Kilka pytań dotyczących broni 5509 11

O temacie

Autor Dawidek

Zaczęty 23.08.2009 roku

Wyświetleń 5509

Odpowiedzi 11

Dawidek

Dawidek

Użytkownicy
posty29
  • Użytkownicy

Dawidek

Kilka pytań dotyczących broni
2009-08-23, 16:29(Ostatnia zmiana: 2009-08-23, 21:29)
1. Jak zwiększyć szybkość walki z daną bronią np. jednoręczną, a jeszcze lepiej jak dla  każdego stopnia zawannsowania jest ona inna. Chodzi mi o to gdzie to jest zapisane (o ile jest). ^^  
2. Mam fajny pomysł. Chce, żeby w GI zrobić  coś na wzór systemu nauki broni z GII. tj. musimy rozwijać jednocześnie dwa talenty np. kiedy mamy bronie JR na 30 to musimy zacząć rozwijać DR i wtedy wykupienie kosztuje nas podwójnie, ale jednocześnie rosną dwa talenty. W      mojej głowie zrodziła się funkcja ze zmiennymi i ona na pewno by działała, ale tylko jak ktoś by szedł po jednej linii tz. cały czas rozwijał tylko bronie DW. A tu o to chodzi, że jak ktoś będzie grał w mojego moda to rozwija najpierw jeden talent do np. 35 % i nagle mu się odwidzi i zacznie rozwijać drugi talent od 15 i wtedy go to kosztuje normalnie PN, ale nie rozwija pierwszej umiejęności. I właśnie to jest piękne w tym systemie, że do pewnego momentu nie musimy być defintywnie nastawieni na jeden talent. Coś dla niezdecydownych  ;)    Rozumiecie o co mi chodzi? A jak coś to naukę procentową już mam gotową chodzi o samą funkcję z tym pomysłem :|  . Jak ktoś nie wie jak to zrobić to niech chociaż poda mi link do czystych skryptów z GII bez NK, bo tam tego nie ma.
3. Da się zwiększyć model broni. Coś ala Mdl_SetModelScale dla potworków.

To chyba wszystko. Jak mi coś jeszcze przyjdzie do głowy to tu dopisze.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Kilka pytań dotyczących broni
#1 2009-08-23, 17:57(Ostatnia zmiana: 2009-08-23, 17:58)
1. Jak zwiększyć szybkość walki z daną bronią np. jednoręczną, a jeszcze lepiej jak dla  każdego stopnia zawannsowania jest ona inna. Chodzi mi o to gdzie to jest zapisane (o ile jest). :|
Animacje walki to bardzo skomplikowana sprawa, obawiam się że do ich edycji potrzeba użyć 3D Studio Max, same skrypty nie wystarczą. Ale na wszelki wypadek poszukaj w plikach z folderu Anims\MDS Overlay, po nazwie rozpoznasz które dotyczą walki(rozpoczynają się na 1H lub 2H a dalej jest poziom rozwoju talentu). Animacja walki jest w nich podzielona na poszczególne ruchy i sekwencje, przy nazwach poszczególnych plików animacji są podane jakieś cyferki, może właśnie one odpowiadają za parametr prędkości.

Dawidek

Dawidek

Użytkownicy
posty29
  • Użytkownicy
Hmmm....

Znalazłem coś takiego
// ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
// HUMAN
SWIM_TIME [GIL_HUMAN] = TIME_INFINITE; // Verweildauer im Wasser ohne Schaden (in Sek.)
DIVE_TIME [GIL_HUMAN] = 30; // Verweildauer im Dive ohne Schaden (in Sek.)
WATER_DEPTH_KNEE [GIL_HUMAN] = 65; // Wassertiefe ab der WWalk-Mode aktiv (in cm)
WATER_DEPTH_CHEST [GIL_HUMAN] = 140; // Wassertiefe ab der Swim-Mode aktiv (in cm)

STEP_HEIGHT [GIL_HUMAN] = 60; // Stufenhöhe für autom. Höhenüberwindung
JUMPLOW_HEIGHT [GIL_HUMAN] = 105; // Höhe bis zu der JumpUpLow benutzt wird (in cm)
JUMPMID_HEIGHT [GIL_HUMAN] = 205; // Höhe bis zu der JumpUpMid benutzt wird (in cm)
JUMPUP_HEIGHT [GIL_HUMAN] = 200; // Sprunghöhe wenn höher als JumpUpMid (in cm) Ist effektiv höher, da von Boden bis Körpermitte gemessen!!!

SLIDE_ANGLE [GIL_HUMAN] = 45; // Winkel ab der Model in Slide (in Grad)
DISABLE_AUTOROLL [GIL_HUMAN] = 0;
SURFACE_ALIGN [GIL_HUMAN] = 0;

// Turn-Speed für den Spieler ist PROGRAMMINTERN auf 100° im Normalmodus und 200° im Kampfmodus eingestellt!
// der Wert gilt nur für NSCs!
TURN_SPEED [GIL_HUMAN] = 270;

// Kletterkanten - Winkel
CLIMB_HEADING_ANGLE [GIL_HUMAN] = 45;
CLIMB_HORIZ_ANGLE [GIL_HUMAN] = 30;
CLIMB_GROUND_ANGLE  [GIL_HUMAN] = 30;

// Fallhöhe / Fallschaden
FALLDOWN_HEIGHT [GIL_HUMAN] = 500; // Fallhöhe in cm ohne Schaden zu nehmen
FALLDOWN_DAMAGE [GIL_HUMAN] = 20; // Schaden in HPs für jeden weiteren Meter

// Kampf
FIGHT_RANGE_BASE [GIL_HUMAN] = 60; // Bip01 bis BBox
FIGHT_RANGE_FIST [GIL_HUMAN] = 50; // BBox bis  "Attack-Limb"

//FIGHT_RANGE_1HS [GIL_HUMAN] = 160; // Reichweite 1hS (Komplettrange, keine Kombination von Waffenlänge und Fist-Range!)
//FIGHT_RANGE_1HA [GIL_HUMAN] = 160;
//FIGHT_RANGE_2HS [GIL_HUMAN] = 200;
//FIGHT_RANGE_2HA [GIL_HUMAN] = 200;

Pewnie TURN_SPEED zwiększa szybkość, ale ogólnie, a mi chodzi o to żeby wyważyć grę i zmienić szybkość dla określonych typów broni.A FIGHT_RANGE_1HS jest pewnie odpowiedzialny za zasięg (chyba).
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
3. Da się zwiększyć model broni. Coś ala Mdl_SetModelScale dla potworków.

Skalujesz w dowolnym programie do grafiki 3d z możliwością eksportu do kodowania *.3ds. Eksporujesz i "jósz".
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Kilka pytań dotyczących broni
#4 2009-08-23, 18:27(Ostatnia zmiana: 2009-08-23, 18:36)
EDIT: Dopiero teraz zauważyłem że wyeksportowałeś nie ten plik, to chyba jest HUMANS.MDS odpowiadający za zachowanie "gatunku" ludzkiego, a mi chodziło a mds'y walki takie jak HUMANS_1HST1.MDS
Cytuj
FIGHT_RANGE_1HS jest pewnie odpowiedzialny za zasięg
Zasięg broni akurat określa się w skryptach poszczególnych broni, nie ma to żadnego związku z animacją, sam nie wiem co to jest.
Co do TURN_SPEED też prawie na pewno się mylisz, chodzi tu raczej o kwestie związane z poruszaniem się człowieka.

Dawidek

Dawidek

Użytkownicy
posty29
  • Użytkownicy
A jakby skopiować te .mds z dwójki???Tam ta szybkość była w miarę wyważona. Tylko oczywiście trzeba by było pozmieniać nazwy.

Zaraz spróbuje. :P


EDIT

O kurde. jak patrze przez gomana to tego jest strasznie dużo!!! Macie jakiś link do mds-ów z dwójki.
 

Dawidek

Dawidek

Użytkownicy
posty29
  • Użytkownicy
Skopiowałem wszystko z anims co dotyczyło broni, co wyważyło gre. :P
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Ciekawe. Mi się wydawało że animacje walki są w dwójce takie same. A nawet jeśli nie, to myślałem że same animacje są chyba zawarte w plikach asc, a mdsy to tylko jakieś rodzaje ustawień. Skoro jednak od podmiany tych plików zmieniła się szybkość walki, to można by było porównać ze sobą obie wersje i znaleźć gdzie ta prędkość jest ustawiona w pliku.

Dawidek

Dawidek

Użytkownicy
posty29
  • Użytkownicy
Wiesz jeśli chodzi o łuki i kusze to myśle, że tak. Ale w b. jedno- i dwuręcznych widać różnice, poniewż w GI rozwój skupiał się na na b. dwuręczych, a w GII wybór zależał od ciebie więc różnice musiały być i to nie tylko w szybkości. I według mnie tak jest, dla tego powiedziałem, że udało mi się wyważyć grę.
 

Dawidek

Dawidek

Użytkownicy
posty29
  • Użytkownicy
Znam już sposoby na moje pomysły i wprowadziłem je do gry. Ale przyszedł mi do głowy nowy pomysł. Chce wprowadzić nowy poziom zaawansowania we władaniu broniom. No ale tu pojawił się problem. Gdy wchodzę do gry wyskakuje błąd że brakuje animacji (nazwa to ble ble coś tama 1h coś tam z literką 3). Mnie nie interesują żadne zmiany z wyjątkiem tytuł arcymistrzowski. Wiem że na pewno da się to zrobić bo zrobili to chłopaki od MT. Pamięta cie można było mieć poziom arcymistrzowski we władaniu broniom. No ale niestety ja nie wiem jak to zrobić.

PS. nie musi cię mi tłumaczyć wszystkiego od podstaw jak zrobić skrypt nauki i tak dalej,  jak to się zdarza co niektórym. Aż takim nobem nie jestem  :D  . Proszę tylko o ten jeden szczegół
 

LordSmarkula

LordSmarkula

Użytkownicy
posty141
Propsy1
  • Użytkownicy
Nie znam si€ zbytnio na tym, ale na logikę skopiuj animacje walki mistrzowskiej i kopie nazwij 1h coś tam z literka 3 (ja bym to prędzej nazwał cyferką :D ). Wtedy nowy poziom zaawansowania będzie miał swoja animacje walki, ale będzie ona po prostu skopiowana ze starego poziomu.
 
Ludzie zamienili religię na telewizję. Teraz telewizja daje lepsze efekty w manipulowaniu ludźmi.



Znakiem bogatej młodzieży nie wiedzącej co zrobić z pieniędzmi nie powinien być banan, a nadgryzione jabłuszko.

Dawidek

Dawidek

Użytkownicy
posty29
  • Użytkownicy
Tak masz racje, ale ja już to robiłem. Kopiowałem i zmieniłem nazwe wszystkim mds-ów, ale niestety brakuje plików asc(nie wiem skąd je wziąść), co właśnie powoduje wywalnie błędu. Wiem(przynajmiej tak mi się wydaje) że jest istnieje jakiś sposób skryptowy, ponieważ przeglądałem paczke z modem MT i w animacjach nie było żadnego pliku dotyczącego walki humanów  :D  .
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry