Od czego zacząć? 2015 1

O temacie

Autor Wszechświat

Zaczęty 8.01.2016 roku

Wyświetleń 2015

Odpowiedzi 1

Wszechświat

Wszechświat

Użytkownicy
posty1
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

Wszechświat

Od czego zacząć?
2016-01-09, 00:04(Ostatnia zmiana: 2016-01-09, 00:28)
Witam.


Żałuję, że wcześniej nie dowiedziałem się o istnieniu waszego forum. Cóż, to tylko moja wina ;)
Oderwałem się od działu "Pisarstwo" tylko na chwilę, aby zdać wam jedno, zajebi... dobra, do rzeczy:

Nigdy nie miałem do czynienia z modowaniem. Z pisaniem to już inna sprawa. I postanowiłem to jakoś połączyć. Od pewnego czasu krąży mi po głowie pewna historia, którą chciałbym przelać na wirtualny papier i wrzucić do gry. Wszystko tworzę tylko dla siebie, ze swoim projektem nie zamierzam wychodzić na światło dzienne. Ot, taka zabawa (ale ambitna!) dla własnej satysfakcji.
Nie wiem, jaką grę wybrać. Jestem w tym całkowitym newbie, dlatego pytam doświadczonych ludzisków :D

Sama historia (detektywistyczna, warto dodać) dzieje się w klimatach (+ trochę steampunku) kochanego Gothica, dlatego z początku pomyślałem właśnie o modowaniu tej gry, ale może znacie coś lepszego, fajniejszego, prostszego? Zależy mi na zbudowaniu jednego miasta, dość dużego, z licznymi postaciami oraz bardzo długą linią dialogową. Poza miastem niewiele terenu i "ciekawych miejsc", choć coś się znajdzie.
W grze występuje broń palna (z początku XIX wieku), magii tylko trochę.

Słuchajcie, z chęcią przeczytam każdą radę. Od czego zacząć, jaką grę wybrać? Bardzo, bardzo, bardzo dziękuje za pomoc. I za poświęcony czas.


Pozdrawiam!






 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Dużo zależy od tego co masz na myśli przez klimaty Gothica. Jeśli nie zależy ci na tym samym stylu rozgrywki, za to kluczowa jest dla ciebie ta bardzo długa linia dialogowa, to zaproponowałbym zrobienie visual noveli na gotowym silniku. Będziesz musiał napisać jedynie skrypty dialogów i zorganizować sobie tła rozmów (obrazy lokacji gdzie się toczą) i różne warianty płaskich obrazów postaci (rysunki / rendery).

Biorąc pod uwagę że chodzi ci najwyraźniej o historię z dużym naciskiem na fabułę ("bardzo długa linia dialogowa") to najpierw przelałbym to wszystko na tekst. Dopiero mając kompletny scenariusz (dialogi plus towarzyszące im opisy lokacji, postaci i wydarzeń) brałbym się za wybór silnika / gry.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry