Nowe elementy interface'u, choćby okno statystyk, ale interaktywne, z kontrolkami jak w ustawieniach, pozwalające na modyfikowanie atrybutów bez pomocy nauczycieli ;) Odpowiednie kontrolki istnieją (o ile pamiętam jest nawet kursor) tylko normalnie nie działają ; p. O ile pamiętam na WoG był nawet skrypt pozwalający przy pomocy Ikarusa, MENU_ITEM_CURSOR (chyba) i backWorld'a umieścić w menu funkcjonujący kursor
System tworzenia/modyfikowania czarów w trakcie gry, połączony ze specjalnym interfacem.
Zastąpienie systemu run księgą czarów analogiczną jak w g3.
"Współczucie" ze strony npc - wiem że nie o takie pomysły wam raczej chodzi, ale pewnym niedorobieniem jest to, że kiedy jakiś npc sam z siebie zaatakuje gracza, npc go nie bronią (a w odwrotnej sytuacji od razu sięgają po broń).
Ciekawe byłoby skryptowe automatyczne aktywowanie skryptem cheatów ZHIGHQUALITYRENDER i ZFOGZONE
Fajny byłby podobny system kowalstwa co w Sacred - itemy miałyby "sloty" w które można by wkładać ulepszacze - jednak dla wygodnego użycia tu także potrzebne byłyby specjalne okienka (takich funkcji nawet Ikarusem się nie osiągnie).
Zaklęcie teleportacji do wskazanego kursorem miejsca.
Wygodniejsze okno ekwipunku, ale z ograniczoną pojemnością.
System alchemii z możliwością mieszania dowolnych składników, i efektami obliczanymi na bieżąco (nie predefiniowanymi)
Mam też kilka innych ciekawych pomysłów, ale jeszcze by się wam udało je zrobić i miałbym mniej nowości w NT