efekt zamrożenia przy trafieniu strzała 5867 14

O temacie

Autor pawbuj

Zaczęty 28.03.2010 roku

Wyświetleń 5867

Odpowiedzi 14

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
jak w temacie , szukam efektu, który spowoduje przy trafiebniu strzała pełne zamrożenie postaci (monster lub npc).
 

kamiloops

kamiloops

Użytkownicy
posty161
Propsy11
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
zrub strzałe na podstawie zaklęcia ;d
 
Nie mam polskich znakow

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

efekt zamrożenia przy trafieniu strzała
#2 2010-05-08, 16:03(Ostatnia zmiana: 2010-05-08, 16:13)
zrub strzałe na podstawie zaklęcia ;d
Widać że nie masz pojęcia o systemie czarów w Gothicu. Jeśli nie wiesz nic na dany temat, nie pisz.

W funkcjach odpalanych przy zranieniu:ZS_Reacttodamage
B_CombatReacttodamage
B_MM_ReactToDamage
B_MM_ReactToCombatDamage
B_Orc_AssessDamage
dopisz na początkuvar c_item weapon; weapon = Npc_GetReadiedWeapon (other);
if (weapon.munition == freezing_arrow) //zamiast freezing_arrow wpisz instance specjalnej strzały
{
AI_PlayAniBS(self, "T_STAND_2_FREEZE_VICTIM", BS_UNCONSCIOUS);
Wld_PlayEffect("spellFX_IceCube",self,self,0,0,0,FALSE)
};

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
czy tworzę item freezing_arrow? i jak definiuję jeśli tak,
Widać że nie masz pojęcia o systemie czarów w Gothicu. Jeśli nie wiesz nic na dany temat, nie pisz.

W funkcjach odpalanych przy zranieniu:ZS_Reacttodamage
B_CombatReacttodamage
B_MM_ReactToDamage
B_MM_ReactToCombatDamage
B_Orc_AssessDamage
dopisz na początkuvar c_item weapon; weapon = Npc_GetReadiedWeapon (other);
if (weapon.munition == freezing_arrow) //zamiast freezing_arrow wpisz instance specjalnej strzały
{
AI_PlayAniBS(self, "T_STAND_2_FREEZE_VICTIM", BS_UNCONSCIOUS);
Wld_PlayEffect("spellFX_IceCube",self,self,0,0,0,FALSE)
};
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
czy tworzę item freezing_arrow? i jak definiuję jeśli tak,
Tworzysz strzałę o dowolnym instance, tak jak napisałem w komentarzu to tylko przykład. Oczywiście musisz ją ustawić jako munition w swojej broni dystansowej.

Na dodatek, jest to tylko najprostsza do zrobienia forma tego skryptu, o wiele praktyczniej byłoby choćby zamieścić tę funkcję w osobnym pliku, a w tych które wyliczyłem dać tylko odwołania do niej. Ponadto, z takimi efektami wyzwalanymi przy trafieniu są czasem bugi związane z zapętlaniem, dla najlepszego działania odsyłam do nieco bardziej skomplikowanego, ale być może skuteczniejszego tutorialu Zyska: http://themodders.org/index.php?showtopic=100

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
ok,Zrobiłem jak mówiłeś.efekt jest,ale npc nie zostaje zamrożony tylko pojawia się otoczka lodu wokół npca co zrobiłem nie tak i jak zamrozić chwilowo postać?
 


pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
juz prawie dobrze,postać stoi nieruchomo,tylko....nie widać lodu wokół
 

maciejG

maciejG

Użytkownicy
posty450
Propsy1
  • Użytkownicy
To nie wyrzucaj tamtego, tylko zostaw oba...
 
Spoiler

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
To nie wyrzucaj tamtego, tylko zostaw oba...
[codebox]Wld_PlayEffect("spellFX_IceCube",self,self,0,0,0,FALSE);
   
AI_PlayAniBS(self, "T_STAND_2_FREEZE_VICTIM", BS_UNCONSCIOUS);
AI_StartState (self, ZS_MagicFreeze, 0, "");
Wld_PlayEffect("spellFX_IceCube",self,self,0,0,0,FALSE);



};
};[/codebox]próbowałem....ale nie zmienia nic
 


pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Spróbuj jeszcze tego:
Wld_PlayEffect("spellFX_IceCube_COLLIDE",self,self,0,0,0,FALSE);
efekt jest lepszy,widać po uderzeniu kawałki lodu,choć postać nie jest zamrożona..
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Wld_PlayEffect("spellFX_IceCube_COLLIDE",self,self,0,0,0,FALSE);

jak pamiętam to któreś z tych zer odpowiada za obrażenia bo kiedyś tylko tym zabiłem gościa ale brałem pfx`a fali uriziela :ok:

popróbuj z zerami ale pewny nie jestem

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

efekt zamrożenia przy trafieniu strzała
#13 2010-05-10, 21:55(Ostatnia zmiana: 2010-05-10, 22:00)
Chciał zamrażanie, nie obrażenia, nie ma to ze sobą związku. A wprowadzenie damage#msgiał zamrażanie, nie obrażenia, nie ma to ze sobą związku. A wprowadzenie damagea spowoduje zapętlenie efektu o którym pisałem.

Jednak jeśli koniecznie chcesz wiedzieć, przed-przedostatni argument odpowiada za ilość obrażeń, a przedostatni za ich typ.


juz prawie dobrze,postać stoi nieruchomo
Cytat: pawbuj link=topic=9417.msg95486#msg95458 date=May 10 2010, 09:24 PM\'
efekt jest lepszy,widać po uderzeniu kawałki lodu
Postać jest oblodzona i nieruchoma, czego jeszcze chcesz? :ok:

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Chciał zamrażanie, nie obrażenia, nie ma to ze sobą związku. A wprowadzenie damage#msgote author=Avallach link=topic=9417.msg95497#msg95497 date=1273523241]Chciał zamrażanie, nie obrażenia, nie ma to ze sobą związku. A wprowadzenie damagea spowoduje zapętlenie efektu o którym pisałem.

Jednak jeśli koniecznie chcesz wiedzieć, przed-przedostatni argument odpowiada za ilość obrażeń, a przedostatni za ich typ.



Postać jest oblodzona i nieruchoma, czego jeszcze chcesz? :ok:
postać nie jest oblodzona, tylko tyle....- mimo wszystko dziękuję ci za pomoc.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry