Quest na przyniesienie itemku 2938 6

O temacie

Autor Yubasek

Zaczęty 26.12.2009 roku

Wyświetleń 2938

Odpowiedzi 6

Yubasek

Yubasek

Użytkownicy
posty59
Propsy6
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Witam. Chciałbym się zapytać jak zrobić quest na przyniesienie dowolnego itemu. Chodzi o to, że nie tylko itemki z przedziału others, ale np. bronie, artefakty czy magia. Podejrzewam, że chodzi o tę linijkę
IF (Npc_HasItems(other,Instance przedmiotu == Ilość))a mianowicie o argument/parametr: other. Jeśli dobrze podejrzewam, to powiedzcie jakie inne wartości może przyjmować ten parametr. Jeśli źle to proszę poprawcie mnie. Z góry dzięki.
 
"... Bo wewnątrz mej głowy mam świat obiektowy ..."

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
Jeśli dobrze podejrzewam, to powiedzcie jakie inne wartości może przyjmować ten parametr.
O ile się nie mylę, jeszcze może być self. Czym się różni? Ano, w tym przypadku other sprawdza, czy nasz rozmówca ma dane przedmioty, a self czy to my je posiadamy(może być również hero - czy nasz heros ma te rzeczy).
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

maciejG

maciejG

Użytkownicy
posty450
Propsy1
  • Użytkownicy
To chyba może być każdy wskaźnik do NPC, nie instance, mogę się mylić.
 
Spoiler

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Quest na przyniesienie itemku
#3 2009-12-26, 11:30(Ostatnia zmiana: 2009-12-26, 11:31)
Other to zmienna oznaczająca zwykle tego "drugiego" npc który bierze udział w czynności, w tym przypadku rozmówcę tego u kogo to wkleisz. Swój przedmiot wstaw zamiast "Instance przedmiotu". I nie ma znaczenia czy to broń, runa magiczna, bryłka rudy czy drewniana łyżka.

Nie ma to akurat w przypadku twojego questa znaczenia, ale przeciwieństwem other będzie self, czyli "ja sam, o mnie chodzi".

Yubasek

Yubasek

Użytkownicy
posty59
Propsy6
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Dzieki. Czyli jednak się myliłem bo myślałem, że zmienna ta nie dotyczy npc'a tylko rodzaju ekwipunku. Chciałem się jeszcze zapytać czy w takim razie ten warunek:
IF (Npc_HasItems(other,ItMw_1H_Club_01 > 0))spełni się i będę mógł zagadać do npc'a gdy będę miał tą broń (to jest pałka)-chodzi mi o to czy ten instance jest poprawny, bo jak wczoraj robiłem to coś mi nie chodziło(może popełniłem jakąś literówkę).
 
"... Bo wewnątrz mej głowy mam świat obiektowy ..."


Yubasek

Yubasek

Użytkownicy
posty59
Propsy6
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy

Yubasek

Quest na przyniesienie itemku
#6 2009-12-26, 15:58(Ostatnia zmiana: 2009-12-26, 16:10)
instance macy jest ok. Problem leżał w If'ie- zła konstrukcja warunku. Ifa wygenerował mi program wiec stwierdziłem, że jest ok. Dopiero teraz zauważyłem błąd. Mianowicie:
było tak
IF (Npc_HasItems(other,ItMw_1H_Club_01 > 0))a powinno  być tak:
IF (Npc_HasItems(other,ItMw_1H_Club_01) > 0)
@ps. Według mnie takich bugów nie powinno być w generatorze :/ . Chyba napisze swój.

Dzięki jeszcze raz. Można zamknąć

OK
 
"... Bo wewnątrz mej głowy mam świat obiektowy ..."


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry