Godot Engine jest silnikiem do tworzenia gier zarówno 2D jak i 3D. Jednak w drugim przypadku jesteśmy skazani na nikłe możliwości(na chwilę obecną to poziom GLES 2). Warto zwrócić uwagę na fakt, że gry na tym silniku można tworzyć na najważniejszej trójce systemów- Windows, Linux i OSX(wszędzie 64 i 32 bit):
Gry możemy wydać na wiele platform:
- obecnie: iOS, Android, Windows, OSX, Linux, PNaCL, Playstation 3, Playstation Vita (tylko z licencją od Sony)
- nadchodzące(aktualnie niestabilne): HTML5 and Windows Phone
Ważną rzeczą wyróżniającą ten silnik spośród tłumu innych jest inne podejście do budowania gier. O ile w większości silników, np w Unity masz wielką scenę i w niej pełno prefabów, tak w Godot masz scenę składającą się z innych scen. Pozwala to na podział scen w celu poprawy wydajności zespołu i lepszą organizację projektu.
Godot posiada także silnik graficzny dla gier 2D i 3D korzystający z tego samego API. Obsługuje także tworzenie animacji 2D i 3D. Co ciekawe każda właściwość obiektów na scenie może być animowana. Język skryptowy w Godocie jest bardzo podobny do Pythona.
Linki na start