Wywoływanie skryptu co xx, czyli wywołanie skryptu co 1/8 sekundy 45794 4

O temacie

Autor

Zaczęty 20.01.2008 roku

Wyświetleń 45794

Odpowiedzi 4

Kazzmir
  • Gość
1. Część ZENowa (Spacerowa)
Otwieramy naszego ZENa w Spacerze, wstawiamy obiekt, aby miał następujące właściwości:

Refreshujemy listę vobów i zapisujemy ZENa.

//Zamiast WYZWALACZ wpiszcie sobie TICK_TOCK lub swoją nazwę. O.
2. Część skryptowa
w startupie do
func void init_nazwa_zena() dopisz
Wld_SendTrigger("TICK_TOCK");
i jeszcze gdziekolwiek:
var int minitime;
func void tick_tock()
{
PrintScreen (inttostring(minitime/10), minitime%100,minitime%100,"FONT_OLD_20_WHITE.TGA",2);
minitime=minitime+1;
};
Po odpaleniu gry (w odpowiednim zenie, z nowymi skryptami) powinniśmy zobaczyć odliczanie czasu (najpierw w lewym górnym rogu).

Jak coś nie działa to:
- zrobiłeś coś inaczej niż pokazuję
- używasz innego ZENa
- używasz innego gothic.dat

Zysk dobrze, że to napisałeś, ale w sumie to bardziej się nadaje do targowiska niż do tutków ;p

No chyba, że wytłumaczysz co określają poszczególne parametry triggera:
- trigger target i wszystko poniżej 


Ja zrobiłem tak jak tutaj ze skryptem, który powinien odpalać się tylko o 0.00 każdego dnia (kalendarz) a trigger zaczął wywoływać zaraz po inicjacji świata pętlę z dniami kalendarza co sekundę 

Napisz gdzie to się dokładnie ustawia, dlaczego to firedelaysec ustawiłeś na 0.125 a nie na ) i reszta parametrów..

Z góry dzięks

Ustawiłem na 0.125, bo sekunda to okropnie dużo czasu. Tutaj piszę konkretnie o Tick-tocku, więc nie bardzo ma sens tłumaczenie konkretnych przypadków. Jak by ktoś używał minitime tak jak ja, to minitime/8 (lub minitime>>3 :P  ) to aktualna sekunda, zaś minitime%8 (lub minitime&7) to ilość ósmych.


EDIT BY LESTEREK: Pozwoliłem sobie o naprawienie tutoriala- zamiast code gothic script który działał tylko na starym forum. Dziękuję
//Odświeżyłem obrazek z ustawieniami trigera w Spacerze
 

Halicor

Halicor

Użytkownicy
Hauptsturmfuhrer
posty365
Propsy57
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Hauptsturmfuhrer
odkop, może ktoś odświeżyć zdj ?

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Pierdol tick_tock http://themodders.org/index.php?topic=16580 a jak już będziesz miał to:
Jak już zrobisz wszystko jak edek każe to:
w startu.d pod
LeGo_Init (LeGo_All);wklejasz to:
if(!FF_Active (NazwaTwojejFunkcji))   {   FF_Apply (NazwaTwojejFunkcji);   };
Skrypt FrameFunctions

W pliku Gothic.src Na samym końcu dopisujesz coś takiego:
_moje\*.dTo powoduje że nowy folder będzie czytany

No i jeszcze w folderze:
Scripts\content
Tworzysz folder o nazwie:
_moje
a w nim tworzysz plik:
NazwaTwojejFunkcji.d
A w tym pliku tworzysz swoją funkcję :D

Ja tez używałem tick tocków ale powiem ci że jeśli zrobisz coś co ma się wywoływać po wciśnięciu przycisku to raz działa a raz nie, a używajac FrameFunctions chyba działa cały czas jak należy :D

Edit: Poprawka w gothic.src to:
_moje ma być nad tym:
Story\Startup.d
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Valkhjorn

Valkhjorn

Użytkownicy
posty1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
odkop, może ktoś odświeżyć zdj ?
Popieram kolegę.Warto znać metody zastępcze.Zwłaszcza wtedy kiedy LeGo nie chce z tobą współpracować.:D
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh/Gothic/Gothic+1+i+2/Na+themodders.org miałem na dysku sprzed lat, być moze to nawet ten sam screen co był w tym tutku xd

Wrzucam na chomika bo wiem że tam będzie leżeć latami :)
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry