Ambicje modderów 25005 70

O temacie

Autor

Zaczęty 2.07.2008 roku

Wyświetleń 25005

Odpowiedzi 70

Damianx

Damianx

Użytkownicy
Damiano Italiano
posty257
Propsy4
  • Użytkownicy
  • Damiano Italiano
Ja grając w MT znalezłem może ze 3 smoki w tym jeden ten co się z jajka wykłuł.
 
Mody zrobione przez Damianx project :



             
               
               


Życzę miłej gry

dr inż. Fenix

dr inż. Fenix

The Modders
Dekadent
posty262
Propsy131
  • The Modders
  • Dekadent
Po za tym nie jestem pewien czy wszystkie smoki to dostały, ale w MT smoki mogły się regenerować, walić czarami obszarowymi i kulami ognia.
 
"Wolna wola jest iluzją!"

"Biorąc pod uwagę, że wszechświat jest układem zamkniętym, w którym wszystkie ruchy cząstek elementarnych, będących bodźcami organizmów żywych są determinowane ruchami Browna trwającymi od wielkiego wybuchu."

Jednak czy wszechświat to tylko cząstki elementarne?





"I am the blade of TheModders!"

Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty450
Propsy257
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica

Gother

Ambicje modderów
#22 2008-07-03, 10:48(Ostatnia zmiana: 2008-07-03, 10:51)
Za dużo smoków jak w G2. Niby każdy inny, a naprawdę wszystkie takie same. Dialog, walka i tyle. W G2 nie czułem tego klimatu polowania na smoki, no byli łowcy, ale ee no sami wiecie. W MT też sobie były jakieś nijakie. Natykałem się na nie w wielu miejscach i za każdym razem poważnie toto nie wyglądało. Ot chodzą se potworki w jaskini pradawnych jak po jakimś wybiegu, a smok przed siedzibą złego nekromanty? Co powiedział? "Zabrali mi moje jaja!" i szukasz tego jajka, albo rozwalasz smoka, ale tekst w innych okolicznościach wywalił by mnie z fotela. Smoki zostały tam potraktowane zbyt hmm luzacko. Ot jeszcze jedna przerośnięta jaszczurka do zabicia. Bijemy go chłopaki! Ha wytrawny smokolog wyzwał by tu wszystkich od jednych takich...
Ale nie gadamy o modach, a o urażonych ambicjach. Ja uznaję na pierwszym miejscu fabułę i nie słucham głosów sprzeciwu. Bajery to tylko dodatek. Niemniej u wileu ludzi oczy się błyszczą gdy widzą wielkimi literami napisane: DUALE, dlatego i o tym nie zapominam. W modzie być musi. Działa to jednak jak element reklamy.
EDIT
Co? Waliły obszarowymi? Ale w trackie walki czy podczas dialogu?
 

Jedairusz

Jedairusz

Złote Wrota
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Złote Wrota
  • Grafik 3D w Boombit
Moim zdaniem, za dużo jest projektów, w których fabuła jest dziełem jednego dnia stworzonego przez głównego "bossa" danego projektu, który nie zawsze ma zdolności,
że się tak wyrażę "fabułotwórcze"  

A mnie Diccuric się bardzo podobał, właśnie ze względu na ciekawą fabułę.

Piskor

Piskor

Użytkownicy
ego masturbator
posty143
Propsy9
  • Użytkownicy
  • ego masturbator
Problem, który Thoro poruszył towarzyszy moddingowi Gothica od początku jego istnienia. Szczerze mówiąc sam już nie zaglądam od dawna do działu "Grupy Modderskie" chyba, że pojawi się jakiś nowy projekt, wtedy pełen nadziei czym prędzej chcę go zobaczyć, ale znów okazuje się, że to nic wartego uwagi. Wiadomo, że nikt za wydanie moda, jego twórcy nie nagrodzi, a jeśli chcemy, by mod był nawet bez bajerów, ale ponad przeciętność to wymaga to ogromu pracy: przesiadywania dniami i nocami przed kompem, spędzania wielu godzin na poprawianiu błędów, bezowocnego proszenia się tzw. członków teamu o dotrzymanie słowa i wykonanie potrzebnych rzeczy, które i tak spadają na tę jedną osobę czyli ojca moda. Większość przedstawionych fabuł do modów wydaje się napisana w pięć minut, jakby autor nie poświęcił jej chwili zastanowienia, tylko od razu cisnął gdzieś, pełen radości, że jego mod w ogóle ją ma (choć tak na prawdę jakby jej nie miał). Modderzy to w większości młodzi ludzie, którzy dopiero kształtują swoją realną osobowość, modding wydaje się im wspaniałą rozrywką, bo w prawdzie nikt nie widzi w tym szansy na zarobienie pieniędzy, bądź wyrobienia sobie respektu w forumowej społeczności (czyżby...). Gdzieś po drodze musiała się jednak zapodziać idea moddingu. Mody tworzy się dla graczy tak samo jak gry komputerowe.  Wiadomo, że oni liczą na fajerwerki i  różne bajery, ale dodawajmy je z głową, nie tylko po to, by prześcigać się w pokazywaniu umiejętności.
Co z tego, że mod będzie miał same nowe umiejętności dodane bez żadnego składu i ładu, działa to tylko na szkodę gracza. Jeśli robimy już coś dla innych to starajmy się to wykonać porządnie, nie zaniedbujmy żadnego z aspektów rozgrywki tak jak to robią profesjonaliści. Rozumiem, że bardzo trudno zebrać grupę ludzi tak samo myślących i podzielających to samo zdania a co dopiero posiadających pożądane umiejętności (sam się o tym przekonałem...), ale jeśli za mod bierze się jedna osoba, która chcąc, nie chcąc na siłę nic dobrego nie stworzy to lepiej dać spokój i jeśli posiadamy jakiekolwiek pojęcie o moddingu wspomóc inne mające szanse zostać ukończone inne projekty.

Wpadłem na pewien pomysł, który być może częściowo lub nawet całkowicie zniweluje ten problem, przedstawię go Adminom, cóż liczę na to, ze się uda.
 

Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty450
Propsy257
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica

Gother

Ambicje modderów
#25 2008-07-03, 10:55(Ostatnia zmiana: 2008-07-03, 10:59)
Cytuj
ale jeśli za mod bierze się jedna osoba, która chcąc, nie chcąc na siłę nic dobrego nie stworzy to lepiej dać spokój
Pamiętam jak się nabijali z Xardasa17, że g... stworzy, żeby przyłączył się do jakiejś grupy i takie tam, naśmiewano sie z niego. I co teraz jest? Hmm, racja lepiej żeby przyłączył się do jakiejś grupy. To jaką politykę forum preferuje? Ilość grup, czy ich skład jakościowy? No oczywiście, że jakość, w końcu my największe grupy musimy mieć więcej pachołków pod sobą  :biggrin2:  My najlepiej wiemy jak powinny wyglądać mody, a tamci się marnują w małych grupkach  :biggrin2:  Ktoś przypomni jak to było z poprzednimi projektami forumowymi?
 

Piskor

Piskor

Użytkownicy
ego masturbator
posty143
Propsy9
  • Użytkownicy
  • ego masturbator
Cytat: Gother link=topic=2418.msg21122#msg21122 date=Jul 3 2008, 10:55\'
Pamiętam jak się nabijali z Xardasa17, że g... stworzy, żeby przyłączył się do jakiejś grupy i takie tam, naśmiewano sie z niego. I co teraz jest? Hmm, racja lepiej żeby przyłączył się do jakiejś grupy.

Właśnie o tym mówię, "na siłę". A "na siłę" to robione całe GWW jest...
 

DzikiBen

DzikiBen

Użytkownicy
Niewielki Mistrz Gothica
posty638
Propsy602
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Niewielki Mistrz Gothica
Cytuj
http://pl.youtube.com/watch?v=Ri6mmEaiv5g new_biggrin.gif - dalej masz takie zdanie? xDDD


dubel, usunać
Oszust, ja przeczytałem "dual usunąć" xD
 

Gerry Rafferty

Gerry Rafferty

O.D.A.L.
posty478
Propsy839
Profesjabrak
  • O.D.A.L.
Cytuj
Gdzieś po drodze musiała się jednak zapodziać idea moddingu. Mody tworzy się dla graczy tak samo jak gry komputerowe. Wiadomo, że oni liczą na fajerwerki i różne bajery, ale dodawajmy je z głową, nie tylko po to, by prześcigać się w pokazywaniu umiejętności.


Absolutnie się nie zgadzam, mody właśnie tworzy się dla siebie. Chodzi o to że czerpiesz satysfakcje z tego co tworzysz. Taka właśnie jest idea. Obojętnie czy zrobiłeś świat do moda, kilka NPC-ów, opracowałeś nowe uniwersum, czy stworzyłeś przewrotną i wciągającą fabułe. Patrzysz na swoję dziecie i myślisz sobie "o kuźwa ale jestem zajebisty" i o to chodzi. Modding nie przynosi zysku (z jednym wyjątkiem xD) materialnego, wręcz przeciwnie. Nikt przy zdrowych zmysłach by go nie robił gdyby mu to nie przynosiło przyjemności. No, jest też sława i szacunek ale to raczej, moim zdaniem, sprawa drugorzędna.
 

Piskor

Piskor

Użytkownicy
ego masturbator
posty143
Propsy9
  • Użytkownicy
  • ego masturbator
Cytat: Hwep link=topic=2418.msg21149#msg21149 date=Jul 3 2008, 12:19\'
Absolutnie się nie zgadzam, mody właśnie tworzy się dla siebie. Chodzi o to że czerpiesz satysfakcje z tego co tworzysz. Taka właśnie jest idea. Obojętnie czy zrobiłeś świat do moda, kilka NPC-ów, opracowałeś nowe uniwersum, czy stworzyłeś przewrotną i wciągającą fabułe. Patrzysz na swoję dziecie i myślisz sobie "o kuźwa ale jestem zajebisty" i o to chodzi. Modding nie przynosi zysku (z jednym wyjątkiem xD) materialnego, wręcz przeciwnie. Nikt przy zdrowych zmysłach by go nie robił gdyby mu to nie przynosiło przyjemności. No, jest też sława i szacunek ale to raczej, moim zdaniem, sprawa drugorzędna.

Mówimy o społeczności modderskiej na TheModders.org a tutaj z pewnością nie jest tak jak mówisz.
Niby po co twórcy zakładają tematy w stylu: Miejsce na wasze pomysły, Komentarze? Po to, by tworzyć moda uwzględniając oczekiwania graczy (tym samym fanów). Idea moddingu jako tworzenia samemu dla siebie jest bezsensowna, który twórca harował ciężko nad modem a potem sam w niego grał i jeszcze czerpał z tego przyjemność, satysfakcję daje dopiero ukończenie pracy i wysłuchanie ocen innych na temat tego co udało się nam stworzyć.
 

Baster

Baster

Użytkownicy
Root Oszust
posty184
Propsy11
  • Użytkownicy
  • Root Oszust
Cytat: Piskor link=topic=2418.msg21159#msg21159 date=Jul 3 2008, 13:41\'
satysfakcję daje dopiero ukończenie pracy i wysłuchanie ocen innych na temat tego co udało się nam stworzyć.
Święte słowa :P
 

Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty450
Propsy257
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica
Cytuj
Chodzi o to że czerpiesz satysfakcje z tego co tworzysz.
Cytuj
satysfakcję daje dopiero ukończenie pracy i wysłuchanie ocen innych na temat tego co udało się nam stworzyć.
Skreślić dopiero i zgadzam się z obiema stronami.
 

Gerry Rafferty

Gerry Rafferty

O.D.A.L.
posty478
Propsy839
Profesjabrak
  • O.D.A.L.

Gerry Rafferty
O.D.A.L.

Ambicje modderów
#32 2008-07-03, 15:13(Ostatnia zmiana: 2008-07-03, 15:13)
Cytat: Gother @ Jul 3 2008#msgote author=Gother @ Jul 3 2008 date= 14:37\'
Skreślić dopiero i zgadzam się z obiema stronami.
Gdyby sprecyzować, właśnie o to "dopiero" toczy się cały bój.

Cytuj
Satysfakcję daje dopiero ukończenie pracy i wysłuchanie ocen innych na temat tego co udało się nam stworzyć.


Pisku, nie powiesz mi chyba że samo tworzenie nie daje ci żadnej satysfakcji, ukończenie prac i oceny oczywiście są ważne, ale nie jeśli tobie samemu nie podoba się to co tworzysz. Ja osobiście nie chciałbym robić czegoś co mnie samemu się nie podoba, miałbym zbyt duże wątpliwości.
 

Piskor

Piskor

Użytkownicy
ego masturbator
posty143
Propsy9
  • Użytkownicy
  • ego masturbator
Cytat: Hwep link=topic=2418.msg21182#msg21182 date=Jul 3 2008, 15:13\'
Gdyby sprecyzować, właśnie o to "dopiero" toczy się cały bój.

 

Pisku, nie powiesz mi chyba że samo tworzenie nie daje ci żadnej satysfakcji, ukończenie prac i oceny oczywiście są ważne, ale nie jeśli tobie samemu nie podoba się to co tworzysz. Ja osobiście nie chciałbym robić czegoś co mnie samemu się nie podoba, miałbym zbyt duże wątpliwości.

Hwepku (?), chyba nie dokładnie przeczytałeś mój post, satysfkację można mieć jeśli sami z czegoś jesteśmy zadowoleni a to można uzyskać modując tylko dla siebie, natomiast rozmawiamy o moddingu dla graczy, a przecież nie chodzi w tym o zrobienie czegoś co nam się podoba a nie podoba innym wtedy modding dla graczy byłby bez sensu.
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Ambicje modderów
#34 2008-07-03, 15:53(Ostatnia zmiana: 2008-07-03, 15:58)
@Topic:

Tak Thoro, wiemy dobrze że dla ciebie każdy mod to lipa oprócz CZ no i może MT, ale powiedz mi jak możesz w ogólne coś takiego pisać? Nie wstyd ci? Zrób swojego moda który będzie idealny i taki jak sobie wymarzyłeś. A do innych projektów się nie wtrącaj bo każdy robi to co chce a nie to co ty mu karzesz.
Ty tylko siedzisz, przyglądasz się i po wszystkich jeździsz.
 

Baster

Baster

Użytkownicy
Root Oszust
posty184
Propsy11
  • Użytkownicy
  • Root Oszust
Cytat: Buła link=topic=2418.msg21195#msg21195 date=Jul 3 2008, 15:53\'
Ty tylko siedzisz, przyglądasz się i po wszystkich jeździsz.
Jeszcze ciągłe marudzenie na wszystko i pogarszanie mi humoru bym dodał :)
 

Gerry Rafferty

Gerry Rafferty

O.D.A.L.
posty478
Propsy839
Profesjabrak
  • O.D.A.L.
Cytuj
satysfkację można mieć jeśli sami z czegoś jesteśmy zadowoleni a to można uzyskać modując tylko dla siebie
Można, ale nie trzeba, chodzi o to żeby połączyć to co przynosi radochę tobie, z tym co przynosi radoche innym. Jeśli tworzysz tylko dla graczy, bierzesz za to pieniądze. Chodzi o zrobienie czegoś co podoba się i nam i im. Ale twoja satysfakcja jest mimo wszystko ważniejsza. Mało mnie obchodzi co ludzie o mnie myślą. Więcej co prawda obchodzi mnie to co myślą o moim modzie jako o mojej twórczości, i moim "dziecku", ale i tak nie obchodzi mnie to więcej niż myśle o tej twórczości ja sam.
Cytuj
natomiast rozmawiamy o moddingu dla graczy,
Nie rozmawiamy wyłącznie o moddingu dla graczy. Gdyby mody powstawały wyłącznie dla graczy, twórcy brali by za to pieniądze. Tak nie jest bo twórcy też czerpią z moddingu satysfakcje, czerpią satysfakcję z satysfakcji ludzi grających w mody i z ogólnego kształtu tego moda. Generalnie rozmawiamy w temacie nawołującym do modderów o coraz bardziej sztampową fabułę w ich modach. Nie zgadzam się z tym. Uważam że jeśli ktoś lubi sztampowe fabuły, bez żadnych zwrotów akcji w której koniec można od razu przewidzieć, a natomiast zrażają go fabuły zawierające dużo punktów zwrotnych itd. które podobają się większości "konsumentów" to niech robi swoje.
 

Dark

Dark

Użytkownicy
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Użytkownicy
hmm nie wiem, które mody zakończą się uratowaniem świata, ale jeśli fabuła będzie ciekawa to gracz posiedzi przy modzie.

Piskor

Piskor

Użytkownicy
ego masturbator
posty143
Propsy9
  • Użytkownicy
  • ego masturbator
Hwep dlaczego ty zawsze cytujesz moje posty jako urywki zdań wyrwane z kontekstu, które wtedy mają zupełnie inny sens...
 

Luke_Flamesword

Luke_Flamesword

Użytkownicy
posty188
Propsy402
  • Użytkownicy
Generalnie to twórcy modów w przeciwieństwie do twórców gier mają ten luksus, że nie muszą się kierować wymaganiami "rynku", gdyż i tak pieniędzy żadnych nie dostaną - mogą dzięki temu stworzyć coś ambitniejszego, nie przejmując się tym, że banda dzieciaków stwierdzi, że wasze dzieło jest "nudne i za trudne" itd. Ważne żeby modder tworzył zgodnie z własną wizją i nie dał się naciągać na jakieś bezsensowne głupoty, bo sporo osób tego wymaga. A walić te osoby - i tak znajdą się takie, które nie tylko zagrają w waszą produkcję, ale bardziej ją docenią niż ta banda, która i tak się szybko znudzi i pójdzie poszukać nowych wrażeń, gdzie indziej.

I tak naprawdę do końca potrafią przetrwać głównie te projekty, gdzie modderzy tworzą dla siebie, gdzie robią to aby czerpać satysfakcję, aby móc się wyszaleć twórczo. Jeśli ktoś chce czerpać satysfakcje tylko z "sławy" a nie samej pracy nad modem - to długo nie pociągnie - ta sława mu się w końcu znudzi.

Dopóki robicie projekt zgodnie z własną wizją(i dopóki mod nie jest totalnym gównem :)  ) - zawsze znajdą się osoby, które w niego zagrają a Wy będziecie mieli większą satysfakcje jeśli się nie poddacie naciskowi tłumu. Ważne jednak, aby nie zapomnieć, że tłum ma też czasami rację i nie można z góry zakładać, że jesteśmy nieomylni.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry