Pytanie o Ograniczenie 3D 3840 12

O temacie

Autor zkajo

Zaczęty 20.06.2010 roku

Wyświetleń 3840

Odpowiedzi 12

zkajo

zkajo

Użytkownicy
posty102
Propsy28
  • Użytkownicy
Otóż mam pewne pytanie. Czy Gothic 2 ma ograniczenie co do ilości poly w świecie? Rozumiem że jeden zen na pewno, ale jeśli te zeny zostałyby podzielone i potem połączone w jeden świat (macro jeśli dobrze rozumiem). Chodzi mi o ogólny limit dla jednego świata (Czyli np. wyspa khorinis).
 
Moje gg: 8169289

Vuler

Vuler

Użytkownicy
posty60
Propsy16
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ograniczenia ma format 3DS do którego możesz wyeksportować model mający nie więcej niż 65535 trójkątów. Dlatego stworzony świat musisz podzielić na części z uwzględnieniem tego ograniczenia, zapisująć w go kilku oddzielnych plikach. Świat ten możesz później połączyć z powrotem w spacerze właśnie za pomocą makra.
 

zkajo

zkajo

Użytkownicy
posty102
Propsy28
  • Użytkownicy
No dobrze, a mogę mieć np. 10 części po 60k każda?

Dzięki za odpowiedź ;)
 
Moje gg: 8169289

Vuler

Vuler

Użytkownicy
posty60
Propsy16
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie widzę przeszkód, samo Khorinis składa się przecież z 9 takich kawałków.
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Nie widzę przeszkód, samo Khorinis składa się przecież z 9 takich kawałków.

Ale są to tylko przypuszczenia jak sądzę? Khorinis ma ok. 450 000 poligonów, a 9 * 65 000 = ok. 600 000.
Też mnie bardzo interesuje ten problem, bo na chwilę obecną robię w ciemno, niebezbiecznie zbliżając się do 450 k poly. Zdarzało mi się w przypadku modowania innych, starszych gier, że się robiło, wszystko działało dobrze, a po przekroczeniu pewnej bariery wszystko zaczynało się mieszać bo silnik nie wyrabiał.

Dlatego przyłączam się do pytania i proszę o odpowiedź kogoś kto nie przypuszcza tylko wie jak wygląda sprawa.

Mr Prezesinho

Mr Prezesinho

Użytkownicy
posty162
Propsy1
  • Użytkownicy
To, że ci mnożenie pokazuje inne wartości nic nie zmienia, bo niektóre części mają wiecej poly, inne mniej. A co do ograniczeń to myślę, że jeśli byś robił jeden świat 3ds o wartości 450k wtedy silnik zacząłby wariować. Możesz zrobić świat o wielkości 2kk, ale musisz to podzielić na tyle części, aby jedna miała nie więcej niż 65k z kawałkiem.
 
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika, jeśli uważasz, że te sygnatury nie mają sensu wklej to do podpisu.


inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
myślę, że jeśli byś robił jeden świat 3ds o wartości 450k wtedy silnik zacząłby wariować. Możesz zrobić świat o wielkości 2kk, ale musisz to podzielić na tyle części, aby jedna miała nie więcej niż 65k z kawałkiem.
Chyba nie zrozumiałeś. Nie chodzi o to że silnik wariowałby gdyby dostał świat z 66k tris albo więcej. Chodzi o to że nie da się nawet takiego pliku zapisać, eksporter do kerraxa zwróci zwyczajnie błąd.

Swoją drogą jestem bardzo ciekaw jak do tego ograniczenia ma się format 3ds z którego korzysta Wings3D. Nie ma on nic wspólnego z Kerraxem, a Gothic czyta go bez problemu :/

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka

KolegaZWojska
Rzeka

Pytanie o Ograniczenie 3D
#7 2010-06-21, 19:59(Ostatnia zmiana: 2010-06-21, 22:02)
Edit: Jest odpowiedź!!!

Odłóżmy na bok ten limit na eksportowanie. Zapytam tak: Czy mogę zrobić świat składający się powiedzmy z 14 partów po 50 000 poly każdy? Daje nam to 700 000 poly, przy mizernym NewWorldzie = 450 000.

Zresztą, po co ja pytam? Zaraz zrobimy i zobaczymy co się wydarzy.

Edit: Gotowe! Drogi Zkajo, odpowiedź na nurtujące nas pytanie brzmi: Tak, można.

http://i272.photobucket.com/albums/jj181/z...are/Limity1.jpg

Zrobiłem osiedle, którego każda taka czerwona część ma ponad 50 000 poly, jest ich czternaście, połączyłem za pomocą macro, uruchomiłem grę i nic się złego nie stało.

http://i272.photobucket.com/albums/jj181/z...are/Limity2.jpg

Chciałem jednak zauważyć, że i tak nie wiele to oznacza gdyż każdy zen, w przeciwieństwie od tych powyższych, ma jeszcze voby, które jak wiadomo także zbudowane są z poligonów.

Jak będę miał czas zobaczę co się wydarzy przy 3 000 000 poly. Jeśli już tu więcej nie napiszę znaczy, że spaliłem se kompa.

Mr Prezesinho

Mr Prezesinho

Użytkownicy
posty162
Propsy1
  • Użytkownicy
Cytuj
Chyba nie zrozumiałeś.

Owszem, nie znam się aż tak dobrze na meshach, dlatego też mi się przyda taka informacja :]  

Cytuj
Jak będę miał czas zobaczę co się wydarzy przy 3 000 000 poly.

Wiele więcej się nie dowiesz, poza tym, że udowodnisz już potwierdzone przez siebie stwierdzenie - stanie się to samo, tyle, że świat będzie więcej ważył i będzie większy :lol:
 
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika, jeśli uważasz, że te sygnatury nie mają sensu wklej to do podpisu.


KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
A zna ktoś może sposób na zaimportowanie Zena, razem z vobami do 3ds Maxa? Wtedy dowiedziałbym się ile rzeczywiście jest poligonów w Khorinis.

zkajo

zkajo

Użytkownicy
posty102
Propsy28
  • Użytkownicy
Dzięki kolego wojaku :]  Wielce przydatne informacje.
A co do twojego pytania, to kerrax chyba importuje pliki zen, ale czy z vobami to nie wiem...

A ten, jeszcze jedno pytanie. Ile maksymalnie trójkątów/poli może mieć vob?
 
Moje gg: 8169289

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka

KolegaZWojska
Rzeka

Pytanie o Ograniczenie 3D
#11 2010-06-21, 22:44(Ostatnia zmiana: 2010-06-21, 22:46)
Nigdy nie zrobiłem żadnego voba więc teraz ja mogę co najwyżej wysunąć przypuszczenie: 65 355.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Pytanie o Ograniczenie 3D
#12 2010-06-21, 23:12(Ostatnia zmiana: 2010-06-22, 06:39)
Nigdy nie zrobiłem żadnego voba więc teraz ja mogę co najwyżej wysunąć przypuszczenie: 65 355.
O ile się orientuję tu ograniczenia są o wiele, wiele bardziej rygorystyczne. W teamach zawsze zalecano mi modelować do ok. 1k, chociaż max to chyba najwyżej kilkanaście tysięcy, co jednak prawdopodobnie mocno obniża wydajność.
Jeśli chodzi o animowane modele organiczne (asc typu zbroje) spokojnie chodzi przy kilku tysiącach.

Trzeba pamiętać też o tym że problem może pojawić się dopiero przy próbie wyrenderowania danej sceny, zwłaszcza kiedy zawiera ona dużo poly z alphą - tu akurat engine ma bardzo ścisły, konkretny limit i zaburzenia można udczuć bardzo wyraźnie np. na łące w modzie Dracona "Opowieśc o Bandytach".


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry