wojtexx

Użytkownicy
posty128
Propsy42
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

Wojtexx

Laguna
#62 2011-12-01, 18:47(Ostatnia zmiana: 2011-12-01, 18:49)
Pamiętaj że osoby tworzące to są amatorami w tym co robią większość nie myśli nawet o tym co wstawia a co wyrzuca do modyfikacji.

Mmm... hutnik nie jest aby przypadkiem amatorem (tak, parę modów już wydał, ale nie jest to wysoki poziom)?
Laguna stoi dość wysoko jak na standardy modyfikacji ponieważ została ukończona czego nie można powiedzieć o wielu innych modyfikacjach.
No, "Wymarsz" też został ukończony, a w mojej ocenie był to mod o fatalnej fabule, ratujący się tylko tym, że był dobrym hack#msg1012722n slashem (przez kilka minut, tylko na jeden raz). Czy to oznacza, że też stoi na wysokim poziomie?

Jeżeli jakaś modyfikacja ma być krótka, a stać na wysokim poziomie, to musi zaoferować coś, czego nigdy nie doświadczyliśmy w innych modach. A na pytanie, czy są takie produkcje - odpowiadam : Tak. Kiedyś recenzowałem "Kyrus - The Castes of War" na łamach "Gothic Magazine" - mod był krótki, ale mnie wciągnął. Czym? Odpowiadam :

-ciekawą fabułą
-nowymi urozmaiceniami (nowe potwory, umiejętność rzucania nożem)
-dialogami pisanymi z sensem
-normalnym poziomem trudności na początku

Więc niech nikt nie mówi, że takich modyfikacji nie można zrobić.

Zaś do Laguny...

Tak jak pisał kolega wyżej - arcytrudny na początku z beznadziejną fabułą i dialogami wołającymi o pomstę do nieba. Przypomina mi się "Skała"... tylko że ona była lepsza.
I w "Lagunie" jest element który mnie strasznie denerwuje - automatyczne kończenie dialogów. Na miłość Boską, wiem, że nie ma w grze wielu kwestii dialogowych, ale jednak może będzie lepiej kiedy GRACZ zadecyduje, kiedy kończy rozmowę, a nie BOT? To na przyszłość.

A moja ocena - 2/10.
Bardzo mnie rozczarowałeś, Hut.
 

Demonical Monk

Demonical Monk

Użytkownicy
posty145
Propsy152
  • Użytkownicy

Demonical Monk

Laguna
#63 2011-12-01, 18:49(Ostatnia zmiana: 2011-12-01, 19:07)
Podczas drugiej gry chciałem dołączyć do tubylców. Już po chwili nie miałem praktycznie czym się leczyć, życie na poziomie 20%, nikt nie chce mi sprzedać jedzenia. Musiałem pomóc piratom żeby dobić się do jedynego chyba handlarza na wyspie i kupić od niego mikstury lecznicze :|

Test zwiadowcy: odpowiedziałem na dwa pierwsze pytania, koleś zapytał mnie "co jest we wraku statku?". Podstępnie zakończyłem rozmowę, jako że nie miałem żadnej sensownej opcji dialogowej poza "Nie wiem" i "KONIEC". Poszedłem poszukać statku, wróciłem bogatszy o 1000 expa i 21 kamieni ogniskujących, więcej nie chciało mi się siedzieć w wodzie, stojąc w pewnym miejscu na statku nieustannie można było dostawać pakiet 50 expa + kamień ogniskujący.



Wracam ze statku, nadal mam tylko "Nie wiem" i "KONIEC". Dobra, wybieram "nie wiem". Nie zaliczyłem testu. Pytam się co jeszcze mogę zrobić - dostałem questa, aby przynieść maczetę. Tak, tylko że ja ją już wcześniej znalazłem i oddałem kiedy zauważyłem że mam opcję "Mam maczetę". Wódz stwierdził że nie zaliczyłem ani testu, ani nie wykonałem zadania dotyczącego przyniesienia maczety. Zablokowałem sobie więc skutecznie możliwość dalszej gry w głównym storyline. Rzucam to w cholerę.

W szczególności chciałbym opierdolić Sawika i Huntika. Nie dość że nie wykazali się wyobraźnią zarówno chwytając za kompilator, jak i testując swoje twory.
Cytuj
-Sawik(skrypter, tester);
-Huntik2009(skrypter, scenarzysta, tester główny);
 

Hemlar

Hemlar

Użytkownicy
posty8
Propsy4
  • Użytkownicy
Święta racja Wojt i Monk. Ten mod wszedł na psy już po kilku godzinach od jego wydania.
 

gothic1210
  • Gość

gothic1210
Gość

Laguna
#65 2011-12-01, 19:38(Ostatnia zmiana: 2011-12-01, 19:43)
Jak po premierze Gothic 3 Zmierzch Bogów  :lol2:


EDIT: Co do moda to wydaje mi się, że pomysły były dobre, ale gorzej z wykonaniem...
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
W szczególności chciałbym opierdolić Sawika i Huntika. Nie dość że nie wykazali się wyobraźnią zarówno chwytając za kompilator, jak i testując swoje twory.
Cytuj
-Sawik(skrypter, tester);
-Huntik2009(skrypter, scenarzysta, tester główny);
W skryptach ja zrobiłem parę dialogów (przyznaję popełniłem tam błedy ale zostały one poprawione mam zwyczaj pisania B_createinvitem zamiast createinvitem) i chyba zapomniałem zmienić gildii po dialogu z dołączeniem do piratów. Wiem też że hut obwinia mnie za popełnienie licznych błędów typu brakujący średnik z tym że były one w plikach których na oczy nie widziałem.
Co do testów ja nie tknąłem nic ponieważ gothica miałem tak zawalonego modami że przestał mi działać (parędziesiąt niekompletnych modów miałem razem nawet w paczkach nie były) i skończyło to się wywaleniem Gothic.
Ogólnie o błędach w tym modzie mógłbym bardzo dużo napisać ale wolę zachować to dla siebie by nie obrażać huta i nie ośmieszać siebie bo mogłem je poprawić ale szczerze to mi się nie chciało.


Wojtexx O co ci chodzi?
Przecież napisałem że hut jest amatorem a z twojej wypowiedzi wnioskuję że tego nie zrozumiałeś. Oraz coś się tak tej Laguny uczepił? Wiem że z hutem macie zatarg ale bez przesady tylko siedzisz i lagunę hejtujesz nie mów że nie bo nawet chciało ci się szukać moda po serwerach i wydać go przed datą. Masz jakiś problem z hutem to go załatw przez gadu gadu lub pw.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Lansjer

Lansjer

Rzeka
posty808
Propsy502
ProfesjaLvl designer
  • Rzeka
Szczerze powiedziawszy to nie spodziewałem się niczego innego po tak szybkim wyjściu moda. Autorom proponuję poprawić kilka bugów i błędów, choćby ze względu na komentarze i oceny żeby z tego 2/10 było przynajmniej 4/10 (nie oceniam -  nie grałem podaje tylko przykład) Bo jak czytam wypowiedzi Demonica to odechciewa mi się go w ogóle pobierać.
 

Demonical Monk

Demonical Monk

Użytkownicy
posty145
Propsy152
  • Użytkownicy

Demonical Monk

Laguna
#68 2011-12-01, 23:26(Ostatnia zmiana: 2011-12-01, 23:29)
hut obwinia mnie za popełnienie licznych błędów typu brakujący średnik z tym że były one w plikach których na oczy nie widziałem.
Krótko: ja pierdolę. Co mają błędy kompilacji (powodowane brakiem dobrych nawyków i edukowaniem się z tutoriali pod tytułem "int costam5; //tworzymy liczbe numer pienć") do bugów w wersji produkcyjnej?

Co do testów ja nie tknąłem nic ponieważ gothica miałem tak zawalonego modami że przestał mi działać (parędziesiąt niekompletnych modów miałem razem nawet w paczkach nie były) i skończyło to się wywaleniem Gothic.

Ogólnie o błędach w tym modzie mógłbym bardzo dużo napisać ale wolę zachować to dla siebie by nie obrażać huta i nie ośmieszać siebie bo mogłem je poprawić ale szczerze to mi się nie chciało.
Wait... what? Wyprodukowaliście moda znając część występujących z nim problemów? I do tego dorzuciliście creditsy z dupy, dopisując się jako testerów kiedy nie mieliście żadnej styczności z modyfikacją...

Swoją drogą już Seneka sformułował prawo mówiące o tym, że osoba, która coś tworzy nie powinna tego czegoś recenzować.
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt."
Z dedykacją dla autorów.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel

Sawik
Moderator działu

Laguna
#69 2011-12-02, 01:27(Ostatnia zmiana: 2011-12-02, 01:43)
Po pierwsze Demonical Monk kto Ci powiedział że uczyłem się z tutoriali? Akurat w moim wypadku tak nie było uczyłem się sam metodą prób i błędów oraz analizą gotowych skryptów. I stąd są te moje złe nawyki samouk zawsze takich nabierze. Ale mniejsza z tym. Czemu nie poprawiłem błędów produkcyjnych mimo że o nich wiedziałem? Na jakiś czas przed wydaniem modyfikacji pokłóciłem się z Huntnikiem i odsunąłem się od projektu. Po tym jak się pogodziliśmy nawet nie pobierałem plików moda pomagałem z opisów błędów które hut mi podawał przez gg. Gdybym wziął tą modyfikację i z hutem mielibyśmy zrobić patcha wspólnie w zgodzie zapewne za tydzień dostalibyście wersję praktycznie bez bugów ponieważ większość z błędów jest mi znana i nie byłoby to żadnym problem od ich naprawienia.

Na to że jestem testerem są dwa wyjaśnienia. Pierwsze zaoferowałem to chyba jeszcze zanim post z zapowiedzią moda się ukazał a hut od razu dopisał mnie do credits pod tą nazwą. Drugie jak się nie mylę testowałem wcześniejsze wersje modyfikacji oraz sprawdzałem takie rzeczy jak wyświetlanie dialogów czy topielec upiór czy jak on tam się zwał.


Edit: Dopiero zauważyłem post Dark'a więc jako iż mnie cytuje odniosę się do tego co napisał.
Więc twoim zdaniem lepiej niech modyfikacja w ogóle nie powstanie niż ma wyjść zpierwszą wersją zabugowaną? W ten sposób modyfikacje takie jak Mroczne Tajemnice również nie powinny zostać wydane ponieważ modyfikacja jest z wieloma krytycznymi błędami (które są nawet w najnowszych wersjach). Huntnik nie wiedział o wielu błędach więc w sumie możecie mnie obwiniać za poziom zabugowania modyfikacji nie chciało mi się tego poprawiać ale chociaż mogłem go poinformować.
Jak widzisz do modyfikacji są ciągle dorabiane patche które poprawiają większość błędów. W mojej opinii lepiej jest zagrać dwa/trzy razy w zabugowaną wersję oraz raz w pełni sprawną niż w ogóle nie zobaczyć modyfikacji. Wydanie modyfikacji jest dopiero pierwszym krokiem do jej ukończenia. Wiele modyfikacji dało się uruchomić dopiero po patchowaniu więc z Laguną nie jest tragicznie. Jej głównym błędem jest wysoki poziom trudności który również można łatwo naprawić na dwa sposoby.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Gruppenfuehrer Kereth

Gruppenfuehrer Kereth

Użytkownicy
New World Order, bitchez!
posty669
Propsy484
  • Zbanowany
  • New World Order, bitchez!

Gruppenfuehrer Kereth

Laguna
#70 2011-12-02, 10:43(Ostatnia zmiana: 2011-12-02, 10:52)
Po pierwsze Demonical Monk kto Ci powiedział że uczyłem się z tutoriali? Akurat w moim wypadku tak nie było uczyłem się sam metodą prób i błędów oraz analizą gotowych skryptów. I stąd są te moje złe nawyki samouk zawsze takich nabierze. Ale mniejsza z tym. Czemu nie poprawiłem błędów produkcyjnych mimo że o nich wiedziałem? Na jakiś czas przed wydaniem modyfikacji pokłóciłem się z Huntnikiem i odsunąłem się od projektu. Po tym jak się pogodziliśmy nawet nie pobierałem plików moda pomagałem z opisów błędów które hut mi podawał przez gg. Gdybym wziął tą modyfikację i z hutem mielibyśmy zrobić patcha wspólnie w zgodzie zapewne za tydzień dostalibyście wersję praktycznie bez bugów ponieważ większość z błędów jest mi znana i nie byłoby to żadnym problem od ich naprawienia.

To jest M jak Miłość, czy tworzenie moda? Ja tego nie rozumiem - jak się pokłóciłeś, to mogłeś mimo to poprosić o te wszystkie skrypty z błędami by je naprawić.

Na to że jestem testerem są dwa wyjaśnienia. Pierwsze zaoferowałem to chyba jeszcze zanim post z zapowiedzią moda się ukazał a hut od razu dopisał mnie do credits pod tą nazwą. Drugie jak się nie mylę testowałem wcześniejsze wersje modyfikacji oraz sprawdzałem takie rzeczy jak wyświetlanie dialogów czy topielec upiór czy jak on tam się zwał.

Pod pojęciem testera kryje się testowanie wszystkich najważniejszych aspektów - czy to, że mają dobrą jakość, czy są wydajne i najważniejsze, czy są stabilne. Testowałeś tylko wyświetlanie dialogów i te potwory? Nigga, please.

Edit: Dopiero zauważyłem post Dark#msg1012845a więc jako iż mnie cytuje odniosę się do tego co napisał.
Więc twoim zdaniem lepiej niech modyfikacja w ogóle nie powstanie niż ma wyjść zpierwszą wersją zabugowaną? W ten sposób modyfikacje takie jak Mroczne Tajemnice również nie powinny zostać wydane ponieważ modyfikacja jest z wieloma krytycznymi błędami (które są nawet w najnowszych wersjach). Huntnik nie wiedział o wielu błędach więc w sumie możecie mnie obwiniać za poziom zabugowania modyfikacji nie chciało mi się tego poprawiać ale chociaż mogłem go poinformować.

Co to za czcze pierdoły? Jak można porównywać takiego małego i na dodatek zbugowanego tasiemca do Mrocznych Tajemnic? Mroczne Tajemnice było tworzone dłużej od tego moda, większość teamu już na samym finishu była wykończona pracą - z stąd mogły być te wszystkie "robale"(pomimo liczby testerów). W dodatku przy najnowszej wersji do MT Fenix pracował już sam nad skryptami z małą pomocą shergara i Siekacza, więc nie ma co się dziwić, że nawet w 2.0 jest większość bugów - silnik Gothica to po prostu gówno i nie wszystko będzie działało cacy. Poza tym większość rzeczy została poprawiona. Myślisz, że Czas Zapłaty nie będzie miał jakiś błędów w czasie grania?

Anyway.. skoro Laguna jest małym modem, to powinna być wykonana na dość profesjonalnym poziomie. Marne są wasze usprawiedliwienia, że oni są amatorami. To tylko świadczy o waszej niekompetencji (twoje "nie chciało mi się" również pod to podpinam, sawik).

PS: Mogłem dać Homerowego Facepalma, ale wolałem jednak się rozpisać.  ;p
 
Комиссар RBT

Dark

Dark

Użytkownicy
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Dark

Laguna
#71 2011-12-02, 16:59(Ostatnia zmiana: 2011-12-02, 17:00)
Kereth pozamiatał. Jak można porównywać moda rozmiarów MT do tego? No i bez jaj, jak można wypuścić dzieło z błędami (jak to dobrze określił monk) na poziomie
przedszkola modderskiego  :pokerface:

Wojtexx

Wojtexx

Użytkownicy
posty128
Propsy42
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
No jednak można...
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel

Sawik
Moderator działu

Laguna
#73 2011-12-02, 20:13(Ostatnia zmiana: 2011-12-02, 20:26)
Kawałki o  "nie chciało mi się", "mogłeś poprosić" miałem prawo by mi się nie chciało czy będąc obrażonym na huta nie robić JEGO modyfikacji. Zauważ że NIGDY do teamu nie należałem a poświęcałem im własny czas mimo tego.

Tester. Moją opinię na temat wyobrażeń jakimi kierował się robiąc obozy oraz na temat dialogów huntink poznał ale zdecydował nie brać jej pod uwagę. Testowałem to co było w moim zakresie poprosił mnie bym sprawdził skrypty dialogów (które były wtedy zrobione) oraz poprawił ewentualne błędy co również zrobiłem. Paczki z CAŁYM modem nigdy nie dostałem by dokonać dokładniejszej analizy. Wykonałem jednak analizę skryptów oraz znalazłem w nich błędy, ale najpierw nie chciało mi się ich poprawiać (w planach było zrobienie tego później lub chociaż powiadomienie huta)a potem już nie miałem plików moda.

Pytacie się jak mogłem porównać MT do Laguny? Obie są modyfikacjami oraz obie są ciągle poprawiane. Mroczne Tajemnice może i jest większą modyfikacją ale bugi w MT często uniemożliwiają przejście gry jak sami również zauważyliście poziom PoziomkaZ był/jest wysoki, a poziom osób tworzących tą modyfikację jest poziomem piaskownicy. Błędów tragicznych nie było (wiem były za to banalne które nie powinny tam być), ale prawdę mówiąc przed chwilą przeczytałem temat i stwierdziłem że głównym problemem są mało atrakcyjne dialogi oraz za wysoki poziom trudności (na obie narzekała tylko jedna osoba - Demonical Monk). Było też kilka mniejszych błędów które zostały poprawione tego samego bądź następnego dnia. Nazywacie moda super zabugowanym jednak nie wymieniacie konkretnych bugów.
Jeszcze jedno wracając do MT większość błędów została wynaleziona przez graczy mimo wielu testerów jakich mieli jednak gdy w grę wchodzi mała modyfikacja jest to niedopuszczalne?

Rozumiem że Laguna jako jeden z modów który nawet ja (a to już coś znaczy) mógłbym wykonać bezbłędnie w kilkanaście godzin nie powinien mieć takich błędów jak brakujące klucze do chaty czy za mały dystans pomiędzy potworem a strażnikiem. I ta modyfikacja byłaby taka gdyby nie kłótnia moja i huta. Skoro jednak tak wam na tym zależy pogadam z hutem i jeżeli się zgodzi, wydam patcha poprawiającego wszystkie błędy przez was wymienione wraz z zmniejszeniem poziomu trudności. Jeżeli ktoś znalazł jeszcze jakieś błędy proszę o ich wypisanie (wszyscy jesteśmy ludźmi mogę jakieś pominąć) ktoś też pisał że jest tylko jeden handlarz i że jest to pirat to też poprawię, dodam handlarza u tubylców. Żeby było jasne nie planuję ingerencji w treści dialogów czy też dodawanie więcej zadań ponieważ nie jest to moja modyfikacja ja zamierzam tylko (o ile hut da mi pozwolenie) naprawić błędy o których powinienem mu powiedzieć.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

RoMek

RoMek

RaveN Studio
Niewolnik systemu
posty643
Propsy317
ProfesjaAnimator
  • RaveN Studio
  • Niewolnik systemu
Sawik, na 24 linijki tekstu użyłeś jednego przecinka. Tego się czytać nie da.
 

Gruppenfuehrer Kereth

Gruppenfuehrer Kereth

Użytkownicy
New World Order, bitchez!
posty669
Propsy484
  • Zbanowany
  • New World Order, bitchez!
Jeszcze jedno wracając do MT większość błędów została wynaleziona przez graczy mimo wielu testerów jakich mieli jednak gdy w grę wchodzi mała modyfikacja jest to niedopuszczalne?

Oczywiście, że jest to niedopuszczalne. Przy większych modach ryzyko pomyłki, zbugowania jakiegoś skryptu jest znacznie większe. Mniejsze mody powinny być wykonywane z należytą dokładnością, a nie na odwal się.
 
Комиссар RBT

dezerter

dezerter

Użytkownicy
posty147
Propsy39
  • Użytkownicy
a mnie sie podobal mod i pzeszedlem go 2 razy na koncu rozrywki gralem na kodah i wybilem wszystko i okradlem wszystkih ;ppp wiem wiem zara zrobicie spam ze pisze z bledami powiem tak wali mnie to piszcie co hcecie      100000/10   za mod
 


Żeby nie było to ja Lynx z GMP

Lansjer

Lansjer

Rzeka
posty808
Propsy502
ProfesjaLvl designer
  • Rzeka
Spoiler

nie mogłem się powstrzymać
 

gothic1210
  • Gość
@ sawik
 :facepalm:   Weź się w garść sawik! Ty będziesz poprawiał jego moda?? Głupi jesteś? Nie dość, że wchodzisz im w dupę to jeszcze zgarniasz opierdole za kogoś i nie potrzebnie się kłócisz? Chore. Daj sobie spokój! To ich mod więc z jakiej racji ty masz go poprawiać? IMO team Laguny zachował się po chamsku wobec ciebie. Nie wiem po co to dalej ciągnąć.  :ayfkm:
 

Gruppenfuehrer Kereth

Gruppenfuehrer Kereth

Użytkownicy
New World Order, bitchez!
posty669
Propsy484
  • Zbanowany
  • New World Order, bitchez!

Gruppenfuehrer Kereth

Laguna
#79 2011-12-03, 10:05(Ostatnia zmiana: 2011-12-03, 10:06)
Tyle, że nie tylko sawik dostał opierdol, Gothic. To się również tyczy Laguny i ich niekompetencji. Co muszę przyznać na plus Sawikowi toto, że on potrafi się ze wszystkiego wytłumaczyć. Sam twórca moda ma wylane na wszystko i wszystkich i nawet nie odpisze na tą całą falę krytyki.
 
Комиссар RBT


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry