Spowolniona animacja ładowania bełtu kuszy 5521 12

O temacie

Autor Draks

Zaczęty 19.07.2014 roku

Wyświetleń 5521

Odpowiedzi 12

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Witam, chciałbym spolowanić animację ładowania bełtu w kuszy, na poziomie mistrzowskim, w tym celu zdekompilwałem MDS HUMANS_CBOWT2.MSB zdekompilowało mi animacje, otworzyłem je w blenderze i nie wiedziałem jak to spowolnić, więc porawdziłęm się pewnej osoby, powiedziała mi, że można to zrobić w MDS to się pytam jak? jest to możliwe? z góry dziękuje za pomoc.
 

Xardas47

Xardas47

Użytkownicy
Mhroczny charakterek
posty249
Propsy150
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Mhroczny charakterek
1. Otwierasz MDS
2. Szukasz rejestracji animacji:
ani            ("t_CBowReload"                1    "s_CBowAim"        0.0 0.0 M.    "Hum_CBowAimT2.asc"        F    6    29    )3. W tym nawiasie nakońcu dodajesz "FPS:x, zamiast X wybierasz liczbę klatek na sekundę. Tak to ma wyglądać:
ani            ("t_CBowReload"                1    "s_CBowAim"        0.0 0.0 M.    "Hum_CBowAimT2.asc"        F    6    29    FPS:10)
Musisz wypróbować różne wartości, żeby uzyskać taką prędkość jaką chcesz.

Zrobiłem wyjątek i dałem gotowca, mam nadzieje, że czegoś się chociaż nauczysz.
 

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Rozumiem, dziękuje za pomoc, teraz będe sprawadzał każdy FPS, nie sądziłem, że to będzie takie proste.

edit: a w przypadku szybszego użytku to jak? więcej czy mniej FPS?
 

Xardas47

Xardas47

Użytkownicy
Mhroczny charakterek
posty249
Propsy150
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Mhroczny charakterek
Im więcej FPS tym szybciej, im mniej tym wolniej. Jednak nie wiem jak to działa na stabilność gry, nigdy tego nie testowałem.
 

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Rozumiem, a takie pytanko, czy strzał z kuszy też da się spowolnić? zaraz spawdzę animacje czy znajduę się w MDS, no działa, jest to spowolnione, ale niestety wystrzelony bełt dalej leci z taką samą predkośćią ;/ jest inny sposób, aby wystrzelony bełt został wystrzelony wolniej? oczywiście mówie tu o mistrzowskim posługiwaniu się kuszą.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Cytuj
Im więcej FPS tym szybciej, im mniej tym wolniej.
Nieee, chyba nie rozumiesz co to FPS. Im więcej FPS tym płynniej, im mniej tym bardziej skokowo. To nie ma związku z szybkością.
(no chyba że w mds tak to akurat dziwne zaprogramowali - sprawdzałeś to?)

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Gothic nigdy nie był płynny NIGDY !!! :D  :F   : /    .... tak we wszystkich mdsach jest FPS używane jako regulator szybkości animacji : /
 


Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Sprawdziłem, animacja teraz jest mniej płynna, taka kitowa jak w G1 ogólnie to chciałem żeby bełt wolniej został wystrzeliwany z kuszy, czy da się to osiągnać innym sposobem? niestety z tymi FPS to nie był dobry pomysł.

Edit: usawiłem 100 FPS nic się nie zmieniło, to jest jednak tylko płynność.
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Pamiętam ze jest tez parametr speed, ale jest on używany tylko dla morph mesh animacji   : /
 


Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
A gdzie jest dokładnie ten parametr?
 

Xardas47

Xardas47

Użytkownicy
Mhroczny charakterek
posty249
Propsy150
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Mhroczny charakterek
Wiem co to FPS, i wiem jak działa jego zmniejszanie/zwiększanie. Jednak, tak jak napisał Mark, nawet twórcy korzystali z tego sposobu.
mrdragothic strzału nie da się zwolnić bo trwa on jedną klatkę. Musiałbyś przerobić animację tak, żeby miała więcej klatek.
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Dodaje się tak samo jak ten FPS.   SPD:twojaliczba  ale nie wiem czy działa on w zwykłym .mds bo występuje on tylko w plikach .mms

@UP : a tak przypadkiem to strzała nie jest już sprawa silnika ?
 


Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Mark56 jesteś zajebisty ten SPD:10 ustawiłem efekt powalający!
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry