Kilka pytań początkującego 2035 6

O temacie

Autor proquest

Zaczęty 4.05.2010 roku

Wyświetleń 2035

Odpowiedzi 6

proquest

proquest

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy
Witam, na początku chciałbym prosić o wyrozumiałość i nie jechać mnie z moje pytania, tylko odpowiedzieć, albo odesłać. Sam nie znalazłem odpowiedzi, albo nie była zadowalająca. Tak więc przejdę do sedna.
1. Jak w spacerze nakładać swoje, własne tekstury, anie te z programu.
2. Jak w 3ds maxie importować model razem z teksturą (widzę sam model) i jak nałożyć na ów model własną tex, aby była w widoczna w grze?
3. Gdy zrobię swój świat, zapiszę go w zen, jak zrobić aby tam zaczęła się gra? I czy tekstury mam kłaść w 3ds czy spacerze?
4. Dobra, i najbardziej lamerskie pytanie, gdy w spacerze dodam voba, jak zapisac, gdzie kliknąć, aby widzieć efekt w grze.

Pozdrawiam i z góry przepraszam za doprowadzenie kogoś to ****** moimi pytaniami.
 

Pragasek

Pragasek

Użytkownicy
posty334
Propsy39
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
3. Dodaj w świecie startpoint.
4. Zapisz świat File/Save Zen/ i plik wrzuć do folderu gdzie jest gra a dokładniej to _work/data/worlds.
Potem zmień nazwe pliku worlds.vdf który znajduję się w folderze Gothic/Data i zmień nazwe na Worlds.vdf.disabled

maciejG

maciejG

Użytkownicy
posty450
Propsy1
  • Użytkownicy
1. Musisz je wrzucić do _Work/Data/Textures/_compiled
4. Zapisz nie jak NewWorld.ZEN, tylko inaczej, a potem zamienić, dodać do paczki z modem lub ustawić Worlds.vdf na Worlds.vdf.disabled.
 
Spoiler

niron

niron

Użytkownicy
posty16
  • Użytkownicy
A co do pytanka nr. 2 - Importuj model 3d, a następnie wciśnij klawisz "M", powinien ci się wyświeltić "Material Editor". Teraz wciśnij ikonkę próbki, i kliknij na model. Jedna z kulek w "Material Editor" powinna przybrać inny kolor. Kliknij tą kulkę, a następnie gdzieś pod spodem, w zakładce "Maps" kliknij na nazwę tekstury. To samo w nowej zakładce, "Bitmap Parameters". Otworzy ci się nowe okno, w którym musisz wyszukać teksturę.

Jest jeszcze jeden sposób, aby zmienić teksturę, bez konieczności otwierania modelu 3d. Wystarczy otworzyć plik .asc (na .3ds nie działa) notatnikiem, a następnie wyszukać, i zmienić nazwę tekstury.
 

proquest

proquest

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy

proquest

Kilka pytań początkującego
#4 2010-05-05, 10:44(Ostatnia zmiana: 2010-05-05, 10:45)
Dzięki wszystkim!
Mam jeszcze jedno pytanie, gdzie znajdują się modele zbroi, ale nie takie rzucone, bo w Armors mam tylko takie leżące.
I czym edytować te pliki tex.? I jak zwykłą teksture zapisać w tym foramcie?
Pozdrawiam
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Pliki zbroi trzeba zdekompilować GothicSourcerem z humans.mds, który trzeba z kolei wypakować z anims.vdf.
Możesz też po prostu ściągnąć je z downloadu na WorldOfGothic.de.
Pliki tex trzeba przekonwertować aplikacją zTEX lub GoManem.

proquest

proquest

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy

proquest

Kilka pytań początkującego
#6 2010-05-05, 11:05(Ostatnia zmiana: 2010-05-05, 14:26)
A jak to zrobić? Gdy biorę open w source to odpala mi się tylko kod źródłowy.

EDIT
I jeszcze mały problem w folderze data nie mam pliku texture

EDIT 2
Już naprawdę ostatnie pytanie, jak robię świat i 3ds maxie go oteksturuje, to gdzie potem wrzucic te tekstury?
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry