Wietrzyk - teczka 50409 136

O temacie

Autor wietrzyk

Zaczęty 8.11.2010 roku

Wyświetleń 50409

Odpowiedzi 136

sauron
  • Gość
Kolejny model który jakiś czas temu zacząłem i pewnie nie prędko skończę. Coś koło 2k tris.

... a poszło w tym kierunku
[attachment=677:slideshow_1.jpg]
 

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games

 "drzewniany" wózek, trochę sterylny, ale jak zawsze brakuje pomysłu na odpicowanie do końca.
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Wygląda pięknie. A jak będzie się prezentował bez AO czy też z AO w uproszczonej, realtimowej wersji? Bo rozumiem że wypalone ono nie jest?

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Może przyciemnij osłonięte miejsca symulując jakąś warstewkę glonów/mchu/czegośtamcienkiegozielonegocoporastadrewno. Jakież zacieki też by chyba nie zaszkodziły, taki wóz chyba cały czas stoi na dworze. A koła to generalnie powinny być brudne i być może obciągnięte żelaznymi obręczami.

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Wietrzyk - teczka
#104 2012-02-15, 22:19(Ostatnia zmiana: 2012-02-15, 22:24)
Wygląda pięknie. A jak będzie się prezentował bez AO czy też z AO w uproszczonej, realtimowej wersji? Bo rozumiem że wypalone ono nie jest?
To jest właśnie renderowanie game artu w zwykłym rendererze...
Poza tym avallach dobrze gada, brakuje okuć i syfu. O ile tu wygląda znośnie, to bez super cieni z renderera i AO będzie wyglądało bardzo przeciętnie.
Dziwie się szczerze, że nie przerzuciłeś się nadal na jakiś silnik... Na max3d/polycount/gameartist by cię biczowali za to :lol:
Poza tym tylko sam sobie robisz problem bo zaniżasz sobie poziom - wyrenderujesz w programie do grafiki, wygląda spoko więc koniec pracy. A jakbyś renderował w silniku to widziałbyś gdzie są błędy...
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny

Wowoz

Wietrzyk - teczka
#105 2012-02-16, 10:43(Ostatnia zmiana: 2012-02-16, 11:05)
Wrzuc do marmo/udk, a zauwazysz napewno mase bledow i niedopatrzen na teksturze. Nie wiem czemu, ale tekstura wydaje sie byc zwyklym przyietym zdjeciem z cgtex i walnietymi przetarciami :P


tak nawasem mowiac, renderowanie prac game-artowych to porażka :D
 

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
WWZ wrócił :D  Nie dokońca, trochę się poprzerabiało aby uzyskać taką fakturę, a nie inną.

Problem jest taki, że marmoset  działa tylko 30dni i czasem krzaczy, w xoliul shader nie potrafię do końca rozkminić  wszystkich opcji. A w moim rendererze 2 źródła światła, ao i gi ustawie raz dwa.

Stara tekstura


nowa tekstura
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny

Wowoz

Wietrzyk - teczka
#107 2012-02-16, 19:31(Ostatnia zmiana: 2012-02-16, 21:06)
Malo brudu, za malo, za jednolicie. Tekstura metalu to jakis fail i wyglada jak kamien.
Te gwozdzie/kołki wygladaja jak guzy :D  za malo tez detalu - jakieś pęknięcia, wytarcia, ubytki materialu. Nakwrviaj dalej.
 

sauron
  • Gość
powstrzymajcie się z propsowaniem za listowanie błędów xD
 

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.

V3Q
Złote Wrota

Wietrzyk - teczka
#109 2012-02-16, 21:00(Ostatnia zmiana: 2012-02-16, 21:01)
Szczerze mówiąc, to już lepiej wyglądała ta pierwsza, chociaż raczej w klimacie bajkowym.

Tak jak wuwuzela mówi, więcej brudu, najlepiej spróbuj jakieś brushe, inne tekstury + maski.

@Sauron, propsy są po to, aby wyrazić to, że się zgadza z tym, co napisał autor. Więc w czym problem?
 

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
Bo ich za dużo. Sam wyczerpałem dziś limit. A ile on wynosi, 10?
 

sauron
  • Gość
stąd się biorą propserskie dziwki? xD
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Weź wypal AO na teksturze :ok:


Ha, właśnie mnie oświeciło. Już wiem dlaczego ten twój model wygląda tak powalająco płasko. To nie jest tylko wina AO. Pamiętasz bitwę na kuszę? Znowu nie zapisałeś wektorów normalnych przy eksporcie do obj :pokerface:  ...

Sprawdź czy nie masz takiej opcji przy eksporcie, w razie czego mogę tak jak z kuszą wyeksportować ci przez Wingsa, wtedy różnica w dwóch renderach była naprawdę powalająca.

W skrócie ten brak wektorów normalnych sprawia że każdy poligon modelu jest oświetlony dokładnie tak samo, niezależnie w którą stronę jest obrócony względem źródła światła. Jakbyś miał płaską powierzchnię z teksturą drewna i konturami :|

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny

Wowoz

Wietrzyk - teczka
#113 2012-02-16, 21:18(Ostatnia zmiana: 2012-02-16, 21:19)
Avallach smoothgrupy tutaj nic nie dadzą poniewaz tekstura jest spartolona :D  To leczenie objawów, a nie skutku.
Wiater zacznij od poczatku, obczaj na maxie armate pirata z jego teczki i wzoruj sie na jego drewnie bo jest tam zrobione poprawnie.
Dam ci dupy przez monitor. :lol2:

No a tak w ogóle to tylko dziś przegiąłem pałę. Wcześniej się nie zdarzało.
tematy ci sie nie pomylily? temat o kryptogejach jest w offtopie.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Wietrzyk - teczka
#114 2012-02-16, 21:28(Ostatnia zmiana: 2012-02-16, 21:32)
Wowoz, nie chodzi o smoothgrupy. Chodzi o normalne trójkątów. Jeśli nie wierzysz, tu masz screeny Wietrzykowej kuszy:
Spoiler
Bez wyeksportowanych normalnych:

Z wyeksportowanymi normalnymi:
Oba screeny są z dokładnie tą samą teksturą, z tego samego rendera (także Marmoset). Jest dokładnie to co z wozem, bez normalnych model jest totalnie dwuwymiarowy, nie ma żadnej głębi bo oświetlenie nie działa, jest tylko rónomiernie jasny.

BTW, w kuszy też metal wygląda jak kamień :D

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Pamietam ta kusze. Mimo to nie widze sensu z ta tekstura :D  nie chce mi sie juz powtarzac.
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Wietrzyk - teczka
#116 2012-02-16, 21:35(Ostatnia zmiana: 2012-02-16, 21:39)
Według mnie wybrałeś zły materiał drewna.
Drewno nie jest aż tak brązowe :lol:

Poza tym nie widać typowej faktury drewna. Proponowałbym coś bardziej jak to:

http://www.cgtextures.com/login.php?&texid=7049&destination=texview.php?id=7049&PHPSESSID=qj8l10f5rekvkuv2jvb63k4j37
http://www.cgtextures.com/login.php?&texid=4647&destination=texview.php?id=4647&PHPSESSID=qj8l10f5rekvkuv2jvb63k4j37
http://www.cgtextures.com/login.php?&texid=7288&destination=texview.php?id=7288&PHPSESSID=qj8l10f5rekvkuv2jvb63k4j37

Oczywiście nie muszą być takie szare, można pod spodem dać kolor bazowy i pobawić się kryciem.
 

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
Już trenuje w marmoset i xoliul mam nadzieje, że ogarnę niedługo i pokażę efekty prac. Nie mam możliwości eksportu z normalnymi, taki już program :/ musiałbym przerzucić do blendera lub maxa. Z teksturami zawsze był problem, dodatkowo dochodzą rzeczy które mój program nie obsługuje, nie ma jako takiej alternatywy w pluginach, chyba, że eksportuje modele do innego programu.
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Wietrzyk - teczka
#118 2012-02-19, 09:04(Ostatnia zmiana: 2012-02-19, 09:05)
To ściągnij blendera 2.49 i eksportuj w nim (ma lepszy export normali niż 2.6 : O), ja też tak robię. Najlepiej byłoby maxa bo on chyba najlepiej exportuje, ale to już jak ci się chce.
Twój program nie obsługuje wypalania AO? nie wierzę :D
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Przerzuc sie na cos innego np max albo mayka to poczujesz roznice. Cinema swoja droga to taki troche niszowy program i ma zdecydowanie mniejsze mozliwosci niz np. produkty autodesku.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry