Na początek przeczytajcie tutorial o tick_tockach (
http://themodders.org/index.php?showtopic=89) i zróbcie co tam piszą ;) .
Teraz trzeba zrobić jedną zmienną i kilka stałych w
constants.d (najlepiej na początku pliku).
var int level_regeneracji;
const int HP_lvl_1 = 1;
const int HP_lvl_2 = 3;
const int HP_lvl_3 = 5;
// można zrobić jeszcze więcej levelów;)
A teraz w skrypcie do tick_tock'a:
func void tick_tock()
{
if (hero.attribute[ATR_HITPOINTS] > 0)
{
if (level_regeneracji == 1)
{
hero.attribute[ATR_HITPOINTS] = hero.attribute[ATR_HITPOINTS] + HP_lvl_1;
};
if (level_regeneracji == 2)
{
hero.attribute[ATR_HITPOINTS] = hero.attribute[ATR_HITPOINTS] + HP_lvl_2;
};
if (level_regeneracji == 3)
{
hero.attribute[ATR_HITPOINTS] = hero.attribute[ATR_HITPOINTS] + HP_lvl_3;
};
if (hero.attribute[ATR_HITPOINTS]>hero.attribute[ATR_HITPOINTS_max])
{
hero.attribute[ATR_HITPOINTS]=hero.attribute[ATR_HITPOINTS_max];
};
};
if (true)
{ Wld_SendTrigger("TICK_TOCK"); };
};
Teraz wytłumaczę po kolei:
if (hero.attribute[ATR_HITPOINTS] > 0)
{
...
};
Ten if jest po to, by herosowi nie działała regeneracja kiedy zginie.
if (level_regeneracji == 1)
{
hero.attribute[ATR_HITPOINTS] = hero.attribute[ATR_HITPOINTS] + HP_lvl_1;
};
W wolnym tłumaczeniu: jeśli hero sie nauczył 1-wszego levela regeneracji, to jego życie stale się zwiększa o 1
if (hero.attribute[ATR_HITPOINTS]>hero.attribute[ATR_HITPOINTS_max])
{
hero.attribute[ATR_HITPOINTS]=hero.attribute[ATR_HITPOINTS_max];
};
Kiedy hero ma więcej życia niż to było przewidziane trzeba to naprawić ;) .
if (true)
{ Wld_SendTrigger("TICK_TOCK"); };
Nie wiem po kiego wacka to jest, ale jak Xardas 17 (kiedyś mi pomagał uczyć się skryptów - i chwała mu za to!) mi kazał to wstawić na końcu skryptu to wtedy zaczął chodzić.
Aha, i jeszcze trzeba zrobić zmienną która się zwiększa o 1 i jeśli ma np: watrość 8 (w przypadku skrypty co 1/8 sec) to skrypt się wywołuje (regeneracja np: 1 hp/sec ), ale to już chyba sami potraficie zrobić ;) .
Skrypt nie był kompilowany więc jeśli ktoś znajdzie jakieś błędy to niech pisze na PW.
Tutorial można kopiować, ale proszę o jakieś miłe słówko o autorze.
Jeśli ktoś użyje mojego skryptu w modzie liczę na miejsce w creditsach ;)
Pozdrawiam, Dracon.