Ambicje modderów 23687 70

O temacie

Autor

Zaczęty 2.07.2008 roku

Wyświetleń 23687

Odpowiedzi 70

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

Ambicje modderów
#40 2008-07-03, 23:04(Ostatnia zmiana: 2008-07-03, 23:34)
Cytuj
Jako dowód mogę przedstawić cytat pewnego gracza:
CYTAT(Shoutbox)
Thoro - mam juz boewulfa i transformersy sie ssa, sciagam to tylko ze wzgledu na efekty, kocham plytkie filmy ktore obfituja w zajebiste efekty graficzne

A co to ma do rzeczy? To że lubię płytką, ładnie przedstawioną tandetę w filmach to nie znaczy że tyczy się to samo gier. Akurat crpgki opierają się na odgrywaniu jakiejś postaci i poznawaniu wciągającej historii, przynajmniej w moim odczuciu. To czy opowieść ma jaki kolwiek polot idzie wyczuć podczas gry. Gothic I w ostatnich rozdziałach trzymał w ogromnym napięciu i miał to coś co fascynowało. Większość modów tego nie ma, nie intryguje i zazwyczaj z góry jesteśmy wstanie przewidzieć jakie będzie zakończenie.

Cytuj
własną fabułę znacznie trudniej ocenić, niż własny bajer. Przez to można wydać moda z denną fabułą, będąc przekonanym, że to ona przyciągnie wszystkich graczy.

Dla tego już na początku napisałem że czasem warto dać odleżeć pomysłom i spojrzeć bardziej obiektywnie po raz kolejny za jakiś czas.

Cytuj
Ehhh... Luke... grałeś może w Assassins Creeda? Wciąga jak narkotyk chociaż fabuła jest denna. Co jednak to wynagradza? Bajery!

Ale mówimy o modach do Gothica, grze która nie oferuje zaawansowanych animacji ani nieskończenie nieszablonowych możliwości i efektywnych, oskryptowanych sytuacji i musi to czymś rekompensować. Zastanówcie się czego zawsze w crpgkach kładziono największy nacisk na fabułę.

Cytuj
co jak co ale ty nie powinieneś tego pisać

A niby dlaczego nie mogłem napisać tak w formie riposty, panie ultraśmieszny? Oczekiwałem merytorycznej dyskusji a Alien wjechał z nic nie wnoszącym komentarzem rodem z forum onetu. Że niby te pytania retoryczne miały być psychologicznym kluczem do problemów które przedstawiłem w tym temacie? Może zareagowałem zbyt ostro jednak drażni mnie gdy tematy które wymagają od dyskutantów trochę większego wysiłku są rozpieprzane przez takie nic nie wnoszące posty. Może powinienem teraz wystawić sobie 10 warnów po chwili je zdejmując, jak robią to niektórzy?

Cytuj
to lepiej dać spokój i jeśli posiadamy jakiekolwiek pojęcie o moddingu wspomóc inne mające szanse zostać ukończone inne projekt

Jest to kolejny problem warty poruszenia. Ludzie często rzucają się na głęboką wodę bądź biorą za jakieś głupkowate projekty marnując przy tym potencjał swój i innych ludzi zamiast przystać do takiego TheModders, Soulfire, TDM czy każdej innej grupy która robi coś wartego uwagi. Nie chcę nikogo ostudzać czy tam ograniczać ale patrząc po ilości wydanych projektów z łona The Modders stwierdzam że gromadzenie się przy najlepszych projektach (dobra, niech będzie to względne) ma większy sens niż rozpoczynanie nowych o mglistej przyszłości.

Cytuj
Nie wstyd ci? Zrób swojego moda który będzie idealny i taki jak sobie wymarzyłeś.

Tak! Uwielbiam takie argumenty na poziomie żłobka dla dzieci specjalnie uzdolnionych.

pi]- ten film jest do kitu!
- taki cwaniak jesteś, to zrób lepszy miszczu!!"[/i]

A jakże, wstyd mi! Taki wstyd że zaraz pomacam się moim wirtualnym biczem w ramach kary, zły Thor!

Cytuj
Tak Thoro, wiemy dobrze że dla ciebie każdy mod to lipa oprócz CZ no i może MT

Zapewne wiecie również gdzie mieszkam, czym się zajmuje, co rucham i ile zarabiam. To straszne  :rolleyes: . Tylko nie karz sobie płacić za milczenie bo mnie nie stać. Aha i proszę Cię, na przyszłość pisz za siebie bo Twoje osobiste, mylne domysły mają mało wspólnego z jednomyślnym głosem forum więc forma "wiemy" jest nie na miejscu.

Ps Oprócz CZ i MT przy które czcze zabijając kozy lubię również Modę Na Sukces i daje ją jako przykład wciągającej historii przedstawionej w dynamicznej, pełnej akcji i emocji oprawie.

Cytuj
A do innych projektów się nie wtrącaj bo każdy robi to co chce a nie to co ty mu karzesz.

Ale ja nic nikomu nie karze. Jedynie wyrażam swoje opinie i piszę uwagi które mnie nurtują od dawna. Maybe, akurat wszyscy (oprócz Ciebie) potrafili spojrzeć na temat bez osobistych uprzedzeń i antypatii do autora. Każdy przedstawia swoje zdanie, dzięki temu można wyciągnąć wiele ciekawych wniosków. Pisałem aby potraktować ten temat z dystansem ale widzę do niektórych nie dotarło i powoli odzywają się głosy wojowników o czystość forum, a co tam lepsze są tematy typu "oceń kogokolwiek" albo smarowanie wazeliny pod Kazzmira.

Cytuj
Ty tylko siedzisz, przyglądasz się i po wszystkich jeździsz.
Zrób swojego moda który będzie idealny i taki jak sobie wymarzyłeś.

Przepraszam, ale kim Ty jesteś aby pisać co kolwiek na temat tego co aktualnie wykonuję? Jestem grafikiem i nie biorę się za rzeczy które mi nie wychodzą i do których się po prostu nie nadaję. Aktualnie pomagam trzem największym grupom z tego forum w taki czy inny sposób więc tekściki typu "tylko siedzisz..." są trochę nie na miejscu.

Cytuj
Jeszcze ciągłe marudzenie na wszystko i pogarszanie mi humoru bym dodał smile.gif

Jeśli Wam to w czymś pomorze to sugeruję założenie tematu w którym będziecie mogli się pożalić na złego thora. Puki co bardzo proszę o nie rozpierdzielanie tematu takimi uwagami bo działanie mojej osobowości na wasze zranione dusze na prawdę mało obchodzi mnie i innych.

Z całym szacunkiem.
 

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
Cytuj
A niby dlaczego nie mogłem napisać tak w formie riposty, panie ultraśmieszny? Oczekiwałem merytorycznej dyskusji a Alien wjechał z nic nie wnoszącym komentarzem rodem z forum onetu. Że niby te pytania retoryczne miały być psychologicznym kluczem do problemów które przedstawiłem w tym temacie? Może zareagowałem zbyt ostro jednak drażni mnie gdy tematy które wymagają od dyskutantów trochę większego wysiłku są rozpieprzane przez takie nic nie wnoszące posty.
Panie profesorze filozofii i fizjologii wyższej, tak się składa, że ten pański komentarz powinien odnosić się do połowy pańskich profesorskich postów.

Cytuj
Może powinienem teraz wystawić sobie 10 warnów po chwili je zdejmując, jak robią to niektórzy?
Akurat przytoczenie tej aluzji w tym momencie jest bezsensowne. Zdanie zupełnie nie na miejscu, odnoszące się do zupełnie innej sytuacji, czyżby zmiana tematu?
Cytuj
Jest to kolejny problem warty poruszenia. Ludzie często rzucają się na głęboką wodę bądź biorą za jakieś głupkowate projekty marnując przy tym potencjał swój i innych ludzi zamiast przystać do takiego TheModders, Soulfire, TDM czy każdej innej grupy która robi coś wartego uwagi. Nie chcę nikogo ostudzać czy tam ograniczać ale patrząc po ilości wydanych projektów z łona The Modders stwierdzam że gromadzenie się przy najlepszych projektach (dobra, niech będzie to względne) ma większy sens niż rozpoczynanie nowych o mglistej przyszłości.
A może ktoś woli zrobić coś SWOJEGO zaczynając od podstaw, a nie pomagać w połowie CUDZEGO projektu, Jaśnieoświecony? Może ktoś ma zupełnie inny tok myślenia niż Pan Profesor?
Cytuj
Tak! Uwielbiam takie argumenty na poziomie żłobka dla dzieci specjalnie uzdolnionych.

pi]- ten film jest do kitu!
- taki cwaniak jesteś, to zrób lepszy miszczu!!"[/i]
Niestety muszę się z tym zgodzić.

Cytuj
Zapewne wiecie również gdzie mieszkam (...)
Kiedyś się tym gdzieś chwaliłeś, mógł sobie ktoś zanotować...

Cytuj
Jeśli Wam to w czymś pomorze to sugeruję założenie tematu w którym będziecie mogli się pożalić na złego thora. Puki co bardzo proszę o nie rozpierdzielanie tematu takimi uwagami bo działanie mojej osobowości na wasze zranione dusze na prawdę mało obchodzi mnie i innych.
Oh, ależ taki jest! Przeca za niego wstawiłeś mi warna, nie pamiętasz?

Cytuj
Z całym szacunkiem.
Bez żadnego,
Ogrodnik.
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
A może ktoś woli zrobić coś SWOJEGO zaczynając od podstaw, a nie pomagać w połowie CUDZEGO projektu, Jaśnieoświecony? Może ktoś ma zupełnie inny tok myślenia niż Pan Profesor?

Zapomniałeś o tym że jest to moje zdanie a ty z tego powodu strasznie spięłeś poślady, spokojnie bo wykipisz.

Cytuj
Oh, ależ taki jest! Przeca za niego wstawiłeś mi warna, nie pamiętasz?

Widzę, wystawiłem Ci warna ale niestety nie pamiętam za co i jaki to był temat.

Temat powoli zaczyna się przemieniać w prywatne rozterki i zapowiada się że następne kilka stron będą na to poświęcone. Nawet nie chcę i nie zamierzam tego tutaj dalej ciągnąć. Jeśli masz ochotę na dalszą bezsensowną przepychankę to zapraszam na pw, gg, albo do żalów.
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Cytat: Buła link=topic=2418.msg21195#msg21195 date=Jul 3 2008, 15:53\'
@Topic:

Tak Thoro, wiemy dobrze że dla ciebie każdy mod to lipa oprócz CZ no i może MT, ale powiedz mi jak możesz w ogólne coś takiego pisać? Nie wstyd ci? Zrób swojego moda który będzie idealny i taki jak sobie wymarzyłeś. A do innych projektów się nie wtrącaj bo każdy robi to co chce a nie to co ty mu karzesz.
Ty tylko siedzisz, przyglądasz się i po wszystkich jeździsz.
OK. Niech ktoś uprzejmy napisze takie coś do mnie. Wtedy przynajmniej by się to bardziej zgadzało. Dla mnie każdy mod jest do dupy. W MT grałem chwilę, bo nie chciało mi się dłużej. Jedyne mody, którym poświęciłem chwilę uwagi to Twierdza Arbuza i Diccuric, które także są do dupy. W CZ nie zagram. W GWW też nie. W żaden mod zapewne nie zagram, nawet nie zainstaluję Gothica, chyba, że jak za paręnaście lat zacznę wspominać stare czasy i odkopię peceta. Na miejscu moderów w ogóle bym rzucił ich projekty, bo co im przyjdzie z satysfakcji takich podrostków? Stracą rok lub dwa, może trochę się nauczą, obeznają z kodem, poznają podstawy grafiki. Ale nic nie zarobią, a równie dobrze te podstawy mogliby poznać w trakcie pracy nad czymś poważniejszym, posiadającym perspektywę zarobku.

Mody są do chrzanu. Szczególnie mody do Gothica. Tutaj w kółko robi się to samo. W każdym modzie pojawia się nekromanta, w każdym są paladyni, w każdym się ratuje świat, zaczynając od wybrańca z amnezją, rozbitka, niewolnika, uciekiniera, sieroty czy innej pierdoły. W każdym w ciągu kilku dni rozgrywki uczy się rzeczy, na które w rzeczywistości trzebaby poświęcić kilka lat. W każdym od chuchra padającego pod uderzeniem patyka w ciągu tych kilku dni przeistaczamy się w zajebistego mocarza w dwustukilowej zbroi, który mrugnięciem powala armię nieumarłych.

Z drugiej strony, jak już bym miał coś modować, to na pewno nie modowałbym Gothica, a na przykład M&B. Czemu? Bo M&B jako jedną z niewielu gier można określić bardziej nie jako grę, a maszynę do robienia modów. Podstawka nie ma żadnej fabuły, to po prostu silnik przykryty kolorową oprawką. A fani zdążyli już dorobić działające katapulty, trebusze (w podstawce trebusz występuje jako suchy model, bez animacji), możliwość strzelania wieśniakami (bardziej jako Easter Egg), armaty, wszelkiej maści strzelby, setki zbroi. Mody powstają w różnych realiach, od starożytności (Wojny Peloponeskie, Spartanie), przez całe średniowiecze, nowożytność (Ogniem i Mieczem z husarią, wojna secesyjna), II Wojnę Światową, do realiów fantasy (Star Wars, Warhammer itp.). Dodanie duali (możliwe że już nawet ktoś to zrobił, chociaż nie widziałem) byłoby o niebo łatwiejsze, niż w przypadku Gothica. A co najważniejsze - myślę, że gdyby ktoś zrobił coś naprawdę porządnego (chociażby te katapulty), to jego praca moglaby znaleźć się w podstawowej wersji 1.0. Niewątpliwe, że sowicie wynagrodzona.

Wracając do tematu, zdaje się, że niektórzy zapomnieli o podstawowym prawie rządzącym forami. O prawie do własnej opinii. Thoro przedstawił swój punkt widzenia i nikt, absolutnie nikt nie ma prawa zabraniać mu je posiadać. Owszem, każdy może je skrytykować, przedstawić swoją wersję, uargumentować swoje poglądy. Ale ani kroku dalej.

I to na chwilę obecną tyle. Zawiało?
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Damianx

Damianx

Użytkownicy
Damiano Italiano
posty257
Propsy4
  • Użytkownicy
  • Damiano Italiano
Może i masz racje, jest wiele innych gier które modduje się dużo łatwiej i przyjemniej od gothica, np: wspomniany przez ciebie M&B czy nawet obek lub neverwinter. Ale mylisz się co do tego że powinno się porzucić projekty modów do gothica i robić do czego innego. To wybór autora jeśli jemu się podoba modding gothica to będzie go moddował, przecież na siłe nie zmusisz go żeby przestał. Jak dla mnie na forum powstaje bardzo dużo ciekawych projektów, w sumie to każdy ma coś w sobie. A to że w nie nie zagrasz to tylko twoja sprawa. Ja np. nie chciałbym moddować gry bez fabuły, w końcu większośc modduje gothica dlatego że ta gra się mu podobała/podoba . Nie widze sensu w moddowaniu  na siłe, nie widze sensu w robieniu tego czego się nie chce. Jest wiele innych for o moddowaniu innych gier, tam napewno uważają inaczej ale jakby nie było my jestęsmy na TM które jest głównie nastawione na modding gothica, i mody do tej własnie gry na nim powstaja.

A co do zarabiania, popatrz tacy goście z BIT-u, moddowali gothica a teraz tworzą własną gre i kto wie czy na tym nie zarobią. Fajnie jest to opisane na stronce Ojca Redaktora "Od moddowania do gier koddowania".
 
Mody zrobione przez Damianx project :



             
               
               


Życzę miłej gry

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1301
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
ja jak zwykle napisze antagonistycznie do Wyzyska - najważniejsza jest fabuła i klimat gry a nie techniczne bzdety. oczywiście to moje skromne i subiektywne zdanie. Dla mnie synonim dobrej gry/modyfikacji to opowieść, jakaś ciekawa historią, którą warto poznać.

przykłady: BG, Arcanum, Torment, Fallout - fakt, że to czasy prechistoryczne i wtedy mało było bajerów w ogóle ale to nie one świadczyły o tym, że gra jest dobra. W sumie można też postawić za przykład Wieśka - nie ma tu jakiejś porażającej interakcji z otoczeniem, fizyki z kosmosu, nie ma 2m mieczy, błyszczących zbroi, tuzina smoków. Jest dobra i ciekawa opowieść [przynajmniej od 2 rozdziału], prosty i nieirytujący gameplay, dobra grafika i nienajgorsza muza. Technologicznie wiesiek jest za murzynami porównując go z takimi produkcjami jak crysis, ale odniósł spory sukces - do tego jako 1 produkt studia developerskiego [no kasa też robi swoje].

Owszem dobrze wyważone bajery są bardzo dobrym dodatkiem do takiej opowieści, tego nie neguję.

Piszecie, że żeby zrobić/skończyć jakiegoś moda najlepiej dołączyć do jakiegoś teamu, że tak jest większa szansa na zrobienie czegokolwiek, etc. Niezupełnie się z tym zgadzam. napisze z autopsji.

Kiedy trafiłem na forum szukałem modów. Trochę pisałem w działach poziomek i moddersów odnośnie pomysłów. A po jakimś miesiącu zacząłem się tego uczyć sam. Z gornem założyliśmy Rangersów [gorn założył a ja dobiłem i coś robiłem jako team :P ]. To była świetna zabawa. Ciągle się czegoś uczyliśmy, komuś pomagaliśmy - tak wiem, że sporo z was się zdziwi, ale kiedyś na tym forum naprawdę dużo pomagało się nowym userom. Rzadko było tak, że jakieś pytanie pozostawało bez odpowiedzi. pewnie głównie dlatego, że forum nie było duże a temat był w Polsce dość świeży.

Później dobiłem do poziomek i zaczęliśmy robić moda. Wszystkie poziomki uczyły się modowania od podstaw, zaczynaliśmy jako banda newbi co w sumie bardzo widać w MT - mod jest często niespójny, brakuje polotu czy klimatu, ale włożyliśmy w to ogrom pracy.

Moim zdaniem jeżeli ktoś chce zrobić moda to go zrobi - tak było w moim przypadku. Nie oglądałem się na innych, robiłem swoje i tyle. Grunt to organizacja pracy [czas], motywacja i wytrwałość. I lepiej jest zacząć od czegoś mniejszego, choć akurat ja zawsze robię na odwrót :P

A moda robiłem dla własnej przyjemności i dla radochy jaką będę z niego czerpać gracze. Ciągle uwzględnialiśmy ciekawe sugestie graczy i dobrze na tym wyszliśmy. Fakt, że akurat MT nie jest dobrym przykładem, ale to był debiut ;p

------------------------------------------------------------

Co do moddowania i ilości ukończonych projektów a także ich jakości - to świadczy tylko o modderach, którzy je popełnili.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty447
Propsy255
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica

Gother

Ambicje modderów
#46 2008-07-04, 19:02(Ostatnia zmiana: 2008-07-04, 19:06)
Cytuj
W każdym modzie pojawia się nekromanta, w każdym są paladyni, w każdym się ratuje świat, zaczynając od wybrańca z amnezją, rozbitka, niewolnika, uciekiniera, sieroty czy innej pierdoły. W każdym w ciągu kilku dni rozgrywki uczy się rzeczy, na które w rzeczywistości trzebaby poświęcić kilka lat. W każdym od chuchra padającego pod uderzeniem patyka w ciągu tych kilku dni przeistaczamy się w zajebistego mocarza w dwustukilowej zbroi, który mrugnięciem powala armię nieumarłych.
Zgadzam się, za dużo tego powielania schematów, nekromantę możnaby w końcu zastąpić bardziej swojskim czarnoksiężnikiem, albo wogóle dać w to miejsce jakiegoś demonologa. Paladyni są w the best, tylko wątek trzeba rozwinąć, bo schrzaniony. Teraz bierzemy bohatera początkowego kalekę, czy nie powinien tak na początku wyglądać? Rozwój od cieniasa do mięśniaka kręci lud. Kto by tam chciał grać na starcie jakimś super potężnym hero z dwoma mieczami pancerzu ze stopu jakiejś prastarej materii zwiększającym staty, na widok, którego wrogowie łapią się za portki (jak się robi w gacie to tak trzeba żeby nie przeszkadzało w ucieczce) z miotaczem ognia za rękawicą, granatami przy pasie i plasma gunem o nieograniczonej mocy w łapie? Fakt, ja takim gram i twierdzę, że jest super zwłaszcza jak z tego karabinu wszystkich jadę to tak lecą pięknie na glebę, no ale innym takie coś szybko się nudzi i co? Lepiej jak bohater rozwija się w trakcie gry, bo zadania bardziej urozmaicone wrzucić można. A M&B nie ma tego czegoś co Gothic.
PS
Cytuj
Fajnie jest to opisane na stronce Ojca Redaktora "Od moddowania do gier koddowania"
Link?

Cytuj
Rzadko było tak, że jakieś pytanie pozostawało bez odpowiedzi. pewnie głównie dlatego, że forum nie było duże a temat był w Polsce dość świeży.
Teraz też wiele nie zostaje bezx odpowiedzi, a porady fachowe stoją naturalnie na wyższym niż dawniej poziomie :P
 

Damianx

Damianx

Użytkownicy
Damiano Italiano
posty257
Propsy4
  • Użytkownicy
  • Damiano Italiano
prosze- http://oredaktor.blogspot.com/  , warto poczytać.
 
Mody zrobione przez Damianx project :



             
               
               


Życzę miłej gry

Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty447
Propsy255
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica
Znalazłem coś takiego:
Cytuj
Tworząc mapę np. do RTSa, w jedną noc można zrobić coś dużego. Hardkorowcy picują swoje mapki/kampanie nawet 2 tygodnie.
2 tygodnie coś takiego. Chłopaki napiszcie ile średnio szprycujemy nasze mapki :P
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Sher, chyba już 3 raz opowiadasz na forum tak rozlegle o historii i początkach themodders :P . Uwielbiam to.
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Cytat: Damianx link=topic=2418.msg21444#msg21444 date=Jul 4 2008, 18:21\'
A co do zarabiania, popatrz tacy goście z BIT-u, moddowali gothica a teraz tworzą własną gre i kto wie czy na tym nie zarobią.
Gorszym przykładem rzucić nie mogłeś. Nie wróżę BITowi nic dobrego. Poza tym, czy w BF pozostał w ogóle jeszcze ktokolwiek, kto zaczynał tutaj z modami? Część odeszła, bo przestało im się to podobać i zaczęli działać na własną rękę, części się po prostu odechciało lub nie mieli na to czasu, "ktoś" chyba wrócił do moddowania. W każdym razie projekt miałby większe szanse powstać, gdyby zacząć go od początku.

@Thoro, wspomniałeś przedtem o podlizywaniu się Kazzowi - czy aby tutaj nie czuć tego samego wobec kogoś innego? :P

@Gother: Gothic nie ma tego czegoś, co ma M&B. Moje zdanie. :P
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Thoro dziwisz mi się że cie nie lubie i pisze takie posty? Przypomnij sobie ile razy ty po mnie, po moim teamie i po moim modzie jeździłeś jak leciało.
Więc skoro jak to już powiedziałeś 'nie bierzesz się za rzeczy które ci nie wychodzą' to może chociaż daj innym t o robić ok? Bo jechanie teamów od 'zajeefffajych twuuurcuuufff' i 'zajeeffffajjjnychhhh moddddduuuuffff' to chyba twoje ulubione zajęcie.
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

Ambicje modderów
#52 2008-07-04, 21:21(Ostatnia zmiana: 2008-07-04, 21:59)
Cytuj
@Thoro, wspomniałeś przedtem o podlizywaniu się Kazzowi - czy aby tutaj nie czuć tego samego wobec kogoś innego?

Właśnie zauważyłem i rzeczywiście można to tak odebrać. W każdym razie nie to miałem na myśli.

Cytuj
Przypomnij sobie ile razy ty po mnie, po moim teamie i po moim modzie jeździłeś jak leciało.

Mam krótką pamięć, jeśli możesz Ty mi przypomnij. Same mody mało mnie obchodzą, jak już zaglądam do działu z twórczością modderską to sporadycznie nie przypominam sobie żebym komuś pojechał tym bardziej że bardzo szanuje poświęcenie ludzi którzy tworzą mody.

Cytuj
Thoro dziwisz mi się że cie nie lubie i pisze takie posty?

Wręcz przeciwnie, konkretnie mi zwisa co sądzisz na mój temat.

EDIT

Pokusiłem się o wyszukanie komentarzy na temat Waszej grupy i moda. Są to wszystkie posty jakie napisałem na ten temat,

http://themodders.org/index.php?s=&sho...post&p=8073
http://themodders.org/index.php?s=&sho...post&p=1155
http://themodders.org/index.php?s=&sho...ost&p=13880 - a to już esencja chamstwa i krytyki!
http://themodders.org/index.php?s=&sho...ost&p=13916

Próbowałeś coś mi zarzucić, niestety się ośmieszyłeś. Wytknełem to co mi się nie podoba i to do tego w sposób neutralny i pozbawiony jakiej kolwiek agresji. Mam przez to rozumieć że wszystkie wypowiedzi które nie skupiają się na samych superlatywach nazywasz "pojazdami"?
 

Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty447
Propsy255
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica

Gother

Ambicje modderów
#53 2008-07-04, 22:22(Ostatnia zmiana: 2008-07-04, 22:52)
Hej hej hej o co wam idzie? Miało być o ambicjach modderów, a kłótnie na pw czy gg. Wracajmy do tematu. Ja zacznę żeby zachęcić. Nie mam żadnych wyższych pobudek w tworzeniu modów. Po prostu podoba mi się to jak kiedyś podobała mi się zabawa klockami lego. Budujesz domki, stawiasz ludziki i robisz bitwę czy tam wyprawę po pierścień, znaczy klocek. Sam nie wiem czemu chce mi się tego moda komuś dawać. Może dlatego, że sam w nic wystarczająco dobrego nie zagrałem i chcę pokazać innym jak należy TO robić.
Kyro podaj jakieś fajne mody z fabułą do MiB poza Story modem, który niewiele z tej fabuły ma, no i Last Days. W ten ostatni przegrałem ponad 30 godzin, wybiłem kilka tysięcy orków i haradrimów, a żadne z królestw nawet się nie rozpadło. Nawet Froda nie było. MiB, zero fabuły, podstawka i róbta co chceta. To aż wkurzające. Ci goście nie są godni by im mody robić. Animacje nie dochodzą nawet do poziomu Gothica. Jakbym miał porównać MiB do jakiejś innej gierki to chyba tylko do Two Worlds, więc może do Two Worlds mody robić?
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Ambicje modderów
#54 2008-07-04, 23:42(Ostatnia zmiana: 2008-07-04, 23:52)
Cytat: Thoro link=topic=2418.msg21491#msg21491 date=Jul 4 2008, 09:21\'
Pokusiłem się o wyszukanie komentarzy na temat Waszej grupy i moda. Są to wszystkie posty jakie napisałem na ten temat,

Chodzi mi o to co wypisywałeś nie raz na SB... że takie mody jak GB i tak nie wychodzą nigdy itp
Było czasem sporo kłótni ogólnych na SB, o tajne działy, o logo TM, o Piskora... Wtedy najczęściej wychodziło kto co myśli naprawdę.

Buła, owe spory załatwiaj w innym temacie...

Dziki
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
Chodzi mi o to co wypisywałeś nie raz na SB... że takie mody jak GB i tak nie wychodzą nigdy itp

A czy nie mam racji? Od dwóch lat wnikliwie śledze polską scenę modderską i przez ten czas pojawiło się bardzo dużo projektów. Ile z nich zostało ukończonych widzimy sami tak więc sceptycyzm w tej sytuacji nie powinien nikogo dziwić. Gniew Beliara został przytoczony jedynie jako przykład, na jego miejsce możesz wpisać tam Złote Wrota, Wierzenia i co tam jeszcze chcesz. Nic do Was nie mam co można z resztą wywnioskować po postach które przytoczyłem powyżej, życzę Wam jak i każdej innej grupie ukończenia moda. Jedynie podałem Waszego moda jako przykład a ty to błędnie odebrałeś jako próbę ataku w waszą stronę.
 

Jedairusz

Jedairusz

Złote Wrota
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Złote Wrota
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Złote Wrota

Ambicje modderów
#56 2008-07-05, 11:33(Ostatnia zmiana: 2008-07-05, 11:35)
Co jak co, ale Złota Wrota mają wielkie szanse na wyjście...
Sporo pracy przy tym projekcie włożyłem, wiem ile włożyła reszta i zapewniam, że akurat ten mod powinien wyjść...
Jest spore zaangażowanie, wystarczające umiejętności członków i nie gasnący tak szybko jak w przypadku niektórych mniejszych modów zapał.
Brat Xardasa pokazał swoją wytrwałość choćby przy tłumaczeniach wielu modów, co niewątpliwie jest zajęciem znacznie nudniejszym od samego tworzenia.

Z drugiej strony Thoro ma prawo tak mówić, gdyż jedynym większym modem, który wyszedł z tego forum w ciągu kilku lat to na razie tylko MT

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Cytat: Gother link=topic=2418.msg21511#msg21511 date=Jul 4 2008, 22:22\'
Kyro podaj jakieś fajne mody z fabułą do MiB poza Story modem, który niewiele z tej fabuły ma, no i Last Days. W ten ostatni przegrałem ponad 30 godzin, wybiłem kilka tysięcy orków i haradrimów, a żadne z królestw nawet się nie rozpadło. Nawet Froda nie było. MiB, zero fabuły, podstawka i róbta co chceta. To aż wkurzające. Ci goście nie są godni by im mody robić. Animacje nie dochodzą nawet do poziomu Gothica. Jakbym miał porównać MiB do jakiejś innej gierki to chyba tylko do Two Worlds, więc może do Two Worlds mody robić?
Hmm, w tym przypadku ani na Tobie nie przyznam racji, ani Ty mi. Dla mnie Gothic jest nudny, wszelkie mody do Gothica są nudne. Fabuły o orkach, nekromantach i smokach są dla mnie nudne. Mechanika Gothica jest słaba, mapowanie jest słabe, polycount jest słaby, cały wygląd gry jest słaby. Animacje... Hmm, animacje w Gothicu są jeszcze mniej realistyczne niż w M&B :D  M&B ma w sobie to coś, czego nie ma Gothic, ale - to nadal jedynie moje zdanie.

Tak przy okazji, miałem już o tym napisać wcześniej: zauważyłem na forum Talewords w sygnaturce jednego użytkownika tekst (po angielsku), brzmiący mniej więcej "Do twórców gry: jeśli spróbujecie dodać do M&B cokolwiek magicznego, znajdę was i zabiję". W tym się zgadzam - wszelka magia w M&B po prostu popsułaby klimat (dlatego nie grywam w żadne mody fantasy), i to także jest jeden z powodów (oprócz szału bitewnego), które sprawiają, że wolę M&B od Gothica.

I tak samo jak Ty chcesz, żebym podał jakiś mod do M&B zawierający porządną fabułę, tak samo ja mogę chcieć, abyś Ty podał mi jakiś mod do Gothica, zawierający... cóż, porządną fabułę :(
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty447
Propsy255
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica
Ej chodziło mi o mody z fajnymi questami, może jakimiś zabawnymi dialogami, a nie od razu fabuły godnej, hmm statuetki innosa  :D   Większość tych z MiB polega, że albo łapiesz kilku river piratów, albo karawanę prowadzisz, ale co gorsza świat przemierzasz głównie na tej strategicznej mapce. Te na których działamy jak w Gothic nie mają nawet 0,5 km kwadratowego. Może niektórym przypomina to serię Hirołsów. Nie wiem, ale Gothic zapewnia większą interakcję z otoczeniem. A jest mod z combosami?
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Interakcję, ale jedynie na poziomie dialogów. Walka jest bardzo umowna, w M&B (mimo zwalonych animacji, co również można powiedzieć o Gothicu) przynajmniej istnieje jako taka fizyka i nieco realistyczniejsze liczenie obrażeń.

Mam nadzieję, że do wersji 1.0 (albo już jakichś patchów) twórcy zdążą poprawić jako tako animacje, może zrobią właśnie jakieś combosy. Marzą mi się także oblężenia takie jak w Twierdzy, bo te co są teraz to leżą i kwiczą. Do pierwszej części gry nie ma być multi, ale w M&B 2 (bodajże w realiach odrodzenia) ma już zostać zrobiony. A na to warto czekać.

Aha, wspomniałeś wcześniej, że żadne królestwo się nie rozpadło podczas gry w Last Days. Rzeczywiście, wcześniej było to niemożliwe: do wersji 0.903 nie można było przejmować miast. W 0.950 już to weszło, ale pojawił się kolejny problem: mamy zamek ze 100-150 jednostek i miasto ze 300-400 jednostek. To jasne, że najpierw się zabierzemy za zamki i ogołocimy wroga ze wszystkich. I tu pojawia się problem, bo jak wróg ma 4 miasta i 30 lordów, to w każdym mieście siedzi ich po kilku. Wtedy szanse na przejęcie drastycznie spadają, a ostatniego już się praktycznie nie da. W 0.960 dodali mały bonusik - można wsadzać porwanych lordów do lochów w zamkach i miastach, a więc nie mogą uciec (tak jak mogli uciec będąc jeńcem wędrującym za drużyną). Teraz możesz pozbierać wszystkich wrogich lordów po kolei (w zamku z 600 obstawy i kilkusetosobowymi drużynami swoich lordów), a wtedy wrogie miasta stoją praktycznie otworem. Wtedy można przejąć praktycznie całe państwo, bez obawy, że ktoś się o nie upomni. Od 0.950 gra stała się sporo przyjemniejsza (nie trzeba ciągle plądrować, żeby utrzymać armię, bo sporo kasy można zyskać z okupów za lordów), a od .960 w związku z dodaniem wspomnianego bonusa gra jest jeszcze lepsza.

Swoją drogą, moim zdaniem nadziewanie wrogów na lancę jest sporo większym bajerem niż rozwalanie wrogów dualem. Szczególnie jeśli porównać mechanikę tych dwóch gier. Walenie dualami także byłoby przyjemniejsze w M&B niż w Gothicu.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry