1024 & massVobs 6865 17

O temacie

Autor emace

Zaczęty 8.07.2010 roku

Wyświetleń 6865

Odpowiedzi 17

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?

emace

1024 & massVobs
2010-07-08, 09:03(Ostatnia zmiana: 2010-07-08, 12:40)
Jaki sens i kiedy ma stosowanie tekstur w rozdzielczości 1024x1024 px, na potrzeby moddingu GIINK ?
Chcę zrobić własne tekstury i bardzo chętnie poczyniłbym te w najwyższej rozdzielczości. O zaletach raczej nie trzeba rozmawiać, bo wiem kiedy to by się przydało a kiedy nie... Rozumiem, że przedewszytkim odbije się to wydajnościowo na słabszych komputerach. Interesuje mnie bardziej, jak bardzo się ograniczać.

EDIT: A co powiecie o intysyfikacji VOBÓW w świecie ? Powiedzmy mega gęsty las - dżungla wręcz, albo ostro zakrzaczony teren, lub bardzo gęsto rosnąca trawa. Myślałem również o porozrzucaniu gałązek, gałęzi, pni na ziemi (własny vob z uwględnionym limitem verts i poly - powielony z dwadzieścia razy) jako efekt po wyrąbie lasu. ?
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
W miejscach ważnych fabularnie, gdzie spędza się dużo czasu, głównie architektura, czasem itemy można dać w wyższej rozdzielczości. G2NK ma dużo tekstur 512, ale też trafią się nawet 2048x2048 (chyba tekstura gór) Według mnie spokojnie mógłbyś dać dużą część tekstur 1024x1024, odbije się to głównie na ramie i troszkę na procku (z doczytywaniem tekstur zawsze są problemy) . Ale kto w dzisiejszych czasach ma kompa gorszego niż Pentium 4 2GHz i 1GB RAM? Oczwyście sam pewnie wiesz, że na głupi kubek nie zmarnujesz tekstury 1024, ani nawet 512. Działaj! zobaczymy co zmajstrujesz.
 

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
Cytat: wietrzyk link=topic=10721.msg102735#msg102735#msg102735#msg102735 date=1278573791
W miejscach ważnych fabularnie, gdzie spędza się dużo czasu, głównie architektura, czasem itemy można dać w wyższej rozdzielczości. G2NK ma dużo tekstur 512, ale też trafią się nawet 2048x2048 (chyba tekstura gór) Według mnie spokojnie mógłbyś dać dużą część tekstur 1024x1024, odbije się to głównie na ramie i troszkę na procku (z doczytywaniem tekstur zawsze są problemy) . Ale kto w dzisiejszych czasach ma kompa gorszego niż Pentium 4 2GHz i 1GB RAM? Oczwyście sam pewnie wiesz, że na głupi kubek nie zmarnujesz tekstury 1024, ani nawet 512. Działaj! zobaczymy co zmajstrujesz.

dzięki za odp. :)  kusi mnnie "rozlać" dwie - trzy mega tekstury, podobnie jak w "RAGE" z tym, ze tam wrzucili kilometrowe tekstury na wzgórza. Ustandaryzyje rzeczywiście w takim razie 1024 - w arch i gór, ale gdzie nie gdzie. 2048 też zapodam w kilku, kilkunatu miejscach. A cotam, najwyżej sam w to zagram, bo mój komp to pociągnie. Zawsze można łatwo jedną teksturę wywalić, i oteksturować tradycyjnie 512 - jako wersja light.
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

1024 & massVobs
#3 2010-07-08, 10:23(Ostatnia zmiana: 2010-07-08, 10:26)
Cytat: wietrzyk link=topic=10721.msg102735#msg102735#msg102735#msg102735 date=1278573791
W miejscach ważnych fabularnie, gdzie spędza się dużo czasu, głównie architektura, czasem itemy można dać w wyższej rozdzielczości. G2NK ma dużo tekstur 512, ale też trafią się nawet 2048x2048 (chyba tekstura gór) Według mnie spokojnie mógłbyś dać dużą część tekstur 1024x1024, odbije się to głównie na ramie i troszkę na procku (z doczytywaniem tekstur zawsze są problemy) . Ale kto w dzisiejszych czasach ma kompa gorszego niż Pentium 4 2GHz i 1GB RAM? Oczwyście sam pewnie wiesz, że na głupi kubek nie zmarnujesz tekstury 1024, ani nawet 512. Działaj! zobaczymy co zmajstrujesz.
Człowieku, nawet żebyś dał wszystkie 1024 to i tak na nowszych komputerach nikt tego nie odczuje w najmniejszym stopniu. Nie oszczędzajcie sobie, jak chcecie dać 1024 to dajcie.
Jeśli chodzi o takie pierdoły jak beczka, czy coś to 1024 nie warto dawać, ze względu na czas pracy. Jednak jak jest tekstura większa to trzeba się bardziej pobawić z detalem, więc nie ma sensu. Małe przedmioty - 512, malutkie 256, a większe lub często widziane (postacie, budynki, tekstury terenu - te w szczególności) 1024.
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Skyboxy - 2048x
Teren - 1024x
Budowle, architektura - 512x, 256x nie więcej
Twarze - 1024x (pod warunkiem, że będziesz malował je od nowa)
Postacie, pancerze 1024x (jak wyżej)
 

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
Thoro - logicznie to wygląda... tak zresztą czułem. A co powiecie o intysyfikacji VOBÓW w świecie ? Powiedzmy mega gęsty las - dżungla wręcz, albo ostro zakrzaczony teren, lub bardzo gęsto rosnąca trawa. Myślałem również o porozrzucaniu gałązek, gałęzi, pni na ziemi (własny vob z uwględnionym limitem verts i poly - powielony z dwadzieścia razy) jako efekt po wyrąbie lasu. ?
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

1024 & massVobs
#6 2010-07-08, 12:31(Ostatnia zmiana: 2010-07-08, 12:32)
Cytat: emace link=topic=10721.msg102759#msg102759#msg102759#msg102759 date=1278584109
Thoro - logicznie to wygląda... tak zresztą czułem. A co powiecie o intysyfikacji VOBÓW w świecie ? Powiedzmy mega gęsty las - dżungla wręcz, albo ostro zakrzaczony teren, lub bardzo gęsto rosnąca trawa. Myślałem również o porozrzucaniu gałązek, gałęzi, pni na ziemi (własny vob z uwględnionym limitem verts i poly - powielony z dwadzieścia razy) jako efekt po wyrąbie lasu. ?
Obejrzyj sobie łąkę w modzie Dracona "Opowieść o Bandytach" - trawa wygląda może ładnie, ale była tylko jedna osoba która twierdziła że gra nie chodziła na tym obszarze skokowo. Niestety Gothic ma bardzo ścisły limit polygonów z nałożoną alfą. Co do obiektów gdzie alfy nie ma - wydaje mi się że ich można by dać naprawdę mnóstwo.

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Nie stworzysz dobrego lasu w gothic. W TM próbowaliśmy ze 3 oddzielne sety drzew i wiele innych a dodatkowo u nas przy zaawansowanym ovobowaniu gra tego nie wytrzymuje.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

1024 & massVobs
#8 2010-07-08, 13:35(Ostatnia zmiana: 2010-07-08, 13:38)
Cytat: Thoro link=topic=10721.msg102767#msg102767#msg102767#msg102767 date=1278585495
Nie stworzysz dobrego lasu w gothic. W TM próbowaliśmy ze 3 oddzielne sety drzew i wiele innych a dodatkowo u nas przy zaawansowanym ovobowaniu gra tego nie wytrzymuje.
Jakiś czas temu w theSect wymyśliliśmy pewien gadżecik - dzięki odpowiedniemu zastosowaniu VobTree złożonych z mieszanki pfx#msg102767#msg102767#msg102767#msg102767 date=1278585495]
Nie stworzysz dobrego lasu w gothic. W TM próbowaliśmy ze 3 oddzielne sety drzew i wiele innych a dodatkowo u nas przy zaawansowanym ovobowaniu gra tego nie wytrzymuje.
[/quote]
Jakiś czas temu w theSect wymyśliliśmy pewien gadżecik - dzięki odpowiedniemu zastosowaniu VobTree złożonych z mieszanki pfxów z Velocity3D i opcjonalnie plane#msg102767#msg102767#msg102767#msg102767 date=1278585495]
Nie stworzysz dobrego lasu w gothic. W TM próbowaliśmy ze 3 oddzielne sety drzew i wiele innych a dodatkowo u nas przy zaawansowanym ovobowaniu gra tego nie wytrzymuje.
[/quote]
Jakiś czas temu w theSect wymyśliliśmy pewien gadżecik - dzięki odpowiedniemu zastosowaniu VobTree złożonych z mieszanki pfxów 2D, dałoby się zrobić coś przypominającego SpeedTree, ale to byłaby masa robty, i też trudno powiedzieć jak dużo niezależnych pfx#msg102767#msg102767#msg102767#msg102767 date=1278585495]
Nie stworzysz dobrego lasu w gothic. W TM próbowaliśmy ze 3 oddzielne sety drzew i wiele innych a dodatkowo u nas przy zaawansowanym ovobowaniu gra tego nie wytrzymuje.
[/quote]
Jakiś czas temu w theSect wymyśliliśmy pewien gadżecik - dzięki odpowiedniemu zastosowaniu VobTree złożonych z mieszanki pfxów trzeba by użyć na jedną koronę. O ile pamiętam, to Velocity3D daje to co SpeedTree - polygony są zawsze obrócone przodem do kamery.
Problem tkwi w tym, że jeden wielki pfx korony powodowałby że cała byłaby statyczna względem kamery, dlatego trzeba raczej zastosować porozrzucane w przestrzeni kępki liści.

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Akurat tworzenie dobrej korony z kwestii całego lasu jest akurat najłatwiejsze i najmniej problematyczne.
 

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?

emace

1024 & massVobs
#10 2010-07-08, 14:07(Ostatnia zmiana: 2010-07-08, 14:12)
Thoro. Sam ostatnio robiłem drzewo, i potwierdzam. Praca nad koroną drzewa jest nieskomplikowana - ale wy chyba mowicie o jakimś niestandardowym podejściu zapewne.

Avallach, może nie, że projekujesz jedną wielką koronę, ale cztery duże korony, z tym, że te musiały by być stworzone z średnich koron - faktycznie z kłębków liści, jak to ująłeś. Te musiały by być dodatkowo rzadko porozstawiane tak żeby elementy dużych koron się zazębiły po wstawieniu do świata tworząc WIELKĄ KORONĘ.

W efekcie - element średniej korony pierwszej dużej korony,  byłby w sąsiedztwie... nie wiem... trzeciego "kłebka liści" czwartej wielkiej korony. Cały ten zabieg jest jak mi się wydaje sposobem na przekonująca animację koron drzew. no i pewnie wydajnościowo ma to racje bytu.

Możesz mi przetłumaczyć na język emace to zdanko: "dzięki odpowiedniemu zastosowaniu VobTree złożonych z mieszanki pfx'ów z Velocity3D i opcjonalnie plane'ów 2D, dałoby się zrobić coś przypominającego SpeedTree," :)
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

1024 & massVobs
#11 2010-07-08, 14:37(Ostatnia zmiana: 2010-07-08, 14:43)
Cytat: emace link=topic=10721.msg102777#msg102777#msg102777#msg102777 date=1278590855
Możesz mi przetłumaczyć na język emace to zdanko: "dzięki odpowiedniemu zastosowaniu VobTree złożonych z mieszanki pfx#msg102777#msg102777#msg102777#msg102777 date=1278590855]
Możesz mi przetłumaczyć na język emace to zdanko: "dzięki odpowiedniemu zastosowaniu VobTree złożonych z mieszanki pfxów z Velocity3D i opcjonalnie plane#msg102777#msg102777#msg102777#msg102777 date=1278590855]
Możesz mi przetłumaczyć na język emace to zdanko: "dzięki odpowiedniemu zastosowaniu VobTree złożonych z mieszanki pfxów 2D, dałoby się zrobić coś przypominającego SpeedTree," :)
VobTree to kilka spacerowych obiektów (np pfx#msg102777#msg102777#msg102777#msg102777 date=1278590855]
Możesz mi przetłumaczyć na język emace to zdanko: "dzięki odpowiedniemu zastosowaniu VobTree złożonych z mieszanki pfxy, meshe, plane#msg102777#msg102777#msg102777#msg102777 date=1278590855]
Możesz mi przetłumaczyć na język emace to zdanko: "dzięki odpowiedniemu zastosowaniu VobTree złożonych z mieszanki pfxy) złożone w jeden malutki zenik, który potem wstawiasz w świecie jak pojedynczy obiekt - żeby było szybciej.
PFX to efekt cząsteczkowy, po prostu dwuwymiarowe plane#msg102777#msg102777#msg102777#msg102777 date=1278590855]
Możesz mi przetłumaczyć na język emace to zdanko: "dzięki odpowiedniemu zastosowaniu VobTree złożonych z mieszanki pfxy z grafiką, mogą być animowane.
Velocity3D to opcjonalny parametr particli w PFX#msg102777#msg102777#msg102777#msg102777 date=1278590855]
Możesz mi przetłumaczyć na język emace to zdanko: "dzięki odpowiedniemu zastosowaniu VobTree złożonych z mieszanki pfxie, ustawia się go przez visOrientation_S //edit: chyba się pomyliłem, najprawdopodobniej nie chodziło jednak o VELO3D, a o NONE:visOrientation_S = NONE;

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
ok super Avallacha.. a "speedTree" ?

a jak to jest  z tym zdaniem "GoMan bo zmianie tekstury zmienia także rozdzielczość do domyślnej 256x256 przez co są porozciągane, to możecie znaleźć sposób by były w wyższej rozdzielczości"

na prawde to jest takie skomplikowane, jak sie wydaje autorowi tego zdania ? co się dzieje tak na prawdę z teksturami, które niesą dołączane do świata z pośrednictwem GoMana ?
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Dracon

1024 & massVobs
#13 2010-07-09, 14:19(Ostatnia zmiana: 2010-07-09, 14:26)
Cytuj
GoMan bo zmianie tekstury zmienia także rozdzielczość do domyślnej 256x256 przez co są porozciągane, to możecie znaleźć sposób by były w wyższej rozdzielczości
To nie jest prawdą. Trzeba tylko umieć przekonwertować.
Ja tekstury wrzucam do Gothic'a tylko za pomocą GoMana. Nie mam pewności czy te przekonwertowane przez samą grę tworzą sobie mipmapy, a w GoManie można ustawić ich ilość.
Cytuj
a "speedTree" ?
To jest technologia dzięki której można stworzyć realistyczne drzewa. Wpisz sobie w google czy inną wikipedię ;).
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
[quote author=Dracon link=topic=10721.msg102894#msg102894#msg102894#msg102894 date=1278684063y, a w GoManie można ustawić ich ilość.

To jest technologia dzięki której można stworzyć realistyczne drzewa. Wpisz sobie w google czy inną wikipedię ;).
[/quote]

ja do tworzenia tesktur uzywam puki co po prostu photoshopa i zapisuje efekt pracy jako Targa/TGA. Potem bezpośrednio już w spacerze ładuję ta teksturę. Nie zauważyłem, zeby z takiej 1024 teksturki w spacerze nagle zrobiła mi się 256. były duże i ostr. Pewnie taki zabieg starczy co? Rozumiem, że może to inaczej by wyglądało w modzie oryginalnego Gothica, ja tworzę noweg moda od podstaw, z nowym światem i fabułą. Bedę wdzięczny za odpowiedź
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Dracon

1024 & massVobs
#15 2010-07-09, 20:18(Ostatnia zmiana: 2010-07-09, 20:19)
Cytuj
ja tworzę noweg moda od podstaw, z nowym światem
To nie ma znaczenia ;)

Cytuj
zapisuje efekt pracy jako Targa/TGA. Potem bezpośrednio już w spacerze ładuję ta teksturę.
Ja robię inaczej: tworzę teksturę, zapisuję w *.tga, a potem otwieram ją w GoManie i wybieram Datei>Export i w okienku wybieram "zapisz jako typ: Gothic texturformat (*.tex)", do końcówki nazwy dopisuję "-C" (czyli jeśli tekstura nazywa się xyz.tga, to zmieniam nazwę na xyz-C.tex), a potem zaznaczam "Maps generieren" i wybieram liczbę mipmap (tekstura nie będzie brzydko wyglądać przy oddaleniu) w zależności od rozmiaru (ja robię 1024 - 6-7, 512 - 4-5, 256 - 2-3, a mniejsze 2 albo 1). Potem klikam "Exportieren" i zapisany plik *.tex wrzucam do folderu _work\textures\_compiled.
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
[quote author=Dracon link=topic=10721.msg102942#msg102942#msg102942#msg102942 date=1278920923 (tekstura nie będzie brzydko wyglądać przy oddaleniu) w zależności od rozmiaru (ja robię 1024 - 6-7, 512 - 4-5, 256 - 2-3, a mniejsze 2 albo 1). Potem klikam "Exportieren" i zapisany plik *.tex wrzucam do folderu _work\textures\_compiled.
[/quote]


hmm. warte wyprubowania, ale trzeba się upewnić, czy przy odpaleniu spacerka, kiedy to TEX tworzy się z automatu, nie nadpisuje ci sie ten tex. Wystarczy sprawdzić date stworzenia swojego texa, a potem po odpaleniu spacera, sprawdzić, czy ta data stworzenia się zmieniła.
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
ale trzeba się upewnić, czy przy odpaleniu spacerka, kiedy to TEX tworzy się z automatu, nie nadpisuje ci sie ten tex.
Raczej nie, ale możesz sprawdzić ;).
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry