NIEZNANE GOTHICOWE CIEKAWOSTKI + Fabularne FAQ Dziejów Khorinis 120284 253

O temacie

Autor Kuba

Zaczęty 24.12.2016 roku

Wyświetleń 120284

Odpowiedzi 253

CzlowiekGejzer

CzlowiekGejzer

Użytkownicy
Wszyscy skończymy w Choroszczy
posty274
Propsy124
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Wszyscy skończymy w Choroszczy
@CzlowiekGejzer - tylko na mapie.
Szkoda ale to właściwie nic dziwnego bo wycięli ją na początku 2000 roku z tego co piszą ruski
 

Dnc

Dnc

Użytkownicy
posty73
Propsy7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jak tak sobie przeglądałem temat tego gothic sequel to wydaje mi się, że byłby o wiele ciekawszy niż obecny Gothic 2, może to też dlatego, że znam tą grę na pamięć i się mi już to przejadło. Trochę szkoda, że Rosjanie nie opublikują samych skryptów, modeli i tekstur, na pewno by się ktoś znalazł i odpowiednio to spakował i zrobił modyfikację, na pewno fani by w to zagrali, to by się nazywał dodatek, a nie jakieś zbugowane imitacje ;/

Właśnie, może macie do nich namiar to da się ich przekonać by to upoblikowali
 

Cragann

Cragann

Użytkownicy
posty766
Propsy604
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Problem w tym że Piranie już podobno złożyły pozew w sprawie tego włamania/kradzieży, więc przypuszczam że ci włamywacze nie byliby teraz zbyt skorzy do publikacji którychkolwiek z tych materiałów :d
 

bezi50

bezi50

Użytkownicy
posty53
Propsy5
  • Użytkownicy
A ten ubiór z tymi jakby szelkami, który ma na sobie Bezimienny na tych screenach z tego niewydanego dodatku do G1 też odwzorowaliście?
 

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki
A ten ubiór z tymi jakby szelkami, który ma na sobie Bezimienny na tych screenach z tego niewydanego dodatku do G1 też odwzorowaliście?

Wszystkie modele zbroi i ubrań z tego niewydanego dodatku zostaną odtworzone. Co więcej, każdy taki pancerz czy strój będzie przeznaczony dla osób należących do ugrupowań o podobnych lub takich samych poglądach czy celach co ugrupowania występujące w tej niestety niewydanej części Gothica.
 

Sensoy

Sensoy

Użytkownicy
posty143
Propsy29
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
To jest kurde świetne! Teraz jestem już pewny, że Dzieje Khorinis przebiją nawet Gothic 2. Już mi się on przejadł. Mam pytanie czy znana jest już przypuszczalna data premiery? Nie wiem, czy się już o to pytałem, czy miałem taki zamiar. Kolejne pytanie to takie: DK ukarzą się w dwóch częściach Vaduz i Khorinis, ale jak duża będzie przerwa między ich premierami? I ostatnie, czy w części Khorinis będziemy znów zaczynać od zera (swoją drogą byłoby ciekawe jak byście to rozwiązali) czy będziemy zaczynać jako "koksy" z Vaduz. A materiał świetny, mimo że jestem wyjadaczem Gothic (Mam 15 lat, ale w Gothic gram i znam od jakiś 10 lat) to dowiedziałem się kilku naprawdę ciekawych rzeczy. Propsy dla całego Soulfire za naprawdę dobrą robotę jaką zrobiliście, robicie i (mam nadzieję) będziecie robić. Po cichu liczę, że na DK się nie skończy.
 
Ukończone Modyfikacje:
Gothic 1
Zagadka Bagiennego Ziela                               
Świat Skazańców
Edycja Rozszerzona 1.4.5 i 1.4.8
Ciemności Gordotha
Czas Zapłaty 1.5
Gothic 2
TheReturning 2.0 (0062) i (0066.1)
L'hiver Edition 0.9.3 i 1.1 PL
Złote Wrota
Bandyci

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
A ten ubiór z tymi jakby szelkami, który ma na sobie Bezimienny na tych screenach z tego niewydanego dodatku do G1 też odwzorowaliście?
Ten stroj to domyslny stroj bez zbroi, jak dla mnie szkoda zachodu   :P
 

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
A ten ubiór z tymi jakby szelkami, który ma na sobie Bezimienny na tych screenach z tego niewydanego dodatku do G1 też odwzorowaliście?

Wszystkie modele zbroi i ubrań z tego niewydanego dodatku zostaną odtworzone. Co więcej, każdy taki pancerz czy strój będzie przeznaczony dla osób należących do ugrupowań o podobnych lub takich samych poglądach czy celach co ugrupowania występujące w tej niestety niewydanej części Gothica.



Liczę na to, że potem wypiszecie co pochodzi z dodatku ;)
 

CzlowiekGejzer

CzlowiekGejzer

Użytkownicy
Wszyscy skończymy w Choroszczy
posty274
Propsy124
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Wszyscy skończymy w Choroszczy
Ale pancerz Rhobara można odtworzyć bo całkiem ciekawie się prezentuje poza tym jest jeszcze kochanka bądź córka Rhobara chociaż na screenach z gry nie wygląda zbyt ładnie no i jest jeszcze tajemnicza Thora o której wiadomo tyle że miała być i była na loadscreenie i w menu
Ja liczę że PB kiedyś to udostępni i będzie można pograć w to co zostało zrobione i ewentualnie poczekać aż ruski to dokończą xd
 

gothic1210
  • Gość
Problem w tym że Piranie już podobno złożyły pozew w sprawie tego włamania/kradzieży, więc przypuszczam że ci włamywacze nie byliby teraz zbyt skorzy do publikacji którychkolwiek z tych materiałów :d
Można zapytać o źródło tych informacji? Kroi się aż taka afera o to?
 

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
@Dark
Mam pytanie co do DK. Przyznam szczerze, że nigdy nie traktowałem moda poważnie bo robicie go chyba dłużej niż my CZ :D Ale po tym co widzę teraz to zapowiada się ciekawie i co najważniejsze realnie co do realizacji. Przejrzałem posta z infem dotyczącym zakresu modyfikacji i mam pytania:
1. Content w modzie to: nowa wyspa (Vaduz) większa niż wyspa Khorinis + przeprojektowana wyspa Khorinis + przeprojektowana GD? Jeżeli tak to na jakim etapie jesteście z pracami, jeżeli nie to co znajdzie się w modzie?
2. Skrypty. Dialogi i dubbing to jedno, ale sklejenie wszystkiego w całość, optymalizacja i poprawienie bugów to drugie i do tego wg mnie trudniejsze zadanie. Na jakiem etapie jesteście tutaj?
3. Innowacje. Planujecie jakieś znaczące innowacje w skryptach czy gameplayu/mechanice?

BR,
Shr
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

blightborne

blightborne

Użytkownicy
posty24
Propsy5
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Od razu przestrzegam - Vaduz nie skończymy na wysokim levelu. To będzie bardzo dynamiczna, szybka ale jednocześnie zbalansowana rozgrywka. Ja jestem doskonale zorientowany w kwestii balansu złota (bo sam go wymyśliłem), natomiast balansu samej rozgrywki pilnują;
@Lansjer , @Revo , @gryfel , @Gother - jest to sprawa najwyższej wagi, obok kilku innych rzeczy, więc z pewnością nie będzie tu blamażu. A jak chłopaki chcecie, to powiedzcie coś na ten temat więcej.

Khorinis nas w tej chwili zresztą nie interesuje. Cel najważniejszy to WYDAĆ Vaduz
Tez mnie to martwi, balans znaczy sie. Kazdy Gothic byl popsuty przez balans.. W NK na poczatku jestesmy slabi ze na 10 lvl trzeba uciekac przed dzikiem, a na koncu gry przyjmujemy na klate 10 orkow. Balansowalem bron do gothica online i zauwazylem ze bron dwureczna w NK byla slabsza od broni jednorecznej, z moich doswiadczen wynika ze z pominieciem obrony, bron dwureczna powinna zadawac 130-150% obrazen broni jednorecznej, i to musialaby byc do tego bron z takimi samymi wymaganiami.. A tak to nie dosc ze poswiecalo sie kilka poziomow na dobicie sily, to na koncu okazywalo sie ze i tak bron dwureczna wypada blado. A luk zaleznie od ekonomii, tzn. ilosci strzal na jakie sobie mozemy pozwolic, od 180% wzwyz. To tylko sa wzkazowki.. Po prostu nie zalujcie damage dla broni dwurecznych i lukow :)
I co mi przyszlo na mysl.. Wiedzmin 3 pod wzgledem nagrody za zadania jest wzorem do nasladowania, duzo expow za zadania, malo za zabijanie potworow, nie ma grindu. Ile razy ja slyszalem rady "dopoki nie zabijesz wszystkiego na mapie nie idz do drugiego aktu".
I tylko mam jeden pomysl na wywazenie rozgrywki, czyli powolny wzrost umiejetnosci bohatera, tak samo niewielki wzrost poziomu trudnosci gry. W ten sposob kazda walka bedzie wyzwaniem, ale nie za ciezkim. Levele to tylko liczby.

Modem jaram sie jak magowie ognia na stosie. Widac ogromna prace poswiecona lore, a nie takimi pierdolami jak duale. Chociaz chetnie bym zobaczyl rozwiniecie toporow dwurecznych. Pozdrawiam i czekam na nowe materialy.

https://lh3.googleusercontent.com/-t-qwS5dUxc4/V5aGamVOamI/AAAAAAAAJ-k/rSWFJCMBLj8YObKht_EeeggoFtOXzoGoQCCo/s656/Lars%2Band%2Bcompany.png
Ciezko nie skojarzyc mi tej postaci z prawej z aparycji do Pana Krzysztofa Zakrzewskiego :)
 

Rumby

Rumby

Użytkownicy
posty96
Propsy40
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ech, aż się łezka w oku kręci... Gdyby tylko Piranie poświęcili tyle czasu co Wy, dbając o szczegóły, i mając na uwadze klimat tego, co tworzyli wcześniej, to pewnie trzecia część wyglądałaby zupełnie inaczej. Widać u Was zaangażowanie, i dbałość o te detale - to na prawdę jest coś pięknego. Cholera, jak uwielbiam Gothica, tak ostatni raz tak podjarany byłem grając po raz pierwszy w drugą część. Życzę powodzenia, już się nie mogę doczekać :)
 

Dark2

Dark2

Użytkownicy
posty7
Propsy5
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@shergar
Mam pytanie co do DK. Przyznam szczerze, że nigdy nie traktowałem moda poważnie bo robicie go chyba dłużej niż my CZ :D
Zwracam uwagę, że CZ nadal jest właściwie w produkcji, bo Splash walczy aby gra była w pełni grywalna :D (podejrzyj jedną z najnowszych wersji na youtube u niejakiego silverka - gość z powodu bugów przeszedł moda w prawdziwej męczarni i kilkanaście razy musiał używać kodów).

Pierwszy koncept DK powstał na przełomie 2008/9, ale to był INNY projekt tworzony przez grupę dzieciaków bez doświadczenia. Teraz rozmawiasz z prawdziwymi weterano-dinozaurami, a z tamtej ekipy poza mną i Gotherem (i częściowo Avallachem) nie ocalał NIKT.

Projekt w OBECNEJ formie powstaje prawie od zera dopiero od dwóch lat.

A co się działo wcześniej? Warsztat, tworzenie zasobów (część oczywiście przetrwała), dużo błędów i dużo rzeczy 'od nowa'. Będzie na ten temat specjalny materiał wideo, więc nie będę się rozwodził.
Jako pierwsi tworzyliśmy świat "Khorinis-bis" będący tak samo ładny (a nawet ładniejszy) od oryginału. Pod kątem technologicznym jesteśmy PIONERAMI i opisaliśmy w tutorialach rzeczy technologiczne (stricte pod ZenGina) których NIE ZNAŁ I NIE OPISAŁ NIKT:
- http://themodders.org/index.php?topic=25898.0
- http://themodders.org/index.php?topic=20020.0
- http://themodders.org/index.php?topic=25964.0

1. Content w modzie to: nowa wyspa (Vaduz) większa niż wyspa Khorinis + przeprojektowana wyspa Khorinis + przeprojektowana GD? Jeżeli tak to na jakim etapie jesteście z pracami, jeżeli nie to co znajdzie się w modzie?
Wyspa Vaduz jest tylko trochę większa od Khorinis (mówimy o samej mapie z G2).  „Przeprojektowane” Kh+GD to już druga część projektu o której w tej chwili nawet nie rozmawiamy, bo głównym celem jest wydać DK1 na Vaduz (taka decyzja pozwoliła uporządkować pracę i szybciej oddać tego giganta w ręce graczy). Pracujemy tylko nad częścią na Vaduz i nic innego nas nie interesuje.

Zakładam, że czytałeś niestety ten 'niedoprecyzowany' opis z foruma. Aktualny jest na stronie: http://soulfire.worldofgothic.com/about_pl.html

2. Skrypty. Dialogi i dubbing to jedno, ale sklejenie wszystkiego w całość, optymalizacja i poprawienie bugów to drugie i do tego wg mnie trudniejsze zadanie. Na jakiem etapie jesteście tutaj?
Mamy złożony prolog, kończymy pierwszy etap rozgrywki. Teraz wszystko zacznie przyspieszać ponieważ:
A) przenosimy projekt na githuba - dzięki czemu paczkę z modem będzie mogło naraz składać KILKUNASTU programistów (a nie jak dotychczas - JEDEN)
B) Avallach napisał REWOLUCYJNE narzędzie developerskie na skalę CD Projekt, skracające składanie do.. jednego kliknięcia: http://themodders.org/index.php?topic=27411.msg1265112#msg1265112
C) To jeszcze nic, bo Avallach (mam nadzieje ze sie nie wkurzy że to zdradzam), zamierza napisać w miarę szybko niesamowitą aplikacje developerską do PEŁNEGO pisania WSZYSTKIEGO co dotyczy programowania - ograniczające się tylko do zatwierdzania komend i wklejania setów dialogowych

Tak więc generalnie widzimy wszystko w optymistycznych barwach - jest OK, ludzie są odpowiedzialni. Będzie dobrze.

3. Innowacje. Planujecie jakieś znaczące innowacje w skryptach czy gameplayu/mechanice?
Niemal ŻADNYCH. To ma być POWRÓT do tej kultowej, niesamowitej fabularnej rozgrywki z Gothic 2. Wspaniała fabuła, wspaniały dubbing. A nie żadna zabawa w pierdu-pierdu, głupoty i idiotyzmy skryptowe, które wykrzaczą moda i doprowadzą do crashowej tragedii jak przy CZ/czy dowolnym innym projekcie który dostał takiego 'wylewu' od bugów. I czego się niemal nie da naprawić.

Suma-sumarum to tworzyło magię tej gry. Oczywiście - dodajemy DROBNE, ale ISTOTNE i warte tego usprawnienia - dodatkowo też wizualnych, choćby efekt piany w wodospadach (i tego typu pfx'y) itp. W mechanice za bardzo nie grzebiemy, bo ryzyko NIE JEST warte świeczki. Trzeba być realistą. Skupić się na tym co jest ISTOTNE.

Uczymy się na błędach swoich i innych
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3468
Propsy2155
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
@Dark jakiś podrabiacz kopiuje Twoje stare posty i liczy chyba na propsy :lol2:.

Dark2

Dark2

Użytkownicy
posty7
Propsy5
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Dark jakiś podrabiacz kopiuje Twoje stare posty i liczy chyba na propsy :lol2:.
To ja, znowu problemy z hasłem :D A Avallach ma już dość zmieniania, a Leinana i Adanosa nie ma
 

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Cieszę się, że chcecie nam dostarczyć jak najbardziej klasyczną rozgrywkę, w takiej Dark Sadze (choć jest genialna) często umykał klimat i ta swoista toporność Gothica z powodu takiego przeładowania innowacji. Czasem jest dobrze wrócić do jak najbardziej oryginalnej rozgrywki tylko w nowym opakowaniu :D

Avallach, że ci sie chce tak siedzieć nad tymi programami :D
 

Rivet

Rivet

Użytkownicy
posty102
Propsy30
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Cytuj
Niemal ŻADNYCH. To ma być POWRÓT do tej kultowej, niesamowitej fabularnej rozgrywki z Gothic 2.
@Dark2 Rozumiem podjęcie przez was takiej, a nie innej decyzji, aczkolwiek gra łucznikiem (łowcą) w podstawowym Gothic'u mija się z celem, więc tu pojawia się moje pytanie czy była by możliwość dodania celowania (chociażby takiego jaki oferuje Siemekk w Gothic 2 L'hiver UnBalance MOD) i tego przysłowiowego kołczanu na plecach ?
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3468
Propsy2155
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Cytuj
Niemal ŻADNYCH. To ma być POWRÓT do tej kultowej, niesamowitej fabularnej rozgrywki z Gothic 2.
@Dark2 Rozumiem podjęcie przez was takiej, a nie innej decyzji, aczkolwiek gra łucznikiem (łowcą) w podstawowym Gothic'u mija się z celem, więc tu pojawia się moje pytanie czy była by możliwość dodania celowania (chociażby takiego jaki oferuje Siemekk w Gothic 2 L'hiver UnBalance MOD) i tego przysłowiowego kołczanu na plecach ?

Zastanów się czy jest to konieczne.

Rivet

Rivet

Użytkownicy
posty102
Propsy30
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
@Fabiosek Oczywiście, że nie jest to konieczne, ale było by to świetnym urozmaiceniem od standardowego grania w Gothic'a wojownikiem, bo czym czym innym skoro zarówno mag jak i łucznik są moim zdaniem monotonni.
 


0 użytkowników i 4 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry