optymalizacja świata 3274 6

O temacie

Autor Bulka z Maslem

Zaczęty 9.12.2010 roku

Wyświetleń 3274

Odpowiedzi 6

Bulka z Maslem

Bulka z Maslem

Użytkownicy
posty36
Propsy3
  • Użytkownicy
witam. widze że wielu przy tematach o robieniu świata mówi o późniejszej "optymalizacji". co to jest? i na czym polega. może mi to pomóc przy robieni świata. licze a pomoc :)
 
Jeśli pomożesz dam propsa =)

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Nie wiem czy to masz na myśli, ale ogólnie dobrze jest jeśli nie ma on za dużo marnowanych trójkątów, jednak ma to znaczenie marginalne w porównaniu z ilością trójkątów w vobach, npc i itemach. Świat w Gothicu może być naprawdę bardzo szczegółowy, zwłaszcza przy małym obszarze pojedynczej mapki.

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
Avallach, co znaczy "przy małym obszarze pojedynczej mapki" ?


Na moim przykładzie, wiesz jak duża jest moja wyspa... wypiepszyłem 200 poly z 400 bo gra autentycznie mi się muliła. Mam tam dwie wyspy, jeśli stoję tak, że jedną wyspę przesłania mi góra, i jestem do niej zwrócony i idę w jej kierunku, lub gdziekolwiek, ale cały czas będąc zwrócony w tym kierunku zasłoniętej wyspy, gra mi muliła... Postanowiłem zoptymalizować mapę, bo boje się, co będzie jak dodam voby i budynki.



 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Mam na myśli że jeśli jeden wczytany na raz obszar (tak jak powiedzmy w g2 Jarkendar/Khorinis/Górnicza Dolina) nie obejmuje zbyt dużego obszaru, na tym obszarze na którym jest można z powodzeniem umieścić bardziej szczegółowy mesh niż gdyby starać się w pojedynczej mapce zawrzeć obszar większy a więc i z konieczności zawierający na raz więcej. Jednak mesh terenu z 200 poly?!? Chyba coś ci się pomyliło, może miałeś na myśli 200 000?

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
Cytat: Avallach link=topic=12240.msg122805#msg122805#msg122805#msg122805 date=1291926622
Mam na myśli że jeśli jeden wczytany na raz obszar (tak jak powiedzmy w g2 Jarkendar/Khorinis/Górnicza Dolina) nie obejmuje zbyt dużego obszaru, na tym obszarze na którym jest można z powodzeniem umieścić bardziej szczegółowy mesh niż gdyby starać się w pojedynczej mapce zawrzeć obszar większy a więc i z konieczności zawierający na raz więcej. Jednak mesh terenu z 200 poly?!? Chyba coś ci się pomyliło, może miałeś na myśli 200 000?


tak, chodziło o 200 00. Ok rozumiem, zgadzam się - to już tłumaczyłem Bułce z masłem. jeśli łączysz swoje światy portalami, i są one średniego rozmiaru, mozesz spokojnie rzeźbić. Wystrzegaj się gęsto skupionych trisów i nie przekraczaj 300-400 000 tris na wyspę.

Miejsca ważne dla fabuły, rób bardziej szczegułowe, czyli stosuj gęstą siatkę na meshu.

 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

Bulka z Maslem

Bulka z Maslem

Użytkownicy
posty36
Propsy3
  • Użytkownicy
hmm. dajmy że dam mało poly na mape. czy jeśli kratka będzie duża a dam na nią teksture to się ona zniekształci czy będą tekstury obok siebie. wiem że chaotycznie tłumacze ale chodzi oto, że jak 1 poly będzie dużej wielkości to jeśli to oteksturuje to się jakoś zniekształci ?
 
Jeśli pomożesz dam propsa =)

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?

emace

optymalizacja świata
#6 2010-12-09, 22:09(Ostatnia zmiana: 2010-12-09, 22:14)
zdecydowanie nie. Gęsta siatka jest ci potrzebna tylko do tego, jeśli masz zamiar na przykład oteksturować właśnie mały obszar zielony trzema gatunkami traw, łączyć je w ciekawą mozajkę. Jeśli teksturujesz jedną teksturą, wal mega duże poly. Ale jeśli chcesz uzyskać trójwymiarową nierówność terenu, lub ścian, również zagęszczaj siatkę. Możesz również symulować wypukłości i zagłębienia skały za pomocą tekstury, wtedy używaj dużych "kratek"

ważne też jest, by łączenia ściań skalnych z podłożem zrobić troszkę gęstsze, dla ładnych łączeń, przejść. Tak samo krawędzie szczytów, czy takie miejsca jak krawędzie klifów skalnych, czy nad rozpadliną, przy dołach, przepaściach, dziurach w ziemi, również odpowiednio gęściej, by zrobić ciekawe przejścia jednej tekstury w drugą, na przykład trawy w piach. (to samo na ścieżkach, też gęściej)
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry