[Ankieta] Bitwa 5a - Instrument muzyczny 37007 55

Ankieta

Kto wykonal najlepszy model?

Dracon
17 (17%)
Fartuess
2 (2%)
Avallach
45 (45%)
KolegaZWojska
36 (36%)

Głosów w sumie: 97

O temacie

Autor Żadna Głupia Spółgłoska

Zaczęty 19.11.2010 roku

Wyświetleń 37007

Odpowiedzi 55

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Cytat: Fahren ImI link=topic=11991.msg119626#msg119626#msg119626#msg119626 date=1290254132
za to, że skądś wie o istnieniu takiego instrumentu jak djembe :wink:
??

kamiloops

kamiloops

Użytkownicy
posty162
Propsy11
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Zagłosowałem na Avallacha, ponieważ moim zdaniem trudniej wykonać model skrzypiec i nadać mu odpowiedni kształt, poza tym tekstura ładna(struny).

KolegaZWojska - też ładny model, ale strasznie dużo niedociągnięć na teksturze.
 
Nie mam polskich znakow

nouwak

nouwak

Użytkownicy
Darth Novak
posty62
Propsy182
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Darth Novak
Ja zagłosowałem na Dracona, głównie ze względu na ciekawy pomysł.
BTW, specjalnie w ankiecie jest napisane Dragon zamiast Dracon?
[mod=Wowoz]Naprawione ;p [/mod]
 
"Never trust a bartender with bad grammar." - Kyle Katarn

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
BTW, specjalnie w ankiecie jest napisane Dragon zamiast Dracon?
Na początku miałem nick dragon, potem Dragon, a teraz Dracon. Takie jakby nawiązanie do lat poprzednich :)
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

Harris

Harris

Użytkownicy
Give me your soul... Please
posty183
Propsy80
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Give me your soul... Please
Oddaję głos na Dracona. Bardzo ciekawy i oryginalnie zaprezentowany model nie tylko dla fanów staroci :D .
Co do pracy Avallacha (Allacha?)model ładny ale to drewno trochę dziwne.
P.S Dracon to chyba twoja pierwsza bitwa w której nie jesteś ostatni xD
 

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
P.S Dracon to chyba twoja pierwsza bitwa w której nie jesteś ostatni xD
Chyba 2 razy byłem przedostatni :lol:
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

Dark

Dark

Użytkownicy
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Avallach - ładna tekstura i bardzo korzystny render

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Cytat: Avallach link=topic=11991.msg119471#msg119471#msg119471#msg119471 date=1290181745
Co do robienia czegoś dalej - proponowałbym bitwę stricte 3D, czyli bez wykonywania tekstury, albo chociaż ze zdecydowanym naciskiem położonym na model. Rozumiem że dobry grafik powinien radzić sobie zarówno z 2- i 3D, jednak podejrzewam że większość z nas ma jednak silne skłonności do tylko jednej z tych dziedzin. Sam już w tej bitwie skupiłem się na możliwie najlepszej siatce i mapowaniu, teksturę wykonałem po prostu estetycznie, bez specjalnych detali.
Po co? Trzeba się uczyć teksturować, a nie iść na łatwiznę.
Pracki wszystkie nie są za dobre (mówię o teksturach, bo modele to za skomplikowane nie były), ale jako że muszę jakąś wybrać to głosuję na Koleżkę.

Cytat: Dark link=topic=11991.msg119799#msg119799#msg119471#msg119471 date=1290354033
Avallach - ładna tekstura i bardzo korzystny render
Tu się nie zgodzę pod żadnym względem. Render jest tak słaby, że na jednym ze screenów w ogólnie ogarniam co się dzieje. Na innych światło jest dziwne i z jednej strony jest jasno a z drugiej jakby murzyn się położył.
 

Klark Cent

Klark Cent

Użytkownicy
posty706
Propsy654
  • Użytkownicy
A ja bym proponował bitwę wręcz stricte wykurwiście rozwiniętą rzucić tylko temat ogołem a do niego każdy ma wymyśleć wszystko od histori po super render oczywiście czasowo z 2 mieiące bym wam dał : p
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Ponieważ widzę, że wielu - zwłaszcza młodszych userów - nie radzi sobie z poprawnym wytypowaniem najlepszego modelu  :lol:  postanowiłem je wszystkie szczegółowo scharakteryzować według kilku kryteriów - wykonania modelu, mapowania, jakości tekstur, szczegółowości i wykonania renderu.

Dracon

Wykonanie modelu: 6
Pod tym względem Dracon IMO wykonał najlepszą pracę. Model wydaje się być spośród wszystkich prac najbardziej skomplikowany, a dodatkowo został urozmaicony o zdewastowane elementy, skrzywioną pokrywę, dlatego najwyższa nota.

Mapowanie: 5
Bez zarzutu.

Jakość tekstur: 4
Fakt, że na tej 512tce ciężko było o coś lepszego, jednak otarcia i drewno nie są przemawiające. Podoba mi się specular pokrywy, jednak lakier na nóżkach jest już inny, a normal wokół otarcia wciąż zbyt wyrazisty.

Szczegółowość: 4
Są odrapania, poza tym brak detalu, jakiś metalowych elementów, żłobień.

Render:
Na tym pierwszym zostawiłeś dużo wolnej przestrzeni.


Fartuess

Nie bardzo jest co komentować, więc nie będę.

Wykonanie modelu: 2
Mapowanie: 5
Jakość tekstur: 4
Szczegółowość: 3


Avallach

Wykonanie modelu: 5
Bez zarzutu

Mapowanie: 6
Najwyższa nota za zmieszczenie się w połowie wyznaczonego limitu i ogólnie najlepsze rozlokowanie i wykorzystanie powierzchni.

Jakość tekstur: 4
Tu mam trochę zastrzeżeń bo drewno mogłoby być lepsze, specular miejscami za jasny miejscami za ciemny, element z którego wychodzą struny nie ma tekstury w ogóle.

Szczegółowość: 3
I tutaj zabrakło mi detali, a wręcz trudno pracę nazwać skończoną http://biuro.siedziba.pl/verona/verona_pion.jpg , brakuje oczywistych elementów. Nie ma normal mapy.

Render:
Sprytnie maskuje potencjalny brak denka, uwydatnia specular na który udało ci się porwać dużą ilość zielonych oraz Darka i Kazzmira.


Koleszka

Wykonanie modelu: 5
Bez zarzutu.

Mapowanie: 5
Nasrałem się przy nim jak głupi, masa elementów do posegregowania. Dałoby się może wykorzystać więcej przestrzeni jednak bez przesady.

Jakość tekstur: 4
Również sobie dałem 4, bo jak się przyjrzeć to niedociągnieć jest tutaj całkiem sporo, kilka elementów wymagało poprawek, jednak zaniechałem tego nie mając już czasu przy i tak bardzo szczegółowej już teksturze.

Szczegółowość: 6
Chyba nie muszę nikogo przekonywać że moje tekstury są najbardziej szczegółowe, a ich zrobienie zajęło kilka wieczorów.

Render:
Rzecz nad którą ubolewam, marmoset zniszczył mi całkowicie wygląd gryfu, stąd uzasadnione opinie, że należałoby go poprawić. Nie robiłem tego jednak bo potrzebuję render z maxa.


Podsumowując:

Dracon - 19
Fartuess - 14
Avallach - 18
KZW - 20

Wniosek - powinienem wygrać ja czyli głosować qrwa na mnie!

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Nie mogę się z tobą zgodzić. Wykonanie twojego modelu oceniłbym najwyżej na cztery - bardzo źle rozłożyłeś szczegółowość, gryf ma na oko wielokrotnie więcej tris niż pudło rezonansowe które przecież jest dużo większe. Z tego powodu te najbardziej widoczne części są wyraźnie kanciaste, podczas gdy powinny sprawiać wrażenie bryły zaokrąglonej. Detali gryfu i tak w żadnej grze nikt by nie docenił, chyba że byłaby to końcówka broni w first person shooterze. Twoja tekstura też nie jest zbyt realistyczna, podoba mi się tylko metal - on został wykonany naprawdę ładnie. Denko jak najbardziej mam, i to nawet oteksturowane - po prostu zdecydowanie nie ma tam nic wartego pokazania (ty też swojego przecież nie pokazałeś, podobnie Fartuess ani Dracon!).
Ocenę tekstury i szczegółowości podciągnąłbym pod jedno - przecież w modelowaniu low-poly detale umieszcza się właśnie na teksturze, nie na siatce ;) I przyznaję, w tej dziedzinie poszedłem drogą zdecydowanego minimalizmu (po części, ale nie do końca, wynika to z oszczędnego mapowania). Wydaje mi się że jednak mój model zasługuje na wyższą ocenę - skrzypce to przedmiot o bardzo finezyjnych łagodnych kształtach, które udało mi się oddać mimo dość surowych ograniczeń.

Klark Cent

Klark Cent

Użytkownicy
posty706
Propsy654
  • Użytkownicy
Kolega zajebiste podejście xd masz za to pierdolonego propsa ; p
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Cytat: Avallach link=topic=11991.msg119811#msg119811#msg119811#msg119811 date=1290360568
Nie mogę się z tobą zgodzić. Wykonanie twojego modelu oceniłbym najwyżej na cztery - bardzo źle rozłożyłeś szczegółowość, gryf ma na oko wielokrotnie więcej tris niż pudło rezonansowe które przecież jest dużo większe. Z tego powodu te najbardziej widoczne części są wyraźnie kanciaste, podczas gdy powinny sprawiać wrażenie bryły zaokrąglonej. Detali gryfu i tak w żadnej grze nikt by nie docenił, chyba że byłaby to końcówka broni w first person shooterze.
Tu jak najbardziej się z Tobą zgodzę - gryf jest zdecydowanie przesadzony i nie nadaje się w tej formie pod gameart, jednak do samego banjo mam też inne plany niż tylko bitwa. Do gry bym go zdecydowanie uprościł dzięki czemu cały model miałby 300 poly a nie 499.

Cytuj
(ty też swojego przecież nie pokazałeś, podobnie Fartuess ani Dracon!).
Lies! Lies I say!

Szczegółowość oceniałem na teksturach oczywiście.

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Kolega z wojska ma mój głos. Avallach zrobił lepszy model, ale drewno wyszło słabo.

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Proponuję dodać w pierwszym poście, obok linków do screenów, ilość trójkątów w każdym modelu.
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Szkoda, że mała szansa, że ktoś to przeczyta przed oddaniem głosu, ale może jednak skorzysta z tego jakaś osoba, która kręci się po temacie jak smród po gaciach (np. Aztek). Pomyślałem sobie, że kampania reklamowa bitwy powinna nie składać się jedynie z krytyki innych prac ale także skupić na pokazaniu dobrych stron swojej własnej. To tak:

Jak już wszyscy zauważyli mam bardzo ładnie wykonane elementy metalowe, dodatkowo - co zauważył Kyroman - cienie wokół tych mostków. Może się wydawać że namalowanie tych cieni to tylko moment, jednak by uzyskać odpowiedni realizm, spędziłem dłuższą chwilę czasu operując odpowiednio ich rozmyciem i natężeniem by osiągnąć taki efekt. Wykonanie tego łukowego metalowego elementu nad strunami to również nie tak łatwa jak się wydaje sprawa, bo jak widać aby uzyskać taki kształt musiałem idealnie "pofalować" ten element na mapie. Jako jedyny szarpnąłem się na takie detale jak zdobienia (ozdobna grafika na na główce gryfu) oraz logo producenta na membranie. Ponadto (chodź nie widać już tego na screenach) zrobiłem struny, o idealnej kolorystyce i transparencie, które zbiegają się w kierunku głowy gryfu, dzięki czemu nie są nienaturalnie równoległe, a co wiązało się z dodatkowym utrudnieniem na teksturze (można obejrzeć zjawisko na specularze.
Również nie wiem czy zostało to zauważone, ale moja tekstura składa się z największej ilości materiałów. Są na niej elementy metalowe, plastikowe, sklejka drewnopodobna, membrana, dwa rodzaje drewna + drewno malowane. Samo to drewno to w istocie kilka różnych jego rodzajów, odpowiednio ze sobą rozmytych by uzyskać bardziej jednolity efekt. Na koniec przypomnę jeszcze o wszystkich pozostałych cieniach, śrubkach, "miejscach wylotowych na struny", separatorze nieco dalej, progach na gryfie, itd itd.

Anonymized

Anonymized

Użytkownicy
posty2957
Propsy6115
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
Jak już wszyscy zauważyli [...] Na  koniec przypomnę jeszcze o wszystkich pozostałych cieniach, śrubkach,  "miejscach wylotowych na struny", separatorze nieco dalej, progach na  gryfie, itd itd.                                       
Mogłeś po prostu powiedzieć, że twój model jest zajebisty bo tak :lol2:

Cytuj
kręci się po temacie jak smród po gaciach (np. Aztek)
to smród po gaciach kręci jak jak Aztek po tematach a nie odwrotnie :ok:

Ja swój głos zostawię na ostatnią chwilę (może akurat mój zdecyduje kto wygra :lol2: ), chyba, że prześpię :ok:

W każdym razie zastanawiam się między modelami Zbysia i Dracona. Jeden kusi solidnością wykonania, drugi z kolei nietuzinkowym pomysłem i niekonwencjonalnym podejściem do tematu. Model Feartuessa[?] niestety odstaje od wyrównanej walki reszty kandydatów, jak na moje równie dobrze mógł zrobić trójkąt - wyglądałby to przy reszcie modeli niemal identycznie jak teraz - wbrew pozorom i powszechnym nastawieniem do tego usera nie miałem na celu nikogo obrazić  :ok:
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Cytat: Aztek link=topic=11991.msg119867#msg119867#msg119867#msg119867 date=1290394927
Ja swój głos zostawię na ostatnią chwilę (może akurat mój zdecyduje kto wygra :lol2: )
Eat shit and die!

[mod=Aztek]sorry pal, i don#msg119867#msg119867#msg119867#msg119867 date=1290394927]
Ja swój głos zostawię na ostatnią chwilę (może akurat mój zdecyduje kto wygra :lol2: )
[/quote]
Eat shit and die!

[mod=Aztek]sorry pal, i dont speak english[/mod]

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Cytat: Dracon link=topic=11991.msg119701#msg119701#msg119701#msg119701 date=1290282691
Na początku miałem nick dragon, potem Dragon, a teraz Dracon. Takie jakby nawiązanie do lat poprzednich :)
A ja kurwa zawsze myslalem ze to kto inny :lol2:
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry