[WAŻNE] WIADOMOŚCI 2984 2

O temacie

Autor Adanos

Zaczęty 4.02.2010 roku

Wyświetleń 2984

Odpowiedzi 2

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty4918
Propsy3371
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Od dość dawna zauważyłem, że niektórzy początkujący mają problemy przy tworzeniu modów. Dlatego w każdym dziale, tj. Spacer, Skrypty i Pozostałe, przypiąłem tematy, które stwierdziłem, że można uważać za absolutne minimum. Tematy, które nie zostały przypięte, albo uważam, że są ponad minimum i potrzeba wiedzy z tematów przypiętych, albo jakiś pominąłem.

Jeśli ktoś uważa, że jakiś temat powinien/nie powinien być przypięty, to niech napisze.

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4672
Propsy2999
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel

Sawik
Moderator działu

[WAŻNE] WIADOMOŚCI
#1 2012-03-12, 23:29(Ostatnia zmiana: 2012-03-12, 23:32)
Ponieważ w ramach odpowiedzi na mój postulat o uprzątnięcie tutoriali w związku z brakiem czasu ze strony administracji dostałem wymagane uprawniania by to zrobić osobiście, rozpocząłem porządki w tutorialach.
Jak zapewne wielu z was zauważy tutoriale zostały zamknięte, stało się to za sprawą wszech panoszącego się spamu. Jeżeli jakiś tutorial będzie zawierał błędy bądź niekompletne informacje proszę o pisanie w temacie "Błędy w tutorialach".

Komentarze które nie wnoszą nic do tematu, bądź są błędne zostaną usunięte.

Będzie również napisany nowy spis wszystkich tutoriali z forum by ułatwić nam znalezienie potrzebnej nam informacji.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
Czego pragniesz?
posty7319
Propsy4617
Nagrody
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Czego pragniesz?

inż. Avallach
Administrator

[WAŻNE] WIADOMOŚCI
#2 2012-03-13, 18:40(Ostatnia zmiana: 2012-03-13, 18:45)
Z powrotem będę zajmował się tym ja. Mam trochę inne podejście.

To jest dział z tutorialami - co oczywiste, mają trafiać tu przede wszystkim (a właściwie tylko) artykuły w których doświadczona osoba opisuje jakieś zagadnienie innym. W związku z tym:
  • wyłączam szybką odpowiedź - bo odpowiedzi właściwie nie powinno być w ogóle, a jeśli już, to nie powinny pojawiać się pod wpływem impulsu - może to jedno kliknięcie więcej trochę ostudzi zapał niektórych (ale tematy nie muszą być koniecznie zamknięte - otwieram z powrotem, po prostu śmieci nie będą przechodzić przez moderację)
  • włączam moderację tematów/postów - pojawiać się będą tylko te, które rzeczywiście są tutorialem bądź mają dla niego duże znaczenie (i które będą miały sens).
Zaraz też zrobię mały porządek - odepnę tematy które są przypięte bez wyraźnej potrzeby i poukrywam te, które się do niczego nie nadają (a kilka takich zachowało się od dawnych czasów, zwłaszcza o ile pamiętam kolejne kopie tutka o "magicznych mieczach").


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry