Nowe itemy 4068 11

O temacie

Autor Radek

Zaczęty 1.01.2010 roku

Wyświetleń 4068

Odpowiedzi 11

Radek

Radek

Użytkownicy
posty96
  • Użytkownicy
Jak zrobić nowe itemy z teksturką w Blenderze (pomijając modelowanie)?? Mam Kerraxa, ale nie wiem co dalej. Chcę zrobić drewnianą palisadę składającą się z pni. Tylko żeby teksturowanie było w Blenderze, a nie w spacerze (ładniej wychodzi).
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Zmapować, oteksturować, wyeksportować, oskryptować, wrzucić do gry.

EDIT:
Cieszyć się.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Radek

Radek

Użytkownicy
posty96
  • Użytkownicy
Ja zrobiłem w Blenderze 16 segmentowy walec, "zaostrzyłem" go, oteksturowałem, eksportowałem Kerraxem do 3DS, wrzucam spacerem a tam nie dość, że 100 razy za duży, to jeszcze bez mojej teksturki. WTF??
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
1. Sześciosegmentowy walec by wystarczył. Gothic to nie CE4.
2. Jak za duży, to znaczy że musisz go zmniejszyć jeszcze w Blenderze.
3. Jak nie wrzuciłeś tekstury, to nie dziwota, że nie ma tekstury.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Radek

Radek

Użytkownicy
posty96
  • Użytkownicy
A gdzie ją wrzucić?? W formacie .tga czy .tex??
 


emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
Avallach. nie pomyliło Ci się coś ? rozumiem że *.tga zapisać do katalogu... nie wiem... "_intern" (GOTHIC II\_Work\data\Textures) bo takiej struktury katalogów, o jakiej Ty piszesz nie, widzę u siebie. To po pierwsze, po drugie co masz na myśle pisząc, że *.tex "automatycznie się stworzy" i gdzie ten plik powędruje ?

dziękuję za odpwowiedź
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Avallach. nie pomyliło Ci się coś ? rozumiem że *.tga zapisać do katalogu... nie wiem... "_intern" (GOTHIC II\_Work\data\Textures) bo takiej struktury katalogów, o jakiej Ty piszesz nie, widzę u siebie. To po pierwsze, po drugie co masz na myśle pisząc, że *.tex "automatycznie się stworzy" i gdzie ten plik powędruje ?

dziękuję za odpwowiedź
Nic mi się nie pomyliło. Tak jak napisałem, plik tga trzeba wkleić do _Work\data\Textures. Przy uruchamianiu gry, sama ona go odczyta, przekonwertuje na .tex i skopiuje do _Work\data\Textures\_compiled.

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
ok, super - dzięki za odp. przy okazji... co gdy chcę dodać swoje indywidualne tekstury ? dla testów gdzie je wrzucać, a potem gdy stworzę moda - koniecznie trzeba zrobić paczkę vdf`em i załącczyć te tekstury ? i jeszcze przy okazji, wklejam post z innego wątku :lol:

gdzie lepiej oteksturowywać ? w 3DSMax czy spacerze. Dać sobie spokuj z projektowaniem takich drobnych obiektów jak drzewa i kamienie w 3DSMax czy warto troszke dodać od siebie ? i niepolegać na vobach ? Domy rozumiem że projektuje sie w 3dsmaxie ?

czy można w spacerze zmieniać rozmiar voba ?
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Moderator działu

Nowe itemy
#9 2010-05-08, 19:36(Ostatnia zmiana: 2010-05-08, 19:37)
Pamiętaj, że rozmiar twoich tekstur musi na długości i szerokości być potęgą 2.
Przykładowe rozmiary tekstur: 128/256, 512/512, 1024/512 itp. W innym wypadku może być problem z przekonwertowaniem na .tex

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
Zmapować, oteksturować, wyeksportować, oskryptować, wrzucić do gry.

te mapowanie (unwarp?) co to w ogole daje, w czym to pomaga? jestem puki co na etapie budowania świata, ale zaraz juz przerzucam się na spacer i będe pewnie musiał z tym do czynienia. Choć testy robię i biegam sobie po swoim świecie bez tekstur, cały czas wydaje mi sie, że będę to "mapowanie" mógł pominąć... tak ogolnie w czym to mapowanie pomaga, co to daje spacerowi, ze tak zapytam ?
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
jak tvorzisz sam model i dodasz texture to ona bendzie rozciongnent i zdeformovana na modelu , i wlaszne po jest mapovanie ... poiem tak jak sobie vyobrazasz texture czterokontna na trojkontze ?? no i oto chotdzi ze v mapovaniu ten trojkont jakosz rozciongnesz na texturze.... ale to juz chyba viesz bo masz temat z modem i jest dbrze
 



0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry