[PFX]Jak stworzyć pfx na samej klindze 2241 10

O temacie

Autor Siemekk

Zaczęty 28.02.2017 roku

Wyświetleń 2241

Odpowiedzi 10

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Untersturmfuhrer
Otóż tak jak w pytaniu. Chciałbym zrobić ok .5 PFX do miecza runicznego, ale gdy stworzyłem już jeden to wygląda on tak:
Spoiler
Zamiast tak:
Spoiler
Te pomarańczowe kropki to cząsteczki :F I pytanie jak mógłbym stworzyć/sprawić by PFX obejmował np. tylko klingę? Czytałem poradnik z WoG'a ale nic tam o tym nie ma, dlatego też piszę tutaj.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1714
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Był kiedyś taki program do wyświetlania PFX i VFX tylko sobie nie mogę przypomnieć, łatwo można było i dowolnie edytować efekt, poszukaj na wogu :p
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Ustaw mu emitter na mesh na którym jest sama klinga. W przypadku g1 korzystanie z pfx z emitterem opartym o mesh w kształcie miecza to jedyne rozwiązanie, dopiero w g2nk to zautomatyzowali. W razie potrzeby zobacz sobie inne pfxy które mają ustawiony emitter mesh, trzeba ustawić do tego jeszcze jeden parametr.

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Już parę razy to posyłałem. https://www.worldofgothic.de/modifikation/index.php?go=particelfx
Użyj sobie translatora, mniej więcej zrozumiesz, co i gdzie. Żeby efekt był na klindze musisz zrobić, żeby pfx "przyklejał" się do modelu. W tym przypadku, musisz zrobić osobny model broni, który będzie zawierał tylko ostrze miecza.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3403
ProfesjaNierób
  • Moderator
Cytuj
W tym przypadku, musisz zrobić osobny model broni, który będzie zawierał tylko ostrze miecza.
Rozwinę: Efekt będzie nakładany wtedy na ten model, który będzie niewidzialny dla gracza.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1714
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Czyli, że trzeba zrobić coś na bazie lodowej lancy, widać model w postaci efektu, że też wcześniej o tym nie pomyślałem ;D
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Nie, właśnie nie. Tam widać model. A tu chodzi o sam emitter oparty o model - nie ma być on renderowany, mają na nim być generowane particle. Nie pamiętam teraz żadnego praktycznego przykładu z gry, ale możesz sobie wyobrazić że na aktywnych platformach teleportacyjnych w G2NK emitterem białych particli był niewidoczny mesh kuli. Łapiesz?

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1714
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Ta wszystko jasne :p
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Untersturmfuhrer
Napisałem to w taki sposób:
//Nie zwracać uwagi na komentarze - to bzdury >.<
instance RUNESWD_FIRE_1H(C_PARTICLEFX)
{
     ppsvalue            = 500;
     ppsscalekeys_s      = "10";
     ppsfps              = 10;

     shptype_s          = "MESH"; // Rodzaj emitera
     shpfor_s            = "OBJECT";  //Dla kogo emituje
     shpoffsetvec_s      = "0 0 0"; //Coś z wektorem
     shpdistribtype_s    = "RANDOM"; //Rodzaj cząsteczek - losowe
     shpdim_s            = "7"; //Nie wiem co to :/
     shpmesh_s            = "RunePFX_2H.3DS"; //Model
     shpscalekeys_s      = "1"; //Nie wiem co to :|
     shpscaleislooping   = 1; //Pętla
     shpscalefps          = 2; //Jak szybko się ruszają
     dirmode_s          = "NONE"; //Dla kogo emituje
     velavg              = 9.99999996e-012;

     lsppartavg          = 25000;
     flygravity_s        = "0 0.0000 0";
     visname_s            = "MFX_FireSWD.TGA";
     visorientation_s    = "VELO3D";
     vistexisquadpoly    = 1;
     vistexcolorstart_s  = "50 50 50";
     vistexcolorend_s    = "255 255 255";
     vissizestart_s      = "5 5";
     vissizeendscale      = 5;
     visalphafunc_s      = "ADD";
     visalphastart        = 255;
     useemittersfor      = 1;


};
Mesh to tylko model klingi miecza, ale efekt dalej jest taki, że świeci się cały miecz(najbardziej rękojeść) a chciałbym aby świeciła się tylko klinga.
Efekt w grze:


 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Zapewne używasz VFX ognia zbroi. Użyj VFX i PFX firesword (czy fire_sword, nie pamiętam) i zrób to jeszcze raz (albo zmień po prostu VFX a PFX zostaw). Niektóre VFXy "niszczą" PFX tak jak u Ciebie.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Untersturmfuhrer
Nic to nie dało :/ Meh jakoś się obejdę. Mimo to dzięki za pomoc. Temat można zamknąć.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry